Het TET (TransEuroTrail) topic

Vandaag voor het eerst het heuveltje bij Afferden geprobeerd. Heb de boom van Bommes niet kunnen vinden en verder ook geen andere boom gevonden, de motor is vandaag netjes rechtop gebleven.

Heb vandaag van Venray tot net boven Nijmegen gereden, maar geen andere motorrijders gezien. Wel genoeg sporen en ook genoeg andere mensen die meestal zwaaiden, knikten of lachten. Heb het ook rustig aan gedaan, zeker rondom anderen.

Eventjes een paar beelden van de dashcam geplukt, van de mountainbikers dacht ik dus dat ze zouden wachten en ja, als je gaat, ga je en ga ik niet lomp stoppen in de modder:
 
Ik probeer die GPX file te openen maar krijg met GPX viewer alleen de route in Brabant te zien, blijkbaar zijn de andere tracks niet zichtbaar. Iemand enig idee hoe ik alle NL routes kan zien?
 
Ik probeer die GPX file te openen maar krijg met GPX viewer alleen de route in Brabant te zien, blijkbaar zijn de andere tracks niet zichtbaar. Iemand enig idee hoe ik alle NL routes kan zien?
Gisteravond nog gedownload en gewoon heel Nederland te zien. Kon hem in zowel Google Maps als TomTom MyDrive laden
 
Ik probeerde zonet eens het bestandje van de TET Frankrijk te openen, maar ik krijg de melding dat het bestand te groot is. In zowel Google Maps als op TomTom MyDrive krijg ik hem niet geopend. Is er naast het handmatig bewerken van de bestanden nog een andere manier om het bijvoorbeeld op te delen in de verschillende secties?
 
Zo'n stuk zoals de heuvel bij Afferden, doen jullie dat staand of zittend? Hoor altijd overal zoveel mogelijk staan, maar merk dat ik bij soortgelijke stukken toch ga zitten of zelfs pedellen.
 
Zo'n stuk zoals de heuvel bij Afferden, doen jullie dat staand of zittend? Hoor altijd overal zoveel mogelijk staan, maar merk dat ik bij soortgelijke stukken toch ga zitten of zelfs pedellen.
Staand, dan kan de motor onder je bewegen. Als ik ga zitten, ga ik juist veel gemakkelijker op mijn plaat. Niet dat ik zo ervaren ben, maar voor mij maakt het echt een enorm verschil. Dan gaat het wel om een ondergrond zoals losse zand of modder. Gravel doe ik doorgaans zittend.
 
De TET begint tegenwoordig in Hoek van Holland, is niet zover van Gouda. Vanaf daar kun je rustig wennen aan af en toe een gravelpad voordat je de zandpaden van Brabant betreed.
Ik heb dat stuk nog niet gereden, en ook niet in detail bestudeerd, maar volgens mij is het voor een heel groot deel gewoon verhard?

Maar ik wil dat binnenkort wel eens gaan uitproberen. Iemand van hier dat wel al gereden?

Gwiedert, ik wacht zelf ook nog op een gloedjenieuwe allroad (had ik inmiddels al een maand moeten hebben -zucht-), en daarmee zou ik graag ook juist voorzichtig willen beginnen (voorzichtiger dan met de DRZ althans!). Als je het leuk vindt om eens samen een stuk te rijden, stuur me dan een PB'tje, ik vind dat alleen maar gezellig :)
 
Ik heb dat stuk nog niet gereden, en ook niet in detail bestudeerd, maar volgens mij is het voor een heel groot deel gewoon verhard?

Maar ik wil dat binnenkort wel eens gaan uitproberen. Iemand van hier dat wel al gereden?

Gwiedert, ik wacht zelf ook nog op een gloedjenieuwe allroad (had ik inmiddels al een maand moeten hebben -zucht-), en daarmee zou ik graag ook juist voorzichtig willen beginnen (voorzichtiger dan met de DRZ althans!). Als je het leuk vindt om eens samen een stuk te rijden, stuur me dan een PB'tje, ik vind dat alleen maar gezellig :)
Volgens mij is dat ook grotendeels verhard inderdaad. Ik ga google maps maar is raadplegen...

Als het zover is wil ik best samen rijden hoor.
Ik stuur wel een pb'tje als ik de motor een beetje heb leren kennen. Ben ook wel benieuwd naar die Harley;)
 
Ik heb dat stuk nog niet gereden, en ook niet in detail bestudeerd, maar volgens mij is het voor een heel groot deel gewoon verhard?

Maar ik wil dat binnenkort wel eens gaan uitproberen. Iemand van hier dat wel al gereden?

Gwiedert, ik wacht zelf ook nog op een gloedjenieuwe allroad (had ik inmiddels al een maand moeten hebben -zucht-), en daarmee zou ik graag ook juist voorzichtig willen beginnen (voorzichtiger dan met de DRZ althans!). Als je het leuk vindt om eens samen een stuk te rijden, stuur me dan een PB'tje, ik vind dat alleen maar gezellig :)
Klopt, maar meteen zonder ervaring een mul Brabants zandpad op met je nieuwe motor is ook zo wat.
 
Ik heb vanuit Volkel een dagje allroad-cursus gedaan op zo'n T700, en ik vond het echt een leuk ding.
Zo leuk wel dat ik denk dat jij misschien wel een slimmere keus hebt gemaakt dan ik; die T700 is heel veelzijdig.
Mijn DRZ is wel echt fijner in slecht terrein, en de Harley zal fijner zijn om mee te touren/snelweg. Maar de T700 is fijner in echt slecht terrein dan de Harley en fijner dan de DRZ op de snelweg, zit er zo'n beetje tussenin als het ware.

Misschien een motortrailertje kopen voor achter de Harley :+

Edit, iemand het stuk van Bergen op Zoom tot aan Reusel wel al eens gereden?
Is dat ook alleen verhard?
 
Laatst bewerkt:
Klopt, maar meteen zonder ervaring een mul Brabants zandpad op met je nieuwe motor is ook zo wat.
Ik wilde de Pan America direct op de trailer zetten en inrijden in de Pyreneeën, mooie trip geboekt.
Maar hij gaat er niet op tijd zijn... ik vertrek de 12e namelijk en hij staat waarschijnlijk een paar dagen daarna voor me klaar B|
Dus ik zet de DRZ op de trailer. Grote voordeel is dat de Harley dan wat langer gebruiksspoorvrij blijft wel O-)

En eenmaal daar vind ik het waasrschijnlijk alleen maar fijn om met 135kg onderweg te zijn ipv met 250 :X
Het grote verschil is dat als ik de Pan Am begin juni had kunnen ophalen ik op dat ding naar Andorra was gaan rijden, in plaats van in de auto met een motor op de aanhanger. Maar vanuit NL naar Andorra op de DRZ zie ik echt niet zitten _O-
 
Laatst bewerkt:
Edit, iemand het stuk van Bergen op Zoom tot aan Reusel wel al eens gereden?
Is dat ook alleen verhard
Ben ik ook wel beniewd naar!
Ik wilde de Pan America direct op de trailer zetten en inrijden in de Pyreneeën, mooie trip geboekt.
Maar hij gaat er niet op tijd zijn... ik vertrek de 12e namelijk en hij staat waarschijnlijk een paar dagen daarna voor me klaar B|
Dus ik zet de DRZ op de trailer. Grote voordeel is dat de Harley dan wat langer gebruiksspoorvrij blijft wel O-)
Snap dat je graag je nieuwe motor hebt maar met een DRZ in de pyreneëen zal ook geen straf zijn! geloof dat jij er nog een beetje asfaltwaardige banden onder had ook he?
Maatje heeft er net met zijn XR600R 3 weken rond gereden. schitterende foto's gezien!
 
Ik probeer tet Zweden te downloaden van de site maar krijg een lege pagina??? Waarschijnlijk doe ik iets fout zoals gewoonlijk 😁 ik probeer het via een iPhone en dan op maps.me te zetten
 
Zo'n stuk zoals de heuvel bij Afferden, doen jullie dat staand of zittend? Hoor altijd overal zoveel mogelijk staan, maar merk dat ik bij soortgelijke stukken toch ga zitten of zelfs pedellen.
Je moet niet teveel staan, dat is voor poseurs en betweters. Probeer ook maar eens staand bij het driften in een bochtje je been uit te steken...
 
Heb t nieuwe stuk nog niet helemaal van Reusel naar BOZ gereden, maar al wel van Breda tot BOZ. Dat stuk was vrij mild, ca 10% onverhard. Ik vermoed dat het deel Reusel-Breda een hoger aandeel offroad heeft.
 
Je moet niet teveel staan, dat is voor poseurs en betweters. Probeer ook maar eens staand bij het driften in een bochtje je been uit te steken...
Ligt ook aan het type motor. Ik ga staan met zowel de KTM450 als met de KLX250. En daarmee kun je ook prima staand en driftend de hoek om. Met een zware motor in het losse zand zou ik proberen te overleven, voorzichtig en zittend.
 
De TET begint tegenwoordig in Hoek van Holland, is niet zover van Gouda. Vanaf daar kun je rustig wennen aan af en toe een gravelpad voordat je de zandpaden van Brabant betreed.
Ik heb dit stuk even doorgenomen, maar tot voorbij Amersfoort lijkt er geen enkel onverhard stuk in te zitten. Snap niet echt waarom ze daar dan uberhaupt een TET route hebben lopen...
 
Ik heb dit stuk even doorgenomen, maar tot voorbij Amersfoort lijkt er geen enkel onverhard stuk in te zitten. Snap niet echt waarom ze daar dan uberhaupt een TET route hebben lopen...
IJmuiden-Amersfoort-Arnhem is de verbindingsroute met de boot naar Newcastle. Hoek van Holland-Breda-Reusel is de verbindingsroute met de boot naar Harwich.
 
Ben ik ook wel beniewd naar!

Snap dat je graag je nieuwe motor hebt maar met een DRZ in de pyreneëen zal ook geen straf zijn! geloof dat jij er nog een beetje asfaltwaardige banden onder had ook he?
Maatje heeft er net met zijn XR600R 3 weken rond gereden. schitterende foto's gezien!
Ik had noppen, nu heb ik Anakee Wild. Die is nog heel behoorlijk grof (heel anders dan normale Anakee's!) maar dat rijdt op de snelweg een stuk beter dan wat ik had. En ze gaan ook heel wat langer mee als het goed is
 
@Arend een heel lang leven hebben die Wilds ook niet.
Beetje afhankelijk van het vermogen zal dat toch sneller eindigen dan je zou hopen.
 
Ik had noppen, nu heb ik Anakee Wild. Die is nog heel behoorlijk grof (heel anders dan normale Anakee's!) maar dat rijdt op de snelweg een stuk beter dan wat ik had. En ze gaan ook heel wat langer mee als het goed is
En daar gaat het tenslotte om bij de TET.... :X
 
Je moet niet teveel staan, dat is voor poseurs en betweters. Probeer ook maar eens staand bij het driften in een bochtje je been uit te steken...
Tijdens het driften op een all-roader je been uitsteken valt ook onder dezelfde hobby's als baksteen koppen en stoeprand happen.

Juist in een drift sta ik graag. Die grote afgeladen all-roaders willen nogal een heftige rebound geven als je dan een hobbel hebt.

Zodra het zand dieper wordt dan m'n band of het een hobbelig terrein wordt ga ik er bij staan op de all-roaders. Op een enduro kun je de hele TET uiteraard blijven zitten.
Hoe zwaarder de motor, hoe meer ik sta.
 
Terug
Bovenaan Onderaan