Het TET (TransEuroTrail) topic

Ik wou aankomend weekend TET belgie gaan rijden maar het word niet echt weer om te kamperen.
Ik ga het nog wel even proberen met de garmin.
 
Ik wil graag donderdag,vrijdag en misschien zaterdag.
Ivm Hemelsvaart ben ik 4 dagen vrij.
Maar buienradar is niet echt positief over die dagen.
Anders rij ik zaterdag wel een stuk van IJmuiden naar beneden, dat is niet ver bij mij vandaan.
 
Ik wil graag donderdag,vrijdag en misschien zaterdag.
Ivm Hemelsvaart ben ik 4 dagen vrij.
Maar buienradar is niet echt positief over die dagen.
Anders rij ik zaterdag wel een stuk van IJmuiden naar beneden, dat is niet ver bij mij vandaan.


Of je gaat een nieuwe verbindingsroute verkennen ter vervanging van het asfalt.

Hebben we allemaal wat aan...........:]
 
Hallo, ik ga over twee weken het zuidelijke deel Van de TET NL rijden. Een tijd geleden heb ik al een stukje Noord gedaan om te oefenen. Dat ging prima en ik heb ook best wel een beetje het OTR/Enduro virus te pakken. Echter heb ik een Garmin Zumo 350 en daar ben ik niet zo tevreden over. Ik vind het een super niet -intuïtief apparaat maar ik ben vastberaden om hem onder de knie te krijgen

Mijn vraag over de Garmin; ik hoop dat iemand me kan helpen, heb al diverse MrGPS filpjes gekeken en gespeurd op het web, maar ik kom er niet achter hoe ik het spoor in beeld kan houden tijdens het rijden. Ik heb het spoor niet geconverteerd naar een route en zet tijdens het rijden ook herberekenen uit.

Als ik het spoor volg, rijdt het symbooltje van de motor op een gegeven moment het beeld uit. Dan moet ik onder het rijden de kaart handmatig ' swipen' om het volgende deel van de TET te zien te krijgen. I must be doing something wrong....

Heeft iemand een tip?
 
Ik heb een zumo 660 maar heb daar geen last van. Moet wel zeggen dat ik deze naast de Garmin etrex touch 35 gebruik, want deze is super precies en heeft een heel prettig scherm zij het wat klein. Maar met die snelheden die ik rij is het prima.
WP_20161228_007.jpg

Overigens van het weekend een deel van de Belgische TET gereden helemaal super, was natuurlijk ook heel goed weer.
1398238
 
Ziet er uit alsof er een boel verandert is, blauw is oud, oranje is nieuw:
ca3BtHP.png
Ik kwam dit per toeval tegen, en ik vind dit een heel interessant iets. Een route welke door heel Europa loopt, en continu wordt bijgewerkt door mensen.
Bestaat er ook zo'n route in het westen van het land? Is daar ook iets vergelijkbaars, of is dat niet bekend.

Ik woon zelf in Hoofddorp, en het is best wel een onderneming om er te komen, en het uit te proberen. Ik ben helemaal niet bekend met dit soort weggetjes, maar wil het graag eens proberen.
 
Hallo, ik ga over twee weken het zuidelijke deel Van de TET NL rijden. Een tijd geleden heb ik al een stukje Noord gedaan om te oefenen. Dat ging prima en ik heb ook best wel een beetje het OTR/Enduro virus te pakken. Echter heb ik een Garmin Zumo 350 en daar ben ik niet zo tevreden over. Ik vind het een super niet -intuïtief apparaat maar ik ben vastberaden om hem onder de knie te krijgen

Mijn vraag over de Garmin; ik hoop dat iemand me kan helpen, heb al diverse MrGPS filpjes gekeken en gespeurd op het web, maar ik kom er niet achter hoe ik het spoor in beeld kan houden tijdens het rijden. Ik heb het spoor niet geconverteerd naar een route en zet tijdens het rijden ook herberekenen uit.

Als ik het spoor volg, rijdt het symbooltje van de motor op een gegeven moment het beeld uit. Dan moet ik onder het rijden de kaart handmatig ' swipen' om het volgende deel van de TET te zien te krijgen. I must be doing something wrong....

Heeft iemand een tip?
Ik heb toch best wat ervaring met Garmins, tracks en routes, maar deze is voor mij nieuw! Als je de track zichtbaar maakt in het sporen menu, dan zie je hem altijd als je de kaart opent. Ik verbouw tracks meestal tot route, maar hou de track wel zichtbaar als controlemiddel. Kan bijna niet mis! Ik denk dat er ergens een vinkje verkeerd staat in je GPS.
 
Ik heb toch best wat ervaring met Garmins, tracks en routes, maar deze is voor mij nieuw! Als je de track zichtbaar maakt in het sporen menu, dan zie je hem altijd als je de kaart opent. Ik verbouw tracks meestal tot route, maar hou de track wel erkeezichtbaar als controlemiddel. Kan bijna niet mis! Ik denk dat er ergens eend vinkje verkeerd staat in je GPS.
[/QUOTE
Had ik gisteren ook vinkje verkeerd in mijn Tom Tom, kreeg in Duitsland tijdens het inladen van de route terug naar huis steeds de melding geen route mogelijk, stond het vinkje wandelroutes aan8)7
 
Mijn vraag over de Garmin; ik hoop dat iemand me kan helpen, heb al diverse MrGPS filpjes gekeken en gespeurd op het web, maar ik kom er niet achter hoe ik het spoor in beeld kan houden tijdens het rijden. Ik heb het spoor niet geconverteerd naar een route en zet tijdens het rijden ook herberekenen uit.

Als ik het spoor volg, rijdt het symbooltje van de motor op een gegeven moment het beeld uit. Dan moet ik onder het rijden de kaart handmatig ' swipen' om het volgende deel van de TET te zien te krijgen. I must be doing something wrong....

Heeft iemand een tip?

Dit klinkt alsof je apparaat nog in browse mode staat. Dus waar je zelf door de kaart heen scrollt. Bij mijn GPSMap moet ik dan even op 'Quit' drukken, dan centreert ie weer op mijn locatie, en blijft ie die centraal houden. Maar hoe dat op een Zumo werkt weet ik niet.
 
Ik kwam dit per toeval tegen, en ik vind dit een heel interessant iets. Een route welke door heel Europa loopt, en continu wordt bijgewerkt door mensen.
Bestaat er ook zo'n route in het westen van het land? Is daar ook iets vergelijkbaars, of is dat niet bekend.

Bedoel je onverharde routes in het westen van het land? Bespaar je de moeite want die ga je zo goed als niet vinden.
 
Ik kwam dit per toeval tegen, en ik vind dit een heel interessant iets. Een route welke door heel Europa loopt, en continu wordt bijgewerkt door mensen.
Bestaat er ook zo'n route in het westen van het land? Is daar ook iets vergelijkbaars, of is dat niet bekend.

Ik woon zelf in Hoofddorp, en het is best wel een onderneming om er te komen, en het uit te proberen. Ik ben helemaal niet bekend met dit soort weggetjes, maar wil het graag eens proberen.
onverhard vind je niet in de buurt van de randstad. Daarvoor moet je naar het mooie brabant of het oosten.
 
Hallo, ik ga over twee weken het zuidelijke deel Van de TET NL rijden. Een tijd geleden heb ik al een stukje Noord gedaan om te oefenen. Dat ging prima en ik heb ook best wel een beetje het OTR/Enduro virus te pakken. Echter heb ik een Garmin Zumo 350 en daar ben ik niet zo tevreden over. Ik vind het een super niet -intuïtief apparaat maar ik ben vastberaden om hem onder de knie te krijgen

Mijn vraag over de Garmin; ik hoop dat iemand me kan helpen, heb al diverse MrGPS filpjes gekeken en gespeurd op het web, maar ik kom er niet achter hoe ik het spoor in beeld kan houden tijdens het rijden. Ik heb het spoor niet geconverteerd naar een route en zet tijdens het rijden ook herberekenen uit.

Als ik het spoor volg, rijdt het symbooltje van de motor op een gegeven moment het beeld uit. Dan moet ik onder het rijden de kaart handmatig ' swipen' om het volgende deel van de TET te zien te krijgen. I must be doing something wrong....

Heeft iemand een tip?

Zit je nog in de 'Sporen' app of gewoon in de normale kaartweergave ('Bekijk kaart' in het hoofdmenu)?

Je kunt een spoor (track) op de kaart tonen door in de Sporen app de betreffende track te openen, op het sleuteltje te klikken en 'Toon op kaart' aan te vinken.
De track zal dan altijd op de kaart worden getoond, totaal onafhankelijk van eventuele routes die je hebt geactiveerd.
Zolang je in de normale 'Bekijk kaart' modus zit (en dus niet naar de kaart kijkt binnen de Sporen app), beweegt de kaart mee met waar je bent.

Een track is eigenlijk niets anders dan een lijn die wordt geprojecteerd op de kaart, onafhankelijk van wat er op die kaart staat. Als er op de kaart geen weg staat, heeft dat geen invloed op de track.

Herberekenen heeft alleen met routes (reizen) te maken, die je vind in de 'Reisplanner' app. Een track is geen route, en kan dus ook niet herberekend worden.

Wat ik zelf altijd doe bij het rijden van off road routes, is het converteren van de track naar een route (in de Sporen app, open de track, klik op het sleuteltje en kies voor 'Converteer naar reis'). Daarbij maak ik gebruik van OpenStreetMap (OSM) kaarten (Free worldwide Garmin maps from OpenStreetMap). De OSM kaarten kennen véél meer routeerbare wegen en paden, waardoor het converteren naar een reis eigenlijk altijd goed gaat. Je krijgt dan ook gewoon navigatieaanwijzingen in beeld en geluid tijdens het rijden.
Als ik de tracks converteer met de City Navigator (CN) kaarten, ben je al snel de navigatieaanwijzingen kwijt omdat de CN kaart veel van de onverharde paden niet kent.
 
Terug
Bovenaan Onderaan