Het TET (TransEuroTrail) topic

Hoe bevestigen jullie de mobiel/gsm op de motor? Ik overweeg zo'n X-grip ding. Ik kan dan de gsm gebruiken met de TET op Osmand.
Die X-grip is echt super. Misschien dat het voor de zwaarste stukken wel handig is om de optie te hebben om hem in een kaartvak van een tanktas te doen. Maar op zandpaden etc. Blijft hij prima zitten op de Xgrip.
 
Dank. Ik heb nog bol.com bon, dus nu weet ik het zeker! Spoedig de Africatwin 750 bij mijn moeder uit de schuur trekken na zijn winterslaap (de eend uit 1983 staat nu in de garage ivm ophokplicht en deelrestauratie). De tet begint hier 1000m van ons huis in Twente. Rij meestal zandpaden die ik ken. Hoef ik de tet ook niet op de tt550 in te laden, vermoed ook dat dat niet kan......
 
Ik heb zo’n ultimate addons ding, waterdicht en je kan de telefoon nog bedienen.

34BBAC0B-51F3-4294-B384-64C2A74D600F.jpeg
 
Voor mijzelf heb ik een aluminium houdertje gevouwen van 2mm aluminium. Hier kan de telefoon niet uit als ik het niet wil. Op de motor van mijn vrouw zit de x-grip, zij stuitert wat minder dan ik doe. Beide voldoen prima.
 

Bijlagen

  • D25A8B19-7C73-4132-A8DE-C996D50A11A3.jpeg
    D25A8B19-7C73-4132-A8DE-C996D50A11A3.jpeg
    124,6 KB · Weergaven: 16
De enige keer dat hij bij mij uit de Ali versie van de X-grip is gekomen is toen ik over de kop ben gevlogen, zij m dan ook vergeven. Op de TET nog nooit gehad dat hij los wilde komen, zelfs niet op de Spaanse en Franse rotsgronden.
 
Hele gave filmbeelden! En geen knarsende ketting tandwielen bij de Guzzi!
Vraag: Welke camera gebruik je en 'een helm houder' of zoiets?.

( Ik heb zo'n witte Sony - sportscam (van onze zoon) maar daar zit geen 'display' bij zodat je bij een stop niet ff snel kan checken wat je gefilmd hebt, vind ik nogal irritant... ). Wil voor komend seizoen een soort go pro ding halen, mag ook cheap van MediaMarkt.
Voor de Sony bestaat een horloge met beeldscherm zodat je kan zien wat filmt en je kan de camera mee stoppen en starten. Voor de Sony heb je ook een helm bevestiging.
 
Ik heb zo`n tasje met rits van ali.
Die X-grepen zullen best blijven zitten maar zijn ze ook trillingsvrij?
Onder mijn telefoon heb ik een spons liggen zodat hij wat minder trillingen te voortduren krijgt.
Helaas is de rits kapot gegaan en zoek dus ook een vervanger.
Tip: zeker hem altijd met een staaldraadje (b.v. onderlijntje van visgerij)

IMG_20180323_114933.jpg
 
Ik heb zo`n tasje met rits van ali.
Die X-grepen zullen best blijven zitten maar zijn ze ook trillingsvrij?
Onder mijn telefoon heb ik een spons liggen zodat hij wat minder trillingen te voortduren krijgt.
Helaas is de rits kapot gegaan en zoek dus ook een vervanger.
Tip: zeker hem altijd met een staaldraadje (b.v. onderlijntje van visgerij)

Bekijk bijlage 1600388
Wat voor trillingsdemping verwacht je?

Ja het trilt nog steeds, maar het dempt de hoogfrequente trillingen er wel uit.
 
Motortrillingen zijn killing voor je (i-)fone
Ik heb geen ei foon, maar een koreaan.

En die heeft ondertussen al behoorlijk wat kilometers zo mee gedaan en het hele ding is nog steeds heel. Het exemplarisch bewijs dat de xgrip genoeg trillingen dempt.
 
Zoals wel vaker: zin zeker, zijn weer de andere factoren in mijn leven die het verpesten (werk in dit geval...)
Veel plezier alvast
 
Vertel! (Je kan het blijkbaar navertellen.)
Ja, dat dan weer wel. Tweede ritje tijdens mijn corona herstel wilde ik nog wat trappen op, gashendel niet correct vast en veel te hoge snelheid, blij dat ik terug op aarde was, flinke klap gemaakt, gelukkig volledig in body armour, anders had ik zeker wat gebroken. Moet nog leren dat ik geen jongeling meer ben ;(
 
Ja, dat dan weer wel. Tweede ritje tijdens mijn corona herstel wilde ik nog wat trappen op, gashendel niet correct vast en veel te hoge snelheid, blij dat ik terug op aarde was, flinke klap gemaakt, gelukkig volledig in body armour, anders had ik zeker wat gebroken. Moet nog leren dat ik geen jongeling meer ben ;(
Ja, trappen op kan behoorlijk misgaan. Zelf ben ik aan het herstellen van een (mogelijk corona-related) hartinfarct. Door de bloedverdunners moet ik extra uitkijken dat ik niet val, met name niet op mijn hoofd. Bij mountainbiken stoot ik me regelmatig en zit helemaal onder de blauwe plekken. Heb helaas al 2x een TET ritje moeten afzeggen, kijk er ondertussen wel heel erg naar uit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan