Het TET (TransEuroTrail) topic

Vandaag het stuk Vaals - Geulle geprobeerd te rijden. Ik dacht "Aaah lekker dicht bij huis! Lekker man!", maar kwam nogal bezeken uit.

Het eerste stuk is vooral verharde weg door het Heuvelland, en daarna kom je een paar onverharde paden tegen. Alleen jammer dat op een gegeven moment meerdere paden gebruikt zijn in de route waar een verbodsbord staat, waaronder deze:

20220813_081724.jpg
Ik werd, toen ik stopte om de navi te controleren en een foto te maken van de situatie, uitvoerig bekeken door iemand die hier aan het wandelen was. Ik ben hier zelf niet ingereden, maar wees dus gewaarschuwd.

Ik denk dat er mooiere/leukere plekken zijn om te rijden dan het stuk richting/vanuit Vaals. Ben je op een doortocht, dan is dit wel jammer (of je moet je niets van de wet en regelgeving aantrekken).
 
Heb je de laatste versie gedownload? Er is de laatste tijd flink wat geschoven in de route.
Ik gebruik de route via de app, dus als er een update is zie ik dit direct. Dus helaas moet ik deze vraag beantwoorden met "ja" 😞. Ik had liever gelezen dat ik niet de laatste versie heb en ik beter had moeten kijken. Maar het stuk vanuit/richting Vaals is zover mij bekend volledig nieuw (1-2 weken oud zoiets?).
 
Bij deze de stukken TET die je kunt verwachten tussen Slek en Roermond.


Tot nu toe de leukste stukken TET die ik tegen ben gekomen in Limburg (zeker beter dan het stuk van Vaals tot Roosteren). Ik kan me zomaar voorstellen dat vanaf Roermond nog meer interessante stukken liggen, maar die heb ik gelaten voor een ander weekend 😀.
 
Laatst bewerkt:
Bij deze de stukken TET die je kunt verwachten tussen Slek en Roermond.


Tot nu toe de leukste stukken TET die ik tegen ben gekomen in Limburg (zeker beter dan het stuk van Vaals tot Roosteren). Ik kan me zomaar voorstellen dat vanaf Roermond nog meer interessante stukken liggen, maar die heb ik gelaten voor een ander weekend 😀.
Ik wil ook eens graag de TET rijden section 11. Morgen even naar Louis om een rambal te kopen voor mijn quadlock te bevestigen op het stuur.
 
Ik ben net weer terug van een stukje over de tet hier in brabant (bij reusel omgeving) ik rij nog steeds op de banden waarmee de motor geleverd is (bridgestone battlax a41).
Ik weet dat in losser en wat dieper zand zonder echte noppen het altijd wat stoeien/glijden bijft en dat je altijd blijft voelen, dat de motor zijn eigen weg zoekt wat uiteraard de bedoeling is.

Maar mijn vraag is, de vooekant voelen zoeken is 1 ding. Maar ik mis echt het vertrouwen. Het voelt meer als ongecontroleerd glijden ipv zoeken naar een weg door het zand, de voorkant dan. Als ik er 50/50 banden op gooi, veranderd dit het gevoel/de feedback van de motor of blijft het gedeelte van zoeken en glijden hetzelfde?

(Ik hoef geen advies van welke banden, die heb ik hier al gehad:} en wil er geen banden topic van maken😉) ik vraag het om een inschatting te maken of het zin heeft het zand in te blijven gaan voordat ik de banden vv heb.
 
Ik dacht dat je de A X 41 bedoelde maar je hebt de A 41.
Ik heb die band even beken via Google.
Die zijn totaal ongeschikt om het zand mee in te gaan.

Met een 50/50 band zou het véél beter moeten voelen.
Ik ben zelf nog steeds geen held op diep droog los zand omdat je eigenlijk zo hard moet rijden dat je er 'overheen zweeft' (weet even geen beter omschrijving) en dat durf ik niet zo goed.
Dus rijd ik wat langzamer en dan is het dus iets meer ploeteren.
Met die banden die jij hebt zul je echter altijd blijven glijden, glibberen en alle kanten op 'zoeken' - omdat die banden echt helemaal nul grip zullen bieden in zand (of modder).

Dus doe jezelf inderdaad een plezier en monteer een meer geschikte set banden, je gaat er blij van worden.
 
Ik ben net weer terug van een stukje over de tet hier in brabant (bij reusel omgeving) ik rij nog steeds op de banden waarmee de motor geleverd is (bridgestone battlax a41).
Ik weet dat in losser en wat dieper zand zonder echte noppen het altijd wat stoeien/glijden bijft en dat je altijd blijft voelen, dat de motor zijn eigen weg zoekt wat uiteraard de bedoeling is.

Maar mijn vraag is, de vooekant voelen zoeken is 1 ding. Maar ik mis echt het vertrouwen. Het voelt meer als ongecontroleerd glijden ipv zoeken naar een weg door het zand, de voorkant dan. Als ik er 50/50 banden op gooi, veranderd dit het gevoel/de feedback van de motor of blijft het gedeelte van zoeken en glijden hetzelfde?

(Ik hoef geen advies van welke banden, die heb ik hier al gehad:} en wil er geen banden topic van maken😉) ik vraag het om een inschatting te maken of het zin heeft het zand in te blijven gaan voordat ik de banden vv heb.
Heb je wel de juiste lichaamshouding voor rijden in zand?
 
Diep droog zand , dat hebben we hier in brabant nu meer dan genoeg , beste tip om daar goed door te komen , gas erop en naar achter gaan hangen .
Goede banden helpen uiteraard ook , conti tkc80 bvb .
 
Ik dacht dat je de A X 41 bedoelde maar je hebt de A 41.
Ik heb die band even beken via Google.
Die zijn totaal ongeschikt om het zand mee in te gaan.

Met een 50/50 band zou het véél beter moeten voelen.
Ik ben zelf nog steeds geen held op diep droog los zand omdat je eigenlijk zo hard moet rijden dat je er 'overheen zweeft' (weet even geen beter omschrijving) en dat durf ik niet zo goed.
Dus rijd ik wat langzamer en dan is het dus iets meer ploeteren.
Met die banden die jij hebt zul je echter altijd blijven glijden, glibberen en alle kanten op 'zoeken' - omdat die banden echt helemaal nul grip zullen bieden in zand (of modder).

Dus doe jezelf inderdaad een plezier en monteer een meer geschikte set banden, je gaat er blij van worden.
Helemaal waar. Neemt niet weg dat als je de juiste skills hebt, het wel prima kan. Maat van me rijdt met zn ktm 950 keihard van me weg / veel gecontroleerder op zn anakee adventure (weg)banden, terwijl ik op mn 1090 met anakee wilds 3 kleuren schijt in mul zand 8)7
 
@RooieKater Ik weet dat de banden niet geschikt zijn. Ik ga ze ook zoiso vervangen. Ben alleen nog de prio's aan het stellen met wat ik eerst wil;)vandaar. En wilde een idee hebben in hoeverre het vertrouwen geeft in zand mbt het zoeken glijden. Dus tnx voor het duidelijke advies naar eigen ervaring.


@WeetIkHetNou
me houding is zeker niet perfect is, want ben nog vers mbt 2 wielen off-road. Maar ben in ieder geval wel bewust bezig met houding en gewichtverplaatsing etc😉
 
Ik vind de zandpaadjes in NL te smal om met enige gang daar overheen te rijden.
Met mul zand zit je met compromis banden zo snel in de berm, dat kan je wel zien aan het filmpje van Bommes, ik weet niet of dat in dit topic was.
In het cross topic zit swiebertje (ofzo :P ) met een T7 met echte offroad banden, daar kan je zien dat het heel aardig gaat.
Dan nog zou ik niet zo snel rijden op de meeste openbare wegen, op de crossbaan zou ik het waarschijnlijk ook niet durven, maar dat terzijde ;)
 
Ik ben net weer terug van een stukje over de tet hier in brabant (bij reusel omgeving) ik rij nog steeds op de banden waarmee de motor geleverd is (bridgestone battlax a41).
Ik weet dat in losser en wat dieper zand zonder echte noppen het altijd wat stoeien/glijden bijft en dat je altijd blijft voelen, dat de motor zijn eigen weg zoekt wat uiteraard de bedoeling is.

Maar mijn vraag is, de vooekant voelen zoeken is 1 ding. Maar ik mis echt het vertrouwen. Het voelt meer als ongecontroleerd glijden ipv zoeken naar een weg door het zand, de voorkant dan. Als ik er 50/50 banden op gooi, veranderd dit het gevoel/de feedback van de motor of blijft het gedeelte van zoeken en glijden hetzelfde?

(Ik hoef geen advies van welke banden, die heb ik hier al gehad:} en wil er geen banden topic van maken😉) ik vraag het om een inschatting te maken of het zin heeft het zand in te blijven gaan voordat ik de banden vv heb.
Banden doen op zware allroaders niet zo gek veel in heel mul zand. Is vooral de houding en vertrouwen.
 
Helemaal waar. Neemt niet weg dat als je de juiste skills hebt, het wel prima kan. Maat van me rijdt met zn ktm 950 keihard van me weg / veel gecontroleerder op zn anakee adventure (weg)banden, terwijl ik op mn 1090 met anakee wilds 3 kleuren schijt in mul zand 8)7
Die band is daar weer niet mee te vergelijken.
 
Off-road in de TET zin van het woord doe ik eigenlijk niet meer op lichte machines. Ga ik altijd veel harder van jagen dan verantwoord is om de bende open te houden.
Met een 200 - 250 kg machine heb je iig een beetje uitdaging.
 
Terug
Bovenaan Onderaan