Het Thundercat topic

Ben gisteren naar Goedhart motoren gereden was behoorlijk druk daar en gezellig. Daarna door naar zoetermeer Hans van wijk motoren. Motor rijd super goed en zeker zuinig . 🫠
 

Bijlagen

  • 20240326_113502.jpg
    20240326_113502.jpg
    785,1 KB · Weergaven: 0
Laatst bewerkt:
1:25 is ook nog haalbaar.

Heb dat ook ooit eens gehaald.. was toen wel met veel snelweg.

Mijn Fje, die redt dat soort waardes niet..
 
Over een week vervalt de code 80 op het rijbewijs van mijn oudste zoon. Hij heeft de meeste interesse in mijn Transalp en de TDM die ik voor de 500 Euro challenge aan het opknappen ben, maar de Thundercat wil hij zeker ook proberen.
Dus wie weet, bevalt 't 'm zo goed dat we die poes toch niet verkopen ... we gaan het zien ...
 
Eindelijk weer eens een Poes gespot.
Een goudkleurige, (kon kenteken niet zien, en ook geen idee of het Hollander of Belg was) in Doel..
Dat verlaten stadje onder de rook van Antwerpen
 
Ik heb een keer 1:26 gehaald. Heb het 3x nagerekend bij de pomp.
Maar toen was ik met een groep rijders die ik op mijn Kreidler bromfiets nog bij had kunnen houden
 
Moet zeggen dat ik met de thundercat wel wat onzuinig heb gereden toen. Vooral als het tempo omhoog ging. Maar veel onzuiniger dan 1 op 17 is niet echt gelukt.
 
Circuit dagen??

Ja, dan ging het wel wat rapper..



Erg lang geleden trouwens, een circuit dag.
Denk 2006 voor het laatst:/
Onderstaand piccie is nog wat ouder zelfs (denk ergens rond 2000).
Want deze poes is ooit technisch Loss verklaard (maar rijd wonderbaarlijk nog steeds rond
in een andere kleurstelling en met heel wat minder kilometers op de teller:X)

P6050012.JPG
 
Mijn oudste zoon is vandaag 24 geworden en nu dus ook verlost van de code 80 op zijn rijbewijs.
Uiteraard hebben we dat gevierd met een rondje op de motor, en hij nu dus niet meer op de NX250 maar op één van mijn zwaardere motoren, in dit geval de Transalp 650.

"Dus" heb ik de recent door mij opgeknapte donderpoes maar eens meegenomen voor deze wat langere rit. Ik ben echt aangenaam verrast door deze motor. Wat is dat blok soepel en wat stuurt de motor heerlijk ! De blue-dot remklauwen in het voorwiel zijn ook geweldig trouwens. Hoewel ik zoals al eerder geschreven echt liever op een Adventure-bike rijd vind ik het zeer zeker geen straf om op die YZF te rijden.

Hij staat ietwat in de weg in de garage en daarom staat 'ie dus ook te koop maar heel erg vind ik het nou ook weer niet om 'm in de verzameling te hebben 8-)

20240414_140402.jpg


Oh, voor wie geïnteresseerd zou zijn, hier is de advertentie:

 
Trouwens, heeft er iemand toevallig nog een setje originele achterknipperlichten die ik zou kunnen overnemen ?
Op mijn YZF zitten hele geyle leds maar ik vind de zichtbaarheid niet goed genoeg ...
 
Laatst bewerkt:
Bij mij zitten de originele er ook nog op. Ze hebben mij nooit gestoord. Maar zo vaak kijk ik er ook niet naar.
Automobilisten ook niet trouwens...
 
Mijn Thundercat is zojuist meegegaan met een nieuwe baas, een forumlid hier uit de buurt. Ik laat het aan hem over om al dan niet verder te vertellen over zijn avonturen met deze motor.

Ik heb nu nog een blok over.
Er zijn wat onderdelen af maar zoals ik het nu zie zijn de versnellingsbak, zuigers, cilinders, kleppenspul, dynamo etc. nog compleet aanwezig.

Dit blok wil ik graag zsm. uit mijn garage hebben en is dus gratis op te halen hier in Amersfoort.

Zie ook https://www.motor-forum.nl/threads/hulp-weggeef-en-kringlooptopic-deel-2.409869/post-31954001

20240421_113805.jpg
 
Mijn Thundercat is zojuist meegegaan met een nieuwe baas, een forumlid hier uit de buurt. Ik laat het aan hem over om al dan niet verder te vertellen over zijn avonturen met deze motor.
Hierbij meld ik me dan even, na al heel even eigenaar te zijn geweest van een TC project wat ik redelijk snel weer van de hand heb gedaan, Nu eigenaar van een goed werkende TC.
Voorlopig hoop ik hem gewoon zo te laten en er vooral op te rijden. Zodat ik mijn andere motor kan opknappen.
 
Hierbij meld ik me dan even, na al heel even eigenaar te zijn geweest van een TC project wat ik redelijk snel weer van de hand heb gedaan, Nu eigenaar van een goed werkende TC.
Voorlopig hoop ik hem gewoon zo te laten en er vooral op te rijden. Zodat ik mijn andere motor kan opknappen.
Welkom, je staat er bij in de OP. :)
 
Vandaag even de lampjes van de dashboardverlichting vervangen. Er deed het nog maar eentje van de vier. Grootste klus was de lampjes vinden haha. Ergens bij een heel obscure automaterialen zaak heb ik ze gevonden, niet echt gangbaar meer geloof ik.
Gelijk 4watt ipv 1.7watt ingestoken dus nu is het dashboard weer mooi helder verlicht
 
  • Leuk
Waarderingen: Tcat
Nu je het zegt, moet zelfs nog ergens (en dan letterlijk) ergens nog een heel doosje hebben liggen van die kleine instekertjes..
Maar waar!?!?-O-

Ooit eens één lampje stuk gehad,

*Overdrijf modus aan*
Ruim een uur bezig geweest met alle tupperware te verwijderen, om binnen 5 seconden het lampje te vervangen.
Om vervolgens wéér een uur bezig te zijn om alles terug te plaatsen
*Overdrijf modus uit*

En dan een paar dagen later er achter komen dat er wéér een ander lampje de geest gafB|..
Daarna toen maar direct alle lampjes vervangen:+
 
Nu viel het wel mee moet ik zeggen, heb het ruitje losgehaald, die 4 zwarte kapjes, de tellerbevestiging en toen kon ik alles zo kantelen dat ik er goed bij kon... 10 minuutjes
 
Hij is de deur uit, de dikke poes heeft plaats gemaakt voor een xjr sarron😁
Mooie eerste kilometers gemaakt met de thundercat! Hij is nu naar een jongere gozer die hem ook als 1e fiets gaat gebruiken.
Ik wens hem en jullie het beste😁 zal af en toe nog wel een kijkje nemen, maar voor nu moet ik opzoek naar een xjr forum.

Bedankt voor de zinnige en hulpvolle berichten hier! ✌🏻😁

En nog 1 laatste foto, voordat die ging. Bye🙋🏻‍♂️
 

Bijlagen

  • IMG20240408115032.jpg
    IMG20240408115032.jpg
    720,6 KB · Weergaven: 0
Terug
Bovenaan Onderaan