Het TET (TransEuroTrail) topic

Komend weekend wordt ideaal om modder paden te rijden. Mooi weer na een periode van regen. Veel modder, dus weinig wandelaars of fietsers die je tegenkomt.
 
Nooit geweten dat er op MF ook een TET topic was.

Al een paar keer stukjes van de TET gereden, dus ik lees graag mee.
 
De pure weg bandjes op mijn motor zijn allergisch voor modder , valt niet mee om voor die 18 inch smalle velgjes [100x18 en 110x180] fatsoenlijke
50-50 banden te vinden.
Misschien maar eens een 19 inch voorwiel gaan zoeken .
 
Beetje modder opgezocht vandaag
 

Bijlagen

  • ED23262F-2C1A-4BCE-8B92-4CCACC5E5B1A.jpeg
    ED23262F-2C1A-4BCE-8B92-4CCACC5E5B1A.jpeg
    167,2 KB · Weergaven: 21
Wat ik zie is dat de mountainbikers met stenen beginnen te gooien, niet andersom.

Ik zag ergens op FB een groep allroads die dwars door een natuurgebied aan het rijden waren. Uiteraard worden die verketterd door de publieke opinie. Het blijft zaak dat wij ons aan code groen conformeren om ook in de toekomst nog ergens te mogen rijden. De intolerante samenleving ligt op de loer en die wil je geen voedingsbodem geven.
 
Intolerante bejaarden op elektrische fietsen zijn hier op de oost Veluwe een plaag aan het worden. Ik blijf echter geduldig, ik wil niet net zo zijn. :+
 
Intolerante bejaarden op elektrische fietsen zijn hier op de oost Veluwe een plaag aan het worden. Ik blijf echter geduldig, ik wil niet net zo zijn. :+
Je hebt de e-bike nog niet besteld :+

Ik heb over t algemeen 0 last van wandelaars , fietsers of ruiters ,ga ff op t gemakkie of stop ff , geen probleem
 
Intolerante bejaarden op elektrische fietsen zijn hier op de oost Veluwe een plaag aan het worden. Ik blijf echter geduldig, ik wil niet net zo zijn. :+

Klopt hier in Overijssel begint het zeker sinds de Corona een ware plaag te worden.
Tijd dat de Corona z'n werk doet (oeps wat zeg ik nou O-) ).

Al kom je stapvoets aangereden krijg je tegenwoordig nog commentaar...
 
Klopt hier in Overijssel begint het zeker sinds de Corona een ware plaag te worden.
Tijd dat de Corona z'n werk doet (oeps wat zeg ik nou O-) ).

Al kom je stapvoets aangereden krijg je tegenwoordig nog commentaar...
Dan moet je harder rijden.
 
Het is wat Erwin zegt. Ik heb hier bejaarde randstedelingen moeten uitleggen dat ik in de gemeente woon, op een doorgaande openbare (onverharde)weg aan het rijden was, maar dat zij (ondanks hun gebalde vuist en gevloek) toch hartelijk welkom waren. Ik wenste ze een fijne vakantie en liet ze in verwarring achter.

De weg naar een meer tolerante wereld begint bij jezelf. Het klinkt als een reclame van SIRE, maar ik geloof er in.
 
Wat ik zie is dat de mountainbikers met stenen beginnen te gooien, niet andersom.

Ik zag ergens op FB een groep allroads die dwars door een natuurgebied aan het rijden waren. Uiteraard worden die verketterd door de publieke opinie. Het blijft zaak dat wij ons aan code groen conformeren om ook in de toekomst nog ergens te mogen rijden. De intolerante samenleving ligt op de loer en die wil je geen voedingsbodem geven.

Er is maar 1 mountainbiker en die filmt. Hij blijft redelijk en geeft zelfs een tip aan de motorrijder die het heuveltje niet meer opkomt als hij terug probeert te rijden. Zelfs als die andere wildcrossers met stenen gaan gooien (vanaf een heuvel!) blijft hij beschaafd, petje af voor die man.
 
Laatst bewerkt:
Als je dat ziet heb je iets verkeerds tot je genomen. Er is maar 1 mountainbiker en die filmt. Hij blijft redelijk en geeft zelfs een tip aan de motorrijder die het heuveltje niet meer opkomt als hij terug probeert te rijden.
Ach so, vandaar dat ik in de war was. Er zijn blijkbaar mountainbikers die tips geven en mountainbikers die stenen gooien. :t

Ik heb zelfs overigens ook aversie tegen gasten die zonder of met kenteken dwars door een natuurgebied rijden, al snap ik hoe gaaf het kan zijn. Ik vind nog steeds dat er defensie terreinen open moeten worden gesteld. Aan de crossclubs om het rijden op tankbanen te begeleiden en voor ehbo te zorgen. Als je voor een paar tientjes per dag vrij zou mogen rijden op een tankbaan, dan is het geklooi in natuurgebieden klaar.
 
Ik weet toevallig dat de aanleg en het onderhoud bij die Britse bikeparks enorm arbeidsintensief is. En meestal vrijwilligerswerk!

Hier in de Bollenstreek bouwen en onderhouden we met de mountainbikeclub de NoordBikers een netwerk van singletrack en daar steken sommigen enorm veel tijd in. Ik ken er een paar, ook van andere mountainbikegroepen, bij wie aanleg en onderhoud de voornaamste recreatieve bezigheid is geworden. Zelfs ik (ga liever fietsen dan bouwen) help af en toe mee. Voordat er grondwerk kan worden verricht is vaak ook eerst ellenlang overleg nodig met gemeentes en Staatbosbeheer, heb daar ook wel eens bijgezeten. Als andere mensen dan, soms zelfs moedwillig, vernielingen gaan aanbrengen is dat soms wel eens slikken.

Maar net als de filmer van die video worden we niet gauw boos omdat de hobby's erg verwant zijn, zo te horen aan zijn tips rijdt hij zelf ook motor. Bij ons is Staatsbosbeheer heel fel anti wildcrossen. Ik was een keer op mijn XR600R het terrein ingereden waar ik bij een groot mountainbike evenement hielp met de organisatie. Toen de boswachter langskwam moest ik de motor meteen verwijderen uit het duingebied; de auto van een ander NoordBiker mocht opvallend genoeg wel blijven staan.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet toevallig dat de aanleg en het onderhoud bij die Britse bikeparks enorm arbeidsintensief is. En meestal vrijwilligerswerk!

Hier in de Bollenstreek bouwen en onderhouden we met de mountainbikeclub de NoordBikers een netwerk van singletrack en daar steken sommigen enorm veel tijd in. Ik ken er een paar, ook van andere mountainbikegroepen, bij wie aanleg en onderhoud de voornaamste recreatieve bezigheid is geworden. Zelfs ik (ga liever fietsen dan bouwen) help af en toe mee. Voordat er grondwerk kan worden verricht is vaak ook eerst ellenlang overleg nodig met gemeentes en Staatbosbeheer, heb daar ook wel eens bijgezeten. Als andere mensen dan, soms zelfs moedwillig, vernielingen gaan aanbrengen is dat soms wel eens slikken.

Maar net als de filmer van die video worden we niet gauw boos omdat de hobby's erg verwant zijn, zo te horen aan zijn tips rijdt hij zelf ook motor. Bij ons is Staatsbosbeheer heel fel anti wildcrossen. Ik was een keer op mijn XR600R het terrein ingereden waar ik bij een groot mountainbike evenement hielp met de organisatie. Toen de boswachter langskwam moest ik de motor meteen verwijderen uit het duingebied; de auto van een ander NoordBiker mocht opvallend genoeg wel blijven staan.
Aan de andere kant zou je de illegale offroad rijders ook kunnen beschouwen als asielzoekers. Dan krijgen ze een voorrangsstatus, mogen er geen MTB-ers meer rijden, maar nog wel het parcours onderhouden en de motoren van de zwartrijders gratis repareren en van brandstof voorzien.O-)
 
Vandaag weer even een stukje TET gereden vanaf Groesbeek naar het zuiden. Lekker rustig en genoeg plassen gezien! Geen enkel scheef gezicht trouwens.
Was wat eerder dan gepland begonnen aan de terugweg omdat het schakelen zwaar begon te gaan en ik geen zin had in panne in mijn eentje. Tot ik bij het tanken op het idee kwam om de koppelingskabel wat strakker te zetten... opgelost..:X
20201105_111416.jpg
20201105_104531.jpg
20201105_112605.jpg
 
Extra opletten nu in het Zuiden vanwege dit soort incidenten.
De tolerantie is al niet groot maar dit soort gein ponems verpest het voor ons allemaal in een paar uurtjes:

Altijd weer jammer. Je kunt zo je best doen om het rustig aan te doen, netjes stapvoets voorbij wandelaars te gaan, maar je wordt alsnog aangekeken of je van dit soort volk bent -O-
 
Extra opletten nu in het Zuiden vanwege dit soort incidenten.
De tolerantie is al niet groot maar dit soort gein ponems verpest het voor ons allemaal in een paar uurtjes:

Goed idee: als we allemaal extra opletten hebben we de spullen die hij kwijt is zo gevonden
 
Altijd weer jammer. Je kunt zo je best doen om het rustig aan te doen, netjes stapvoets voorbij wandelaars te gaan, maar je wordt alsnog aangekeken of je van dit soort volk bent -O-
Ach zo scheer ik ook elke wielrenner over 1 kam. Fietsen me altijd in de weg en kunnen het nooit goed doen. Vervelend, maar niks aan te doen. Het nadeel van wonen in zo’n krap land, waar elk stuk grond een (drie)dubelle functie heeft.
 
Ach zo scheer ik ook elke wielrenner over 1 kam. Fietsen me altijd in de weg en kunnen het nooit goed doen. Vervelend, maar niks aan te doen. Het nadeel van wonen in zo’n krap land, waar elk stuk grond een (drie)dubelle functie heeft.
Ja, dat soort volk vind ik ook jammer weer. Ik ben niet echt wielrenner, maar wordt er met mn sportieve fietsje wel voor aangezien.
 
Terug
Bovenaan Onderaan