Het Thundercat topic

Maatje van mij heeft zijn moer geslepen. Wel mooie oplossing
IMG-20200309-WA0003.jpg
IMG-20200309-WA0002.jpg
 
Hallo,

ik ben nieuw hier, maar wou mij alvast even aanmelden bij dit topic. A.s zaterdag ga ik bij een thundercat kijken. De blauwe variant. Uit 2004

sowieso heb ik definitief de keuze gemaakt voor een thundercat ben helemaal fan!
Ik ben nog aan het motorlessen, dus zal nog even geduld moeten hebben voor ik er zelf op kan, 😬

ik ben nu al helemaal enthousiast 🤩
 
Ik had hem aan de andere kant zitten, zodat ik tijdens het rijden met links de Garmin kon bedienen ;)
:^

Zo had ik hem ook.
Heb hem ook in de balhoofd gehad, maar dat vibreerde mij te veel.
En was regelmatig gedoen om de sleutel in het contact te frunniken

Bij de koppeling, zit die lekker stevig.
Moet hem binnenkort weer plaatsen
 
Hallo,

ik ben nieuw hier, maar wou mij alvast even aanmelden bij dit topic. A.s zaterdag ga ik bij een thundercat kijken. De blauwe variant. Uit 2004

sowieso heb ik definitief de keuze gemaakt voor een thundercat ben helemaal fan!
Ik ben nog aan het motorlessen, dus zal nog even geduld moeten hebben voor ik er zelf op kan, 😬

ik ben nu al helemaal enthousiast 🤩
:W

Ben het helemaal met je eens....

Na regelmatig vreemdgaan, toch steeds weer terug bij mijn eerste echte liefdeO-)
 
🤩 We hebben m net opgehaald!
mn vriend heeft terug gereden vanuit vianen (40 min rijden) hij was bevroren! 🥶

maar hij staat in de tuin! 😍
Nu moet hij een beetje TLC hebben, maar daar heb ik toch de tijd voor.
nog even geduld hebben voor ik echt kan rijden! Hij maakt wel een gaaf geluid!
Het is meer motor dan ik dacht mogelijk gaat mn vriend hem iets verlagen. Ik met mn 1.57 ben een mug op de motor 😂

Mijn vriend had als laatste motor een S1000rr
Toen alles verkocht omdat we een huis gingen kopen.
Die heeft nu een R1 in dezelfde kleuren gekocht en komt van de week als t goed is. Hopelijk samen rijden van de zomer ik ben zo enthousiast en al helemaal verliefd op mn katje! 😍
 

Bijlagen

  • 4F800212-311E-44CA-93BE-EB78ACF1C32D.jpeg
    4F800212-311E-44CA-93BE-EB78ACF1C32D.jpeg
    555,5 KB · Weergaven: 382
Hebben jullie dan mooi uitgekiend.
Een dag later en.......


Het is wit.

Dat je er maar lang en veel plezier van mag hebben , met Poes..
Zou ook eens kijken naar een tank condoom (Bagster of Topsellerie), wordt poes nog net wat dikker van, en het beschermt de tank ook nog eens.
 
Hebben jullie dan mooi uitgekiend.
Een dag later en.......


Het is wit.

Dat je er maar lang en veel plezier van mag hebben , met Poes..
Zou ook eens kijken naar een tank condoom (Bagster of Topsellerie), wordt poes nog net wat dikker van, en het beschermt de tank ook nog eens.

hahaha ja! Staat nu onder een hoes, helaas nog geen afdak. Maar dat komt eraan 😅

Dankjewel! Ik kan nog niet geloven dat ik al een motor heb, heb hem gekregen 😍🤩

ik heb geen id wat dat is (een tank condoom) zal het is opzoeken, bedankt voor de tip.

ik moet nog heel wat leren wat betreft motoren 😅

mijn vriend heeft trouwens naar verlagings setjes zitten kijken, hij wil m niet met die vering verlagen die dan zachter word omdat dat kut is zegt ie.
Hij kan alleen nergens vinden hoe je dat doet,
Met zo een setje waar dat zit, miss iemand tips?

mn vriend heeft al een poetsset besteld, ik moet aan de poets hoor ik hier, en we willen er nog wat dingetjes aan doen om hem helemaal netjes te maken.

Van de zomer knallen 😍 (als t goed komt met t cbr met afrijden 😅🤣)
 
Tank condoom = Bagster tankhoes of Topsellerie tank hoes (is wat goedkoper, en net wat anders)
Prijs technisch zit er ook wel een goed verschil in (+\- €160,- tegen €125,-)

Wellicht kan je hubby eens zoeken naar en Dog-bone.
Hiermee kan je de kont ook al iets laten zakken, zonder een ander veren pakket er onder te schroeven..
Rij gedrag zal wel iets anders worden dan, als je het verschil al gaat merken.

Maar met jou lengte, kom je dus niet met beide voetjes plat op de grond, begrijp ik?!?
Wellicht ook een wat betere oplossing om te kijken naa rhet verlagen van je zadel?
Tijger leer (leer in het engels schrijven, iets met geen reclame mogen maken) in Den Haag schijnt dit ook te doen.
Wellicht kan dat je al een eind op weg helpen???

Zit je helemaal verstopt achter het kuipwerk van de Poes:+
 
Tank condoom = Bagster tankhoes of Topsellerie tank hoes (is wat goedkoper, en net wat anders)
Prijs technisch zit er ook wel een goed verschil in (+\- €160,- tegen €125,-)

Wellicht kan je hubby eens zoeken naar en Dog-bone.
Hiermee kan je de kont ook al iets laten zakken, zonder een ander veren pakket er onder te schroeven..
Rij gedrag zal wel iets anders worden dan, als je het verschil al gaat merken.

Maar met jou lengte, kom je dus niet met beide voetjes plat op de grond, begrijp ik?!?
Wellicht ook een wat betere oplossing om te kijken naa rhet verlagen van je zadel?
Tijger leer (leer in het engels schrijven, iets met geen reclame mogen maken) in Den Haag schijnt dit ook te doen.
Wellicht kan dat je al een eind op weg helpen???

Zit je helemaal verstopt achter het kuipwerk van de Poes:+

ah kijk goede tips,
Hij wou verlagen door motor te laten zakken door middel van de kroonplaat,.

en hij had deze gezien bedoel je denk ik die met dogbone? (zie foto)

ik kom nu echt net met mn tenen bij de grond, op de lesmotor ook niet met beide voeten plat maar wel meer als nu. De lesmotor is zithoogte 79 cm en de kat 81 we willen kijken of we m 4 cm kunnen laten zakken dat zou echt perfect zijn.

Mja je hebt dus bij elke manier van zakken voor en nadelen. Maar hij moet omlaag anders is t voor mij niet goed te doen, naast mijn lengte weeg ik ook echt niks 😂
Dus hij zal toch aangepast moeten worden en een andere motor wil ik niet 🤣
 

Bijlagen

  • 7F17559A-9D82-4552-B472-83C32DCC5E39.jpeg
    7F17559A-9D82-4552-B472-83C32DCC5E39.jpeg
    18,5 KB · Weergaven: 5
Sinds december ook in het bezit van een TC. Een 2003 met 15070 op de klok, origineel op de tankpad en valdoppen na. Heb er zelf een SPconnect op gezet d.m.v. bevestiging aan de inbusbout van het remvloeistof reservoir.
Ben erg groot fan en tussen de buien en pekel door toch nog aardig wat kunnen rijden. Nu op zoek naar een andere demper, heb een Bos Oval op het oog. Mensen toevallig ervaring met de afstelling van de naalden en sproeiers na een andere demper? Is dit aan te raden?
 

Bijlagen

  • IMG-20201218-WA0017.jpeg
    IMG-20201218-WA0017.jpeg
    254,7 KB · Weergaven: 385
  • IMG-20210122-WA0035.jpg
    IMG-20210122-WA0035.jpg
    157,3 KB · Weergaven: 10
ah kijk goede tips,
Hij wou verlagen door motor te laten zakken door middel van de kroonplaat,.

en hij had deze gezien bedoel je denk ik die met dogbone? (zie foto)

ik kom nu echt net met mn tenen bij de grond, op de lesmotor ook niet met beide voeten plat maar wel meer als nu. De lesmotor is zithoogte 79 cm en de kat 81 we willen kijken of we m 4 cm kunnen laten zakken dat zou echt perfect zijn.

Mja je hebt dus bij elke manier van zakken voor en nadelen. Maar hij moet omlaag anders is t voor mij niet goed te doen, naast mijn lengte weeg ik ook echt niks 😂
Dus hij zal toch aangepast moeten worden en een andere motor wil ik niet 🤣
Jep,

Dat zijn de dog-bone's die ik bedoel.
Dan zakt ie op d'r kont al wat in, dan evt nog een wat lager zadel..
En je veranderd weinig aan het gedrag.

Voorpoten laten zakken🤔

🤷
 
Sinds december ook in het bezit van een TC. Een 2003 met 15070 op de klok, origineel op de tankpad en valdoppen na. Heb er zelf een SPconnect op gezet d.m.v. bevestiging aan de inbusbout van het remvloeistof reservoir.
Ben erg groot fan en tussen de buien en pekel door toch nog aardig wat kunnen rijden. Nu op zoek naar een andere demper, heb een Bos Oval op het oog. Mensen toevallig ervaring met de afstelling van de naalden en sproeiers na een andere demper? Is dit aan te raden?
Ervaring met montage van sproeiers en naalden niet (wel ooit laten doen, Dyno kitje 1 met afstelling op een dyno bank).

Wel met verwisselen van uitlaten😇.
Nooit wat aan de afstelling gedaan na het verwijderen van de originele uitlaat.

Zelf altijd de Takkoni gehad, klinkt toch het best.
Binnenkort weer eens monteren.

Geen idee wat voor merk er nu onder hangt😁


Ennu, welkom hierzo..
Niets mis met een blauwe, en veilige kmmetjes gewenst.
 
ah kijk goede tips,
Hij wou verlagen door motor te laten zakken door middel van de kroonplaat,.

en hij had deze gezien bedoel je denk ik die met dogbone? (zie foto)

ik kom nu echt net met mn tenen bij de grond, op de lesmotor ook niet met beide voeten plat maar wel meer als nu. De lesmotor is zithoogte 79 cm en de kat 81 we willen kijken of we m 4 cm kunnen laten zakken dat zou echt perfect zijn.

Mja je hebt dus bij elke manier van zakken voor en nadelen. Maar hij moet omlaag anders is t voor mij niet goed te doen, naast mijn lengte weeg ik ook echt niks 😂
Dus hij zal toch aangepast moeten worden en een andere motor wil ik niet 🤣
Ik heb eventueel nog wel een verlagingsset liggen (dog bones), zelfs inclusief korter standaard.
Laat maar weten of je 't wil hebben, ligt bij mij stof te happen ;)
 
Ik heb me toch maar weer aangemeld in dit topic. Uiteindelijk heb ik ook een Thundercat... nouja... twee carterdelen en een brandstofpomp... schlemielen hou je toch
 
  • Haha
Waarderingen: Tcat
Ik heb een Cat, project. Moet een Cat uitvoering worden
 
Zit met volle smart te wachten op het eind resultaat, Rob..

Piccie 1 = ✓


(Ennu, zonder jouw brommers had de Poes nooit een bestaansrecht gehad:})
 
🙄🤔

Nog een kleurstelling die ik nog niet heb gehadO-)
Net als de zwart/grijs/geel, zwart/grijs/goud, en de zwarte uitvoering🤫


@etc
Dat kan nooit niet langer dan 25 jaar geleden zijn;)
 
Nope, dit was februari 2001.
Exact 20 jaar geleden

Ik heb ze later ook nooit meer gezien met een rood achter- en wit voorwiel. Ik heb nog best lang gekeken of ik deze op de thundercat website langs zag komen maar helaas
 
Terug
Bovenaan Onderaan