Het TET (TransEuroTrail) topic

Dit is één van de moeilijkere klimmen/afdalingen:
Als je daar niet bang voor bent dan moet het vast goed komen.
Dat zijn wel mooie stukken :t

Met de enduro's is dat natuurlijk niks bijzonders, maar met de Adventures een beetje oppassen en op tijd op het gas gaan bij de afstapjes. Lijkt me een leuk pad om een paar keer te pakken.
 
Hangt van het weer af. Zit allemaal van dat rode spul op de stenen. Als het droog is zorgt dat juist voor grip, bij nat weer is het spekglad en heb je echt moeite om omhoog te komen, zelfs met een enduro.
 
Hangt van het weer af. Zit allemaal van dat rode spul op de stenen. Als het droog is zorgt dat juist voor grip, bij nat weer is het spekglad en heb je echt moeite om omhoog te komen, zelfs met een enduro.
We gaan het meemaken. Omlaag lukt altijd :9
Omhoog meestal ook, desnoods 1 motor per keer...
 
Zeker als het nat is lijkt dit me best een pittige op een 990 -O-

Maar in Nederland is de grootste uitdaging het vinden van een stukje gras waar je uberhaupt nog mag rijden, dus ik snap dat jullie af en toe de grens over gaan voor wat spannender trails :YY
 
Halverwege mei wil ik met een vriend stukje TET doen richting het zuiden. 3 dagen en we hebben geen haast. We willen niet kamperen. Hebben jullie tips?

- We wonen onder Rotterdam, dus dacht dag 1: door belgie ri Frankrijk. Belgie is veel onroad begreep ik. Geel op de kaart
- Dag 2: rondje France. Groen op de kaart
- Dag 3: terug zu hause: blauw.

IMG_3747.jpeg

We rijden niet met enduro fietsen, maar v strom en vergelijkbaar.
 
Halverwege mei wil ik met een vriend stukje TET doen richting het zuiden. 3 dagen en we hebben geen haast. We willen niet kamperen. Hebben jullie tips?

- We wonen onder Rotterdam, dus dacht dag 1: door belgie ri Frankrijk. Belgie is veel onroad begreep ik. Geel op de kaart
- Dag 2: rondje France. Groen op de kaart
- Dag 3: terug zu hause: blauw.

Bekijk bijlage 1969309

We rijden niet met enduro fietsen, maar v strom en vergelijkbaar.
Niemand tips? Hoe is belgie en noord frankrijk? Of beter via Limburg naar het zuiden?
 
In België is TET in principe uit de boze. “Een stap verkeerd en je kunt de motor daar laten”. Ik zou sowieso via Brabant en zuid Limburg gaan. Daar ben al een dag zoet mee. België overslaan e25 en Noord Frankrijk in. Ik ken(de) alleen de niet TET rond dun sur meuse ( ad ketelaar routes).
 
Laatst bewerkt:
Niemand tips? Hoe is belgie en noord frankrijk? Of beter via Limburg naar het zuiden?
Ik had het wel gezien, maar vind het lastig antwoord geven.
Zelf heb ik erg leuk gereden vanaf Bruley , linksboven tov Toul, kijk maar even wel stuk daar loopt.
Dan naar beneden naar de Morvan.

Een leuk stuk door België is wat anders, want onverhard maar men zal iig een weg kiezen ( de TET linesman) die mooi en afwisselend is.
 
In België is TET in principe uit de boze. “Een stap verkeerd en je kunt de motor daar laten”. Ik zou sowieso via Brabant en zuid Limburg gaan. Daar ben al een dag zoet mee. België overslaan e25 en in Noord Frankrijk in. Ik ken(de) alleen de niet TET rond dun sur meuse ( ad ketelaar routes).
Ik zie op de kaart die Eelco heeft toegevoegd ook geen TET be spoor lopen. Ik weet niet of het er is, daar ging ik in mijn reactie van uit.

Maar snap het kaartje nu ook beter, ik zeg Doen en laat het hier weten 😉
 
Mensen hier die nog eens noppen willen proberen?
140-80-18 gratis af te halen. Let op, ze vallen small en kunnen op velgen van 2.15 tot 4.00 breed.

Niet gemeten, maar 1 op oog hadden de middelste noppen nog ca 8mm.

1707767276151.png
 
Ik meld me hier ook maar eens. Ik heb wel interesse in het Oranje rondje TET, als je dat op een rustig toeristisch tempo doet, wat mag je dan verwachten aan aantal dagen dat je hier (onder droge omstandigheden) mee bezig bent? Dag of 4-5? Ik wil de route eventueel uitbreiden met blauw of zelfs groen.

 
Mensen hier die nog eens noppen willen proberen?
140-80-18 gratis af te halen. Let op, ze vallen small en kunnen op velgen van 2.15 tot 4.00 breed.

Niet gemeten, maar 1 op oog hadden de middelste noppen nog ca 8mm.

Bekijk bijlage 1973310
Inmiddels opgehaald.

Heb ook nog een 130-80-17 en 150-70-18 K60.
Niet bijster veel profiel meer in het midden, maar de zijkanten bijna volledig.
 
Over de TET in Europa, klopt mijn inschatting dat onverhard rijden in Frankrijk en Italie helemaal prima is en in NL, BE, DE, CH en LU absoluut verboten?
Deze zomer wil ik op de Scrambler een deel TET in Frankrijk rijden en dan vanaf Lyon door de alpen naar het oosten, ter hoogte van Zurich naar het noorden. Het lijkt er op dat als ik onverhard wil rijden, ik het beste vlotjes (geen snelweg, wel N-wegen) door NL (vanuit Amsterdam), via Limburg, Ardennen, Luxemburg richting Metz kan gaan om daar de TET te pakken naar het zuiden.
Al zou ik ook, afhankelijk van hoeveel tijd ik ga hebben, ter hoogte van Maastricht al de TET op kunnen draaien.
Hoe dan ook, de vraag is onverhard over karrepaden rijden in FR en IT toegestaan is, klopt dat?
 
Over de TET in Europa, klopt mijn inschatting dat onverhard rijden in Frankrijk en Italie helemaal prima is en in NL, BE, DE, CH en LU absoluut verboten?
Deze zomer wil ik op de Scrambler een deel TET in Frankrijk rijden en dan vanaf Lyon door de alpen naar het oosten, ter hoogte van Zurich naar het noorden. Het lijkt er op dat als ik onverhard wil rijden, ik het beste vlotjes (geen snelweg, wel N-wegen) door NL (vanuit Amsterdam), via Limburg, Ardennen, Luxemburg richting Metz kan gaan om daar de TET te pakken naar het zuiden.
Al zou ik ook, afhankelijk van hoeveel tijd ik ga hebben, ter hoogte van Maastricht al de TET op kunnen draaien.
Hoe dan ook, de vraag is onverhard over karrepaden rijden in FR en IT toegestaan is, klopt dat?
Sws is alle TET legaal. De rest is afhankelijk van de plaats, het land en de apv's e.d.
 
Over de TET in Europa, klopt mijn inschatting dat onverhard rijden in Frankrijk en Italie helemaal prima is en in NL, BE, DE, CH en LU absoluut verboten?
Deze zomer wil ik op de Scrambler een deel TET in Frankrijk rijden en dan vanaf Lyon door de alpen naar het oosten, ter hoogte van Zurich naar het noorden. Het lijkt er op dat als ik onverhard wil rijden, ik het beste vlotjes (geen snelweg, wel N-wegen) door NL (vanuit Amsterdam), via Limburg, Ardennen, Luxemburg richting Metz kan gaan om daar de TET te pakken naar het zuiden.
Al zou ik ook, afhankelijk van hoeveel tijd ik ga hebben, ter hoogte van Maastricht al de TET op kunnen draaien.
Hoe dan ook, de vraag is onverhard over karrepaden rijden in FR en IT toegestaan is, klopt dat?
Welkom op MF :]
 
Eergisteren eerste echte stuk TET Portugal gereden met de voor mij nieuwe CRF250L

Spanje en Portugal , Motorrijden kip zon vierkanttrekken TETcetera

IMG_20240225_140636.jpg

Beviel zo goed dat ik, eenmaal klaar met schuilen voor de regen zomaar eens een paadje insloeg .
Een stuk verderop natuurlijk de splitsing nemen richting ' onbekend ' wat gelijk 2 blaffende grote honden gaf op een dalend pad vol grove keien.
Krijg steeds meer zin in de rest vd TET, maar voorlopig nog maar even verder overwinteren aan de kust, gezien de voorspellingen vd komende 2 weken 💩🖕🏿🥶
 
Sws is alle TET legaal. De rest is afhankelijk van de plaats, het land en de apv's e.d.
tsja, de TET gaat niet altijd waar ik wil zijn dus ik kwam hier terecht meer voor de onverhard kennis en ervaring.
Nu nog kennis aan het op doen maar eea begint me te dagen en andere dingen ga ik wel achter komen, hopelijk zonder bekeuringen en ander gedoe. @LePensZeur dankje 8-)
 
Heeft iemand hier enig idee of het stuk van Well richting het westen tot Weert een beetje leuk/uitdagend is? Ik heb via maps het eerste stuk bekeken (tot net achter Ysselstein), en dat lijkt veel asfalt te zijn, of harde zand/gravel paden waar weinig afwisseling in zit. We gaan dinsdag rijden, dus afhankelijk van het weer zorgt de regenval voor een klein stukje uitdaging erbij.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan