Het TET (TransEuroTrail) topic

OsmAnd werkt perfect en gratis bij max 6-7 kaarten downloaden (beetje verneukeratief, Duitsland beslaat meerdere kaarten) maar NL is gewoon één kaart. Mocht je tevreden zijn koop je voor 5/10 euro de hele app en kun je downloaden wat je wilt :Y

Je kunt hem naar je eigen zin aanpassen en ook meerdere kaartstijlen kiezen. Ik gebruik hem op mijn tablet op de KTM.

Bekijk bijlage 1466111Bekijk bijlage 1466112
Is dat een stuk van de route in NL?
 
Klopt. Omdat het voornamelijk een testopstelling was ging er een magnetische kabel heen vanuit een 12v-usb converter achter het dashboard. Een tablet is niet iets waar iedereen voor zou kiezen, maar deze Samsung Activ hield zich perfect op een lange natte dag met regen , veel modder en 5x onderuit gaan met de motor. Geen één keer uit de houder gekomen. Ook de USB-kabel bleef netjes zitten. Dit is een magnetische variant. Een kleine connector blijft in de USB-poort zitten de kabel 'klikt' hier magnetisch op vast.
 
  • Leuk
Waarderingen: dgr
Net ter ere van het mooie weer en m'n nieuwe rizertjes een stukje van het Tet onder Heeze gereden.
Is echt maar heel klein stukje geworden met m'n 80/20 bandjes en de diepe plassen. Maar lekker stukje getourd wel.
IMG_20200215_163114018_HDR.jpg
IMG_20200215_163114018_HDR.jpg
 
Ik kom er wel doorheen. Maar wel laag in de snelheid en soms met de pootjes aan de grond bij echt smalle glibberige stukjes.

Uiteindelijk dus vrij snel weer de harde weg opgezocht. O-)
 
Moedig heren, leuke beelden! 👍
Ik wacht nog even tot het wat is opgedroogd voordat ik weer op pad ga.
 
Ondertussen ben je met een Garmin goedkoper uit, maar die kan weer niet zoveel als de tablet. Ik vind het wel een fraaie oplossing zo. :t

100 euro voor de tablet, 50 voor de RAM-mounts, kabel+converter via Alie voor 6-7 euro en dan nog 5 euro voor OsmAnd. Stuk goedkoper van een Garmin Montana maar kan inderdaad veel meer

Enige voordeel van een Montana is dat hij een stuk steviger is en netter weg te werken. Maar zoveel hang ik ook niet rond op het zand. Ik rij ruim 1000km per week op het asfalt en dan zit er een TomTom op :Y
 
Nu vergelijk je een gebruikte tablet met een nieuwe Garmin, da's niet eerlijk.
Een gebruikte Garmin 340 met de standaard RAM mount kost op Marktplaats net zoiets. Het voordeel van Garmin is wel dat het redelijk hufterproof is, ik heb me nog nooit druk hoeven maken om het ding. Een Montana vind ik persoonlijk een onding, ik navigeer liever met de Zumo serie, ook als het om tracks gaat. Op mijn R80GS rij ik nu met de 396 en dat apparaat doet alles wat je wilt.

1581854017783.png
 
En met welke banden rijden jullie nu t wat modderig is ? Ik heb de metzeler tourance maar dat glijd alle kanten op, ik had op de Klr heidenau scout ,dat beviel wel , deed eigenlijk beide goed ,weg en onverhard👍.
Zijn er nog meer goede alternatieven?
 
Wat ik lees geven Conti TKC 80 banden lekker veel grip in zand en modder. Maar wel snelle slijtage. Misschien zet ik die binnenkort eens op m'n XL. Daar maak ik toch maar weinig km's mee.
 
Nu vergelijk je een gebruikte tablet met een nieuwe Garmin, da's niet eerlijk.
Een gebruikte Garmin 340 met de standaard RAM mount kost op Marktplaats net zoiets. Het voordeel van Garmin is wel dat het redelijk hufterproof is, ik heb me nog nooit druk hoeven maken om het ding. Een Montana vind ik persoonlijk een onding, ik navigeer liever met de Zumo serie, ook als het om tracks gaat. Op mijn R80GS rij ik nu met de 396 en dat apparaat doet alles wat je wilt.

Bekijk bijlage 1466483
Ah ja, zo'n Zumo is inderdaad een stuk goedkoper. Wist niet dat die ook geschikt waren voor offroad/tracks.
 
En met welke banden rijden jullie nu t wat modderig is ? Ik heb de metzeler tourance maar dat glijd alle kanten op, ik had op de Klr heidenau scout ,dat beviel wel , deed eigenlijk beide goed ,weg en onverhard👍.
Zijn er nog meer goede alternatieven?
Mitas E9 dakar.
Kost weinig, geeft echt veel grip.
 
Wat ik lees geven Conti TKC 80 banden lekker veel grip in zand en modder. Maar wel snelle slijtage. Misschien zet ik die binnenkort eens op m'n XL. Daar maak ik toch maar weinig km's mee.

Ik heb ze er onder liggen maar nog niet mee op het zand gereden.
Op de weg bevallen ze erg goed maar ik lees dat ze op een nat wegdek relatief minder grip geven.
 
Ik heb ze er onder liggen maar nog niet mee op het zand gereden.
Op de weg bevallen ze erg goed maar ik lees dat ze op een nat wegdek relatief minder grip geven.
Op het moment ideaal weer om te testen. Kun je ook meteen lekker diepe plassen en glibberige modder meepakken. *O*
 
Ik zou dat testen niet doen om eerlijk te zijn. 😉
De TKC's zijn voor de grote reisenenduro's zoals mijn 1150 GS enb daar heb ik vandaag een rit mee gegreden op asfalt. Nat en modder op de weg. Teerstrepen nat: ze gaan dan echt glijden. Niet erg, want nsa 5 cm zit je weer op stroef asfalt.
In de echte modder zijn de TKC's niet goed, lopen vol. Lekkere banden onder die dikke machines op de gravelwegen, lekker bonderen en driften.
 
En met welke banden rijden jullie nu t wat modderig is ?
Zijn er nog meer goede alternatieven?
Na de K60 en TKC80 gebruik ik nu de Anakee Wild en dat is wel mijn favoriete "compromisband" tot nu toe. Met name op het onverharde geeft ie mij meer vertrouwen dan de vorige twee.
 
Terug
Bovenaan Onderaan