Het TET (TransEuroTrail) topic

Ah dat is wel echt heel jammer, Erwin. Je bent net een week te laat. Wij hebben ons rot gezocht naar een enduro waar mijn vriendin op past, en uiteindelijk een Yamaha Tricker gekocht. Weet zeker dat ze die Qingqi veel mooier vind....
 
Bashen? Ik denk dat je ergens iets leest wat zo totaal niet is bedoeld.

Ik neem aan dat je m'n opmerking naar @Hellracer bedoelt?
Ik ken hem al wat langer en mijn inschatting is dat hij zich in behoorlijk wat situaties zal redden. En dan niet door het heel rustig aan te doen.
Daarbij bedoel ik niet dat hij onverantwoord bezig is of wat dan ook.


Verder vergelijk ingesleten reflexen van jonge leeftijd met later aangeleerde zaken. Met name uit balans raken bij hoge snelheid op los zand is geen truukje wat je direct op automatische piloot wel even oplost in een fractie van een seconde.
Ik haalde uiteindelijk 2 mensen door elkaar mijn excuus!
Verder ben ik het wel met je eens hoor, dat een ongeluk altijd in een klein hoekje zit. En dat die voor iemand met meer ervaring in een kleiner hoekje zit (met wel over het algemeen grotere gevolgen)
 
Buitenpoten heb ik nog nooit krom gezien😅

Zo gek hard leek het ook allemaal niet te gaan... Hoe hard reed je ongeveer?
Ik weet niet hoe nieuw die was en of er all-risk op zit? Je bevond je gewoon op de openbare weg natuurlijk...

Tevens een klein beetje reclame maken voor een TET starters/sleep je vrouw mee de TET op fietsje.
Mijn Qingqi gaat de deur uit gezien we serieuze enduro motoren gekocht hebben. Tevens ook nog een TET waardige brommer die baan moet ruimen. Leuk voor de jongste die je mee wilt slepen de TET op.
Leuk! Welke hebben jullie gekocht?

Mijn vriendin en ik rijden op een 690 en 701.
Ik cross al en mijn vriendin wilt het ook gaan doen.
Vorige vrijdag heeft ze een crosstraining gedaan bij motorcursussen. Paar maanden er voor bij supermotorschool.
Erg leerzaam en leuk om te zien wat voor stappen er gemaakt worden.
 
@Arend Hij staat al meer dan een week te koop hier op MF.
Gouw weer terugbrengen die Tricker :9

@Twigsterify Zij heeft maandag dr Beta 125 2T 2018 opgehaald. Ik krijg als het goed is morgen mijn Beta 250 2T 2019.
Het idee daarmee is de crossbaan en OTR-ritten te gaan rijden. De TET is geen hol aan op die machines. Daar hebben we de 990 Adv en de Versys 300 voor.

@bommes Ja blijft zuur, op de camerabeelden leek het zo'n vaart niet te lopen, maar dat kan goed bedriegen natuurlijk.
 
Ja, sorry hoor, maar ik had voor jouw bericht überhaubt nog nooit van Qigqi gehoord, dus laat staan dat ik erop zou zoeken hahaha.

Een snel rondje googlen levert trouwens zadelhoogtes op van tussen de 84 en 91 cm.
Zelfs als het 84cm is, dan is dat al 5cm hoger dan de Tricker, en dat is al op het randje voor haar, dus het is wel goed zo.
 
Haha ik kende m ook niet. Je loopt wel eens ergens tegenaan :9

Het is niet veel, maar meer dan je er van verwacht.
Als onverhard rijden zonder driften je ding is kun je hier prima mee uit de voeten. Beetje een CRF250L idee, maar kleiner en goedkoper.
Donut's draaien is dan wel weer achterlijk makkelijk op dit ding _O-
 
Deze soort dus:

kanaalstreek-bord.jpg
 
Ik reed in zijn 2 met redelijk was gas er op, geen idee van de echte snelheid, 40 of 50 km/u misschien?
Maar dat is puur een idee, heb niet op de teller gekeken.
Daar rijd je idd nooit hard omdat het een onoverzichtelijk stuk is. Ik ben er weleens paarden tegen gekomen en daar staan geen bordjes.
 
Laatst bewerkt:
@Arend Hij staat al meer dan een week te koop hier op MF.
Gouw weer terugbrengen die Tricker :9

@Twigsterify Zij heeft maandag dr Beta 125 2T 2018 opgehaald. Ik krijg als het goed is morgen mijn Beta 250 2T 2019.
Het idee daarmee is de crossbaan en OTR-ritten te gaan rijden. De TET is geen hol aan op die machines. Daar hebben we de 990 Adv en de Versys 300 voor.

@bommes Ja blijft zuur, op de camerabeelden leek het zo'n vaart niet te lopen, maar dat kan goed bedriegen natuurlijk.
Leuk!
Ik ga binnenkort een yz250f kopen voor de crossbaan. En als mijn vriendin het zo leuk blijft vinden komt er hoogstwaarschijnlijk een yz125 naast, of als de 250 haar ook bevalt nog een 250.
Idee is om dan na een paar jaar ze in te ruilen voor een enduro.
 
Daar rijd je idd nooit hard omdat het een onoverzichtelijk stuk is. Ik ben er weleens paarden tegen gekomen en daar staan geen bordjes.
Mooi, geen bordjes, houden we van.
Maar pas op met die dikke dingen boven de 200 kg in mulzand en dan ook nog hug-af. Tikkie gas en je maakt meteen vaart.
Meer zaken die niet helpen: 19" ipv 21" en vette bang ipv smalle band, zoals 'wij' op de 21" velgen hebben liggen.
En ... als je vaart mindert duikt die motor meteen en zoekt het de weg van de minste weerstand en houdt hem dan maar in een rechte lijn.
Gang is alles, maar met dit dikke dingen haalde ik de snelheid eruit. Dan maar iets later aankomen ;)
 
Dat doe ik ook op de F650, rustig aan, 2e versnelling, staan, lekker een beetje naar achter hangen, en laat hem maar ploegen. Net op het randje van zoeken en sturen als je begrijpt wat ik bedoel.
 
@Mr. M nou ja precies dat is de les.
Ik rijd nog niet lang genoeg off road om super veel ervaring te hebben.
En met zo een zware all road op standaard banden laat je et wel uit je hoofd om flink gang te maken.
Maar ja na meerdere keren dit stuk te hebben gereden, net wat meer off road banden er om gelegd te hebben komt de gang er toch wel in op sommige stukken.
Dat gaat meestal goed, maar zo bij bomen is het dus echt wel opletten blijkt wel weer.
Goede les voor mij, volgende keer minder gang.

Heb trouwens een adres gevonden om de vork te laten richten. Mits dat nog mogelijk is.
Morgen even langs om beide poten af te geven.
Nog geen idee van de kosten, maar duurder dan nieuw zal het niet worden.
 
Gister nog met de 990 deze crossbaan rond geweest.
Die zakte overal ongeveer tot de velgen in het zand en sommige stukken nog een cm of 5 verder.
Met helemaal onderaan een foto van de versleten K60 die er voorop onder zat, uiteraard gewoon op straatdruk 2,2 bar. Achterop een wat minder versleten (50% op) E-07 met 2,4 bar.

Soepelheid is alles en volg het voorwiel. Dit baantje is wel zo krap dat 30 km/h op het rechte stuk (mul en knippen) wel de max is en de meeste bochten haaks om dus niet veel meer dan stapvoets. Zitten een paar springbultjes in dus het voorwiel van de grond krijgen is zelfs te doen als je je achterband er op aanpast.
Wel heerlijk voor de voertuigbeheersing.

1623670395088.png

1623670555016.png
 
Als men het leuk vind wil ik wel eens met een man of 4 a 5 op all-roaders die kant op. Wel door de weeks, in het weekend zitten we de crossers anders te veel in de weg.

Wat ik er tot nu toe rond gestuurd heb aan all-roaders:
KTM 990 Adv, Versys 300, Tenere 660 (op gladde Tourances).

Noppen helpt wel, maar naar mijn gevoel doet het op die grote motoren niet eens zo heel veel als het echt mul is.
 
@Mr. M nou ja precies dat is de les.
Ik rijd nog niet lang genoeg off road om super veel ervaring te hebben.
En met zo een zware all road op standaard banden laat je et wel uit je hoofd om flink gang te maken.
Maar ja na meerdere keren dit stuk te hebben gereden, net wat meer off road banden er om gelegd te hebben komt de gang er toch wel in op sommige stukken.
Dat gaat meestal goed, maar zo bij bomen is het dus echt wel opletten blijkt wel weer.
Goede les voor mij, volgende keer minder gang.

Heb trouwens een adres gevonden om de vork te laten richten. Mits dat nog mogelijk is.
Morgen even langs om beide poten af te geven.
Nog geen idee van de kosten, maar duurder dan nieuw zal het niet worden.
Zonde van jouw nieuwe motor, gelukkig ben je zelf redelijk ongedeerd.
 
Balen Bommes, ik hoop dat ze nog iets met de poten kunnen. Ik wil ook wat meer het onverhard op, maar dit soort dingen helpt dan niet mee om met mijn dure motor zonder ervaring het onverhard in te duiken.
 
Als men het leuk vind wil ik wel eens met een man of 4 a 5 op all-roaders die kant op. Wel door de weeks, in het weekend zitten we de crossers anders te veel in de weg.

Wat ik er tot nu toe rond gestuurd heb aan all-roaders:
KTM 990 Adv, Versys 300, Tenere 660 (op gladde Tourances).

Noppen helpt wel, maar naar mijn gevoel doet het op die grote motoren niet eens zo heel veel als het echt mul is.
Ja, wie weet! Al gaat het nog wel even duren voordat ik mijn gloednieuwe, echt zware allroad zo'n baan op durf te rijden..
 
Gister nog met de 990 deze crossbaan rond geweest.
Die zakte overal ongeveer tot de velgen in het zand en sommige stukken nog een cm of 5 verder.
Met helemaal onderaan een foto van de versleten K60 die er voorop onder zat, uiteraard gewoon op straatdruk 2,2 bar. Achterop een wat minder versleten (50% op) E-07 met 2,4 bar.

Soepelheid is alles en volg het voorwiel. Dit baantje is wel zo krap dat 30 km/h op het rechte stuk (mul en knippen) wel de max is en de meeste bochten haaks om dus niet veel meer dan stapvoets. Zitten een paar springbultjes in dus het voorwiel van de grond krijgen is zelfs te doen als je je achterband er op aanpast.
Wel heerlijk voor de voertuigbeheersing.

Bekijk bijlage 1644356
Bekijk bijlage 1644357
Is dat Rijssen?
Lijkt er wel op, ben ik wel eens met zoonlief op de pitbike geweest
Toen nog de kleine, had er moeite mee met die kleine wieltjes
 
Terug
Bovenaan Onderaan