Het TET (TransEuroTrail) topic

Gaaf die Innova's offroad. Het zit allemaal tussen de oren. Dinsdag de LGKS 100km gedaan op een bullit proof CB500! (Mijn xrv750 is helaas kapot). Snelheid nu wel lager uiteraard en bang voor steen door oliefilter en bang voor lekke banden. That's all.


IMG_20190814_123225043_HDR.jpg
 
CB500X hebben wij op testgereden. Kun je prima mee off-road, maar zodra je een beetje gang zet zijn zowel de veerweg als bodemvrijheid snel op.
Mogelijk als je een metalen bashplate monteerd en de vering aanpast dat je een betere all-roader hebt.

Tijdens de proefrit onder andere een deel van de bashplate verloren.
 
Kan ik de TET ook rijden met de TT Rider 550?
Zie 'm op de site bij GPS devices niet bij staan nml.

Op mydrive ziet de route voor de TomTom er zo uit.
Ik heb een schermafbeelding gemaakt vd eerste kilometers startend in Witrijk
Kan iemand bevestigen of de route klopt, dus de onverharde route pakt?

Edit: ik heb de route via Mydrive in mijn Rider 550 gezet en een stuk gecontroleerd bij Budel richting eindpunt.
Er klopte een paar kleine dingen niet dus heb ik bij de instellingen - Routeplanning Wandelroute aangevinkt en toen dezelfde TET route weer aangeklikt en toen pakte die precies de route!
Ga vh weekend deTET route eens helemaal vergelijken met de Rider maar ik heb het idee dat daar de oplossing zit voor de TT Riders onder ons.

Normaal staat Wandelroute natuurlijk nooit aangevinkt waardoor de TT een route die over een wandel of bv fiets pad gaat automatisch aanpast in een route waar je wel met de motor/auto mag komen.

Nu ik die beperking heb opgeheven heeft de Rider geen probleem met onverhard of wandel/fietspaden!

"Ik had al wel gecheckt of onverhard op "Vermijden op iedere route" stond maar dat stond al goed zag ik."
 

Bijlagen

  • TET Ned  Start.png
    TET Ned Start.png
    79,8 KB · Weergaven: 13
Laatst bewerkt:
Osmand werkt voor mij fantastisch. Op m'n Cat telefoon, kan tegen een stootje, die dan weer in een RAM mount zat. Werkt super. Meer dan 1000km TET in Frankrijk en Spanje gehouden. Dat is veel meer steen dus rammelt ook een stuk meer.

Ik ben denk ik iets meer gelimitteerder door een apple telefoon helaas.
Ik ga het binnenkort maar met een zumo 350 proberen
 
Kan ik de TET ook rijden met de TT Rider 550?
Zie 'm op de site bij GPS devices niet bij staan nml.

Op mydrive ziet de route voor de TomTom er zo uit.
Ik heb een schermafbeelding gemaakt vd eerste kilometers startend in Witrijk
Kan iemand bevestigen of de route klopt, dus de onverharde route pakt?

Edit: ik heb de route via Mydrive in mijn Rider 550 gezet en een stuk gecontroleerd bij Budel richting eindpunt.
Er klopte een paar kleine dingen niet dus heb ik bij de instellingen - Routeplanning Wandelroute aangevinkt en toen dezelfde TET route weer aangeklikt en toen pakte die precies de route!
Ga vh weekend deTET route eens helemaal vergelijken met de Rider maar ik heb het idee dat daar de oplossing zit voor de TT Riders onder ons.

Normaal staat Wandelroute natuurlijk nooit aangevinkt waardoor de TT een route die over een wandel of bv fiets pad gaat automatisch aanpast in een route waar je wel met de motor/auto mag komen.

Nu ik die beperking heb opgeheven heeft de Rider geen probleem met onverhard of wandel/fietspaden!

"Ik had al wel gecheckt of onverhard op "Vermijden op iedere route" stond maar dat stond al goed zag ik."

Wat ik zo kan zien klopt dat deel van de route wel. Sowieso het eerste stuk. Daarna zie ik te weinig details op jouw kaart om het te kunnen bevestigen. Dit deel is m.i. ook meteen het mooiste en leukste deel van de route. Ongeveer vanaf Budel wordt het minder..
 
Gister een stuk TET gereden met iemand die ik ken via marktplaats.
Het stuk tussen Ommen en Almelo even retour. Best een grappig stuk, allemaal zand weg met hier en daar toch wel wat leuke jumpjes.

Wel grappig dat de eigenaar van de 1090 zich ''verbaasde'' dat mijne (990) geen ''off-road modus'' heeft.
Stamt nog uit de tijd dat je geen elektronische hulpmiddelen had, alleen maar off-road modus dus :]

3673570a-849f-4508-9ceb-f15ab41ce19b.jpg
 
Wat ik zo kan zien klopt dat deel van de route wel. Sowieso het eerste stuk. Daarna zie ik te weinig details op jouw kaart om het te kunnen bevestigen. Dit deel is m.i. ook meteen het mooiste en leukste deel van de route. Ongeveer vanaf Budel wordt het minder..

Oke, thanks Maarten!
 
Kan ik de TET ook rijden met de TT Rider 550?
Zie 'm op de site bij GPS devices niet bij staan nml.

Op mydrive ziet de route voor de TomTom er zo uit.
Ik heb een schermafbeelding gemaakt vd eerste kilometers startend in Witrijk
Kan iemand bevestigen of de route klopt, dus de onverharde route pakt?

Edit: ik heb de route via Mydrive in mijn Rider 550 gezet en een stuk gecontroleerd bij Budel richting eindpunt.
Er klopte een paar kleine dingen niet dus heb ik bij de instellingen - Routeplanning Wandelroute aangevinkt en toen dezelfde TET route weer aangeklikt en toen pakte die precies de route!
Ga vh weekend deTET route eens helemaal vergelijken met de Rider maar ik heb het idee dat daar de oplossing zit voor de TT Riders onder ons.

Normaal staat Wandelroute natuurlijk nooit aangevinkt waardoor de TT een route die over een wandel of bv fiets pad gaat automatisch aanpast in een route waar je wel met de motor/auto mag komen.

Nu ik die beperking heb opgeheven heeft de Rider geen probleem met onverhard of wandel/fietspaden!

"Ik had al wel gecheckt of onverhard op "Vermijden op iedere route" stond maar dat stond al goed zag ik."


Gek, als ik hetzelfde doet dan krijg ik dit met de 550
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    76,6 KB · Weergaven: 10
Met de TomTom kun je de route niet goed rijden, deze werk op basis van wegen maar niet alle TET-wegen staan op de TT kaart. Hij stuurt je dan om de mooie plekken heen over de weg.

Met Garmin kun je wel de tracks navigeren . Of een smartphone met Osmand gebruiken op het stuur :Y
 
Met de TomTom kun je de route niet goed rijden, deze werk op basis van wegen maar niet alle TET-wegen staan op de TT kaart. Hij stuurt je dan om de mooie plekken heen over de weg.

Met Garmin kun je wel de tracks navigeren . Of een smartphone met Osmand gebruiken op het stuur :Y

Yep, dat zo zonde zijn.
Nu bedenken of de de iPhone neem of een Garmin erbij?
iPhone kan prima maar ik ben bang dat ie niet gemaakt is op de vele trillingen.
 
Gek, als ik hetzelfde doet dan krijg ik dit met de 550

Ja, het is niet bulletproof heb ik al begrepen dus een TT is niet geschikt voor de TET of offroad routes.
Je route is bijna hetzelfde als die van mij zo te zien, mist alleen een klein stukje route?
Van mij is een schermafbeelding van Mydrive en die van jouw vd Rider zelf zo te zien.
 
Laatst bewerkt:
Ja, het is niet bulletproof heb ik al begrepen dus een TT is niet geschikt voor de TET of offroad routes.
Je route is bijna hetzelfde als die van mij zo te zien, mist alleen een klein stukje route?
Van mij is een schermafbeelding van Mydrive en die van jouw vd Rider zelf zo te zien.

Ik heb er speciaal een Zumo 350 voor gekocht. Zojuist de zuid route van de tet geladen en die komt goed over gelukkig.
Hopelijk ga ik van het weekend even in de prakrijk testen.
 
Niet te zwaar voor de TET?
Ben benieuwd naar je verslag, heb 'm nog niet gedaan ben nog de juiste bike aan het uitzoeken..

Ik heb echt helemaal geen idee.
Ik ben nog niet zo gek lang begonnen met dat offroad rijden en voorlopig oefen ik mij nog suf op een flinke lap grond met een groot deel mul zand, heuvels, grasland en modder.

Maar de plannen voor het weekend liggen nog niet vast. Misschien ga ik wel in Brabant 2 routes afwerken.
Wellicht is het ook wel leuk om de TET met zn 2en te rijden. Ik moet dan nog wel iemand zien te vinden haha.
 
Met mijn 990 is TET NL echt een eitje hoor. In Frankrijk is ie wel iets wat log, maar wel te doen.

Yep, maar ik wil de moeilijkere stukken ook doen en dan is een 200 Kg motor ws te zwaar.
Heb op de T700 proef gereden met de Demo tour en dat ging prima maar je voelt wel dat ie 200Kg is.
Je legt 'm gedurende de TET toch een paar keer op z'n zij ( part of the game) en dan is/wordt het gewicht best belangrijk nog los vh feit dat je met een lichte bike makkelijker het "parcours" rijdt.

Heb de T700 heel serieus overwogen en is nog niet van me lijstje omdat het een 2 cilinder is maar neig nu toch erg naar een Honda CRF250L voor dit soort trips.
 
Ik heb echt helemaal geen idee.
Ik ben nog niet zo gek lang begonnen met dat offroad rijden en voorlopig oefen ik mij nog suf op een flinke lap grond met een groot deel mul zand, heuvels, grasland en modder.

Maar de plannen voor het weekend liggen nog niet vast. Misschien ga ik wel in Brabant 2 routes afwerken.
Wellicht is het ook wel leuk om de TET met zn 2en te rijden. Ik moet dan nog wel iemand zien te vinden haha.

Zeker leuk, ik heb er nog geen motor voor anders was ik wel meegegaan.
 
Yep, maar ik wil de moeilijkere stukken ook doen en dan is een 200 Kg motor ws te zwaar.
Heb op de T700 proef gereden met de Demo tour en dat ging prima maar je voelt wel dat ie 200Kg is.
Je legt 'm gedurende de TET toch een paar keer op z'n zij ( part of the game) en dan is/wordt het gewicht best belangrijk nog los vh feit dat je met een lichte bike makkelijker het "parcours" rijdt.

Heb de T700 heel serieus overwogen en is nog niet van me lijstje omdat het een 2 cilinder is maar neig nu toch erg naar een Honda CRF250L voor dit soort trips.

Op de NL stukken leg ik m echt nog niet plat hoor.

In Frankrijk had je wat kraters waar t wat lastiger werd.
 
Op de NL stukken leg ik m echt nog niet plat hoor.

In Frankrijk had je wat kraters waar t wat lastiger werd.

Dat al dan niet plat leggen ligt natuurlijk wel aan hoe vaardig je hebt. Ik heb nog niet zoveel kilometers offroad gemaakt en moet dan ook eerlijk bekennen dat ik hem vaak genoeg plat leg.

Zie hier het eerste stukje van de Belgische TET. Ik heb hem daar in 300 meter 3 keer neergelegd. Na 3 keer oprapen bij een buitentemperatuur van 30 graden was ik echt helemaal doorweekt en gesloopt. Nadat ik hem uit het mullezand gekregen had heb ik eerst nog een half uur bij staan komen.

Nou ben ik best fit (vind ik zelf) maar niet heel groot of sterk, dus ik vind zo'n motor best zwaar :+

P1150057.JPG
 
Ik vond het optillen eigenlijk nooit een probleem, top fit ben ik niet, en met mijn 1.83 ook geen reus. Techniek is het meer.

Wij hadden aluminium koffers, scheelt ook een hoop met optillen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan