Het Thundercat topic

Mooi! Buitenland tripjes zijn toch wel de mooiste dingen die je met je motor kan doen, en zwarte woud altijd top!
Knoop je je bagage achterop? Tentje of hotel?
Alleen mijn tanktas en hotel/hostel/B&B of iets dergelijks.
Schoenen, iets mee voor warm weer en voor wat kouder, jasje en wat verzorgingsproducten.
Minimalistisch reizen en vooral veel rijden, rondkijken en in de avond stad/dorp verkennen.
 
Alleen mijn tanktas en hotel/hostel/B&B of iets dergelijks.
Schoenen, iets mee voor warm weer en voor wat kouder, jasje en wat verzorgingsproducten.
Minimalistisch reizen en vooral veel rijden, rondkijken en in de avond stad/dorp verkennen.
Dat zijn de betere tripjes..
 
Gisteren een ronde van zo'n 400km gereden binnendoor door België naar Maastricht en terug binnendoor NL naar huis.

Waanzinnig ritje zo weer, met af en toe een klein stukje snelweg op de heenweg met 1 op 23,45 en retour met een stuk 150km/h, 1 op 19.
Nog een duimpje ophoog gekregen bij het stoplicht en 2 keer een automobilist moeten wijzen op dat ik er toch écht was naast hun bij het in- of uitvoegen en genoeg andere acties van automobilisten die geen schoonheidsprijs verdienen (tot bijna op mijn achterband o.a.).

Op naar de volgende rit! :]
 
Is zo'n Thundercat nog te doen voor een (ouwe) vent van 1.94mtr? of wordt dat krapjes .....
Juist wel. Wordt het comfortabel van. Ik had met 1.82 meer dan genoeg ruimte over om m'n benen nog een stuk te laten groeien en vond juist dat ik iets te veel voorover lag om het echt comfortabel te maken. Ik denk dat 1.94 wat dat betreft beter past.
 
Gisteren een ronde van zo'n 400km gereden binnendoor door België naar Maastricht en terug binnendoor NL naar huis.

Waanzinnig ritje zo weer, met af en toe een klein stukje snelweg op de heenweg met 1 op 23,45 en retour met een stuk 150km/h, 1 op 19.
Nog een duimpje ophoog gekregen bij het stoplicht en 2 keer een automobilist moeten wijzen op dat ik er toch écht was naast hun bij het in- of uitvoegen en genoeg andere acties van automobilisten die geen schoonheidsprijs verdienen (tot bijna op mijn achterband o.a.).

Op naar de volgende rit! :]
Ze blijven lekker zuinig, iig net zo zuinig als de '08 Soes

Mijn record was bijna 1:25 met de Poes.
Was wel voornamelijk veel snelweg.

Zat gisteren film te kijken en zag in een shot zelfs een poes voorbij komen.
 
1:25 haal ik zeker nooit. Meestal rond de 1:18.
De cat heeft zich weer goed gedragen tijdens het weekendje eifel! Van blazen over de autobahn tot de bochten. :] Geen klap verkeerd met de toch al 60.000km ondertussen.
IMG-20220711-WA0004.jpg

IMG-20220711-WA0042.jpg
20220710_120112.jpg

Nog even bij de ring staan turen maar daar zou ik toch niet zo snel tussen gaan rijden met de motor! :X
 
1:26 is me een keertje gelukt. Toen was ik met een groepje toeren. En eentje kon niet gasgeven.
Die liet een Yamaha Virago 1200 nog afslaan terwijl we rechtdoor moesten...
 
1:25 haal ik zeker nooit. Meestal rond de 1:18.
De cat heeft zich weer goed gedragen tijdens het weekendje eifel! Van blazen over de autobahn tot de bochten. :] Geen klap verkeerd met de toch al 60.000km ondertussen.


Nog even bij de ring staan turen maar daar zou ik toch niet zo snel tussen gaan rijden met de motor! :X
Ja, prachtig uitzicht zeg en zie ik daar nu 2 poezen staan? O-)

De Ring, beroemd en berucht, ooit met TRX850 2 ronden gedaan, één try-out, één GO!
Toen kende ik de baan helemáál nog niet, durfal ik toen. :+

Daarna nog gereden met de Subaru WRX, van te voren de baan uit mijn kop geleerd, dat hielp écht en daar dan gáán!
Nu ga ik alleen nog maar kijken, niet meer er op, het is wel prima zo.

Gisteren met de kinderen één voor één nog een ritje gemaakt, zij ook weer blij en vandaag nog een korte ronde langs de Maas gereden.
 
Ja, dat ging inderdaad wel lekker daar met de WRX, zelfs nog diverse filmpjes gehaald toch? :+
Ja, klopt, uiteindelijk de vangrail gekust, klopt! :j Maar gewoon terug naar huis gereden, was een top dagje, alleen het einde minder. :)
En nu we toch oude koeien halen uit die sloot, een highsider op Zolder met de SP2 racer. Die reed ook nog trouwens daarna. _O-
Dure ervaringen, financieel met de WRX, fysiek herstel na de SP2. Live, learn, try, fail, recover, experience and go forward!

Tot voor kort hadden we er 3 in het eifel-groepje. De rode hebben we 2 jaar geleden daar in een greppel achtergelaten :X
:/ Dat is minder...

Vraagje; ik zou graag willen weten wat de Euro norm uitstoot is voor mijn Thundercat uit 2000 en eventueel gr/km.

Máár... die gegevens staan dus niet op de RDW site. Iemand die hier een originele NL Cat heeft, zou diegene eens willen kijken of die gegevens wél aanwezig zijn? Thanks! En anders ga ik Yamaha Nederland, You And Me Are Haulin' Ass, mailen. :Y
 
Vraagje; ik zou graag willen weten wat de Euro norm uitstoot is voor mijn Thundercat uit 2000 en eventueel gr/km.
Euro 1

Co2 uitstoot hangt af van je verbruik, je blaast 2392 gram Co2 de lucht in per liter. Als je 1 op 20 rijdt doe je dus 120gr/km. :)
 
Gisteren een kleine 450km :] totaal gereden door eerst binnendoor naar Olst (Overijssel) te gaan en daar de Salland route op te pakken en daarna weer terug naar huis via de snelweg. Ik blijf mij verbazen over wat Nederland te bieden heeft qua natuur, dorpjes, vergezichten. *O*

Alleen nu nog een keer o.a. de Mergelland route rijden met wat meer hoogteverschil en dan wellicht door Duitsland. Hoe dan ook, was weer genieten ondanks soms wat onveilige situaties door automobilisten om mijn mijn weghelft voornamelijk in bochten en bij versmallingen. :X

En één Jumbo bus meid die pontificaal 200 meter voor mij de weg op reed en ik met 60km/h aan kwam rijden. Ik dacht, die gaat toch niet..... wel dus! :(
Gelijk links er naast en ik gelijk op de claxon en zij sorry, sorry met gebaren en met liplezen. Ze leek oprecht geschrokken, mij waarschijnlijk dus écht niet gezien. Al is het dan nog steeds niet oké. B|
 
Ik ga hier vaak komen voor vragen, ik kwam dit tegen in de buurt en vind dit een mooi eerste sleutel project.
stap 1 is het blok compleet maken en dan kijken of hij loopt, ik wacht even tot het werkplaatshandboek er is ondertussen zoek ik naar een set JIS schroevendraaiers en een moment sleutel. Wellicht is een paddock stand ook nog een handige toevoeging.
IMG_20220903_182055.jpg
 
Ik ga hier vaak komen voor vragen, ik kwam dit tegen in de buurt en vind dit een mooi eerste sleutel project.
stap 1 is het blok compleet maken en dan kijken of hij loopt, ik wacht even tot het werkplaatshandboek er is ondertussen zoek ik naar een set JIS schroevendraaiers en een moment sleutel. Wellicht is een paddock stand ook nog een handige toevoeging.
Hoi en welkom gieliO! :W Ik heb je toegevoegd in de OP.

Dat ziet er als een behoorlijk project uit ja, succes en wat weet je er van op dit moment in deze staat?


Ik kwam afgelopen zaterdag ineens (rond half 4 in de middag) bij Goedereede eenzelfde kleurstelling TC tegen (Zwart/Goud/Grijs) terwijl ik langs die weg liep te wandelen. Daarvoor reed nog een BMW geloof ik, iemand van hier toevallig? Kenteken begon met MD net als die van mij. *O*


Gisteren een kort ritje van 150km gereden door Brabant langs de Belgische grens en af en toe eens héérlijk doorgetrokken bij het invoegen, wat loopt ze toch als een naaimachientje. :j Her en der nog wat :Wnaar wat kids, altijd leuk! En afgesloten met een heerlijke kneedown. :]

Voorlopig andere bezigheden deze maand, dus zij staat even stil komende weken, maar daarna.... O-)
 
Dat ziet er als een behoorlijk project uit ja, succes en wat weet je er van op dit moment in deze staat?
Dat is het ook. Ik weet dat dit blok een kopelingsprobleem heeft en het andere blok wat ik er bij heb. Heeft een bak probleem.
De remmen zitten vast in de tank zit roest. De kappen hebben glijschade maar zijn niet gebroken. De motor staat zeker drie jaar stil.
Het doel is om alles te leren. Over de motor en alles zelf te doen. Wat ik optisch ga doen zie ik nog wel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan