Het TET (TransEuroTrail) topic

Stuk tussen Ter Apel en Bellingwolde gaat hard. Veel overzichtelijke lange paden.
Ben jij al eens helemaal beneden geweest Kibbe ?? T is omdat ik mijn tt des tijds te vroeg verkocht heb dat ik niet meer mee mocht offroad rijden anders hadden wij elkaar vast al eens ontmoed 😂
 
Ik deed 6 dagen over het volledige deel in NL en Belgie, dus van Bellingwolde tot aan de Franse grens. 4 dagen per land moet dus zeker lukken.
Was dat allemaal.een beetje te doen....stel ik zou met die dikke 1190R gaan rijden ..zie een beetje op tegen de mogelijkheden om hem totaal afgeragd onder de krassen en deuken weer in de garage te moeten zetten dan pak ik liever de drz dat intereseert mij erg weinig
 
Was dat allemaal.een beetje te doen....stel ik zou met die dikke 1190R gaan rijden ..zie een beetje op tegen de mogelijkheden om hem totaal afgeragd onder de krassen en deuken weer in de garage te moeten zetten dan pak ik liever de drz dat intereseert mij erg weinig

Het hangt waarschijnlijk nogal van de weersomstandigheden af. Het zal nu wel een flinke baggerzooi zijn, maar ik reed hem na een lange droge periode en dat was prima te doen. Moeilijkheidsgraad vond ik vrij laag. Totaal afgeragd zal sowieso wel meevallen, het zijn voornamelijk bospaden en zo spannend is het allemaal niet. Ik zou het wel aandurven op een 1190 maar ik heb makkelijk praten want die heb ik niet. Maar als je geen schade wilt dan moet je niet onverhard gaan rijden vind ik persoonlijk, de kans dat je hem een keer neerlegd is er altijd.
 
Ik vroeg me af of de TET in België ver genoeg van de bewoonde wereld ligt om er in de avond wild te kamperen. Hebben jullie hier ervaring mee of zouden jullie altijd een camping pakken?
 
Ik vroeg me af of de TET in België ver genoeg van de bewoonde wereld ligt om er in de avond wild te kamperen. Hebben jullie hier ervaring mee of zouden jullie altijd een camping pakken?

Het kan wel, maar de route loopt voornamelijk tussen de weilanden en is dus wel vrij open.
 
Vies dagje vandaag, dan maar een aantal voorbereidingen treffen voor het voorjaar. De route wordt berekend voor het nederlandse deel 😇😅 en die wil ik dan van het jaar in stukken rijden.
IMG-20190201-WA0023.jpeg
IMG-20190201-WA0009.jpeg
IMG-20190201-WA0023.jpeg
 
Hou er rekening mee dat je tomtom een route er van maakt die over de weg heen loopt. Of in elk geval wegen die hij kent. De tet is een track en moet je dus anders openen.
 
Hou er rekening mee dat je tomtom een route er van maakt die over de weg heen loopt. Of in elk geval wegen die hij kent. De tet is een track en moet je dus anders openen.

Eigenlijk niet overna gedacht nee 😅 wel geeft de tom tom aan dat de route over onverharde paden gaat en als ik zo globaal de route met internet en op mijn tom tom na ga ziet hij er wel hetzelfde uit. Zal hen van het voor jaar ook op de telefoon uploaden dan heb ik de zekerheid van een geslaagd weekend 😂 bedankt voor de info
 
Eigenlijk niet overna gedacht nee 😅 wel geeft de tom tom aan dat de route over onverharde paden gaat en als ik zo globaal de route met internet en op mijn tom tom na ga ziet hij er wel hetzelfde uit. Zal hen van het voor jaar ook op de telefoon uploaden dan heb ik de zekerheid van een geslaagd weekend 😂 bedankt voor de info
Zoom maar is goed in en je zult zien dat de Tomtom andere wegen pakt. ;)

Heb het ook geprobeerd met mijn TT 410 maar het werkt gewoon niet.
 
Je kan een gebruikte Garmin 3xx kopen. Sinds de introductie van de 595 en de 396 worden er weer wat aangeboden op MP. De Garmins snappen wel iets van tracks. Dan nog zou ik de track in stukken hakken om het behapbaar te houden voor de Garmin, anders is hij wel erg lang aan het rekenen. Je kan ook een aparte kaart maken van de route en die uploaden op de SD kaart van je apparaat. Je hebt dan een dikke paarse lijn op je scherm zonder route aanwijzing.
 
Ik gebruik al jaren een Garmin Zumo 350 in combinatie met OpenStreetMap kaarten voor offroad rijden. Met de 'track naar route' functie krijg je dan 99 van de 100 keer een goede route waarin je ook gewoon navigatieaanwijzingen krijgt, en dus niet alleen maar een lijn van de track ziet.

Ook wel de 'Mr. GPS methode' genoemd: De MrGPS methode - YouTube.
Die gaat niet specifiek over offroad rijden maar over de track als routebasis in het algemeen. Omdat je in de Garmins ook andere kaarten kunt gebruiken, waar alle kleine weggetjes en paden wel op staan, werkt dat ook mooi voor offroad.

Werkt voor mij perfect.
 
TET nieuws:

Aangezien ik een nieuwe baan heb en een huis heb gekocht waar nogal wat werk aan zit heb ik besloten om het beheer van de Nederlandse TET sectie uit handen te geven.

Vandaar dat ik op zoek ben naar iemand die er tijd en enthousiasme voor heeft.
Gevraagd is tevens ethisch gedrag en kennis van het editen van tracks.
Je krijgt er niets voor terug afgezien van complimenten van rijders en opmerkingen van ontevreden mensen die niet van motorrijden houden ;D

Het zou mooi zijn als je min of meer in de buurt van het midden van de TET woont maar dit is natuurlijk geen must.
Het bezit van een op de TET gerichte motor (<200kg) is aan te bevelen.

Eventuele reacties graag op transeurotrail.nl [at] gmail.com

Groeten, Ard
 
TET nieuws:

Er is inmiddels een geschikte vervanger gevonden in de persoon van Rogier de Bruijn.

Rogier neemt per direct de rol van Linesman voor het Nederlandse deel van de TET op zich.

Het email adres blijft hetzelfde dus met vragen, opmerkingen en eventuele verbeteringen kunt U daar nog steeds terecht.

Vriendelijke groeten, Ard
 
TET nieuws:

Er is inmiddels een geschikte vervanger gevonden in de persoon van Rogier de Bruijn.

Rogier neemt per direct de rol van Linesman voor het Nederlandse deel van de TET op zich.

Het email adres blijft hetzelfde dus met vragen, opmerkingen en eventuele verbeteringen kunt U daar nog steeds terecht.

Vriendelijke groeten, Ard
Fijn en ontzettend veel dank voor het in kaart brengen en houden van het Nederlandse deel!
 
Bedankt voor al het werk Ard, top!
Mooi ook dat er zo snel een vervanger is gevonden! Ik had het graag willen doen, ware het niet dat het vanaf mijn huis tot de dichtstbijzijnde plek om de route op te pakken al bijna 200km rijden is, dus dat gaat in de praktijk gewoon niet werken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan