Het TET (TransEuroTrail) topic

Mijn rijmaatje voor morgen is betrapt op coronaklachten en blijft thuis. Is er hier iemand die zich morgen zeiknat wil laten regenen en zijn motor smerig wil maken op de TET. Het zuiden stond op de planning, maar ik kan ook naar een ander deel van NL komen.
 
Plannen TET Route Zweden/Noorwegen mei 2021? (indien mogelijk)

Ik heb het plan opgevat om in mei de TET route te gaan rijden Zweden 1,2,3 en Noorwegen 1,2
Ik heb geen vast plan,alles kan.
Zijn er mensen die ook deze kant opgaan en eventueel samen een deel te rijden?
 
Ik had voor mijn TET ritjes een setje cross laarzen op MP gekocht.
Helaas was de verkoper iets vergeten te vertellen.
Het rubber/kunststof van de flappen waarop de gespen zitten was/is uitgedroogd/verouderd en scheurt dus meteen uit.
Een van de gespen was al half afgescheurd toen ik ze uit het pakketje haalde.

1612815763-350-x-467px-image-08-02-2021_12-36-27-75.jpg


Ik heb de verkoper nog een berichtje gestuurd dat ik dit wel jammer vond en hij dit best ff had mogen melden.
Waarop hij natuurlijk niet reageerde.. :(
Nou ja ik hoop dat hij zich verslikt in die 45 euro die ik naar hem heb over gemaakt. })
Ik vind dat zo onfatsoenlijks..
Hij zal het vast niet expres zo verzwegen hebben maar ben gewoon een vent en reageer ff met een berichtje.
Al geeft hij maar gewoon aan dat hij het ook niet gezien heeft en bied hij daarvoor zijn excuses aan.
Ik ben duidelijk anders dan dat soort eikels, als het mij anders om zou gebeuren zou ik afhankelijk van de situatie en de reactie van de koper aanbieden om de helft van het aankoop bedrag terug over te maken of zo.
Ik verwacht niet veel voor dit soort bedragen, en hoef zeker geen garantie of zo maar het moet wel gewoon heel zijn en anders meld je dat als verkoper!!.

IMG_20210212_092909.jpg


Maar goed het zal wel, ik dacht ik kan ze wel weg flikkeren maar dan heb ik en dat geld niet meer en ook geen laarzen.
Dus eens bekeken hoe die gespen vast zitten.
Dat is met 2 schroefjes en 2 van die inslag moeren aan de achterzijde van die rubber flapjes.

550x342.jpg


1 van die 2 inslag moeren heb ik er uit gewipt.
Vervolgens gewoon dwars door de schacht van de laars heen een gaatje geboord en de inslag moer aan de binnenkant van de laars gezet.
Klein sneetje in de voering en die moer netjes onder de voering, stukje gaffertape er over heen.

IMG_20210212_092931.jpg


Dus na 50 euro over gemaakt te hebben en wat huisvlijt heb ik voorlopig een setje waarmee ik kan kijken of dergelijk botten überhaupt bevallen. :*)
 
Zo ben ik ook begonnen.
Ik heb een setje zware crosslaarzen hier op MF overgenomen voor een klein bedrag en heb daar een seizoen mee gereden, ook wat gespen met popnagels opnieuw moeten bevestigen. Daardoor wist ik veel beter wat ik wel en niet wenste in een offroad laars.
Ik rij nu met Forma Adventure laarzen. Die zijn niet zo kneiterstijf als echte crosslaarzen, wel echt waterdicht en je kunt er ook op lopen zonder dat je het gevoel hebt dat je skischoenen aan hebt.
 
@Hellracer nou ja dat dus.
Ik heb vorig jaar super fijne laarzen Revit gekocht, zitten heerlijk zien er tof uit (vind ik dan toch) en ik kan er nog een aardig stukje op lopen.

Maar de laatste keer met die ontzettende modder en water op de TET vielen ze door de mand met hun waterdichtheid.
Terwijl ze wel zo verkocht zijn.. van de winkel mocht ik ze naar hun terug sturen en zou Revit ze of vervangen of geld terug over maken.
Maar ja dan moest ik weer iets nieuws hebben wat dan ook weer net niet voldoet op de off-road stukken.
Want die Revit laarzen zijn echt niet stevig genoeg om te voldoen voor het wat serieuzere off-road werk.

Dus voor weg gebruik houd ik het bij mijn Revit royale H2O laarzen en off road nu deze Forma laarzen.
Heb er ook via een mede motorrijder op tweakers 2 paar water dichte sokken bij gekocht.
Mooi probeer spul dus, bevalt het koop ik over een tijd wel wat nieuwers/beters/meer naar mijn wensen.
 
Wat moet ik me voorstellen bij waterdichte sokken? Is dat anders dan een plastic zak om je voet doen?
 
@Grandia inderdaad zoals @Koeno zegt zijn die van sealskin schijnbaar de beste.
Die heb ik nu niet, zit geen merkje in dus wat het wel is weet ik niet.
Ze zien er uit als dikke normale sokken maar voelen behoorlijk synthetisch.
Zullen wel lekker zweten.. :P

Inderdaad zijn waterdichte laarzen misschien beter.
Maar uiteindelijk gaan ze allemaal lekken, al was het maar dat het er via de bovenkant in loopt.
En dan zijn de waterdichte echt niet meer droog te krijgen.

Maar voor nu heb ik dus een setje goedkope niet waterdichte Forma cross laarzen.. 8-)
 
@Grandia inderdaad zoals @Koeno zegt zijn die van sealskin schijnbaar de beste.
Die heb ik nu niet, zit geen merkje in dus wat het wel is weet ik niet.
Ze zien er uit als dikke normale sokken maar voelen behoorlijk synthetisch.
Zullen wel lekker zweten..
Precies daarom snap ik niet hoe dat werkt. Waterdichte sokken waardoor je voeten gaan zweten —> natte voeten. Maar ik snap ook niet hoe je voeten anders droog kunnen blijven als het water in je laars staat.

Maar laat maar weten hoe het bevalt.
 
@Grandia Het idee is hetzelfde als waterdichte schoenen, gaatjes in de stof zijn klein genoeg zodat zweet eruit moet kunnen stomen en ze zijn te klein om water door te laten.

Heb er zelf van sealskin voor op de fiets en werkt best goed. Ze voelen alleen wat raar aan wanneer je ze aan doet. Klein nadeel is dat het water nu tot vlak op je huid komt, waardoor je voeten wel iets meer afkoelen dan bij waterdichte schoenen.
 
Vandaag rondje Oost Brabant en Noord Limburg gereden waarbij ook nog wat TET zat.

IMG_20210221_111404.jpg

Foto is niet op de TET trouwens.

Bij Wanssum de TET opgedraaid en bij Ottersum er weer vanaf.
Dus ook de bult bij Geffen omhoog, geen enkel probleem met de nopjes onder de Guzzi.

Totaal 203km gereden waarvan toch ook flink wat Off-road.
Jammer genoeg bleven er diverse controle lampjes branden op het dashboard, dinsdag dus maar weer de dealer bellen.

Oh en mijn Crosslaarzen, ik ben heel blij dat ik geen nieuwe gekocht heb.
Wat een marteling werktuigen zijn dat zeg.. En ik ben er echt niet aan gewend dus vind het maar vreemd rijden, weinig gevoel met schakelen en remmen is al helemaal een gok.
 
Ik heb zon 20 jaar gecrost , maar das al ff geleden .
Vorig jaar bij termaat toch crosslaarzen gepast , ik was aan nieuwe toe ,wat een lompe dingen zeg .
Nee die tijd heb ik gehad ,ik heb lekkere soepele daytona laarzen gekocht , en die zijn ook echt waterdicht !
 
Vandaag rondje Oost Brabant en Noord Limburg gereden waarbij ook nog wat TET zat.

Bekijk bijlage 1599065
Foto is niet op de TET trouwens.

Bij Wanssum de TET opgedraaid en bij Ottersum er weer vanaf.
Dus ook de bult bij Geffen omhoog, geen enkel probleem met de nopjes onder de Guzzi.

Totaal 203km gereden waarvan toch ook flink wat Off-road.
Jammer genoeg bleven er diverse controle lampjes branden op het dashboard, dinsdag dus maar weer de dealer bellen.

Oh en mijn Crosslaarzen, ik ben heel blij dat ik geen nieuwe gekocht heb.
Wat een marteling werktuigen zijn dat zeg.. En ik ben er echt niet aan gewend dus vind het maar vreemd rijden, weinig gevoel met schakelen en remmen is al helemaal een gok.
Wat de laarzen betreft. Crosslaarzen zijn vast van een andere orde. Maar ik heb pas nieuwe die redelijk allroad en nogal lomp en hard zijn.
Eerste ritten ook zoiets van, sjonge hier ga ik niet aan wennen. Maar inmiddels grotendeels al wel weer normaal gevoel bij remmen en schakelen.
Dus mogelijk eens spelen met de afstelling van het pookje en het rem pedaal. En het kan nog prima wennen.
 
Dat was ook het eerste wat mij opviel toen ik voor het eerst enduro ging rijden.
0.0 gevoel, vooral met remmen. Los daarvan ook nog bijna geen bewegingsvrijheid, dus remmen is niet je voet draaien vanaf je enkel maar gewoon lomp je hele been omhoog/omlaag.
Na 3 dagen raak je er wel aan gewend maar fijn is het zeker niet.
Dit was overigens in het buitenland met veel rotsen e.d. en heel technisch dus veel (bijna) omvallen. Daar snap ik de noodzaak nog wel. Maar voor het lichtere offroad werk of zoiets als de TET (vooral in NL) heb ik liever wat meer gevoel.
 
Ik rij nog normaliter altijd met crosslaarzen (Sidi Crossfire), ben er bijna mee vergroeid. Het rijdt staand zoveel fijner dan al het andere en na een paar ritten wil je niet anders meer. Dat gevoel zit het echt niet in de laars maar in het gedrag van de motor.
Gisteren een stuk TET vanuit Meerlo richting Lieshout op de KTM en geen centje pijn. Paar plekken waren wat sompig maar de route lag er over het algemeen prima bij. En bijna geen wandelaars of fietsers te bekennen. Wel wat motorsporen en dat waren serieuze noppenbanden.
Vandaag vanuit Venray, met gewone motorlaarzen op de Kawa, met als doel Maas en Waal, gewoon wat verkennend onderzoek. Het leek of iedereen naar buiten was. Ontzettend veel wandelaars, fietsers en ruiters in het bos en op de binnenwegen.
Onderweg is me de linkerachterrichtingaanwijzer afgebroken op een pad met van die uitgeslagen watergaten. Volgende keer ga ik weer met crosslaarzen ;) .
 
Ik ben zaterdagmiddag wel een KTM tegen gekomen bij de Schadijkse bossen vlakbij Castenray :W

Stugge laarzen zijn inderdaad effe wennen, maar dat gaat steeds beter, en beschermt ook goed.
 
Ik ben zaterdagmiddag wel een KTM tegen gekomen bij de Schadijkse bossen vlakbij Castenray :W

Stugge laarzen zijn inderdaad effe wennen, maar dat gaat steeds beter, en beschermt ook goed.
Wat rij jij (xtz)? Iets met een gele tank?
 
701 LR, dus met opvallende gele tankkapjes aan de voorzijde. En twee lampjes boven elkaar (toren). Was gewoon op het asfalt.
 
Ik ben zondag een paar rijders tegen gekomen, maar heel veel meer dan een handje omhoog was het niet.
1 solo rijder op een nieuwe Yamaha T7 ergens in de buurt van Venray in de Ballonzuilbossen, dat was nog niet op de TET.

Ergens bij Wanssum draaide ik de TET op en kwam er nog een klein groepje all-roads me tegemoet rijden.

Uit eindelijk toen ik weer terug richting huis reed heb ik bij Gemert bij het het JML tankstation mijn motor nog afgespoeld.
Wachtend in de rij (want het was erg druk daar uurtje of 15:00 was het) stond er nog iemand een dikke vette cros motor af te spoelen, denk dat het een KTM was.
Leek wel een Dakar ding, erg vet.

Ik zal nog de Gopro een leeg maken kijken of ik wat van deze motoren er op heb staan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan