Het TET (TransEuroTrail) topic

Tja, ik kan het zelfs als motorrijder niet waarderen als de herriepijpen-crowd langskomt, en de Eiffel leeft misschien van tourisme, maar de bewoners van de Lekdijk niet, evemin als de boeren waar je langsrijdt als je de TET volgt.

Gewoon opzouten met die takkeherrie. Als je lawaai wilt, zet dan een koptelefoon op.
Helemaal mee eens. Wegen verbieden voor motorrijders heeft geen zin. Van mij mogen ze gewoon niet originele uitlaten meteen verbieden. Ook ik irriteer me mateloos aan de veel te luid uitlaatpijpen. Dat kan toch ook niet aangenaam zijn om op zo een herriemaker te zitten? Maar goed, ontopic.

Laatste week groot stuk TET Zwitserland gereden, met als absoluut hoogtepunt het Unteralptal trail. Dit vertrekt vanuit Andermatt. De route is illegaal voor al het gemotoriseerd verkeer, maar je kan wel een toelating bekomen in het tourist office van Andermatt (12CHF). In ruil daarvoor krijg je een prachtige onverharde route van bijna 15 kilometer die uitmondt in het hoogdal. Mooiste route die ik ooit gereden heb.
 
Begin van het pad:

20190628_083613.jpg

20190628_084740.jpg
 
Ik ga denk ik mijn WR250R verkopen, als iemand interesse heeft in deze ultieme TET tool hoor ik het graag. :)
Heb toch liever een motor met iets meer street cred en lever daar maar wat offroad capiciteit voor in.

1407112
 
Ik ben van plan om met een vriend van mij de TET door Nederland te rijden (Honda Dominanter 650NX en een Honda XL 600) weet iemand of er leuke B&B's op de route zijn? Verder lijkt het mij leuk om een paar foto's van de route te zien. Hoor graag van jullie.
 
Inclusief complete kampeeruitrusting:
1565720281550.png


Ook wel een trekkershutten genomen. Is ook zeker aan te raden.

Meeste is gewoon prima zandpaden. Meest extreme stuk is dit:
 
Wij dachten er aan om m in 2 dagen te doen. Ik woon net iets over de helft van zuid naar noord.

Denken jullie dat dit goed te doen is op 2 Adv motoren?
 
Dat meest extreme stuk valt me erg mee!

Wij willen in 2 dagen zodat we niet hoeven te overnachten onderweg, maw zodat we geen bagage mee hoeven te nemen.
 
Ik ben van plan om met een vriend van mij de TET door Nederland te rijden (Honda Dominanter 650NX en een Honda XL 600) weet iemand of er leuke B&B's op de route zijn? Verder lijkt het mij leuk om een paar foto's van de route te zien. Hoor graag van jullie.

Foto's van mij staan op pagina 6 van dit topic, dat was oktober vorig jaar. Ik heb gekampeerd, maar de route loopt eigenlijk continue wel in de buurt van bewoond gebied dus B&B's zullen ook wel te vinden zijn denk ik.
 
Wij dachten er aan om m in 2 dagen te doen. Ik woon net iets over de helft van zuid naar noord.

Denken jullie dat dit goed te doen is op 2 Adv motoren?

Ik denk dat je dan best stevig moet gaan doorrijden. Er van uitgaande dat je op dag 1 ook nog 1,5/2 uur bezig bent om aan het beginpunt te komen, en aan het einde van dag 2 ook nog eens diezelfde tijd om weer thuis te komen. Ik reed het Nederlandse deel in 3 dagen, inclusief de heenreis naar Groningen. Dus ruim 2,5 dag voor de etappe in NL. Dat was wel met bagage en in oktober, dus relatief korte dagen.

In 2 dagen inclusief heen- en terugreis is aardig doortrappen denk ik.
 
Leuke plannen.
Wil zelf ook graag een deel rijden, maar met een paar man meer is het toch leuker dan alleen lijkt mij.
Als er ooit nog iemand is bij wie ik aan kan sluiten dan hoor ik het graag :W
 
Leuke plannen.
Wil zelf ook graag een deel rijden, maar met een paar man meer is het toch leuker dan alleen lijkt mij.
Als er ooit nog iemand is bij wie ik aan kan sluiten dan hoor ik het graag :W
Heb zelf ook plannen om de TET te gaan doen, maar zou dat zeker gezien mijn weinige ervaring liever niet alleen doen, alsmede dat het natuurlijk ook een stuk gezelliger is met anderen. Wellicht kunnen we een keer samen een stuk doen.
 
Heb zelf ook plannen om de TET te gaan doen, maar zou dat zeker gezien mijn weinige ervaring liever niet alleen doen, alsmede dat het natuurlijk ook een stuk gezelliger is met anderen. Wellicht kunnen we een keer samen een stuk doen.
Ja lijkt mij ook leuk! Ben namelijk niet zo'n vaardige zandrijder en beetje hulp bij t uitgraven kan nooit kwaad :+
 
Als er een samen rijden tocht uit komt op datums dat ik kan ga ik zeker mee. Zoals aangegeven woon ik net over de helft aan de noordkant. De eerste B&B is dan ook beschikbaar natuurlijk.
 
Ik gebruikte de locus app. Maar dat is slechts een digitale kaart. (Navigeren is dan dus gewoon kaartlezen met gps locatie update).

M'n partner in crime gebruikte een app met navigatiemodus en deze werkte uitstekend mits goed ingesteld. (Ik zal de naam van de app nog wel even op het forum plaatsen).

De telefoons werden overigens d.m.v. ACTION-telefoonhouder á 2.39 per stuk op hun plaats gehouden.

We waren ( want rijdt 1 op 53 :) ) nog geen 15 euro aan benzine kwijt ( voor ons tweeën).
We hebben vandaag ongeveer 200 kilometer afgelegd waarvan zo'n 140 op de trail.
 
Osmand werkt voor mij fantastisch. Op m'n Cat telefoon, kan tegen een stootje, die dan weer in een RAM mount zat. Werkt super. Meer dan 1000km TET in Frankrijk en Spanje gehouden. Dat is veel meer steen dus rammelt ook een stuk meer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan