Het TET (TransEuroTrail) topic

Bijzonder... Dat je dat niet ziet, je zegt zelf al enkel voor landbouwvoertuigen en dan niet zien wat je dan verkeerd doet. Bestuur jij een landbouwvoertuig?
 
Vandaag heerlijk stuk gereden! Was erg rustig, heb 3 andere motoren geteld over de hele dag. Lijkt ook al een stuk minder stoffig dan een tijdje terug.
Op 1 vrouw na, die demonstratief haar sjaal voor haar gezicht hield, knikte iedereen vriendelijk terug als ik voorbij kwam.
20200512_140040.jpg
20200512_130906.jpg
 
Op welk stuk heb je gereden?
Misschien had die vrouw wel corona, dat ze je wilde beschermen.
 
Haha, ja iets in haar houding zei me van niet...
Ben van Beek naar Dedemsvaart gereden vandaag. Vanuit utrecht toch weer 400+ kms in het (veel te harde :X) zadel. Maar was weer heerlijk!
 
Nee, daar gaat het nou net niet om.
Het gaat er om dat je rekening met anderen houdt. Heeft niks met pakkans te maken, het heeft met sociaal gedrag te maken. Asociaal gedrag als dit zorgt ervoor dat er wegen afgesloten worden.
Die wegen zijn blijkbaar al afgesloten, dus dan maakt het toch niets meer uit.

De kans dat een nog toegestane weg open blijft is het grootst als er niemand overheen rijdt. Dus je kunt beter over al afgesloten wegen rijden dan over nog open wegen.
 
Vandaag heerlijk stuk gereden! Was erg rustig, heb 3 andere motoren geteld over de hele dag. Lijkt ook al een stuk minder stoffig dan een tijdje terug.
Op 1 vrouw na, die demonstratief haar sjaal voor haar gezicht hield, knikte iedereen vriendelijk terug als ik voorbij kwam.
Bekijk bijlage 1499459Bekijk bijlage 1499460

Elke keer als ik zulke foto's zie neem ik me weer voor om toch een keer de trek vanuit Alkmaar richting de TET te maken:]
Alkmaar -> Beek en Dedemsvaart -> Alkmaar is echter al 320km... Hoe lang deed je over dat stuk? Heb ik in ieder geval een idee hoe laat ik van huis moet
 
Ongeveer 5,5 uur gedaan over dat stuk. Rustig aan gedaan en met pauzes. Scheelt al een boel als je op de terugweg een bakkie koffie kan drinken bij iemand op de route :t
Weet niet wat voor motor je rijdt maar de drz is ook geen pretje op de snelweg
 
Hmm ja zoiets vreesde ik al, zal zelf op een KLR650 gaan. Snelweg op zich prima te doen, maar ik vind m boven de 100 toch minder comfortabel worden.
 
Ik zie dat de route letterlijk door mijn achtertuin gaat (bij Otterlo). Jullie zijn welkom voor koffie ;)


Anyway: We (eigen bedrijf) hebben een nieuwe kaartenapplicatie ontwikkeld. Niet bedoeld voor routeplanning, maar wel om geografische zaken in beeld te brengen. Mooi testje: Ik heb even snel een kaart gemaakt met de huidige route van de TET door Nederland en daar alle onverharde wegen/paden uit Open Street Maps bij gezet. Ik heb helaas gen gegevens over waar je wel en niet mag rijden (tips waar ik hier data over kan vinden zijn welkom!), maar het kan helpen met het plannen van je route. Hier te zien: Geoplatform
 
Ik zie dat de route letterlijk door mijn achtertuin gaat (bij Otterlo). Jullie zijn welkom voor koffie ;)


Anyway: We (eigen bedrijf) hebben een nieuwe kaartenapplicatie ontwikkeld. Niet bedoeld voor routeplanning, maar wel om geografische zaken in beeld te brengen. Mooi testje: Ik heb even snel een kaart gemaakt met de huidige route van de TET door Nederland en daar alle onverharde wegen/paden uit Open Street Maps bij gezet. Ik heb helaas gen gegevens over waar je wel en niet mag rijden (tips waar ik hier data over kan vinden zijn welkom!), maar het kan helpen met het plannen van je route. Hier te zien: Geoplatform
Hoe kan je uberhaubt de onverharde wegen zien in openstreetmap?
Ik zoek al een tijdje naar zoiets, heb al wel een keer een site gevonden die met javascript de onverharde wegen liet zien, maar werkte niet helemaal lekker.
Snap uberhaubt niet waarom dit niet bestaat. Bijna alle route sites kunnen "avoid unpaved roads", dus waarom niet andersom? Use only unpaved roads, of avoid paved roads..
 
Hoe kan je uberhaubt de onverharde wegen zien in openstreetmap?
Ik zoek al een tijdje naar zoiets, heb al wel een keer een site gevonden die met javascript de onverharde wegen liet zien, maar werkte niet helemaal lekker.
Snap uberhaubt niet waarom dit niet bestaat. Bijna alle route sites kunnen "avoid unpaved roads", dus waarom niet andersom? Use only unpaved roads, of avoid paved roads..

Ik heb OSM voor Nederland gedownload, in de atributen voor de wegen zitten gegevens over de verharding (en daarvoor heb ik FME gebruikt, een GIS-programma). in de BGT (Basisregistratie Grootschalige Topografie) zitten meer gegevens over het verhardingstype, maar daar kon ik de wandelpaden niet makkelijk uitfilteren.


Ik heb voor mijzelf om mountainbikepaden te vinden de informatie uitgebreid met kronkelfactor (hoe erg slingert een pad) en hoogteverschil (hoeveel hoogtemeters zitten er in ene stuk pad. Een slingerend pad met veel meters omhoog en naar beneden is leuker ;) . Ik wil hier nog wel wat verder aan sleutelen.

 
Terug
Bovenaan Onderaan