Het TET (TransEuroTrail) topic

Iemand ervaringen met het stuk van duitse grens tot valthe/odoorn/Emmen? Is dat veel zand?

ik ben laatst met een mede tetter van Zwolle tot Almelo gereden en dat vond ik best veel zand ik vind die paadjes door het gras/blubber zoooo veel leuker/mooier
Is wel meer gras, alleen veel saai rechtdoor.

Blubber in nederland is er inderdaad eigenlijk alleen als het geregend heeft. In oktober dus ofzo.
 
Mensen die op of nabij de route wonen en iets kunnen en willen betekenen voor de (praktisch) gestrande TET'er geven hun woonplaats op en linkje naar hun profiel in de OP. TET'ers die een handje nodig hebben, een stuk gereedschap nodig hebben of misschien een bijna onberijdbare motor voor een dag moeten stallen kunnen dan een privé bericht sturen die de pleisterplaats eigenaren dan via MF in hun email ontvangen. Kunnen ze reageren en helpen, super, zo niet, helaas.

Ik woon op 20km vanaf IJmuiden, dus het enige wat ik eventueel zou kunnen doen is hulp als ze van/naar de boot gaan. Stalling is niet zo'n probleem, ik kan in de garage wel een paar motoren kwijt. Gereedschap heb ik ook wel, sleutelen voor de deur is geen probleem.
 
Hoe zit dat met de TET en Belgie? Ik dacht dat je daar uberhaubt niet offroad mag?

Exacte regels weet ik ook niet, maar je mag niet door het bos of wegen met aan beide kanten bomen. De route door België gaat ook alleen langs akkers en door landbouwgebied, dat mag wel want dat is geen bos.
 
Dames, heren en andere TET'ers,

Even een vraag voor de verbeelding, wat is het minst geschikte genre motor voor de TET (Nederland in dit geval)...?
(Naked, Racer, Chopper, Tour etc etc)
 
Laatst bewerkt:
Dames, heren en andere TET'ers,

Even een vraag voor de verbeelding, wat is het minst geschikte genre motor voor de TET (Nederland in dit geval)...?
(Naked, Racer, Chopper, Tour etc etc)
Ik denk zo'n superdeluxe bankstel. BMW K1600GT, Honda Goldwing. Dat soort formaten.

Want:
  • Megazwaar, als het eenmaal gaat is er geen houden meer aan
  • Geen geschikte banden
  • Minimale veerweg
 
Ik denk zo'n superdeluxe bankstel. BMW K1600GT, Honda Goldwing. Dat soort formaten.

Want:
  • Megazwaar, als het eenmaal gaat is er geen houden meer aan
  • Geen geschikte banden
  • Minimale veerweg

Dat denk ik ook, choppers zijn het namelijk niet...

e5abf036-b2f6-4975-8fb5-403de0120ca4.jpg
 
Mja, dat soort paden pakte ik ook wel met m'n Vulcan als ik ze tegen kwam. Maar dat kun je overal mee toch?
 
Ik denk zo'n superdeluxe bankstel. BMW K1600GT, Honda Goldwing. Dat soort formaten.
Ik heb weleens een verhaal gelezen van iemand die op een Goldwing ook niets uit de weg ging (Oranje Tupperware noemde hij dat ding zelf). Kan het ff niet meer vinden helaas... maar ben met je eens dat het wel een uitdaging gaat worden met zo'n zwaar en log ding. :P
 
Ik heb weleens een verhaal gelezen van iemand die op een Goldwing ook niets uit de weg ging (Oranje Tupperware noemde hij dat ding zelf). Kan het ff niet meer vinden helaas... maar ben met je eens dat het wel een uitdaging gaat worden met zo'n zwaar en log ding. :P
Dat iemand het gedaan heeft betekend niet dat het een goed idee is.
 
Ik ben tijdens de Stella Alpina de afgelopen jaren ook de meest uiteenlopende motoren tegen gekomen. Choppers, Goldwing, Supersport, scooters, eigenlijk alle types wel, en die hadden er toch een flink stuk onverhard opzitten. Als het daar kan dan kan het hier in NL zeker. Of het comfortabel is dat is een tweede, en je hebt met een niet-allroad waarschijnlijk wat meer kans op schade, maar uiteindelijk kom je er met elke motor wel denk ik.
 
Supersport met verlengde achterbrug, waardoor het voorwiel niet omhoog komt, lijkt me ook een uitdaging.
 
Dat is wel het moment dat je na begint te gaan welke levenskeuzes geleid hebben tot dit moment...
Ik had zoiets laatst al toen ik met m'n 250kg lichte ZRX onderuit ging omdat ik zonodig een heuveltje met vochtig gras op moest rijden. :+
Waaaaarom... doe... ik... dit? :P
 
Heb met mijn eigen bankstel (Royal Venture) wel eens dat gravelpad bij Radio Kootwijk gereden. Stapvoets uiteraard, want ik ben een waardeloze chauffeur.
 
Terug
Bovenaan Onderaan