Het Thundercat topic

🙄🥰

Het blijft toch je eerste echte liefde hé..
Altijd wel een mooie kleur gevonden, de zwarte uitvoeringen..
 
Ha mensen,

Gisteren helaas mijn 2de versnelling naar de haaien gereden van mijn Thundercat :N
Bij half gas schiet hij kort uit en weer terug in de versnelling.
Het welbekende probleem...

Nu ben ik op zoek naar een ander blok, het liefst een met een relatief lage km stand.
Kennen jullie iemand die een loop of sloop fiets heeft of een Thundercat blok heeft staan in goede staat dan hoor ik het graag!

Om de tandwielen en schakelvork te vervangen moet het hele blok uit elkaar en gesplitst worden dus dat is niet echt een optie.

Alvast bedankt!
 
Ha mensen,

Gisteren helaas mijn 2de versnelling naar de haaien gereden van mijn Thundercat :N
Bij half gas schiet hij kort uit en weer terug in de versnelling.
Het welbekende probleem...

Nu ben ik op zoek naar een ander blok, het liefst een met een relatief lage km stand.
Kennen jullie iemand die een loop of sloop fiets heeft of een Thundercat blok heeft staan in goede staat dan hoor ik het graag!

Om de tandwielen en schakelvork te vervangen moet het hele blok uit elkaar en gesplitst worden dus dat is niet echt een optie.

Alvast bedankt!
Neem aan dat je al even bij partijen als Woesthoff, Boonstra en Motoparts gekeken heb? Anders zou dit een eerste stap kunnen zijn.
 
Neem aan dat je al even bij partijen als Woesthoff, Boonstra en Motoparts gekeken heb? Anders zou dit een eerste stap kunnen zijn.
Boonstra heeft hij het vandaan gehaald. Heel net blok met minder kilometers. Motor staat bij mij, blok is er al uit
Gisteren al begonnen met kleppen stellen en het onderhoud aan het nieuwe blok. Van de week weer erin.
 
Boonstra heeft hij het vandaan gehaald. Heel net blok met minder kilometers. Motor staat bij mij, blok is er al uit
Gisteren al begonnen met kleppen stellen en het onderhoud aan het nieuwe blok. Van de week weer erin.

Klopt idd!
Morgen komen de spullen van NR1motor binnen en kunnen we weer verder.

De fiets staat er ondertussen zo bij:
IMG_7072.jpg
 
Ha mensen,

Het nieuwe motorblok zit in de Thundercat!
Afgelopen dinsdag hebben we 'm gestart en hij liep netjes.
Voor nu moeten er nog een hoop kappen terug gezet gaan worden en dan is hij hopelijk snel weer rijdbaar.

Tijdens het aansluiten van de laatste slangen en kabels vroegen @Clank en ik ons af of een van jullie weet waar deze slang moet en waar hij voor dient.
Aan de open kant, rechts, lijkt het niet alsof hij ooit aangesloten is geweest, daar er geen klem op zat en geen sporen van vervorming waren.

Alvast bedankt!

SpeedingSteve
WhatsApp Image 2020-06-20 at 13.30.08.jpeg
 
Ha mensen,

Het nieuwe motorblok zit in de Thundercat!
Afgelopen dinsdag hebben we 'm gestart en hij liep netjes.
Voor nu moeten er nog een hoop kappen terug gezet gaan worden en dan is hij hopelijk snel weer rijdbaar.

Tijdens het aansluiten van de laatste slangen en kabels vroegen @Clank en ik ons af of een van jullie weet waar deze slang moet en waar hij voor dient.
Aan de open kant, rechts, lijkt het niet alsof hij ooit aangesloten is geweest, daar er geen klem op zat en geen sporen van vervorming waren.

Alvast bedankt!

SpeedingSteveBekijk bijlage 1514530
Wat een prachtige knie :)
 
Waar loopt dat slangetje naar toe? Brandstoftank? Bij mij ligt die los, en kan niet echt een andere vinden dan onderaan de tank. :?
94692DB1-BF27-4FF1-9BB6-CF5E50A3883F.jpeg
 
Dat slangetje gaat het ook om. We haddeen hem nu daar neer gelegd, omdat het die richting op lijkt te gaan, maar zeker weten doen we het niet. Waar zit die bij jou weggestopt?
Oh stom, had niet gelezen dat jullie met de zelfde vraag zitten. Bij mij zit hij exact op de zelfde plek weggemoffeld.
Kon in de haynes bijbel ook niet meer duidelijkheid krijgen.
andere kant van t-stuk komt vanaf carburateurs volgens mij. Dus overloop/lek aansluiting van de tank lijkt mij het meest logisch:)
Het slangetje is dan alleen wel aan de korte kant.
 
45 is een losse slang die uitkomt aan de rechteronderkant van de motor.

En die zit al op z'n plek :Y

En die kun je herkennen omdat die schuin is afgesneden aan het einde.
 
Screenshot_20200630_164056_com.huawei.himovie.overseas.jpg


Kan 2 dingen doen, slang helemaal overheen trekken of een 2dehandse halen voor 10 euro 😋 en zo blijf ik lekker prutsen met mijn motor
 
Gewoon een nieuwe halen en het degelijk oplossen lijkt me de enige juiste optie in deze. Mooi moment om even de koelvloeistof te wisselen (er moet nu toch wat bij)
 
45 is een losse slang die uitkomt aan de rechteronderkant van de motor.

En die zit al op z'n plek :Y

En die kun je herkennen omdat die schuin is afgesneden aan het einde.

Ik heb daar 2 slangetjes hangen. 1 komt vanaf de luchtfilterbox, en de andere is overloop van koelvloeistof reservoir.

Heb jij daar (rechterkant tussen koppelingsdeksel en frame) 3 slangetjes hangen dan?
 
Ik heb daar 2 slangetjes hangen. 1 komt vanaf de luchtfilterbox, en de andere is overloop van koelvloeistof reservoir.

Heb jij daar (rechterkant tussen koppelingsdeksel en frame) 3 slangetjes hangen dan?
Je mist dan nog de overloop van de tank.
 
Hoi goedemorgen,
Ik ben sinds kort eigenaar van een mooie 2002 thundercat. Alleen de koppelingshendel is op de kopse kant afgebroken. Nu ben ik op zoek naar een gebruikte ter vervanging. Heeft iemand toevallig wat liggen?

Groetjes,
Patrick
 
Heren en dames ik zit met een probleem bij 1 van mijn 2 tc's
Ze heeft een kleine 3 maanden stilgestaan en nu heeft ze problemen met stationair lopen (dit doet ze niet meer) tevens vond ze het leuk om continu te tikken, lijkt linksvoor uit het blok te komen, wat kan het probleem zijn?
 
Stationair lopen kan vervuilde carburateurs zijn. Die E10 troep veroudert heel snel.
Tikken kan van alles zijn. Je uitlaat is niet lek? (geen grapje)
 
Terug
Bovenaan Onderaan