Het TET (TransEuroTrail) topic

Een setje Haan wielen is toch ergens 2-2,5k? Met banden en remschijven kom je dan alsnog een stuk lager uit.
Een set OEM Honda-wielen kost €2k. Maar daar moet dus alles nog bij, en dat "extra" gebeuren maakt het zo absurd duur. Oké, er zat een set AX41's bij, maar dan nog. Voor dat geld kan ik beter denken "fck it" en een set banden erop leggen die 10k km net haalt. Dan haal ik met drie ton km's aan rubber nog altijd het geld er niet uit wat een set velgen met alles erop en eraan kost (zelfs met een tweedehands set t.w.v. €800 kwam het nog uit op net geen €3k).
Van waar in Limburg ben je?
Omgeving Parkstad.
 
Ik heb nog zo’n 4000 km over die ik privé mag rijden met de leaseauto voordat ik die in mag leveren. Heb ook een aanhangwagen waar ik 2 motoren op kwijt kan en er is een collectieve bedrijfssluiting de eerste 2 weken van augustus. Wil dus ergens de TET gaan opzoeken en vroeg me af of iemand zin had om mee te gaan? Zeker offroad is het fijner en veiliger om niet alleen op pad te zijn.

Waar heen is bespreekbaar. Zat zelf te denken aan de balkan, alhoewel ik ook nog steeds graag naar fort Jafferau zou gaan. Kijken naar de weersvoorspellingen lijkt mij ook wel verstandig.

Mijn motor is zeker met bepakking geen lichtgewicht (alu koffers bijvoorbeeld) en is qua veerweg / bodemvrijheid ook niet ideaal, maar ik heb ook niet voor ogen om de enduro’s na te doen.

Kamperen heeft voor mij de voorkeur, maar hotels kan ook. Echter zou ik dan wel enig rekening willen houden met de portemonnee.

Voor en/of na de bedrijfssluiting kan ik eventueel nog wat extra dagen vrij pakken.
misschien ook even oriënteren op de omgeving van Andorra ?
op FB kan je zien hoe Austin Vince daar met groepen rondgereden heeft ( die bekend is van Mondo enduro etc) voor wat beelden en sfeer impressies.
Ik heb er ook een reisverslag deels van gemaakt, misschien met de XJ750 , dat weet ik niet meer :P
(Lepenszeur, bekend van slap gewauwel op MF ) .
 
Karoo street is net een super corsa ;)
Maar zonder dollen. Ik rij wel met wat grovere banden ja, ook omdat ik mn banden puur uit kies op offroad gedrag en onroad totaal onrelevant is voor mij. Dus begrijpelijk dat je met woonwerk kilometers wat anders neemt.

Ik was gisteren nog wat rondjes rijden om wat aan mn vering te stellen.

Bekijk bijlage 1776215
Ja jouw filmpjes had ik al in het andere topic gezien :P
Volgens mij ben jij het gekke broertje van Pol Tarres ;)

Maar knap dat je zo kan en wil rijden hoor, ik heb best wat offroad gedaan maar boven de 30 realiseer ik mij dat in tegen stelling tot circuit rijden er meestal 0,0 uitrij mogelijkheid is (vlak gedeelte om te glijden / vallen ) , hoewel dit stukje natuurlijk mooi vlak is.
Een goed maar tevens eng voorbeeld hiervan was de crash tegen de boom van Bommes , misschien kan hij het vinden als die meeleest, maar dat gaf dus precies aan waarom ik voor mezelf kies als een mountainbiker zonder conditie te rijden :P
 
misschien ook even oriënteren op de omgeving van Andorra ?
op FB kan je zien hoe Austin Vince daar met groepen rondgereden heeft ( die bekend is van Mondo enduro etc) voor wat beelden en sfeer impressies.
Ik heb er ook een reisverslag deels van gemaakt, misschien met de XJ750 , dat weet ik niet meer :P
(Lepenszeur, bekend van slap gewauwel op MF ) .
En ff lekker eten bij Maria....:9:X
 
Ja jouw filmpjes had ik al in het andere topic gezien :P
Volgens mij ben jij het gekke broertje van Pol Tarres ;)

Maar knap dat je zo kan en wil rijden hoor, ik heb best wat offroad gedaan maar boven de 30 realiseer ik mij dat in tegen stelling tot circuit rijden er meestal 0,0 uitrij mogelijkheid is (vlak gedeelte om te glijden / vallen ) , hoewel dit stukje natuurlijk mooi vlak is.
Een goed maar tevens eng voorbeeld hiervan was de crash tegen de boom van Bommes , misschien kan hij het vinden als die meeleest, maar dat gaf dus precies aan waarom ik voor mezelf kies als een mountainbiker zonder conditie te rijden :P
Op film lijkt alles vlak ;)
Maar inderdaad je hebt minder marge, je remweg is ook een stukje langer.

Vaak is het toch gewoon verstand op 0 zetten en gaan, en dan een klein ingecalculeerd risico voor lief nemen. Op straat was dat risico voor mij altijd veel groter trouwens. Maar op straat rij ik met deze banden nog braver dan mn opa van 70:P
 
Had het zweet goed dik op de rug staan vrijdag. Leuk toplaagje maar goed mul daaronder, was een goede oefening. Ging steeds lekkerder maar was wel kapot toen die laan voorbij was 😅.
1656314504856.jpeg

Binnen 100m na het opdraaien stond ik stil, de tractiecontrole in offroad kon het niet meer aan. TC volledig uit moeten zetten, op dat moment even leuk gepraat met een oudere dame die zich afvroeg wat ik aan het doen was, wenste me uiteindelijk veel plezier.
Vlak na deze foto kwam ze weer lachend voorbij fietsen 😅.
Leuk weggetje maar hierna wel over de normale weg richting de camping gereden ipv verder TETten.
 
@jeeron klopt de TC van onze Guzzi is te actief in offroad modus.
In mul zand kun je zelfs niet eens weg komen als je eenmaal stil staat.
Gelukkig is het in het menu compleet uit te schakelen.
Kleine tip: als je dan het contact uit zet schiet de TC weer terug aan.
Dus bij een korte pauze met de killswitch de motor even uit zetten en contact aan laten.
 
@jeeron klopt de TC van onze Guzzi is te actief in offroad modus.
In mul zand kun je zelfs niet eens weg komen als je eenmaal stil staat.
Gelukkig is het in het menu compleet uit te schakelen.
Kleine tip: als je dan het contact uit zet schiet de TC weer terug aan.
Dus bij een korte pauze met de killswitch de motor even uit zetten en contact aan laten.
Lijkt me bijzonder hinderlijk.
Maatje van mij ook met z'n 790. Menu werkt snel en makkelijk, daar niet van, maar elke keer als hij hem uit zet wordt en vanalles gereset waaronder de ABS. Leuk en aardig, maar op op gladde stenen enz de bult af kost het je gewoon een paar spaken, wat plastic of in ieder geval een schone onderbroek...

De ABS heeft met wetgeving te maken, maar de TC en andere ongein kunnen ze hem toch gewoon laten onthouden dacht ik zo.

Van de 990 heb ik de ABS onklaar gemaakt, maar mede omdat het zelfs op straat een leip systeem is. Gas dicht in een wat lage versnelling en de voorrem weigert dienst omdat achter zou blokkeren. Van de 790 enz is dat al een stuk beter.
 
Bij de Guzzi ben je ook zo door het menu heen om de TC totaal en de ABS voor uit te zetten.

Met het ding in de Offroad modus blijft die wel actief met contact uit en weer aan zetten.
In offroad modus is de ABS achter uit en is er zeker wel wielspin mogelijk.
Maar het verschil tussen voor en achter mag niet al te groot worden. Dus bij stilstand is dat verschil bij door slaan van het achterwiel al heel snel heel groot.
Niet heel goed over na gedacht met programmeren dus.
Overigens is de nu verkochte serie voorzien van een vrij in te stellen rijmodus, misschien dat je dan wel alles uit kunt zetten en dat dan zo blijft.

Het is ook eigenlijk geen offroad motor, dat er wat idioten zijn die het zware varken er wel voor gebruiken.. tja :+
20220607_162304.jpg
 
Wat zien de foto's er in dit draadje gaaf uit, het lijkt me ook wel wat.
Dus vandaag de motor gepakt en stukje (ik denk van de tet route rond Veldhoven-Riethoven) gereden met de motor.

Voelde me niet echt comfortabel. Ik durf niet goed op de steuntjes te staan, de GS is toch wel erg zwaar en ben gewoon bang om echt hard te vallen.

Misschien dat een off-road training me gaat helpen...
Maat van me rijdt met een nieuwe GS 1250 hp weet ik veel wat, gewwon volgas door mul zand, over mountainbike paden en door het bos, dus kan prima!
 
Lijkt me bijzonder hinderlijk.
Maatje van mij ook met z'n 790. Menu werkt snel en makkelijk, daar niet van, maar elke keer als hij hem uit zet wordt en vanalles gereset waaronder de ABS. Leuk en aardig, maar op op gladde stenen enz de bult af kost het je gewoon een paar spaken, wat plastic of in ieder geval een schone onderbroek...

De ABS heeft met wetgeving te maken, maar de TC en andere ongein kunnen ze hem toch gewoon laten onthouden dacht ik zo.

Van de 990 heb ik de ABS onklaar gemaakt, maar mede omdat het zelfs op straat een leip systeem is. Gas dicht in een wat lage versnelling en de voorrem weigert dienst omdat achter zou blokkeren. Van de 790 enz is dat al een stuk beter.
Mijn 790 blijft in de stand staan waar ik hem op instel, veranderd niks met uitschakelen.
 
Bij de Guzzi ben je ook zo door het menu heen om de TC totaal en de ABS voor uit te zetten.

Met het ding in de Offroad modus blijft die wel actief met contact uit en weer aan zetten.
In offroad modus is de ABS achter uit en is er zeker wel wielspin mogelijk.
Maar het verschil tussen voor en achter mag niet al te groot worden. Dus bij stilstand is dat verschil bij door slaan van het achterwiel al heel snel heel groot.
Niet heel goed over na gedacht met programmeren dus.
Overigens is de nu verkochte serie voorzien van een vrij in te stellen rijmodus, misschien dat je dan wel alles uit kunt zetten en dat dan zo blijft.

Het is ook eigenlijk geen offroad motor, dat er wat idioten zijn die het zware varken er wel voor gebruiken.. tja :+ Bekijk bijlage 1777816

Tis toch knap van Guzzi dat je heel niet het punt kan zien waar je de ploeg aan kan bevestigen, mooi weg gewerkt.

#Johndeere ;)
 
merk je veel voordeel van het 21inch voorwiel?
Ja echt niet normaal veel voordeel. Je vangt de kuilen beter op. Je kan door grotere kuilen zonder onderuit te gaan. Je kan een stuk makkelijker over boomstammen heen en als laatste heb je een veel betere bandenkeuze. Heb ook 18 inch achter en daar geldt bijna het zelfde voor. Je herkent de motor off-road niet meer terug.
 
Gisteren weer terug gekomen. Complete great western trail gereden op een bmw r1200gsa. Toch best wel uitdagend op sommige stukken maar super gaaf om te doen!
Wat gaaf zeg…enne… heb je iets meer info over deze route (gpx, beschrijvingen etc?) Kende hem eigenlijk nog niet

ahhhh zie het al. Gedeelte van de tet uk
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan