Het TET (TransEuroTrail) topic

Het zal wel zo lekker weer zijn dat iedereen aan het rijden is 😉
Maar niet in Aguilar de Campoo. Even een offroad pauze gehouden in Burgos en er wederom achter gekomen dat ik inderdaad geen stads mens ben. Ik merk dat er nu veel frustraties naar boven komen en laat het lekker voor wat het is. Qua stad is het wel de moeite waard als je van oude gebouwen houd met een mooie kathedraal en zelfs een plein wat er uitzag als het stapcentrum in Arnhem dus er is zelfs een nachtleven.
Gelukkig in Aguilar weer wat meer rust ruimte en koeien om tegen te praten.
IMG_20221029_152947.jpg

IMG_20221029_170351.jpg


Voor mij was het maken van deze foto een bijzonder moment. Of ik wou deze foto al een keer maken of vond het niet nodig om te stoppen maar vond het zo een apart gezicht en bij het doorrijden van het dorp leek het ook heel mooi. Nadenkend moet dat in 2018 geweest zijn toen ik een kennis dr motor terugreed uit Portugal naar NL en ik via zoveel mogelijk passen door de Pyreneeën ben gereden. Waarschijnlijk was dit het eerste fatsoenlijke dorp sinds Leon, waar ik ( gelukkig) niet doorheen ben geweest en het een redelijk saaie 400 km was die dag, vanaf Riano in Picos.
IMG_20221030_160303.jpg


Maar genoeg gesteggel met fietsfotos 🤐 . De middag bleef droog dus rijden maar.
IMG_20221030_161140.jpg

Foto's zat maar niet zoveel aan door de grijze lucht. Alles wat in de verte ligt is met het blote oog wel te bekijken maar op de foto zie je niks, zeker niet op de thumbnail.

IMG_20221030_163512.jpg

Och het is een service weg, ik rijd wel een stukje tot het asfalt begi.... Gas Gas Gas Diep Kut Rondje Hoe Kanniknie Jemoetwel Poe Poe..
Slijk 3.0 , Jesoes..

IMG_20221030_164441.jpg


IMG_20221030_164505.jpg


IMG_20221030_164949.jpg


En hoewel ik het wel mooi geweest vond qua onverhard, was er een klein??? stukje binnendoor wat TET is en ik een mooi rondje op de kaart kon maken.
Met de stem van Jeremy Clarkson " How hard can it be? "
IMG_20221030_165212.jpg


Leuk detail rechts onderin. Wat ze al niet doen voor de toeristen hè.

IMG_20221030_165643.jpg


Nou ziet het er op de foto niet indrukwekkend uit, maar de grip was 0 .
Je zou denken dat je in het midden nog door het gras zou kunnen rijden, desnoods op slicks, maar die had ik inmiddels ook.
IMG_20221030_165655.jpg


Ik stond toch wel even te kijken waar de klei allemaal tussen gekomen was. Om het tandwiel zat al jaren geen kapje of niks en dat was misschien maar goed ook. Ik moest wel een beetje lachen om mezelf, ik had de ketting al 3 keer schoongemaakt en ingesmeerd, de afgelopen 1000 km en dan dit..
Gelukkig ging het vanaf dit punt voornamelijk omhoog, water en modder gaat naar beneden voornamelijk...
IMG_20221030_170238.jpg

Geen stadsmens en eehh, wat was er nog meer, owja, geen conditie.
Dit was 6 minuten later. Zelfs mijn kinstuk leek het ademen te beperken.
Op de navigatie zag ik dat er nog 30 meter stijging aan zat te komen en de afgelopen 6 minuten was het een afwisseling van op slicks rijden en zodra er stenen lagen vloog de klei alle kanten op, vanaf het voorwiel.
De laatste 30 meter stijgen en iets van 500 meter horizontaal bleek voornamelijk grote keien te zijn waar ik voor de verandering juist op mikte om overheen te rijden. Afgrijselijk gestuiter en met behoorlijk wat gas in zn 1 kwam ik boven.
IMG_20221030_170842.jpg


IMG_20221030_171100.jpg


Het uitzicht was ongeveer de moeite waard.

IMG_20221030_171106.jpg


Ik wou ' voor en na ' foto's maken van het gebruik van de hogedrukreiniger, maar hij was buiten werking, er kwam wel een licht straaltje uit waarmee ik iig ketting en voor ketting wiel schoon heb gemaakt maar het begon al minder licht te worden en uiteraard dacht ik nog steeds dat het om 7 uur donker zou worden... 🤔 .


IMG_20221030_173153.jpg


Vandaag de regen afgewacht en daarna op het asfalt gebleven.

Stuk TET tussen Aguilar de Campoo en Castrecias
Al dat geploeter was slechts 3,38 km inc afdaling..
 
Laatst bewerkt:
Mooie film met top motor. Die kerel rijdt goed door op de Nederlandse zandwegen langs bosranden. Ik heb wel eens meegemaakt dat er opeens een ree / hert uit zo'n bosrand de zandweg op komt lopen waar je net lekker aan het doorrijden bent. Grote Schrik!!
 
Potverdikke dat was maar een stukje van 3,38 km ? Als ik de fotos zie lijkt dat veel meer . Bondig geschreven en mooie fotos, top!
Nee, de totale trip was 60 km inc terug rijden, maar vanaf dat karkas tot terug op het asfalt voelde heel lang en was dus maar 3,4 km . Denkend aan al die vragen op het Fb tet topic met de vraag hoeveel km per dag...
 
" Als je dan toch in de modder gaat liggen, doe het dan als er 5 ezels staan te kijken"
Aan het einde van het pad, of het begin als je andersom rijd, lag een enorme hoeveelheid grijs slijk en modder met diepe groeven erin, duidelijk vanwege werkzaamheden van de boerderij daar. De rest van het pad was ik al bedacht op de klei die zich kan vormen als ergens water blijft liggen.
Ik reed over het hoogste gedeelte van de geul met het idee zo niet door het water te hoeven en terwijl ik erop rijd bedenk me dat ik bij wegglijden het diepst te vallen heb. Ik sta al stil eer ik er erg in heb en hoewel bijna 2 meter lang, wordt dat grotendeels teniet gedaan door de hoogte van het zadel.
' Ach dat ding weegt niks dus ik laat mij naar links overhellen en vang het wel op met mijn been, maar ik stond veel te hoog dus lag al eer mijn voet de grond raakte.
Op zich moet ik niet klagen want ik deed meerdere dingen achter elkaar fout, te beginnen met uit bed te stappen 😉 .
En gezien mijn getrut/ getuttel was het niet meer als omvallen, het ging niet eens langzaam, ik stond al stil.
Alleen droeg ik daarna 2 a 3 kilo van het landschap mee op mijn linker zijde.
Even afgespoeld bij een fonteintje echt 30 meter verderop, kan geen toeval zijn en toen op de navigatie gekeken en kon vanaf die plek prima terug naar de bus.
Op de terugweg zag ik een plaatsnaam die ik herkende en bleek een dorpje te zijn waar ik de dag van aankomst met de fiets langs geweest was. Ik speel niet alleen varken op wielen, nee joh, fietsen in de bergen, dat is pas stom.
Maar het was verder mooi weer en waarom zou ik terug rijden, bedacht ik me onder het genot van een maaltijdsalade.
En zo een beetje een route op de navigatie gemaakt wat uiteindelijk 180 aan het einde vd dag werd, ik had er nu net 15 opzitten denk ik.
De foto's in deze post zijn van de TET van Aguilar de Campoo tot Barrio de Santa Maria , het modderbad van Leon en Castilla 😉 .
IMG_20221101_114906.jpg


IMG_20221101_121526.jpg


IMG_20221101_122910.jpg


Aangezien ik inmiddels een paar dagen en kilometers verderop zit moet ik nu voor elke foto terug scrollen door de tig foto's van de afgelopen dagen. Ook een teken dat ik ouder/ onhandiger wordt en dit daarom nu doe, nu (ik) het nog kan 😉😜 .
IMG_20221101_123533.jpg


Een zijpaadje van een zijweg van iets wat al niet echt doorlopend leek..

IMG_20221101_123616.jpg

Op de navigatie met hoogtelijnen was het goed te zien hoe de route om deze berg zou gaan.
IMG_20221101_124140.jpg


Het hele stuk was prima te doen, in het begin kwam ik zelfs nog een groepje tegen die heel hardcore aan het doen waren met galouise? stickers enzo. Toen de laatste voorbij was zag ik dat het ( glibberige) pad bijna parallel aan de grote weg lag, dus koos ik daar maar voor.
Als ik iets langer en beter had nagedacht had ik gewoon door de groef moeten rijden, maar gezien er verder alleen tractoren en Gauloises rokende Dakar rijders komen leek een dagje asfalt een mooi alternatief.
Screenshot_2022-11-06-09-30-22-286_net.osmand.plus.jpg
 
Op de website van de TET staat ( in ieder geval bij Portugal) dat je vooral van de omgeving en het eten en drinken moet genieten etc.
Na mijn maaltijdsalade vond ik het onzin om terug naar de bus te gaan , het was net half 1 en na een behoorlijk stukje rijden kwam ik in Cervera de Pisguera aan, ik zat inmiddels op 60 km dus zelfs terug rijden zou dan behoorlijk dicht tegen de 120 km aanzitten, wat ik sinds de eerste dag aanhoud als maximum. Inmiddels heb ik maar een 5 liter jerrycan achterop geknoopt, dus als mijn subframe weer breekt, weet je de oorzaak 😜 .

Op een gegeven moment zag ik een bord met natuurpark erop. 20 km verderop kwam ik erachter dat de weg niet dood loopt maar er wel slechts 1 optie is van 40 heen en 60? terug.
Montana Palentina.
Mooie rit om het modder maskertje te laten drogen 😉 .
IMG_20221101_145107.jpg


IMG_20221101_150547.jpg


IMG_20221101_151213.jpg


IMG_20221101_152022.jpg


IMG_20221101_153224.jpg


Uitzicht bij Triollo, daar vandaan kan je gaan wandelen als je het echte' alleen op de wereld ' gevoel wil hebben.
Op een gewone straatmotor zou het een leuk ' ritje ' zijn maar op die gemotoriseerde bmx van mij voelt het erg avontuurlijk.
IMG_20221101_153506.jpg


IMG_20221101_154003.jpg


IMG_20221101_154039.jpg


Frodo zijn vakantie huisje.
Maar surrealistisch hoor, ik wist niet wat ik zag.
IMG_20221101_155043.jpg


IMG_20221101_155908.jpg


IMG_20221101_161136.jpg


Uitzicht over Compuerto .
Het natuurpark ligt rechtsonder ( tegen) Picos Europa. Gecombineerd met de rest vd Pyreneeën zou ik hier langer kunnen doorbrengen dan de meesten aan zomervakantie hebben. Absolute aanrader.
 
Laatst bewerkt:
Hoe oud ben je dan als ik vragen mag?
Ik hoop later als ik met pensioen ga tijd te hebben om zulke leuke ritten te maken 🙂
Volgens zijn profiel is hij een "jonkie" van 48 lentes.
Btw, aan avontuur is geen leeftijd gekoppeld., een "beetje meer ongemak" misschien :+ .
Voor sommige dingen moet je niet wachten totdat het te laat is.
 
Volgens zijn profiel is hij een "jonkie" van 48 lentes.
Btw, aan avontuur is geen leeftijd gekoppeld., een "beetje meer ongemak" misschien :+ .
Voor sommige dingen moet je niet wachten totdat het te laat is.
Hmm, en wanneer begint pensioen? 67 of zo? K#t.
 
Hoe oud ben je dan als ik vragen mag?
Ik hoop later als ik met pensioen ga tijd te hebben om zulke leuke ritten te maken 🙂
's ochtends 81 , na ' een paar borrels ' 18 en gemiddeld, ook vlgs m'n paspoort, 48 .
Ik ben al 5 jaar vrijgezel en zoals velen hun leven invullen met kinderen hebben en verzekeringen betalen heb ik maar besloten het volkomen over een andere boeg te gooien, op het gebruik van spreekwoorden na dan 😉 .

Qua pensioen, dan moet ik altijd denken aan het verhaal van Ed March over midlifecrisis, zoek maar eens op YouTube 😉 .

Overigens was er ook een man van 81 die meerdere keren vanuit NL naar Santiago GEREND heeft, met een tuigje en aanhanger omdat een rugtas teveel stuitert met rennen....

Ik zie in Portugal bejaarden net zo gezellig met elkaar een borrel drinken, in NL heb je dan je hele leven gespaard om a 4000 euro per maand je kont te laten wassen.

Wat was de vraag ook alweer 🤔 , ja prima weer, de zon komt soms pas smiddags maar geen nachtvorst meer. 😉
 
Terug
Bovenaan Onderaan