Het TET (TransEuroTrail) topic

De crossbaan zullen ze bedoelen...
Klopt wel, als je de kosten van een licentie en baanspecifiek materiaal even weg laat.
Daarbij heeft een crossbaan ook erg weinig weg van enduro/off-road rijden...
Klopt. Kan je het beter vergelijken met een OTR. Die kost 35 euro dag licentie voor de KNMV en 20 euro inschrijf geld. Dus minimaal 55 euro. Dan is die 95 nog niet eens zo gek.....
 
Is gewoon een heel andere tak van sport.

De ondergrond is doorgaans zand, heel erg veel daar van.
Sporen rijden leer je zeker, maar er is geen uitweg. De baan opgedraaid moet je rond. Ook door de geulen bult op. Ook door die 40cm diep omgewoelde bocht.

Als je daar aankomt met laten we zeggen je T7/KTM890/Afrika Twin/GS850,1250 is de leercurve wel heul erg steil.
Op de crossbaan Dalfsen ben ik nu heel bekend, weet hoe elke bocht en sprong ligt. Op een onbewaakt moment draai ik met de Adventure/Versys wel eens de baan op, maar dat is flink werken voor een slakkengang. Dan is dat nog een echt makkelijke baan die ik goed ken ook...
 
Is gewoon een heel andere tak van sport.

De ondergrond is doorgaans zand, heel erg veel daar van.
Sporen rijden leer je zeker, maar er is geen uitweg. De baan opgedraaid moet je rond. Ook door de geulen bult op. Ook door die 40cm diep omgewoelde bocht.

Als je daar aankomt met laten we zeggen je T7/KTM890/Afrika Twin/GS850,1250 is de leercurve wel heul erg steil.
Op de crossbaan Dalfsen ben ik nu heel bekend, weet hoe elke bocht en sprong ligt. Op een onbewaakt moment draai ik met de Adventure/Versys wel eens de baan op, maar dat is flink werken voor een slakkengang. Dan is dat nog een echt makkelijke baan die ik goed ken ook...
Zolang je er lol aan beleeft, zie ik het probleem niet :) .

Ik heb tot nu toe op nog niets van zoiets gereden, dus het zou alleen al een hele ervaring zijn om er überhaupt 10 meter op te rijden. Het lijkt me leuker dan op openbare paden langs chagrijnige Miep's en Henk's **2 te rijden. Eens kijken waar dat soort dingen met een "gewone" motor te doen zijn. Ik heb gisteren toevallig eens op de website van Nederweert gekeken, maar daar leek het er niet op dat zoiets te doen is (in de zin van toegestaan/bepaalde dagen). Misschien maar eens mailen ofzo, kijken wat eruit komt :) .

En qua "Er is geen uitweg", dat soort situaties ben ik op openbare paden ook al genoeg tegen gekomen, alleen dan daar waar helemaal niks of niemand rondloopt, waar je niet snel gezien wordt mocht het fout gaan, etc. etc. Dan denk ik dat je beter zo'n oepsie momentje op een crossbaan kunt hebben ;) .
 
Op de crossbaan gaat het ook wel eens 3+ meter steil omhoog met 30cm diepe sporen. Daar moet je overheen. Omkeren betekent direct ongeluk...
 
Zolang je er lol aan beleeft, zie ik het probleem niet :) .

Ik heb tot nu toe op nog niets van zoiets gereden, dus het zou alleen al een hele ervaring zijn om er überhaupt 10 meter op te rijden. Het lijkt me leuker dan op openbare paden langs chagrijnige Miep's en Henk's **2 te rijden. Eens kijken waar dat soort dingen met een "gewone" motor te doen zijn. Ik heb gisteren toevallig eens op de website van Nederweert gekeken, maar daar leek het er niet op dat zoiets te doen is (in de zin van toegestaan/bepaalde dagen). Misschien maar eens mailen ofzo, kijken wat eruit komt :) .

En qua "Er is geen uitweg", dat soort situaties ben ik op openbare paden ook al genoeg tegen gekomen, alleen dan daar waar helemaal niks of niemand rondloopt, waar je niet snel gezien wordt mocht het fout gaan, etc. etc. Dan denk ik dat je beter zo'n oepsie momentje op een crossbaan kunt hebben ;) .
Bij Action Planet in Spaarnwoude hebben ze dagen dat je vrij kan rijden. Is geen crossbaan maar meer een evenementen/4x4 terrein, maar op bepaalde dagen alleen voor motoren open. Ook wel aardig wat sporen en los zand. Voor jou niet echt in de buurt, maar misschien hebben ze in het zuiden ook zoiets?
 
Zolang je er lol aan beleeft, zie ik het probleem niet :) .

Ik heb tot nu toe op nog niets van zoiets gereden, dus het zou alleen al een hele ervaring zijn om er überhaupt 10 meter op te rijden. Het lijkt me leuker dan op openbare paden langs chagrijnige Miep's en Henk's **2 te rijden. Eens kijken waar dat soort dingen met een "gewone" motor te doen zijn. Ik heb gisteren toevallig eens op de website van Nederweert gekeken, maar daar leek het er niet op dat zoiets te doen is (in de zin van toegestaan/bepaalde dagen). Misschien maar eens mailen ofzo, kijken wat eruit komt :) .

En qua "Er is geen uitweg", dat soort situaties ben ik op openbare paden ook al genoeg tegen gekomen, alleen dan daar waar helemaal niks of niemand rondloopt, waar je niet snel gezien wordt mocht het fout gaan, etc. etc. Dan denk ik dat je beter zo'n oepsie momentje op een crossbaan kunt hebben ;) .
Als je het leuk lijkt om iets te proberen zou ik eerder een keer mee doen met een OTR, de eerste is volgens mij havelte 1 oktober(mag je legaal over de tankbanen rijden). Probleem op een crossbaan met een "gewone motor" is als je geen lijn kan houden je ook een gevaar bent voor de overige rijders.
 
Bij Action Planet in Spaarnwoude hebben ze dagen dat je vrij kan rijden. Is geen crossbaan maar meer een evenementen/4x4 terrein, maar op bepaalde dagen alleen voor motoren open. Ook wel aardig wat sporen en los zand. Voor jou niet echt in de buurt, maar misschien hebben ze in het zuiden ook zoiets?
Het enige wat hier in de buurt is, wat ik weet, is dat gebeuren in Bilstain (BE). Heb daar wat video's van bekeken, maar dat ziet er erg heftig uit EN tot nu toe heb ik alleen maar dingen van mensen erover gehoord die (zacht gezegd) demotiverend waren ;) . Als je daar met een paar personen met ADV-motoren naartoe gaat en zo een beetje steun aan elkaar hebt, lijkt me dat wel een geslaagd iets. Maar als je daar alleen naartoe gaat... not so much.

Als je het leuk lijkt om iets te proberen zou ik eerder een keer mee doen met een OTR, de eerste is volgens mij havelte 1 oktober(mag je legaal over de tankbanen rijden). Probleem op een crossbaan met een "gewone motor" is als je geen lijn kan houden je ook een gevaar bent voor de overige rijders.
Hier heb ik het al eens over gehad met meerdere personen die OTR's gereden hebben (ook met ADV-motoren), maar daarvoor mis ik momenteel de ervaringen omtrent serieus offroaden. Ik had eigenlijk gepland (vorig jaar november) om dit jaar eens daaraan mee te kunnen doen, maar helaas heb ik daarvoor veel te weinig kunnen oefenen. Daarnaast kreeg ik te horen dat daar "proeven" in zitten die met een ADV-motor echt niet easy gaan zijn. De vraag is dan natuurlijk of je die over kunt slaan, maar dan nog heb je de enduro motoren die je om de oren vliegen terwijl je staat te klungelen met je 250kg buffel. Maar het lijkt me zeker gaaf om dat eens te doen voordat de garantieperiode van de AT afloopt ;) (dus ik heb nog ruim 3 jaar :) ).

Je moet doen waar je lol aan hebt (legaal natuurlijk ;) ).
Rij je TET en heb je daar lol aan: go for it.
Rij je TET maar wil je soms wat uitdagendere dingen doen: go for it.
Rij je liever alleen over de weg: ook prima, go for it.

Mocht iemand b.t.w. hier tips of tricks hebben, dan staat mijn PM daarvoor open 😀!
 
Laatst bewerkt:
20220903_122259.jpg

Net terug van lekker TET'en vanuit Well naar beneden. Meerdere andere TET'ers tegen gekomen, lekker man 😀!

"Venlo is een stad, maar als je de TET rijdt vergeet je dat." - ikke (2022)

Mooie omgeving daar!
 
De TET vanuit Well naar Roermond is zeker de moeite waard ja!

Vandaag weer eens door Brabant gegaan.
Jouw banden zijn daar meer thuis dan die van mij ;). Ziet er goed uit, met toeschouwers nog wel :) . Hopelijk hebben ze je goed toegeblaat ;) .

Well richting Belfeld was zeker weten super. Helaas kon ik de rit richting Roermond niet afmaken i.v.m. verplichtingen, want dan had ik inmiddels de hele sectie gereden. Maar het was zeker weten super. Lekker rustig (zelfs na 12:00u), mooie omgeving, uitdaging genoeg (van gravel binnen een paar meter ineens in mul zand rondbaggeren), en gewoon lekker ontspannen. En het weer was, t.o.v. de voorspellingen donderdag, super :) (natuurlijk nog altijd net iets te warm, maar nog altijd beter dan 30+).
 
Vandaag een stukje TET gereden vanuit Maastricht Aachen Airport tot aan Echt. Meer tijd had ik helaas niet. Op zich leuk, mooie route maar toch veel verhard. Hier en daar een stukje onverhard. Als beginner een ideaal stukje. Binnenkort maar eens een goed stuk section 11 Limburg rijden.
 

Bijlagen

  • IMG20220904101756.jpg
    IMG20220904101756.jpg
    596,1 KB · Weergaven: 39
  • IMG20220904101805.jpg
    IMG20220904101805.jpg
    555,6 KB · Weergaven: 39
  • Leuk
Waarderingen: C4rN
Vandaag een stukje TET gereden vanuit Maastricht Aachen Airport tot aan Echt. Meer tijd had ik helaas niet. Op zich leuk, mooie route maar toch veel verhard. Hier en daar een stukje onverhard. Als beginner een ideaal stukje. Binnenkort maar eens een goed stuk section 11 Limburg rijden.
Lekker! 😀

Vanaf Echt begint de fun pas. Helaas rij je dat stuk wat je vandaag gereden hebt veel langs paden met de typische borden dat je er met de motor niet in mag. Als die er niet zouden staan, zou het een stuk leuker worden. Maar voor een beginner is het inderdaad zeer interessant.

Mocht het je interesseren, en eventueel anderen ook, dan kun je mijn video's kijken om te weten wat je kunt verwachten op deze sectie. Mogelijk komt morgen de video van Well tot Belfeld uit.
 
Laatst bewerkt:
Lekker! 😀

Vanaf Echt begint de fun pas. Helaas rij je dat stuk wat je vandaag gereden hebt veel langs paden met de typische borden dat je er met de motor niet in mag. Als die er niet zouden staan, zou het een stuk leuker worden. Maar voor een beginner is het inderdaad zeer interessant.

Mocht het je interesseren, en eventueel anderen ook, dan kun je mijn video's kijken om te weten wat je kunt verwachten op deze sectie. Mogelijk komt morgen de video van Well tot Belfeld uit.
Stuur eens je YouTube kanaal door. Jij woont toch ook in het zuiden van Limburg of niet?
 
Dat is de korte versie van Husqvarna. Nooit spijt van gehad dat ik voor origineel ben gegaan, want het was met omzetten allemaal plug & play. Ik heb hem toen bij JTX gekocht. Ze moesten hem toen wel bestellen, en kost dacht ik ongeveer €100.
 

Echt wat voor dit topic denk ik. Kun je een keer zo hard je kunt zonder fietsers tussen je spaken of honden in je luchtfilter :9
 
Hallo allemaal!

Misschien een rare vraag, maar in hoeverre is de TET te doen op een SM ? En mocht het te doen zijn, zijn. Er stukken die men moet vermijden ?
TET nederland is ook te doen op een GS500 met clipons.

Sommige paden is wel een meerjarenplan, maar met een beetje doorzetten kom je overal wel doorheen.
 
Welke SM? Het kan op allemaal makkelijk, maar een omgebouwde enduro 450 oid vliegt er overheen.
Op slicks wordt het een uitdaging, maar straatbanden met redelijk profiel trekken er al wel door. Een Avon Trailrider is dan al meer dan grof genoeg en heb je Anakee Wild achtigen dan vlieg je op zo'n SM.
 
Hallo allemaal!

Misschien een rare vraag, maar in hoeverre is de TET te doen op een SM ? En mocht het te doen zijn, zijn. Er stukken die men moet vermijden ?
Ik heb het 2 jaar terug voor de lol eens gedaan. Als het droog is geen probleem. Als het nat is kan het wel maar ik had er niet heel veel lol aan. Toch snel momentjes met voorwiel wegglijden enz. Samengevat: gewoon doen! :t
20210527_104329.jpg
 

Echt wat voor dit topic denk ik. Kun je een keer zo hard je kunt zonder fietsers tussen je spaken of honden in je luchtfilter :9
Datum bekend!
20 oktober mits voldoende mensen zich opgeven!
 
Mocht er nog een vervolg komen op een andere datum hoor ik het graag, lijkt me fantastisch maar helaas moet ik werken op deze datum 🥲
 
Vandaag ook een stukje TET van Well naar Swalmen en weer terug. Plm 160km getoerd. Het stoof nog net niet met hier en daar een natte plek. Wel een flinke regenbui op het eind, mocht de pret niet drukken. Toch nog een motor of 6 op de route gezien.
Net even opgezocht wat voor een paddenstoel dat is, blijkt een eetbare grote parasolzwam te zijn. Ik heb ze laten staan.

20220925_154256.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan