Het TET (TransEuroTrail) topic

Hier wil je liefst geen abs , meeste motoren is het abs op het voorwiel niet uit te schakelen :X
tenzij je een oudere allroad hebt, dan is het abs volledig uit. (R1200GSa uit 2008, KTM 990,..)
De huidige T7 schakelt dacht ik ook abs volledig uit?

nu zolang het achteraan uit kan is het best ok toch?
Vooraan willen we liever niet blokkeren, wordt oncontroleerbaar,
maar achteraan mag toch blokkeren?
 
Mijn Guzzi V85TT heeft in de offroad stand de abs achter uit, in het menu kun je dan nog de abs voor ook uit zetten.
Voor zou ik trouwens misschien wel aan laten staan, ligt er een beetje aan hoe "goed" dat de ABS werkt.

Als ik in de buurt van zo een helling zou wonen zou ik echt vaak gaan oefen denk ik. :Y :]
Volgens mij is het ook "gewoon" een knop om zetten in je hoofd en durven om het ding te laten rollen.
Berg op is het vaak geen probleem, dan durven de meeste wel het gas er een beetje op te houden en snelheid te maken.
Berg af is dat toch een dingetje, vooral ook omdat het snel uit de hand kan lopen als de snelheid oploopt en je die niet meer er uit geremd krijgt.

Nu ja hoe dan ook het is duidelijk dat ik me thuis zit op te vreten dat ik dit jaar niet op motor vakantie ben kunnen gaan.. -O-
En ik massa's foto's en verhalen voorbij zie komen van gasten die wel zijn wezen TETen of wat dan ook.
 
  • Leuk
Waarderingen: OSJ
tenzij je een oudere allroad hebt, dan is het abs volledig uit. (R1200GSa uit 2008, KTM 990,..)
De huidige T7 schakelt dacht ik ook abs volledig uit?

nu zolang het achteraan uit kan is het best ok toch?
Vooraan willen we liever niet blokkeren, wordt oncontroleerbaar,
maar achteraan mag toch blokkeren?
T7 schakelt ook volledig uit ja. Gelukkig wel. Nu nog een oplossing vinden zodat het ook uitgeschakeld blijft als je de motor aan en uit zet.
 
Als of die Bret Tkacs overal een filmpje over heeft gemaakt:


@Gwiedert heeft iets met regelgeving te maken, ABS mag niet onbedoeld uitgeschakeld blijven, dus bij default aan.
Ik moet het echt onthouden maar bij mijn motor blijft de ABS na uitschakeling ook echt uit staan zolang het contact aan blijft staan.
Duidelijke zin he.. :9
Kort gezegd: als ik de moto met de killswitch uitzet en het contact aan laat staan blijft de ABS uit als ik die heb uit gezet.
De offroad stand blijft gewoon staan, dus contact uit, motor morgen weer pakken is nog steeds offroad stand = nog steeds geen ABS achter.
 
Zekering van de ABS motor dr uit trekken als je ritje puur off-road wordt.
Niet te verwarren met de ABS opnemer, dan stopt je km-teller dr ook mee en moeten sommige motoren een reset bij de dealer hebben.
 
Dat eerste had ik niet eens zo over na gedacht.
Althans ik had me wel al bedacht dat je minder druk hebt dus minder rem kracht.
Dat de motor ook natuurlijk weg glijd over het voorwiel door het stuiteren over dat soort stenen.. had ik ff niet aan gedacht.

Rijden en de snelheid zo laag mogelijk houden, ABS uit (als dat er al is en uitgezet kan worden)
Gewicht naar achteren, beide remmen gebruiken.

Jammer dat we hier niet van dat soort padden hebben in NL om te oefenen.
Wonen we toch in het verkeerde land.
Hebben we er wel een paar van...in zuid Limburg...
 
@bommes : goede vragen!!!
Staat er op YouTube niet een filmpje van iemand die de Jafferau afdaalde op die beruchte zwarte skipiste? (Die is iig extreem steil).
Sorry, ik heb zelf er nog niet naar gezocht op yt..... Ben zelf ook erg benieuwd. Morgen zoeken.
 
Laatst bewerkt:
Hebben we er wel een paar van...in zuid Limburg...
Ik dacht dat offroad in Zuid Limburg helemaal onmogelijk was?
Toch maar eens gewoon op de bonnefooi heen rijden dan.

@James Bond ik had graag gaan rijden dit jaar maar dat zat/zit er niet in.
Dan ga je veel online kijken/lezen/zoeken en dan komen er vragen naar boven.
Normaal zou ik het onderweg tegen komen en dus gewoon moeten doen.. :+

Dan krijg je dus dit soort dingen:

IMG_20190529_094334899.jpg
 
Ik dacht dat offroad in Zuid Limburg helemaal onmogelijk was?
Toch maar eens gewoon op de bonnefooi heen rijden dan.

@James Bond ik had graag gaan rijden dit jaar maar dat zat/zit er niet in.
Dan ga je veel online kijken/lezen/zoeken en dan komen er vragen naar boven.
Normaal zou ik het onderweg tegen komen en dus gewoon moeten doen.. :+

Dan krijg je dus dit soort dingen:

Bekijk bijlage 1680816
Nee hoor, ben local dus ken mijn weggetjes en paadjes wel, sommige legaal, andere iets minder.
 
Wij gaan volgende week de hele TET NL nog weer eens rijden.

Iemand enig idee wat een campingplek 2 personen, 2 motoren, 1 tent tegenwoordig kost. Wat ik er een beetje van begreep kon je in NL vrijwel voor hetzelfde geld in een AirBnB/hotel zitten...
 
@Erwin P Hebben wij van het voorjaar gedaan, was tussen de 15 en 25 euro kwijt per nacht. Vooral de kleinere boerderij campings viel goed mee. Wanneer we moe werden ff googlen en je vind altijd wel wat in de buurt.
 
Nieuwe boots gekocht:
a4696699d8111601c3a0d7272cf50c3b07f08ac5_2_PIA_109048_0_50.png


Mijn op MP gekochte Forma cross laarzen waren bij aanschaf al een beetje "op".
Nu niet na niet eens heel veel gebruik beginnen ze toch wel uit elkaar te vallen. De oude Forma laarzen zijn niet echt je van het wat betreft kwaliteit. Voornamelijk het rubber en kunststof dat vergat gewoon want versleten zijn ze eigenlijk nog niet.

Nou ja na flink wat reviews gekeken maar gekozen voor echte cross laarzen in plaats van de allroad laarzen. Die bieden toch bij lange na niet de bescherming die een MX laars wel bied. En een cross laars zoals deze is ook nog eens goedkoper dan een modieuze allroad laars.

Eigen plaatje:

IMG_20210930_144547.jpg

Nu nog ff beslissen of ik die stalen tips er voor op laat zitten, ben een beetje bang dat die mijn motor gaan bekrassen.
 
Nieuwe boots gekocht:
a4696699d8111601c3a0d7272cf50c3b07f08ac5_2_PIA_109048_0_50.png


Mijn op MP gekochte Forma cross laarzen waren bij aanschaf al een beetje "op".
Nu niet na niet eens heel veel gebruik beginnen ze toch wel uit elkaar te vallen. De oude Forma laarzen zijn niet echt je van het wat betreft kwaliteit. Voornamelijk het rubber en kunststof dat vergat gewoon want versleten zijn ze eigenlijk nog niet.

Nou ja na flink wat reviews gekeken maar gekozen voor echte cross laarzen in plaats van de allroad laarzen. Die bieden toch bij lange na niet de bescherming die een MX laars wel bied. En een cross laars zoals deze is ook nog eens goedkoper dan een modieuze allroad laars.

Eigen plaatje:

Bekijk bijlage 1681520

Nu nog ff beslissen of ik die stalen tips er voor op laat zitten, ben een beetje bang dat die mijn motor gaan bekrassen.
Ik rij die ook maar het enige wat krast is de jiffy bij het in en uitklappen dus dat valt wel mee. Bij mijn motor overigens niet van belang
 
Ik ben nu al bijna 6 weken onderweg met elke dag TET rijden, ik draag de Toucan laars en ik moet zeggen dat ik daar erg tevreden over ben. Waterdicht en goede bescherming. Ik ben gestopt met tellen hoe vaak in gevallen/gecrasht ben maar als ik een schatting mag maken is dat zeker 20+ keer. Geen enkele keer last of kneuzingen gehad in het gebied rondom mijn voeten maar mij heupen daarin tegen zitten/zaten vol met blauwe plekken, al heb ik daar wel bescherming zitten in mijn pak.

Dus mocht iemand nog aan het kijken zijn voor laarzen, kijk eens naar de toucan :t
 
Nu nog ff beslissen of ik die stalen tips er voor op laat zitten, ben een beetje bang dat die mijn motor gaan bekrassen.
Ik denk dat moeder aarde meer krassen zal maken…..🤔😉

Die kapjes beschermen het stiksel en voorkomen dat je neus loslaat.
 
Nee hoor, ben local dus ken mijn weggetjes en paadjes wel, sommige legaal, andere iets minder.
Ik ben ook een "local" maar weet maar weinig wegen waar je echt offroad kunt rijden. Dus mocht je tips hebben, lemme know :) .

Ik wil eens gaan oefenen met offroad rijden, maar ben aan het denken eerst wat lessen te volgen en dan pas te beginnen aan de TET. Vooral aangezien je voor de officiële TET eerst naar Veldhoven mag karren, en dat niet bepaald naast de deur is :') .
 
Ik ben ook een "local" maar weet maar weinig wegen waar je echt offroad kunt rijden. Dus mocht je tips hebben, lemme know :) .

Ik wil eens gaan oefenen met offroad rijden, maar ben aan het denken eerst wat lessen te volgen en dan pas te beginnen aan de TET. Vooral aangezien je voor de officiële TET eerst naar Veldhoven mag karren, en dat niet bepaald naast de deur is :') .
Weert is dichterbij. Voor TET nl heb je niet echt veel ervaring nodig maar een of meer dagen training word je niet dommer van.
 
Weert is dichterbij. Voor TET nl heb je niet echt veel ervaring nodig maar een of meer dagen training word je niet dommer van.
Oké, dan ga ik eens bij Weert kijken. Al vind ik Weert niet echt Zuid Limburg :P .

In november heb ik 4 weken vrij, dus dan ga ik een training volgen en eventueel daaraan gekoppeld wat TET stukjes rijden. Want er is niet veel beter dan direct training in praktijk brengen, toch?

Voor omgeving Simpelveld heb ik wel wat stukjes die gereden kunnen worden. Het is niet veel, maar wel iets :) . Bij interesse: hit-me-up.
 
Oké, dan ga ik eens bij Weert kijken. Al vind ik Weert niet echt Zuid Limburg :P .

In november heb ik 4 weken vrij, dus dan ga ik een training volgen en eventueel daaraan gekoppeld wat TET stukjes rijden. Want er is niet veel beter dan direct training in praktijk brengen, toch?

Voor omgeving Simpelveld heb ik wel wat stukjes die gereden kunnen worden. Het is niet veel, maar wel iets :) . Bij interesse: hit-me-up.
Welke motor heb je? Denk aan fatsoenlijke banden. Help me later deze week even herinneren, stuur ik je wat gpx stukken. Vanuit Nijswijler langs de kerk omhoog naar baanheide, omlaag naar Eys, omhoog over kromhagerweg, aan het einde klein stukje asfalt, naar links Eyserheide, ik noem zo maar eens wat...
 
Welke motor heb je? Denk aan fatsoenlijke banden. Help me later deze week even herinneren, stuur ik je wat gpx stukken. Vanuit Nijswijler langs de kerk omhoog naar baanheide, omlaag naar Eys, omhoog over kromhagerweg, aan het einde klein stukje asfalt, naar links Eyserheide, ik noem zo maar eens wat...
Ik rij een "Honda CRF1100L Africa Twin DCT 2021" (zie handtekening). Ik zie de gpx-files wel komen. Die zijn neem ik aan bruikbaar in Kurviger?

Qua banden heb ik de "Metzeler Karoo Street" eronder liggen (van de fabriek). Volgens mij zijn die wel redelijk voor het licht off-road werk waar ik momenteel interesse in heb.
 
Ik rij een "Honda CRF1100L Africa Twin DCT 2021" (zie handtekening). Ik zie de gpx-files wel komen. Die zijn neem ik aan bruikbaar in Kurviger?

Qua banden heb ik de "Metzeler Karoo Street" eronder liggen (van de fabriek). Volgens mij zijn die wel redelijk voor het licht off-road werk waar ik momenteel interesse in heb.
Oké, redelijk zware motor, banden kan wel bij droog weer, bij nat weer wordt het lastig voor je. Ik stuur je iets op onder voorwaarde dat je het niet op een site plaatst want dan is het wachten op verboden. Overigens, borden met uitgezonderd landbouwmachines kun je negeren, die gelden niet voor ons...:+
 
Oké, redelijk zware motor, banden kan wel bij droog weer, bij nat weer wordt het lastig voor je. Ik stuur je iets op onder voorwaarde dat je het niet op een site plaatst want dan is het wachten op verboden. Overigens, borden met uitgezonderd landbouwmachines kun je negeren, die gelden niet voor ons...:+
Voor nu ben ik alleen van plan om bij droog weer off-road te gaan. Vooral omdat ik nog nooit off-road gereden heb. Dus qua banden komt dat wel goed.

Je hoeft je geen zorgen te maken dat ik iets op een site gooi, want:
A: vrienden.. welke?
en
B: Ik heb een hekel aan toeristen ;) .

Als ik iets kan vinden waar ik zonder last van anderen kan oefenen/rijden ben ik happy :) . Want rustige plekjes zonder wielrenners, motorrijders e.d. hebben we al te weinig hier in Zuid Limburg.
 
Terug
Bovenaan Onderaan