Het TET (TransEuroTrail) topic

Mijn Gearne cross laarzen kraken als een malle.
Ja e zijn afbetaald :+
Maar hoe krijg ik dat kraken een beetje minder?
Nu is met goed fatsoen niet mee rond te lopen waar andere mensen zijn, horen en zien vergaat je :(
 
Mijn Gearne cross laarzen kraken als een malle.
Ja e zijn afbetaald :+
Maar hoe krijg ik dat kraken een beetje minder?
Nu is met goed fatsoen niet mee rond te lopen waar andere mensen zijn, horen en zien vergaat je :(
Die van mij ook, Tech 7 en heb er ook WD40 op gespoten maar helpt maar zo zo vind ik.
Hoort bij dit soort laarzen denk ik :?
 
Mijn Gearne cross laarzen kraken als een malle.
Ja e zijn afbetaald :+
Maar hoe krijg ik dat kraken een beetje minder?
Nu is met goed fatsoen niet mee rond te lopen waar andere mensen zijn, horen en zien vergaat je :(
Mijn Alpinestars Toucan's kraken net zo... hoort gewoon bij de looks denk ik ;).
 
Zullen we het hier weer over de TET routes hebben?
Zeker!

Ik ga half juni vanaf Clermont-Ferrand richting het zuiden de TET doen. Dag of 10, kamperen, alle spul in de Mosko's mee.
Veel zin in !

edit: ik rijd op Anakee Wild's :+ .

Tips voor campings en must-do's in die regio, houd ik mij voor aanbevolen :).

2022-05-07 16.09.04.jpg
 
Laatst bewerkt:
Eerder heb ik me gemeld om te vragen wie er wellicht zin/tijd had om een stukje tet te rijden. Leuke reacties gehad! Uiteindelijk gaan er twee vrienden mee (mochten mee vannde vrouw) en met goede vrienden een stuk motorrijden is het mooist.
Nou is het idee de tet Zweden te doen voor een stuk (1a en 2). Boot is geboekt dus dat is geregeld…. Maar… 5 dagen in de regen rijden zie ik niet zitten. Nou zien de weersverwachtingen er niet slecht uit, maar het hebben van een plan B is wel fijn.
Plan B is Frankrijk. Daar is alleen zo veel TET dat ik niet weet welke route het leukst is. We gaan met drie motoren (stelvio, 990 adventure en 890 adventure R), slapen in de tent en allemaal nog beginnende offroad rijders. Welke secties zouden jullie aanraden in Frankrijk (weg op woensdag, terug op maandag).

Eigen onderzoek:
Optie 1: combi van sectie 1, 16 en 13
Optie 2: combi van 13 & 22 (en dan terug via….?)
 
Laatst bewerkt:
Net 300 meter TET gereden. Verhard stukje ook nog. En meteen drie allroads achter me. :X

Meteen er weer af en zelf maar wat op de bonnefooi verder gegaan. Stukje verder stuk of vier allroads bij een terrasje. Was ook weer heel dicht bij TET.
Is volgens mij steeds drukker. Ik weet niet of ik dat nog leuk vind. :P
 
Net 300 meter TET gereden. Verhard stukje ook nog. En meteen drie allroads achter me. :X

Meteen er weer af en zelf maar wat op de bonnefooi verder gegaan. Stukje verder stuk of vier allroads bij een terrasje. Was ook weer heel dicht bij TET.
Is volgens mij steeds drukker. Ik weet niet of ik dat nog leuk vind. :P
Je kan ze er toch ook gewoon langs laten als ze zitten te drukken, en zelf rustig verder?
 
Net 300 meter TET gereden. Verhard stukje ook nog. En meteen drie allroads achter me. :X

Meteen er weer af en zelf maar wat op de bonnefooi verder gegaan. Stukje verder stuk of vier allroads bij een terrasje. Was ook weer heel dicht bij TET.
Is volgens mij steeds drukker. Ik weet niet of ik dat nog leuk vind. :P
TET, ook wel de snelweg van offroadend nederland genoemd.
De beste reclame is geen reclame voor deze hobby...
 
Je kan ze er toch ook gewoon langs laten als ze zitten te drukken, en zelf rustig verder?
Zaten helemaal niet te drukken. Meer het idee van mee gaan in het treintje waar ik geen zin in had. ;) En ja steeds even stoppen als er weer wat komt en dan zal dat ook wel mee vallen. Maar ook dan hou ik het gevoel van drukte.

Ik was ook een beetje aan het klooien/vogelen. Een zingend geluid wat lijkt op geluid van het profiel van de band. Maar op en af het asfalt naar zand blijft het geluid hetzelfde. Lagers worden ook niet warm. En als ik naast de motor ga hangen hoor ik ook niet precies waar het weg komt. Ik verdenk de ketting. Al ligt die er redelijk kort op pas.
 
De TET in Nederland is dan ook wel drukker in ons drukbevolkte landje dan die in andere landen volgens mij. In Zweden, Noorwegen en Frankrijk kom ik er naar mijn idee toch minder tegen. Laatst 5 dagen door de noordelijke sectoren van TET frankrijk gereden en maar 1 andere motor tegen gekomen op de TET

En een plaatje omdat dat altijd leuk is :) :
1762361-f7615e2588ee3d63c562bc5f53e3dbdb.jpg
 
Nog steeds heb ik mij niet verdiept in de secties van de TeT.
Maar de laatste ronde die ik reed voordat de koppaking lekte was vanaf Montemor o Novo richting het noorden.
Het zou kunnen dat vandaag en eergisteren de langste dagen geweest zijn door gemak vd route , niet te warm en ik had wel goede zin, ook belangrijk.
Ik wou eigenlijk wat gaan zeggen over al die vragen op FB hoe lang je over zus en zo gedeeltes doet, maar ik zeg maar niks en heb (een beetje) medelijden met mensen die alles in een paar vrije dagen moeten proppen.
even wat sfeerfoto's , niks om specifiek te benoemen, maar een erg mooie omgeving qua natuur en rust, alleen wat bewolkt.

Tet 14 1.jpg
TET 14 2.jpg


TET 14 3.jpg


TET 14 4.jpg


TET 14 5.jpg


TET 14 maart 2.jpg


TET 14 6.jpg


TET 14 maart cilinder.jpg
 
Hallo teters, ik wil van de zomer van zuid naar noord Frankrijk via de tet route. Er zijn meerdere routes in frankrijk. Iemand tips of ervaring met de routes, welke zijn mooi of juist minder mooi? Hoe meer offroad hoe beter! Welke secties moet ik hebben of juist mijden? Groet
 
TET, ook wel de snelweg van offroadend nederland genoemd.
De beste reclame is geen reclame voor deze hobby...

Beetje flauw wel, want volgens mij ben jij ook door de TET mania in het offroad gebeuren gerold? Neemt niet weg dat het wel klopt ;).
 
Beetje flauw wel, want volgens mij ben jij ook door de TET mania in het offroad gebeuren gerold? Neemt niet weg dat het wel klopt ;).
De TET mania? Ik heb nog nooit tet gereden, met een reden ;)
Misschien dat ik het nog eens ga doen om te kijken waar we het over hebben...
 
Eerder heb ik me gemeld om te vragen wie er wellicht zin/tijd had om een stukje tet te rijden. Leuke reacties gehad! Uiteindelijk gaan er twee vrienden mee (mochten mee vannde vrouw) en met goede vrienden een stuk motorrijden is het mooist.
Nou is het idee de tet Zweden te doen voor een stuk (1a en 2). Boot is geboekt dus dat is geregeld…. Maar… 5 dagen in de regen rijden zie ik niet zitten. Nou zien de weersverwachtingen er niet slecht uit, maar het hebben van een plan B is wel fijn.
Plan B is Frankrijk. Daar is alleen zo veel TET dat ik niet weet welke route het leukst is. We gaan met drie motoren (stelvio, 990 adventure en 890 adventure R), slapen in de tent en allemaal nog beginnende offroad rijders. Welke secties zouden jullie aanraden in Frankrijk (weg op woensdag, terug op maandag).

Eigen onderzoek:
Optie 1: combi van sectie 1, 16 en 13
Optie 2: combi van 13 & 22 (en dan terug via….?)
Om mijn eigen bericht te citeren… de kans dat het Frankrijk wordt groeit. Weer in Zweden wordt slechter en Frankrijk beter…
Maar iemand nog tips over bovenstaande vraag en of het handig is om boven of onder Parijs langs te gaan?
Daarnaast… tet België (vanaf Eindhoven over asfalt naar Franse grens) is het wel leuk of zijn er alternatieven?
 
Ik denk dat een binnendoor route meer langs het oosten leuker is. Maar dat is zonder specifieke kennis over de BE tet route. Daar weet ik ook alleen maar van dat het niet onverhard is.
 
Om mijn eigen bericht te citeren… de kans dat het Frankrijk wordt groeit. Weer in Zweden wordt slechter en Frankrijk beter…
Maar iemand nog tips over bovenstaande vraag en of het handig is om boven of onder Parijs langs te gaan?
Daarnaast… tet België (vanaf Eindhoven over asfalt naar Franse grens) is het wel leuk of zijn er alternatieven?
Ik zou in 1 streep naar Schengen rijden, vanuit Eindhoven in 3 uurtjes te doen.
Daar sectie 13 oppakken en naar het zuiden rijden, kijken hoe ver jullie komen.
Dat is mooi stuk om in te komen, zeker met weinig ervaring.
Vanuit gaande dat het droog is (geweest). Want het is flinke klei grond daar in de akkers. Als dat maar wordt kom je met een zware allroad echt niet heel ver.
 
Ik zou in 1 streep naar Schengen rijden, vanuit Eindhoven in 3 uurtjes te doen.
Daar sectie 13 oppakken en naar het zuiden rijden, kijken hoe ver jullie komen.
Dat is mooi stuk om in te komen, zeker met weinig ervaring.
Vanuit gaande dat het droog is (geweest). Want het is flinke klei grond daar in de akkers. Als dat maar wordt kom je met een zware allroad echt niet heel ver.
De afgelopen tijd redelijk droog geweest. En valt een beetje regen de komende dagen, maar dat zal het verschil niet maken.
Heb je ook ervaring met de west naar oost route? (Dus sectie 1 en 16)?
13 en 22 vanuit Schengen is zeker een optie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan