Het Thundercat topic

Eind middag en avond een Brabant ronde gedaan van 220km, 2x pondje, mooi weer, weinig verkeer en een mooie zonsondergang. :]

Begon al goed in het begin van de rit, noodstop op een enkelbaans weg met 80km/h, stond het ineens stil met file. :X

Ik had genoeg afstand dus al self-abs-sent-met-slip-geen-slip-achter tot stilstand gekomen. O-)
Dus de eerste noodstop met deze motor is inmiddels ook gecheckt.

Daarna nog een handheld beller die de weg op wilde draaien, dus ik een gebaar van 'put your phone down'.
Ineens 10min later een auto op mijn band al toeterend, ik WTF? B| En toen herkende ik de auto, dus gestopt.
Hij; 'Wat was dat nou daarstraks'? Ehm, handheld bellen en de weg op willen draaien is not so fine als ik daar aan kom rijden.
Hij; 'Owww... ja, dat kan ik begrijpen, nu snap ik je reactie'. Mooi zó, elkaar nog prettig weekend gewenst en houdoe! :W

En het is goed uit te houden op het TC zadel merk ik, bijna 4u op het zadel gezeten en it's all good!

Morgen in ieder geval met mijn zoontje een rondje op de motor, wellicht wil mijn dochter ook nog wel. ;)
 
Laatst bewerkt:
Goed bezig Gerben,

Moet bekennen dat de stoppers van de Cat STUKKEN beter zijn als die van de GSX-F.

Sowieso vindt ik persoonlijk de stopperij van de YZFjes de beste van wat ik tot nu toe gehad heb op de diverse Japanners (in mijn bezit uiteraard)
 
Goed bezig Gerben,

Moet bekennen dat de stoppers van de Cat STUKKEN beter zijn als die van de GSX-F.

Sowieso vindt ik persoonlijk de stopperij van de YZFjes de beste van wat ik tot nu toe gehad heb op de diverse Japanners (in mijn bezit uiteraard)
Dat klopt, op de remmen hebben ze bij de thundercat in elk geval niet bespaard.
 
Goed bezig Gerben,

Moet bekennen dat de stoppers van de Cat STUKKEN beter zijn als die van de GSX-F.

Sowieso vindt ik persoonlijk de stopperij van de YZFjes de beste van wat ik tot nu toe gehad heb op de diverse Japanners (in mijn bezit uiteraard)
Yup, zijn beste stoppers idd!

Op mijn TRX had ik het aangepast naar 'gouden' Brembo's i.c.m. een radiale rempomp van een Aprilia RSV Mille, deed ook zijn ding. 8-)

Vanmiddag eerst een rondje met mijn dochter achterop gereden, 2e keer en ze vond het wederom geweldig.
Daarna met mijn zoontje, die wel wat langer en ook weer de snelweg op wilde. Hij stapt op en pakt deze keer gelijk de handels achterop vast.
Wat gaaf dat hij dat dus doet en durft en tot 80km/h wegen werkt dit perfect, geweldige bijrijder zo en daarboven houdt hij mij vast.
Hij let ook goed op, want afrit snelweg laat hij mij vol vertrouwen los en pakt de handels weer vast, hij; 'Ja Pap, dit zit echt veel beter zo.' *D

GENIETEN, puur genieten als vader op deze manier van mijn kids. :]
 
Vandaag een 240km route naar Ede en terug gereden, nog een mede motorrijder met een reserve zekering van mij weer op weg kunnen helpen!
Altijd fijn! *O*

Inmiddels in totaal nu 1126km verreden in 4 weken tijd met de TC.
Ik ben echt zó tevreden over de motor en af en toe lekker doortrekken, man, man, man, wat blijft hij dan gaan zeg, woohoo. :]
 
  • Leuk
Waarderingen: Tcat
Mooi dat ie zo bevalt. Blijf het ook een lekkere alleskunner vinden. Sportief genoeg om op mooie bochtige stukken je niet te vervelen. Maar vooral ook comfortabel genoeg zodat het geen straf is als je een stukje door de stad of over de snelweg moet.
 
Nieuw op het forum met een Cat van 2002 en 11500 km's,

Momenteel bezig hem optisch te herzien, hij heeft erg lang stil gestaan dus heb vorig weekend eerst al het metaal gepolijst en laten shine, afgelopen weekend metalen schroefjes vervangen door mooie zwarte, een donker kuipruitje is onderweg, blauw zwarte stuureindjes ook, blauw zwarte bobins ook heb gisteren nieuwe zwarte handels gemonteerd en zwarte sportievere spiegels, maar ben nu al verliefd op het gedrag en de zit van de cat (1.87 m) ☺
Thundercat.jpg
 
Welkom hier, en geniet vooral van de Poes..

Lekker bezig geweest dus:t
 
Mooi dat ie zo bevalt. Blijf het ook een lekkere alleskunner vinden. Sportief genoeg om op mooie bochtige stukken je niet te vervelen. Maar vooral ook comfortabel genoeg zodat het geen straf is als je een stukje door de stad of over de snelweg moet.
Precies dit allemaal! :Y

Nieuw op het forum met een Cat van 2002 en 11500 km's,

Momenteel bezig hem optisch te herzien, hij heeft erg lang stil gestaan dus heb vorig weekend eerst al het metaal gepolijst en laten shine, afgelopen weekend metalen schroefjes vervangen door mooie zwarte, een donker kuipruitje is onderweg, blauw zwarte stuureindjes ook, blauw zwarte bobins ook heb gisteren nieuwe zwarte handels gemonteerd en zwarte sportievere spiegels, maar ben nu al verliefd op het gedrag en de zit van de cat (1.87 m) ☺
Welkom, welkom, mooie TC, één van de later afgegeven modellen én weinig km's.
Leuk dat jij je niet verveelt met al dat TLC aan de motor. ;)

En inderdaad, ook voor langere rijders is de zit erg goed te noemen (heb ik van horen zeggen).

Ik zet je er bij in de startpost!
 
Onlangs heb ik de achterkant iets verhoogt.
*O*
Afgelopen weekend dynojet setje gemonteerd. Ben blij verast met het verschil wat het setje geeft. Laag in de toeren is hij nou zo veel soepel geworden.

D553967B-CD42-4B9C-BC35-AB94149D5E39.jpeg
 
  • Leuk
Waarderingen: AAJB
Onlangs heb ik de achterkant iets verhoogt.
*O*
Afgelopen weekend dynojet setje gemonteerd. Ben blij verast met het verschil wat het setje geeft. Laag in de toeren is hij nou zo veel soepel geworden.
Staat er netjes bij zeg! 8-)

Maareh, achter verhoogd? Waarom voor niet (eerst) doorgestoken op de kroonplaat?

En dat van een dynojet setje, ik heb gelezen hier in het topic dat dit niet veel uit zou maken.... maar dus iets subtieler onderin. :t
 
Laatst bewerkt:
Aanstaande zaterdagochtend vroeg weg voor een road-trip met mijn zus naar Oosterwolde, 2,5u rijden, om voor haar naar een Suzuki Gladius te gaan kijken (en een grote kans dat het hem ook wordt). Kan ze gelijk 2,5u terug rijden als test rit als hij bevalt en de koop door gaat.
Ze wil persé een witte, tja dan heb je weinig keuze blijkt. :+

Ineens iedereen aan de motor, vele vrienden van mij ook al. :P

Jammer dat mijn vader jaren geleden zijn motor weg heeft moeten doen door rugproblemen. :/
Hij vind het dan weer geweldig dat mijn motor in de winterperiode bij hem gestald gaat worden.
 
Ik heb de achterkant wat (50mm) omhoog gedaan, zodat het stilstaand wat beter bij mijn lengte past. Doorsteken in de kroonplaat zal hem nog lager maken.
Het zal ongetwijfeld invloed hebben op het rijgedrag, maar gezien ik de poes nog niet zo heel lang heb merk ik dat verschil niet :+

Iets subtieler,.... vind het echt wel een behoorlijk verschil.
Geen idee waar je woont,... maar je mag gerust een keertje proberen (Drenthe) :Y
Ik heb er ook een factory pro shift kit in zitten. Vind ik persoonlijk ook een aanrader.
 
Ineens iedereen aan de motor, vele vrienden van mij ook al. :P
Tsja, soms pak je oude hobby's weer eens op, al ben ik wel vertwaalfvoudigd wat betreft cilinderinhoud.
Dat jij weer brommer bent gaan rijden was voor mij wel een extra reden om ook weer een fiets te kopen.
 
Ik heb de achterkant wat (50mm) omhoog gedaan, zodat het stilstaand wat beter bij mijn lengte past. Doorsteken in de kroonplaat zal hem nog lager maken.
Het zal ongetwijfeld invloed hebben op het rijgedrag, maar gezien ik de poes nog niet zo heel lang heb merk ik dat verschil niet :+

Iets subtieler,.... vind het echt wel een behoorlijk verschil.
Geen idee waar je woont,... maar je mag gerust een keertje proberen (Drenthe) :Y
Ik heb er ook een factory pro shift kit in zitten. Vind ik persoonlijk ook een aanrader.
Aahhh, dan snap ik het en inderdaad zal het wat uit moeten (gaan) maken in het rijgedrag.

Zuid-Holland, dus kom niet héél snel in de buurt.
Maar wil NL nog gaan verkennen met routes op de navi en wat vrienden wonen die kant uit, dus wie weet!

Ikzelf dacht nog mijn schakelpatroon om te zetten naar GP style, wel bij mijn TRX toentertijd gedaan, maar ik vind het ok voor nu.

Tsja, soms pak je oude hobby's weer eens op, al ben ik wel vertwaalfvoudigd wat betreft cilinderinhoud.
Dat jij weer brommer bent gaan rijden was voor mij wel een extra reden om ook weer een fiets te kopen.
Haha, ja tof man! Volgende week hopelijk droog weer om samen lekker rond te gaan. :]
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de achterkant wat (50mm) omhoog gedaan, zodat het stilstaand wat beter bij mijn lengte past. Doorsteken in de kroonplaat zal hem nog lager maken.
Het zal ongetwijfeld invloed hebben op het rijgedrag, maar gezien ik de poes nog niet zo heel lang heb merk ik dat verschil niet :+

Iets subtieler,.... vind het echt wel een behoorlijk verschil.
Geen idee waar je woont,... maar je mag gerust een keertje proberen (Drenthe) :Y
Ik heb er ook een factory pro shift kit in zitten. Vind ik persoonlijk ook een aanrader.
Zit er ook aan te denken om achterkant op te hogen, wat heb je er onder gegooid?
 
toch wel een pluutje erin?
Zou jij dit doen dan Rob?

Ik bij een autoband, ja, maar motorband écht niet.
Nee, heb een nieuwe besteld. :X
Ja balen, daarom vind ik die actie van Bridgestone geweldig, 24mnd een nieuwe band of afhankelijk van de overgebleven profieldikte een creditnota voor een deel van de aanschaf bij lekrijden en zo. *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan