Het TET (TransEuroTrail) topic

Ja sommige mensen krijgen banden binnen no-time opgereden :)

Misschien de TKC70 rocks? Valt tussen de 80 en 70 in.

Af en toe zitten er toch nog wat modderige stukken in de Zweedse TET dacht ik. Heb de TET daar nog niet gereden, met de mountainbike wel al meerdere keren bijna verdwenen in de moerassige stukken :)
 
Zijn er hier mensen die met een crossbrill rijden en ook een normale bril (op sterkte) op hebben?
Voor zover mijn geringe zoektocht me vertled heeft zijn de brillen van 100% daar erg geschikt voor.
Klopt dat of zijn er nog andere tips voor merken?
Voor mij niet voor het crossen (ben mijn wonden nog aan het likken :P ) maar voor op de Vespa GTS bij mijn pot helm.
Je kunt even zoeken op 'over the glass goggles', dan kom je ook andere opties tegen. Of het past hangt vooral van het formaat van je eigen bril af. Ik ken ook mensen die met een plaklens rijden, maar dat lijkt mij persoonlijk niet zo fijn.
 
Zijn er hier mensen die met een crossbrill rijden en ook een normale bril (op sterkte) op hebben?
Voor zover mijn geringe zoektocht me vertled heeft zijn de brillen van 100% daar erg geschikt voor.
Klopt dat of zijn er nog andere tips voor merken?
Voor mij niet voor het crossen (ben mijn wonden nog aan het likken :P ) maar voor op de Vespa GTS bij mijn pot helm.
Yep, die zijn er.
Heb zelf geen bril dus geen ervaring hiermee maar zijn wel speciaal daarvoor ontworpen:

Crossbrillen | brildragers , OTG​

Ben je een brildrager? Dan ben je opzoek naar een OTG crossbril. OTG staat voor Over the Glasses. De OTG crossbrillen zijn speciaal ontworpen om over een normale bril te dragen. Er is rekening gehouden met het montuur en brillen pootjes. Het foam heeft een uitsparing voor de brillen pootjes, zodat de OTG crossbril goed aansluit op het gezicht.

 
4 jaar geleden mijn ogen laten laseren, dat is helemaal makkelijk :+

Lijkt me dat bij OTG goggles je normale bril snel gaat beslaan, of zou dat meevallen? Het lijkt me sowieso erg druk op en rond je neus.
 
p.jpeg
 
Zijn er hier mensen die met een crossbrill rijden en ook een normale bril (op sterkte) op hebben?
Voor zover mijn geringe zoektocht me vertled heeft zijn de brillen van 100% daar erg geschikt voor.
Klopt dat of zijn er nog andere tips voor merken?
Voor mij niet voor het crossen (ben mijn wonden nog aan het likken :P ) maar voor op de Vespa GTS bij mijn pot helm.

Oh en misschien leuk ter info:
Elles van J&J Suspensions heeft gisteren gebeld, ze had mijn voor vork uit elkaar gehaald.
Binnen en buiten poten zijn niet meer te redden, en ook de glijbussen zijn beschadigd.
Die onderdleen nieuw, + keeringen, olie en meteen een set Hyperpro progresieve veren komt het totaal op 1650 euro.
Met mijn helm die ik ook moet vervangen was het dus een duur dagje off road..-O-
Heb ik...die bril van 100%...werkt prima. Heb ook een Scot otg...net zo goed...
 
zie dat de tet route vanuit maasvlakte/hoek van holland naar reuzel ook klaar is
heb geen idee hoeveel en wat voor ofroad er in de route zit, denk wel veel zand👍
 
Over 2 week ga ik met een vriend richting Noord-Polen. Een oud stage adres bezoeken aan de kust en nu vroeg ik me af of het misschien leuk is om een stukje TET mee te nemen vanaf iets onder Gdansk richting het oosten. Is dat een beetje te doen met Anakee's op een R1100GS denken jullie?
 
  • Leuk
Waarderingen: RWB
Gisteren de "TET Zuid" (Nijmegen-Valkenswaard) grotendeels gereden, en op een klein stukje na hebben we nu de hele TET NL gehad. Wat een lol! Dit keer één ander duo TETters getroffen, toen wij stonden te pauzeren.
Was weer een erg leuk dagje, al heb ik aan het eind vd dag een plas verkeerd ingeschat (uiteraard (veel) dieper dan ik dacht) en een landing gemaakt in een flinke modderpoel... Zelfs m'n pak heb ik met de tuinslang af moeten spoelen, niet normaal.

 
Gisteren de "TET Zuid" (Nijmegen-Valkenswaard) grotendeels gereden, en op een klein stukje na hebben we nu de hele TET NL gehad. Wat een lol! Dit keer één ander duo TETters getroffen, toen wij stonden te pauzeren.
Was weer een erg leuk dagje, al heb ik aan het eind vd dag een plas verkeerd ingeschat (uiteraard (veel) dieper dan ik dacht) en een landing gemaakt in een flinke modderpoel... Zelfs m'n pak heb ik met de tuinslang af moeten spoelen, niet normaal.
Dat stukje bij Afferden in de video kent bommes ook. |(
 
Ja, ik heb de deuk in de boom nog gevonden :o. Het is een heel leuk stukje en zoals dat dan gaat, ga je steeds proberen iets harder te gaan. Met zijn voorbeeld in het achterhoofd hebben wij het maar kortgehouden. Het is daar nu zo omgeploegd dat je de echt diepe sporen niet meer ziet, dus erg verraderlijk.
 
Gisteren de "TET Zuid" (Nijmegen-Valkenswaard) grotendeels gereden, en op een klein stukje na hebben we nu de hele TET NL gehad. Wat een lol! Dit keer één ander duo TETters getroffen, toen wij stonden te pauzeren.
Was weer een erg leuk dagje, al heb ik aan het eind vd dag een plas verkeerd ingeschat (uiteraard (veel) dieper dan ik dacht) en een landing gemaakt in een flinke modderpoel... Zelfs m'n pak heb ik met de tuinslang af moeten spoelen, niet normaal.

Die muziek maakt het wel af zeg :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan