Het TET (TransEuroTrail) topic

Zelf vorige week een setje Anakee Wild om de velgen van de DRZ gelegd, 21 en 18" dus. Viel mij eigenlijk wel mee, was binnen twee uur klaar (inclusief eerst eraf halen van de échte noppen). Moest wel douchen maar het was ook knap warm.

Rijdt erg fijn wel, stuk stabieler op het asfalt althans :)
 
@RWB : gave trip hoor!
Ik zie een fraaie Transalp 600, met zwart blok. Check van te voren het olieverbruik, staan ze bekend om.

@bommes : Mmmm, ik denk dat ik een keer vanaf La Mouche huiswaarts een stuk tet in ga plannen.
 
@bommes : Mmmm, ik denk dat ik een keer vanaf La Mouche huiswaarts een stuk tet in ga plannen.
Het steile stuk waar ik mijn motor om liet vallen zit ten zuiden van La Mouche. Rijdend richting het zuiden ga je dan heuvel af.
In andere woorden: rijd je vanuit Basel richting Noord dan zul je dat steile stuk omhoog moeten doen. Ik zou dat denk niet aan durven als ik solo zou rijden.
Tenminste niet met het gebrek aan echte off-road ervaring zoals ik nu van mij zelf vind.
Pak je pas de TET op bij La Mouche richting het noorden kom je heel die helling niet tegen.
 
Is de omgeving van dat stuk ook mooi? Of gaat het vooral om het rijden van de route zelf?

@bommes afgelopen weekend je heuvel ook nog gespot trouwens

5D176951-C308-4929-9E6C-3142566B6378.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een tenere 700 besteld en dit word mijn eerste motor met off road mogelijkheden. Nu woon ik in Zuid-Holland, omgeving Gouda en ik vroeg me af of hier mensen bekend zijn met onverharde wegen in deze omgeving. De TET zelf loopt hier niet helaas.
 
Hoi, hier nog iemand uit Gouda :) qua onverhard is het echt armoede hier.....
Zelf ga ik morgen dus weer richting Venray om daar te rijden.

Mooie fiets hoor, die T700 :t
Daarmee rij je ook heel comfortabel naar de TET, op de snelweg een veel fijnere motor dan mijn DRZ400 :)
 
Laatst bewerkt:
Mooie motor Gwiedert, welke kleurstelling heeft ie? Ik zag laatst het model rijden met die oldskool blauw, zwart en gele kleuren. Heel erg gaaf ding.
 
De TET begint tegenwoordig in Hoek van Holland, is niet zover van Gouda. Vanaf daar kun je rustig wennen aan af en toe een gravelpad voordat je de zandpaden van Brabant betreed.
 
De TET begint tegenwoordig in Hoek van Holland, is niet zover van Gouda. Vanaf daar kun je rustig wennen aan af en toe een gravelpad voordat je de zandpaden van Brabant betreed.
Thanks! Dan moet ik daar maar beginnen denk...
 
Thanks! Dan moet ik daar maar beginnen denk...
En bereid je mentaal vast voor op de eerste krassen. Rijden op onverhard gaat hand in hand met (lichte) valpartijen, zeker in het begin. Zo’n Ténéré kan dat prima hebben, maar optische schade is bijna onvermijdelijk.
 
En bereid je mentaal vast voor op de eerste krassen. Rijden op onverhard gaat hand in hand met (lichte) valpartijen, zeker in het begin. Zo’n Ténéré kan dat prima hebben, maar optische schade is bijna onvermijdelijk.
Daar was ik me van bewust. Er komen andere handkappen en valbeugels op om de klap een beetje op te vangen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan