Het TET (TransEuroTrail) topic

Wat de adv helm betreft ik heb deze , erg tevreden over , kan makkelijk een crossbril op , maar heeft ook een scherm , en dat is erg fijn bij regen!
En hij is licht , erg licht!
 

Bijlagen

  • PXL_20220511_173850933.jpg
    PXL_20220511_173850933.jpg
    249,6 KB · Weergaven: 41
Ik zit hier al vaker mee te lezen, maar zal ook is iets plaatsen. sinds ik sinds december de vstrom heb ben ik al vaak de tet op gaan zoeken. Nouja opgezocht, ik woon in reusel dus de zit letterlijk op het knooppunt waar tet vanuit belgie binnenkomt. (Heb na 13jaar bij de landmacht wel ervaring met terrein rijden maja 4 wielen is natuurlijk iets anders als 2). Is hele andere ervaring als je alleen asvalt gewend ben maar je leert de motor heel stuk beter kennen. Enige waar ik merk dat het toch wel tricky is met deze banden is wanneer het echt modderig is. Of zoals bv vandaag na de droge weken met veel diep mul zand.
Kan ook gelijk toegeven, heb vandaag dan toch ook een primeur gehad.. hoort erbij en gebeurd geheit vaker zeggen ze:P heb vandaag is mogen oefenen om de motor overeind krijgen:X

Ook nog wat foto's van me ritjes hier incl de primeur van vandaag🙈 heb iig me squat gedaan voor vandaag.
 

Bijlagen

  • 20220323_110441.jpg
    20220323_110441.jpg
    377,5 KB · Weergaven: 71
  • 20211128_142335.jpg
    20211128_142335.jpg
    421 KB · Weergaven: 62
  • 20220323_110534.jpg
    20220323_110534.jpg
    418,2 KB · Weergaven: 62
  • 20220512_164143.jpg
    20220512_164143.jpg
    624,1 KB · Weergaven: 72
  • 20220512_165136.jpg
    20220512_165136.jpg
    472 KB · Weergaven: 73
Ik zit hier al vaker mee te lezen, maar zal ook is iets plaatsen. sinds ik sinds december de vstrom heb ben ik al vaak de tet op gaan zoeken. Nouja opgezocht, ik woon in reusel dus de zit letterlijk op het knooppunt waar tet vanuit belgie binnenkomt. (Heb na 13jaar bij de landmacht wel ervaring met terrein rijden maja 4 wielen is natuurlijk iets anders als 2). Is hele andere ervaring als je alleen asvalt gewend ben maar je leert de motor heel stuk beter kennen. Enige waar ik merk dat het toch wel tricky is met deze banden is wanneer het echt modderig is. Of zoals bv vandaag na de droge weken met veel diep mul zand.
Kan ook gelijk toegeven, heb vandaag dan toch ook een primeur gehad.. hoort erbij en gebeurd geheit vaker zeggen ze:P heb vandaag is mogen oefenen om de motor overeind krijgen:X

Ook nog wat foto's van me ritjes hier incl de primeur van vandaag🙈 heb iig me squat gedaan voor vandaag.
Welkom bij de club ;) . Een paar weken terug ook voor het eerst de motor mogen oprapen, was gelukkig in heel zacht zand en dus geen schade.
oeps.png
 
Ik zit hier al vaker mee te lezen, maar zal ook is iets plaatsen. sinds ik sinds december de vstrom heb ben ik al vaak de tet op gaan zoeken. Nouja opgezocht, ik woon in reusel dus de zit letterlijk op het knooppunt waar tet vanuit belgie binnenkomt. (Heb na 13jaar bij de landmacht wel ervaring met terrein rijden maja 4 wielen is natuurlijk iets anders als 2). Is hele andere ervaring als je alleen asvalt gewend ben maar je leert de motor heel stuk beter kennen. Enige waar ik merk dat het toch wel tricky is met deze banden is wanneer het echt modderig is. Of zoals bv vandaag na de droge weken met veel diep mul zand.
Kan ook gelijk toegeven, heb vandaag dan toch ook een primeur gehad.. hoort erbij en gebeurd geheit vaker zeggen ze:P heb vandaag is mogen oefenen om de motor overeind krijgen:X

Ook nog wat foto's van me ritjes hier incl de primeur van vandaag🙈 heb iig me squat gedaan voor vandaag.
Tsja, met die bandjes ben je ook wel ietwat beperkt. Een rally str zoals die ktm hierboven doet het al een stukje beter en rijd nog steeds als een straatband op de weg. Doe er mee wat je wil ;)
 
@JasperMT haha tnx. Dacht idd nu heb ik het verdiend iets in de tet topic te mogen plaatsen:P en bij idd gelukkig zelfde verhaal, ook in mul zand. Zal er trouwens ook wel iets mee te maoen hebben:P

@Gwiedert tnx voor de tip, zit ook al vaak mee te lezen bij meningen over banden etc. Ik laat deze zitten tot ze aan vervanging toe zijn en dan weet ik tegen die tijd ook wel genoeg om een goede keuze te maken. Wel ben ik heel benieuwd hoe ik de volgende banden zal ervaren als ik niet anders gewend ben als deze huidige. (Nu de bridgestone battlax adventure a41)
 
@JasperMT haha tnx. Dacht idd nu heb ik het verdiend iets in de tet topic te mogen plaatsen:P en bij idd gelukkig zelfde verhaal, ook in mul zand. Zal er trouwens ook wel iets mee te maoen hebben:P

@Gwiedert tnx voor de tip, zit ook al vaak mee te lezen bij meningen over banden etc. Ik laat deze zitten tot ze aan vervanging toe zijn en dan weet ik tegen die tijd ook wel genoeg om een goede keuze te maken. Wel ben ik heel benieuwd hoe ik de volgende banden zal ervaren als ik niet anders gewend ben als deze huidige. (Nu de bridgestone battlax adventure a41)
Voor heb ik ook een A41 en achter een Rally STR, volgende week laat ik ook voor een Rally STR monteren. Moet zeggen dat de overstap van de A41 naar de Rally STR mij goed bevalt. Redelijke grip off road maar en daarnaast doet hij het fantastisch op het asfalt.

Enige nadeel tot nu toe is dat hij toch wel aardig snel slijt, was te verwachten natuurlijk.
 
Voor heb ik ook een A41 en achter een Rally STR, volgende week laat ik ook voor een Rally STR monteren. Moet zeggen dat de overstap van de A41 naar de Rally STR mij goed bevalt. Redelijke grip off road maar en daarnaast doet hij het fantastisch op het asfalt.

Enige nadeel tot nu toe is dat hij toch wel aardig snel slijt, was te verwachten natuurlijk.
Wat is snel slijten? Die gaan wel even mee toch? Ik heb ze zelf nooit opgereden maar vond het wel meevallen..
 
Wat is snel slijten? Die gaan wel even mee toch? Ik heb ze zelf nooit opgereden maar vond het wel meevallen..
Heb er nu 2500 KM mee gereden en als ik de 5K haal dan heb ik mazzel denk ik. En dan rijd ik nu een stuk minder agressiever dan voorheen. Maakt mij op zich ook niet zo heel veel uit dat ze snel slijten. Hobby's kosten nou eenmaal geld.
 
zal de rally str aan me lijstje banden kandidaten toevoegen;). Het is fijn als ze niet extreem hard slijten maar ben heter idd mee eens dat dat niet de hoogste prio is want het is een hobbie dus verhouding verhard onverhard prestatie vind ik ook belangrijker.
 
Die slijten mede zo hard omdat je constant over de rand van een nop die best ver van zijn buurman ligt rijdt.
Banden met meer een streep in het midden of in het midden de noppen dichter op elkaar hebben zullen veel langer mee gaan.

Als je in diep zand nu problemen ervaart helpt zelfs een band die in het midden glad is. Je zakt toch wel weg en de noppen aan de zijkant doen hun ding. Alleen op harde gladde ondergrond presteren die minder. In nat mos op stenen, op natte boomstammen, stenen enz. Maarja wanneer zie je dat in NL...
 
Mochten jullie eens een setje banden met wat meer profiel willen proberen. Ik heb nog een gebruikt setje Mitas e10 liggen. Mag je voor een prikkie op komen halen.
Mijn ervaring is dat Mitas rubber ook erg goed plakt op de weg. Op dit setje slechts 1x de achterkant voelen gaan op straat, en dan moet je het ook best een beetje gek maken.
20220507_141130.jpg
 
Ik ben nog een beetje zoekende in banden zoals iedereen hier ;). Mijn voorkeur gaat eigenlijk uit naar K60 scouts of Mitas E07 voor de komende trip (beetje asfalt en beetje gravel, niet al te gekke offroad stukken denk ik). Dus k60 of e07 zou goed genoeg zijn. Nu weet ik van de K60 en lees ik van de e07 dat dit achterlijk taaie banden zijn en dus bijna onmogelijk om bijv een bandje te plakken langs de kant van de weg.

Weet iemand een band die vergelijkbaar is met deze 2 en toch redelijk te verwisselen is zonder bandenapparaat?
 
Zit zelf te twijfelen tussen
Moto Z tractionator
Metzeler Sahara 3
Of de nota's E07.
Zou voor een 690 en 701 ik ben niet gecharmeerd van de standaard tkc 80 of de heidenau
Twijfel over de Sahara 3 aangezien het al een oude band is
 
E07+ is wel wat stug (met reden idd), maar het is mij toch gelukt om 'm met korte alu lepeltjes om de velgen te leggen hoor.
Het is even worstelen en vooral genoeg zeep gebruiken (en de juiste techniek gebruiken), maar zou me daar niet meteen heel veel zorgen om maken.
 
Mochten jullie eens een setje banden met wat meer profiel willen proberen. Ik heb nog een gebruikt setje Mitas e10 liggen. Mag je voor een prikkie op komen halen.
Mijn ervaring is dat Mitas rubber ook erg goed plakt op de weg. Op dit setje slechts 1x de achterkant voelen gaan op straat, en dan moet je het ook best een beetje gek maken.

Bij mij zullen ze niet passen. toch bedankt:t (misschien maar goed anders zou je me toch weer aan et twijfelen brengen al eerder te wisselen ipv de huidige banden op te rijden)
 
E07+ is wel wat stug (met reden idd), maar het is mij toch gelukt om 'm met korte alu lepeltjes om de velgen te leggen hoor.
Het is even worstelen en vooral genoeg zeep gebruiken (en de juiste techniek gebruiken), maar zou me daar niet meteen heel veel zorgen om maken.

Ik lees toch vaak tegenstrijdige verhalen over hoe moeilijk sommige banden te monteren zijn. Misschien is het toch techniek, of het soort motor? Misschien eens proberen de banden een paar dagen op de kachel leggen vantevoren. E07+ is de dakar versie toch? Ik neem aan dat die stugger is dan de gewone E07. Misschien toch maar eens proberen, een setje is met €220 niet heel erg duur iniedergeval.
 
Terug
Bovenaan Onderaan