Het TET (TransEuroTrail) topic

Dan zijn het mooie plaatjes maar net zo off topic als blote tieten.
Zie ik trouwens ook graag maar daar zijn andere topics voor.
 
Video impressie TET België

Cool!

Je gebruikt een Oregon zie ik, die heb ik ook voor op de mtb (en soms ook motor)
Heb jij ook wel eens dat hij ineens helemaal raar gaat doen als je hem wat langer aan hebt staan? Dan stuurt hij je zomaar ineens ad random een paar weggetjes in..
 
Cool!

Je gebruikt een Oregon zie ik, die heb ik ook voor op de mtb (en soms ook motor)
Heb jij ook wel eens dat hij ineens helemaal raar gaat doen als je hem wat langer aan hebt staan? Dan stuurt hij je zomaar ineens ad random een paar weggetjes in..
Het is geen Oregon maar etrex touch. Hij doet wel eens raar maar ik heb uitgevonden dat dit kwam omdat hij automatisch een track maakt, kennelijk wordt dat te groot na een paar dagen. Dus ik sla iedere dag de track op. Geen probleem sindsdien.
 
Afgelopen vrijdag het Zuidelijke deel gereden. Van de Belgische grens tot aan Groesbeek. Wat ontzettend gaaf! Het diepe mulle zand aan het begin van de route is echt een uitdaging. Ik reed op een DR650 met Heidenau Scout banden. Die deden het behalve in dat hele diepe zand prima. Wel de bandenspanning wat lager gezet, dat hielp. Gelukkig was het nog niet bloedheet, een graad of 20-22. Met 30 plus graden zou ik dit echt niet willen doen.

Slechts twee keer gevallen, waarvan wel 1 keer de motor boven op mijn linkerbeen bleef liggen en mijn voet door de voetsteun strak tegen de grond aangedrukt bleef. Ik was erg blij dat ik onlangs een paar Sidi Crossfire laarzen had aangeschaft, want met met mijn toerlaarzen had ik denk ik schade aan mijn enkel opgelopen. Was wel een broekpoep moment want ik kon de motor niet van me afkrijgen en ik zag benzine uit de tankdop lopen. Gelukkig kwam mijn metgezel me snel redden. Hij is zelf overigens helemaal kopje onder gegaan toen zijn motor hem er langs een kanaaltje ineens afspuugde. Motor bleef op de kant liggen en hij nam een snoekduik. Ik reed er achter en schrok me natuurlijk de pleuris, maar toen ik bij hem was, was hij er al uitgekropen en had zijn motor opgeraapt.

Super avontuur en ik ben benieuwd naar de buitenlandse TET route's . Overigens is een stille uitlaat wel fijn. Ik heb de mijne 'gemodificeerd' en kreeg toch regelmatig ' blikken' van mensen terwijl mijn reisgenoot met een compleet origineel systeem op zijn 660 Teneree reed. Die hoorde je nauwelijks aankomen. Wellicht een puntje om over na te denken. Als we de TET willen blijven gebruiken is het absoluut niet aan te raden om er een ' open' uitlaat op te hebben.
 
Als we de TET willen blijven gebruiken is het absoluut niet aan te raden om er een ' open' uitlaat op te hebben.

'de TET' kun je in die zin ook vervangen voor 'dijkweggetjes', 'de Eiffel', en alle andere weggetjes waar ook niet-motorrijders gebruik van maken...

Laatste weekend in de Eiffel een groot spandoek zien hangen 'MOTOURISM SUCKS'.
 
'de TET' kun je in die zin ook vervangen voor 'dijkweggetjes', 'de Eiffel', en alle andere weggetjes waar ook niet-motorrijders gebruik van maken...

Laatste weekend in de Eiffel een groot spandoek zien hangen 'MOTOURISM SUCKS'.
Te erg voor woorden eigenlijk. Laten we met zijn allen op dezelfde dag met hetzelfde soort voertuig dezelfde plek gaan bezoeken. Ben ik sowieso geen fan van. Blij dat wij op vrijdag reden. Super rustig met wandelaars, paardrijders, fietsers etc.
 
'de TET' kun je in die zin ook vervangen voor 'dijkweggetjes', 'de Eiffel', en alle andere weggetjes waar ook niet-motorrijders gebruik van maken...

Laatste weekend in de Eiffel een groot spandoek zien hangen 'MOTOURISM SUCKS'.
Je zou er achter moeten kalken; "But whe don't stay for five years".

De Eifel leeft van horeca, want voor de rest is er geen industrie te bekennen. De Nederlanders en met name de motorrijders, zorgen ieder weekend weer voor een flink beetje omzet. Ik wordt dan een beetje flauw van zo'n spandoek. Wel de lusten, niet de lasten.
Een dergelijke kreet heb ik ook op een bunker zien staan, direct gericht aan Duitse motorrijders, bovenop Fort de Jafferau. Ook die kan ik niet waarderen.
 
Tja, ik kan het zelfs als motorrijder niet waarderen als de herriepijpen-crowd langskomt, en de Eiffel leeft misschien van tourisme, maar de bewoners van de Lekdijk niet, evemin als de boeren waar je langsrijdt als je de TET volgt.

Gewoon opzouten met die takkeherrie. Als je lawaai wilt, zet dan een koptelefoon op.
 
Een dergelijke kreet heb ik ook op een bunker zien staan, direct gericht aan Duitse motorrijders, bovenop Fort de Jafferau. Ook die kan ik niet waarderen.

Die staan daar op meerdere bunkers daar inderdaad, terwijl er in de verste verte niemand woont. Afgezien van het Stella Alpina weekend is het ook nooit echt druk daar, dus ik snap niet waar ze zich druk om maken.
 
De mooiste Duitse tekst op een bunker is in Vlissingen op het eind van de boulevard: Zimmer frei!
 
De mooiste Duitse tekst op een bunker is in Vlissingen op het eind van de boulevard: Zimmer frei!
Yep, getogen in Middelburg en elke keer als we daar langs reden vroeg ik me af waarom die tekst er op stond. Heeft best lang geduurd voordat ik het snapte.
 
Zijn de routes (tracks) eigenlijk nog een beetje goed te laden op een garmin zumo 350 lm?

Ik heb zelf wel een iphone, maar al die programma’s vind ik maar niks en te omslachtig. Daarintegen is de 350 redelijk goedkoop nog in aanschaf
 
Gaat prima met een 350. Je laadt de track en converteert hem in het apparaat naar route. Zo heb je route aanwijzingen en zie je prima de paarse lijn.
 
Gaat prima met een 350. Je laadt de track en converteert hem in het apparaat naar route. Zo heb je route aanwijzingen en zie je prima de paarse lijn.
Volgens mij moet je off road track niet naar een route converteren want dan stuurt hij je alleen over wegen.
 
Volgens mij moet je off road track niet naar een route converteren want dan stuurt hij je alleen over wegen.
Zelfs als er volgens mijn Zumo geen weg loopt, zal hij wel de track aanhouden. Ik ben zo al meerdere vakanties de onverharde Alpen doorgeploft en dat gaat prima. Probeer het eens en zoom op de kaart eens in wat de Garmin er uiteindelijk van maakt. Je zal zien dat de route, ook bij gebrek aan wegen, gewoon de track blijft volgen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan