Het TET (TransEuroTrail) topic

De optie van @DetoX spreekt mij wel aan.
Heb zelf een garmin 62st maar dat gekut met batterijen werd ik zat en sindsdien ligt dat ding ergens te vergaan.
We dwalen wat af maar toch nog even dit:

Ik heb de XT gehad, als vervanging van een Zumo 660 en een TomTom Rider 550. Ik vond het een grote teleurstelling en ik heb 'm na twee dagen rijden weer verkocht. Samengevat vond ik het 'een Zumo 660 op steroïden met een beter scherm en een mechanisch twijfelachtige stuurbevestiging'.
Mijn navigatie gebruik ik ook nog op meerdere motoren en dat is met de bevestiging van de XT niet goedkoop te doen, dus 60 Euro oid. per motor (ging om 4 motoren voor mij).

Ik rijd nu op asfalt (weer) met een TomTom Rider 550 en offroad met een Garmin GPSMap 64ST. Voor beide systemen zitten voedingskabeltjes op mijn motoren dus nooit gedoe met batterijen.

Ik moet wel zeggen dat het scherm van de GPSMap wel wat klein wordt voor mijn ogen.

Overigens heb ik daarnaast mijn smartphone ook nog in een draadloos ladende houder op mijn stuur zitten en daar gebruik ik dan soms de Android app 'GPX viewer Pro' op waarmee ik perfect tracks kan weergeven, in de door mij gewenste kleur en lijndikte. En soms draai ik daar Waze of iets dergelijks op als ik snel even ergens naartoe moet en de navi niet op de motor wil zetten.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zowel Zumo (660) als telefoon gebruikt en beide hebben zo hun voor- en nadelen.

Ik vond het toen ik overstapte naar telefoon een verademing dat ik ff een snackbar kon googlen en dan direct erheen kon navigeren bijvoorbeeld.

Maar de leesbaarheid bij zonlicht is slecht, de bediening bij regen compleet kansloos (en bij goed weer met handschoenen aan ook) en de 1-cilinder-trillingen van m'n DRZ400 hebben de camera gesloopt (na 3 ritten). Dus tsja...

Op de Harley is wel een redelijk mix: motor is via Bluetooth gekoppeld aan m'n telefoon voor routes, te bedienen via touchscreen met handschoenen aan (en via knoppen op het stuur) en ook bij zonlicht goed afleesbaar *O* maar de DRZ rijdt wel 5x makkelijker in het terrein ;)
 
Ik heb een vraagje voor de mensen hier. Ik woon niet heel dicht bij de Nederlandse TET (ja op de maasvlakte heb je nu een nieuw stukje) en ik wil graag wat meer offroad gaan beginnen te rijden. Dus ik dacht hoe kan je dan makkelijk naar de andere kant van t land en daar rijden. Op zich er heen rijden op 70/30 of 80/20 banden oid zou te doen moeten zijn maar ik kwam dus dit tegen:

Linkje

Het enige is, is dat mijn WR450 (volgens spec sheet) inclusief vloeistoffen zo'n 122kg weegt dus in principe gaat deze optie niet aangezien het maximale laadvermogen 100kg is. Maar mijn vraag is dan, is er zoiets wel voor iets meer dan 100kg? Ik heb een auto met een trekhaak, geen ruimte voor een aanhanger maar zou wel ruimte hebben om zoiets in de schuur te leggen
 
Ik heb een auto met een trekhaak, geen ruimte voor een aanhanger maar zou wel ruimte hebben om zoiets in de schuur te leggen
Misschien heb je wel ruimte voor de demontabele Motolug aanhanger. Ik heb er zelf ook een en veel gebuikt om naar het circuit te rijden.
Motolug_HDE_Anhanger.jpg
 
+1 voor de motolug, die gebruik ik ook, voor mijn trialmotor en voor de motoren met offroadbanden als ik een flink stuk asfalt moet rijden voordat ik bij de offroadrit ben. Zie ook het aanhanger topic.
 
maar goed.... een hoop meningen, maar voor mij nog geen iOS app die goed die tracks weergeeft (told ya: newbie)
Ik blijf nog effe zoeken.....

(ik ben overigens ook van het kamp van de mobiele telefoons.
(iPhone of Android toestel met 4/5G op een houder van 10,-)
(draadloos, geen inbouw-shI!t, zo er op en zo er af, wat een uitkomst....!)
 
maar goed.... een hoop meningen, maar voor mij nog geen iOS app die goed die tracks weergeeft (told ya: newbie)
Ik blijf nog effe zoeken.....

(ik ben overigens ook van het kamp van de mobiele telefoons.
(iPhone of Android toestel met 4/5G op een houder van 10,-)
(draadloos, geen inbouw-shI!t, zo er op en zo er af, wat een uitkomst....!)
Werkt Gaia GPS niet?
 
ja Gwiedert, dat Gaia GPS ziet er ook goed uit, sorry.
Maar ik heb nog niet 'live' kunnen testen...
maar het lijkt dat de trck(s) goed worden aangegeven.

ik hoop deze week even een testje te kunnen doen rondom Frederiksoord.....
 
Weet niet welke Harley jij hebt, maar dat nieuwe ding (all road achtig) moet toch een heel eind komen
Ja die heb ik dus, zie het plaatje bij m'n naam...

En daarmee kom ik inderdaad een heel eind, maar hij blijft wel ~120kg zwaarder dan m'n DRZ ;)
 
Kijk eerst maar eens naar je trekhaak, die mag niet meer dan 50 of 75 kilo dragen. Gaat niet dus.
Dit was ik eerlijk gezegd ff vergeten 8)7maar goed om te onthouden.

Misschien heb je wel ruimte voor de demontabele Motolug aanhanger. Ik heb er zelf ook een en veel gebuikt om naar het circuit te rijden.
Dit ziet er wel veelbelovend uit! Hier maar is naar gaan kijken! Thanks!
 
Ik heb zowel Zumo (660) als telefoon gebruikt en beide hebben zo hun voor- en nadelen.

Ik vond het toen ik overstapte naar telefoon een verademing dat ik ff een snackbar kon googlen en dan direct erheen kon navigeren bijvoorbeeld.

Maar de leesbaarheid bij zonlicht is slecht, de bediening bij regen compleet kansloos (en bij goed weer met handschoenen aan ook) en de 1-cilinder-trillingen van m'n DRZ400 hebben de camera gesloopt (na 3 ritten). Dus tsja...

Op de Harley is wel een redelijk mix: motor is via Bluetooth gekoppeld aan m'n telefoon voor routes, te bedienen via touchscreen met handschoenen aan (en via knoppen op het stuur) en ook bij zonlicht goed afleesbaar *O* maar de DRZ rijdt wel 5x makkelijker in het terrein ;)
Met iig de nieuwste garmin, de xt, kun je gewoon iets googlen op je telefoon en met 1 druk op de knop de locatie naar je zumo sturen, los van het feit dat er ook een hoop snackbars in de garmin zelf staan.

Maar het lijkt me zo dat alle apparaten zo hun voor en nadelen hebben. Als ik 3 weken op weg bent vind ik het wel fijn een dedicated apparaat te hebben.
 
Ligt natuurlijk ook wat voor telefoon je hebt.
Ik heb een telefoon die je van 2 hoog kan gooien en het nog doet. Touchscreen die bedoelt is om in de regen en met handschoenen te gebruiken.
En dan heb ik ook nog mijn normale telefoon. Waarvan de camera het wel blijft doen, maar het touchscreen met regen een drama is.

Met beide met zon inval trouwens niet uit.

Het is dat een Garmin xt of een rider zo groot is.
 
Ook hier nog even spammen nu die eindelijk loopt.
Plan is om met deze ook stukken van de TET te rijden. Alleen dan eerder in Frankrijk/Pyreneeën.
 
Onder het mom 'physics is fun'.
Deze geeft wel inzicht waarom je de motor grotendeels zichzelf moet laten corrigeren als het bumpy of los is. Dat verhaal van gang is alles.

 
Terug
Bovenaan Onderaan