Het Thundercat topic

Vandaag een Garmin Zümo 660 LM gemonteerd, welke ik vlakbij via MP heb kunnen scoren met alles er bij. *O*

Ben even wat uurtjes bezig geweest om de juiste positie te bepalen, want mijn stuuruitslag met de aanwezige onderdelen beperkte het behoorlijk. :X Maar het zonnige weer, verzachtte de uiteindelijke frustratie behoorlijk en het was wel puzzelen zeg, op de mm nauwkeurig. :9

Ik heb eigenlijk maar 1 bevestigings-stang in het center t.o.v. het balhoofd wat dé mogelijkheid is zonder iets aan te hoeven passen.
Ook rekening moeten houden met de hoek van de Zümo, het afdekken van de eventuele meters of waarschuwingslampjes...

Ik heb ook nog wat kuipdelen gedemonteerd om te kijken om hem daar op een stang te monteren en dan een afdekkapje modificeren.
Maar dan kwam hij te laag te staan zodat ik 25% van de onderkant van de scherm niet meer zag. B|

Met veel trail and error uiteindelijk dé juiste positie kunnen vinden en daarna tank los en alles mooi aangesloten en afgewerkt.
Zeer tevreden gevoel daarna en dit weekend eens uitproberen en mij inlezen in het programma Basecamp.

Op de foto had ik de spanning nog niet aangesloten, vandaar het batterij logo.

Bekijk bijlage 1620286

Bekijk bijlage 1620287
Waarom niet op de kroonmoer?
Ging zeker niet icm met je tanktas?
 
Daar zit-ie ook kut vind ik, te dicht bij, je moet naar beneden gaan zitten kijkebn
Klopt, maar echt goede positie's heb je niet echt bij de TC.
Bij mijn grijs/zwarte had ik een ram mount op de licht unit zitten.

Dat was goed te doen, en alles nog goed afleesbaar.
 
Mijn enige ervaring is dattie in mijn tanktas zat... Opzekop, dan ben je gauw klaar met navigeren voor de rest van je leven.
 
Waarom niet op de kroonmoer?
Ging zeker niet icm met je tanktas?
Klopt en ik wil een vast punt op de motor, dat hij niet mee gaat met het sturen.

Nu zie ik mijn snelheid nog op de navi én ik weet inmiddels bij welk toerental in de 6e versnelling mijn snelheid is onder de 100km/h. O-)
Verder zie ik neutraal en olie nu niet, neutraal tja overbodig dan sta ik al stil, olie verwacht ik niet zo snel iets mee.
Brandstof nog net (maar ik kan ook mijn trip nog zien) en de richtingaanwijzer wel net als groot licht. En ja, gezien ik niet echt andere betere keuzes heb.... :t

Daar zit-ie ook kut vind ik, te dicht bij, je moet naar beneden gaan zitten kijken
Dit ook inderdaad Rob.

Klopt, maar echt goede posities heb je niet echt bij de TC.
Daar kwam ik dus achter... -O-


Verder heb ik een 'Not For Road Use' demper, dacht ik al. :/
Het staat echt bijna niet leesbaar, zo klein 2/3mm, gelaserd onderaan aan tegen de demper aan.
Omdat het daar enigszins wat aangetast is door vuil, viel het niet gelijk op.
Dus dat ga ik nooit poetsen en hoop nu dat de dB-killer genoeg dempt. O-)

Ander moet ik toch voor een andere demper uit gaan kijken tegen de tijd dat ik door Duitsland ga toeren. B|
 
Klopt en ik wil een vast punt op de motor, dat hij niet mee gaat met het sturen.
Tja, dat heb ik zelf nooit als vervelend ervaren.
En het was ook de 'makkelijkste' oplossing 🤫

Nu zie ik mijn snelheid nog op de navi én ik weet inmiddels bij welk toerental in de 6e versnelling mijn snelheid is onder de 100km/h. O-).
Bij 120km/h 6000rpm


Verder zie ik neutraal en olie nu niet, neutraal tja overbodig dan sta ik al stil, olie verwacht ik niet zo snel iets mee.
Brandstof nog net (maar ik kan ook mijn trip nog zien) en de richtingaanwijzer wel net als groot licht.
Als je reserve lampje aan gaat, dan zie je dat niet zo snel over het hoofd.
En al helemaal niet icm met een donkere ruit en de avonden.
Krijg je zo'n mooie oranje gloed van🤗

Verder heb ik een 'Not For Road Use' demper, dacht ik al. :/
Het staat echt bijna niet leesbaar, zo klein 2/3mm, gelaserd onderaan aan tegen de demper aan.
Omdat het daar enigszins wat aangetast is door vuil, viel het niet gelijk op.
Dus dat ga ik nooit poetsen en hoop nu dat de dB-killer genoeg dempt. O-)

Ander moet ik toch voor een andere demper uit gaan kijken tegen de tijd dat ik door Duitsland ga toeren. B|
Ik heb zelf ook een Hotcam op een van mijn TC's gehad, en met de DB killer erin nooit last gehad van Oom agent.
Ook niet in Duitsland, of op Assen.

Is ook wel weer 100 jaar geleden, gevoelsmatig dan..

Weet nog wel dat als de DB killer er weer uit ging, de demper los geschroefd moest worden en van binnenuit met een bezemsteel er uit gerost moest worden.
Dat kreng zal altijd muurvast.

Bij een Takonni gaat dat een stuk sneller😇
 
Weet nog wel dat als de DB killer er weer uit ging, de demper los geschroefd moest worden en van binnenuit met een bezemsteel er uit gerost moest worden.
Dat kreng zal altijd muurvast.

Bij een Takonni gaat dat een stuk sneller😇
Je krijgt die takonni aan de straatstenen niet kwijt he? 😂

Maar je hebt bij de laser uitlaten een hulpmiddel waarmee je die db killer zo eruit tikt...

Maar als je de goede spullen niet hebt dan is het een beetje behelpen.

En @Trixz maak je geen zorgen over die pijp.

Ik had een hotcam met db killer die ik flink ingekort had op die poes zitten en nooit gezeik gehad.

Zolang ze die db killer zien zitten laten ze je wel met rust.
 

Bijlagen

  • IMG_20200329_123031.jpg
    IMG_20200329_123031.jpg
    268,3 KB · Weergaven: 4
  • IMG_20200329_132240.jpg
    IMG_20200329_132240.jpg
    219,5 KB · Weergaven: 4
Verder zie ik neutraal en olie nu niet, neutraal tja overbodig dan sta ik al stil, olie verwacht ik niet zo snel iets mee.
Thundercat heeft een olie niveau sensor. Die geeft bij hard accelereren een vroege waarschuwing dat je moet bijvullen. Dan knippert ie een keer. Die zou ik zelf toch graag zien.
 
Ik heb zelf ook een Hotcam op een van mijn TC's gehad, en met de DB killer erin nooit last gehad van Oom agent.
Ook niet in Duitsland, of op Assen.

Is ook wel weer 100 jaar geleden, gevoelsmatig dan..

Weet nog wel dat als de DB killer er weer uit ging, de demper los geschroefd moest worden en van binnenuit met een bezemsteel er uit gerost moest worden.
Dat kreng zal altijd muurvast.
Dat is fijn om te weten in ieder geval Ton!

Deze dB killer is een losse pijp die met een bout/moer vast zit bij de uitmonding, dus muurvast zal hij nooit komen te zitten. :+

En @Trixz maak je geen zorgen over die pijp.

Ik had een hotcam met db killer die ik flink ingekort had op die poes zitten en nooit gezeik gehad.

Zolang ze die db killer zien zitten laten ze je wel met rust.
Dat denk ik ook inderdaad en die is zéker ingekort ja. :o
Op mijn TRX waren het Akra's van een Aprillia RSV Mille die ook een 10cm ingekort waren.

Thundercat heeft een olie niveau sensor. Die geeft bij hard accelereren een vroege waarschuwing dat je moet bijvullen. Dan knippert ie een keer. Die zou ik zelf toch graag zien.
Klopt, maar ik rijd niet constant met de navi en check ook mijn olieniveau zo nu en dan.
 
Dat is fijn om te weten in ieder geval Ton!

Deze dB killer is een losse pijp die met een bout/moer vast zit bij de uitmonding, dus muurvast zal hij nooit komen te zitten. :+


Dat denk ik ook inderdaad en die is zéker ingekort ja. :o
Op mijn TRX waren het Akra's van een Aprillia RSV Mille die ook een 10cm ingekort waren.


Klopt, maar ik rijd niet constant met de navi en check ook mijn olieniveau zo nu en dan.
Die db killer zou ik gewoon vastzetten met een popnagel, dan weet je zeker dat ie er niet uitkomt.

De olie bij een cat moet je gewoon vullen tot bovenaan het glaasje, als ie rechtop staat en je hebt bovenin nog een luchtbelletje dan is 't perfect dan zal je lampje nooit gaan knipperen.
 
Die db killer zou ik gewoon vastzetten met een popnagel, dan weet je zeker dat ie er niet uitkomt.

De olie bij een cat moet je gewoon vullen tot bovenaan het glaasje, als ie rechtop staat en je hebt bovenin nog een luchtbelletje dan is 't perfect dan zal je lampje nooit gaan knipperen.
Het glaasje is alleen voor geen meter te zien als je erop zit.
 
En als bonus is er geen middenbok. Ik had eerst geen paddockstands, dus moest altijd anderen vragen om even te helpen.
Een hele fijne bonus, vind ik dan. Maar met een beetje gevoel van balans kan je de motor toch zelf rechtop trekken en kijken?! :)
*wel de standaard uit laten staan natuurlijk om weer terug op te zetten na het kijken* :+
 
Een hele fijne bonus, vind ik dan. Maar met een beetje gevoel van balans kan je de motor toch zelf rechtop trekken en kijken?! :)
*wel de standaard uit laten staan natuurlijk om weer terug op te zetten na het kijken* :+
Ik vind het een risicootje.

M'n motoren na de Thundercat hadden allemaal een kijkglaasje die je wel kan zien als je er op zit. Vind ik toch makkelijker.
 
Net terug van een 100km route in de buurt, de navigatie werkt perfect! *O*
Ik kan ook gewoon 'inhaken' in de route en het was puur genieten van het rijden en de omgeving, zéker met dit weer. 8-)

Dit smaakt naar meer, véél meer routes rijden op deze manier, een hele fijne aankoop dus! :Y

De route ging vooral via dijk/polder weggetjes langs de Lek richting Schoonhoven pont en daarna via de andere kant terug langs Gouda, richting Rotterdam. Alleen op het einde een paar keer flink stoplicht sprintjes gedaan met 1 op 21,5 als gemiddeld verbruik. *D

Ik krijg steeds meer 'feel' met de motor, ook het doortrekken naar hogere toeren begint te wennen.
 
Je krijgt die takonni aan de straatstenen niet kwijt he? 😂

Maar je hebt bij de laser uitlaten een hulpmiddel waarmee je die db killer zo eruit tikt...

Maar als je de goede spullen niet hebt dan is het een beetje behelpen.

En @Trixz maak je geen zorgen over die pijp.

Ik had een hotcam met db killer die ik flink ingekort had op die poes zitten en nooit gezeik gehad.

Zolang ze die db killer zien zitten laten ze je wel met rust.
Soort van ja.

Maar geeft niet, ben op het gemakkie op zoek naar een linkpijp voor de Soes😇
De demper heb ik al😏
 
Het glaasje is alleen voor geen meter te zien als je erop zit.
Het kan wel, het is dan wel ontiegelijk spannend om te doen.
Geneuzel met spiegeltjes etc..
Daarna maar gewoon de frau ding recht op laten houden, en anders was het met de bike lift
 
Een hele fijne bonus, vind ik dan. Maar met een beetje gevoel van balans kan je de motor toch zelf rechtop trekken en kijken?! :)
*wel de standaard uit laten staan natuurlijk om weer terug op te zetten na het kijken* :+
Oooh, moest dat ook dan, dat verklaart waarom een van de poezen de de grond lag te knuffelen na het invetten van de ketting🤔🤫
 
Ik ben nogal voorzichtig met mooie sportmotoren
Ik ben niet voorzichtig, maar gewoon netjes met mijn motor.
Het bijhouden hoe hij er nu uitziet is gewenst en dat vind ik ook leuk om te doen, maar als er een krasje bij komt ergens, niet erg.
Hij is niet nieuw, wordt gebruikt waar hij voor bedoeld is. :]

De foto van de oude TC van Cas was ineens weg, nu weer in orde gemaakt in de OP. :)
De planning is om morgen de TC weer aan te wakkeren begin avond.
 
Terug
Bovenaan Onderaan