Het Thundercat topic

En ik heb nog steeds een Bagster hoes liggen, voor een TC prijsje mag die naar een nieuw Poes Eigenaar.
Kleur rood/zwart
 
Beste Thundercat liefhebbers, sinds kort ben ik de eigenaar van een TC van '99. Ik heb deze gekocht van iemand die deze nieuw gekocht heeft, er 3 seizoentjes mee gereden heeft en deze dan weg gezet heeft voor meer dan 20 jaar. Er is dus nog wel wat werk aan om deze terug rijwaardig te maken. Misschien best wel een risico om een motor te kopen die zo lang stil gestaan heeft maar ik kon het, gezien de prijs en staat waarin de motor zich bevindt, echt niet laten ! (750€, met originele factuur, boekjes & een kilometerstand van 5300km). Ondertussen ben ik al ongeveer evenveel kwijt aan nieuwe onderdelen/herstellingen :-) Reeds gedaan : olie en oliefilter, bougies, luchtfilter, remolie, koelvloeistof, brandstoffilter, benzinetank ontroest (minst toffe job) en een goede poetsbeurt. Nog todo : carburator laten reinigen en 2 nieuwe bandjes (zijn ook nog de 1ste)
 

Bijlagen

  • IMG_20230429_121655_1.jpg
    IMG_20230429_121655_1.jpg
    327,2 KB · Weergaven: 88
Beste Thundercat liefhebbers, sinds kort ben ik de eigenaar van een TC van '99. Ik heb deze gekocht van iemand die deze nieuw gekocht heeft, er 3 seizoentjes mee gereden heeft en deze dan weg gezet heeft voor meer dan 20 jaar. Er is dus nog wel wat werk aan om deze terug rijwaardig te maken. Misschien best wel een risico om een motor te kopen die zo lang stil gestaan heeft maar ik kon het, gezien de prijs en staat waarin de motor zich bevindt, echt niet laten ! (750€, met originele factuur, boekjes & een kilometerstand van 5300km). Ondertussen ben ik al ongeveer evenveel kwijt aan nieuwe onderdelen/herstellingen :-) Reeds gedaan : olie en oliefilter, bougies, luchtfilter, remolie, koelvloeistof, brandstoffilter, benzinetank ontroest (minst toffe job) en een goede poetsbeurt. Nog todo : carburator laten reinigen en 2 nieuwe bandjes (zijn ook nog de 1ste)
Die ziet er nog goed uit! Met een beetje geluk heb je dan voor de prijs van een 50.000km 2e handse een bijna nieuwe.
Ketting nog goed?
 
Die ziet er nog goed uit! Met een beetje geluk heb je dan voor de prijs van een 50.000km 2e handse een bijna nieuwe.
Ketting nog goed?
Ketting is nog perfect. Ik heb wel gezien dat het dempingrubber van het voorste tandwiel vergaan is. Dit valt er gewoon af... Verder is de motor in nieuwstaat. Geen enkel krasje of deukje. Een ovale einddemper staat ook nog op de verlanglijst. De glanzende schelp over de einddemper heeft wat corrosie puntjes.
 
Nee hoor, niet jaloers, totaal nietB|:+

Erg mooie Poes, die kan letterlijk nog wel een rondje mee:t
 
Beste Thundercat liefhebbers, sinds kort ben ik de eigenaar van een TC van '99. Ik heb deze gekocht van iemand die deze nieuw gekocht heeft, er 3 seizoentjes mee gereden heeft en deze dan weg gezet heeft voor meer dan 20 jaar. Er is dus nog wel wat werk aan om deze terug rijwaardig te maken. Misschien best wel een risico om een motor te kopen die zo lang stil gestaan heeft maar ik kon het, gezien de prijs en staat waarin de motor zich bevindt, echt niet laten ! (750€, met originele factuur, boekjes & een kilometerstand van 5300km). Ondertussen ben ik al ongeveer evenveel kwijt aan nieuwe onderdelen/herstellingen :-) Reeds gedaan : olie en oliefilter, bougies, luchtfilter, remolie, koelvloeistof, brandstoffilter, benzinetank ontroest (minst toffe job) en een goede poetsbeurt. Nog todo : carburator laten reinigen en 2 nieuwe bandjes (zijn ook nog de 1ste)
Wow!
Wat een buitenkansje inderdaad :9~
 
Beste Thundercat liefhebbers, sinds kort ben ik de eigenaar van een TC van '99. Ik heb deze gekocht van iemand die deze nieuw gekocht heeft, er 3 seizoentjes mee gereden heeft en deze dan weg gezet heeft voor meer dan 20 jaar. Er is dus nog wel wat werk aan om deze terug rijwaardig te maken. Misschien best wel een risico om een motor te kopen die zo lang stil gestaan heeft maar ik kon het, gezien de prijs en staat waarin de motor zich bevindt, echt niet laten ! (750€, met originele factuur, boekjes & een kilometerstand van 5300km). Ondertussen ben ik al ongeveer evenveel kwijt aan nieuwe onderdelen/herstellingen :-) Reeds gedaan : olie en oliefilter, bougies, luchtfilter, remolie, koelvloeistof, brandstoffilter, benzinetank ontroest (minst toffe job) en een goede poetsbeurt. Nog todo : carburator laten reinigen en 2 nieuwe bandjes (zijn ook nog de 1ste)
Welkom en toegevoegd in de OP, tof! :t
 
Bossie 75, misschien ook nog eens kritisch de accu bekijken, plus de benzineslangen.
Ook die kunnen uitharden / verdrogen.
En veel plezier d'r mee!!
 
sinds enige weken heb ik weer een thundercat. Ik heb ruim 10 jaar woon-werkverkeer met een Cat gedaan. Mijn vrouw vond het wat triggy worden en toen maar verkocht. De cat was nog niet de deur uit of ik had er al spijt van.
toen ik bij de dealer toevallig weer een cat zag staan direct gekocht, zonder te rijden.
Bij aflevering hadden ze alle carburateurs totaal gereviseerd, dus dat hoef ik voorlopig niet te doen.
Nu iedere week weer aan het rijden. I am loving it.
Goed te zien dat er nog forum eden zijn. Vroeger waren dat er nog heel veel en veel van geleerd. Zelf regelmatig gesleuteld aan de vorige cat en ik heb zeker geen technische handen
1684517106551.jpeg
 

Bijlagen

  • 1684517025831.jpeg
    1684517025831.jpeg
    149,7 KB · Weergaven: 72
Laatst bewerkt:
Ik ben bezig de achterschokbreker te vervangen. Heeft iemand nog een tip hoe ik het druktankje weer kan monteren zonder dat die hele bak er uit moet?
 
sinds enige weken heb ik weer een thundercat. Ik heb ruim 10 jaar woon-werkverkeer met een Cat gedaan. Mijn vrouw vond het wat triggy worden en toen maar verkocht. De cat was nog niet de deur uit of ik had er al spijt van.
toen ik bij de dealer toevallig weer een cat zag staan direct gekocht, zonder te rijden.
Bij aflevering hadden ze alle carburateurs totaal gereviseerd, dus dat hoef ik voorlopig niet te doen.
Nu iedere week weer aan het rijden. I am loving it.
Goed te zien dat er nog forum eden zijn. Vroeger waren dat er nog heel veel en veel van geleerd. Zelf regelmatig gesleuteld aan de vorige cat en ik heb zeker geen technische handen
Welkom Harm, ik zal je aan de OP toevoegen. Ja, héérlijk 'fietsje' inderdaad.

Afgelopen zaterdag solo en met mijn zoon achterop de dag gereden, dubbel genieten op hellingshoek met hem! :]
Heb hem de eerste meters rechtuit laten maken op de TC, vond het geweldig, maar spannend. Millimeter gashendel is VROAMM. _O-
 
Hallo
Ik wil me graag even voorstellen.
Heb net ontdekt dat er hier een thundercat forum is en ik ben sinds 2 jaar weer in het bezit van zo'n geweldige fiets na ruim 10 jaar geen meer te hebben gehad. Ik heb nu exact dezelfde uitvoering als eerder echter 1 jaar ouder. Een goud/ zilver/ zwart van 2000 met net 50.000 km.
Weer een feestje om te rijden.

Ik had ook een aantal vragen:

1. Wordt er wel eens een thundercat rit georganiseerd?
2. Kent iemand mogelijkheden om het stuur iets te verhogen? Zou de houding voor toeren net wat comfortabeler maken.

Groeten ThunderpoesZeeland.
 

Bijlagen

  • IMG_1038.JPG
    IMG_1038.JPG
    196,6 KB · Weergaven: 74
Hallo
Ik wil me graag even voorstellen.
Heb net ontdekt dat er hier een thundercat forum is en ik ben sinds 2 jaar weer in het bezit van zo'n geweldige fiets na ruim 10 jaar geen meer te hebben gehad. Ik heb nu exact dezelfde uitvoering als eerder echter 1 jaar ouder. Een goud/ zilver/ zwart van 2000 met net 50.000 km.
Weer een feestje om te rijden.

Ik had ook een aantal vragen:

1. Wordt er wel eens een thundercat rit georganiseerd?
2. Kent iemand mogelijkheden om het stuur iets te verhogen? Zou de houding voor toeren net wat comfortabeler maken.

Groeten ThunderpoesZeeland.
Hi ThunderpoesZeeland,

Mogelijkheden om het stuur te verhogen zijn er zeker.
Mijn vorige eigenaar heeft ook het stuur verhoogd. Ik heb zelf geen idee hoe, maar dan krijg je wel een idee hoe het zou kunnen.

Het rijdt inderdaad wel erg fijn, net even een paar centimeter hoger, lekker voor een toertocht, maar als je wilt blazen, dan kan je net als een sport wat voorover leunen.

Fotos_verkoper (7).jpeg
 
Andere kroonplaat met risers en een SBK stuur.
Wel rekening houden met de lengte van de kabels/leidingen

Weet niet of dit past of ook verlengd moet worden
 
Hallo
Ik wil me graag even voorstellen.
Heb net ontdekt dat er hier een thundercat forum is en ik ben sinds 2 jaar weer in het bezit van zo'n geweldige fiets na ruim 10 jaar geen meer te hebben gehad. Ik heb nu exact dezelfde uitvoering als eerder echter 1 jaar ouder. Een goud/ zilver/ zwart van 2000 met net 50.000 km.
Weer een feestje om te rijden.

Ik had ook een aantal vragen:

1. Wordt er wel eens een thundercat rit georganiseerd?
2. Kent iemand mogelijkheden om het stuur iets te verhogen? Zou de houding voor toeren net wat comfortabeler maken.

Groeten ThunderpoesZeeland.
Hey hallo en welkom! :W Ik heb je toegevoegd in onze OP en er is nog niet iets sinds 2 jaar georganiseerd vanuit hier m.b.t. een motorrit.

Denkende dat iedereen wel een paar mooie routes uit zijn hoofd kent en voor kan rijden, kunnen we wellicht eens kijken of er animo voor is.
En dan ook in welke provincies één ieder komt en we het desgewenst meer kunnen centreren voor de gegadigden, om samen te komen en te ontmoeten.

Kopieer dan graag het onderstaand lijstje en vul aan als je interesse hebt in een gezamenlijke motorrit;
Wie je bent / welke provincie je woont / bij eventueel voorrijden, welke provincies dan je voorkeur hebben. :]

- Trixz (Gerben) / Zuid-Holland / evt. voorrijden in de provincies Zuid-Holland-Brabant-Zeeland of Noord-Holland.
-
-
 
Gisterenmiddag zaterdag 10 juni, rond 13u30, A4 richting Den Haag, parallelbaan nabij afslag Leiden, blauw/witte TC gespot (géén MF sticker).

Iemand van hier toevallig? :)
 
Hey hallo en welkom! :W Ik heb je toegevoegd in onze OP en er is nog niet iets sinds 2 jaar georganiseerd vanuit hier m.b.t. een motorrit.

Denkende dat iedereen wel een paar mooie routes uit zijn hoofd kent en voor kan rijden, kunnen we wellicht eens kijken of er animo voor is.
En dan ook in welke provincies één ieder komt en we het desgewenst meer kunnen centreren voor de gegadigden, om samen te komen en te ontmoeten.

Kopieer dan graag het onderstaand lijstje en vul aan als je interesse hebt in een gezamenlijke motorrit;
Wie je bent / welke provincie je woont / bij eventueel voorrijden, welke provincies dan je voorkeur hebben. :]

- Trixz (Gerben) / Zuid-Holland / evt. voorrijden in de provincies Zuid-Holland-Brabant-Zeeland of Noord-Holland.
-
-
Lijkt me gezellig maar met 2 onregelmatige banen en kleine kinderen ben ik bang dat er maar weinig weekenden over zijn voor mij. Ik kijk het dus even aan!
 
Lijkt me gezellig maar met 2 onregelmatige banen en kleine kinderen ben ik bang dat er maar weinig weekenden over zijn voor mij. Ik kijk het dus even aan!
Zo dan! En deels herkenbaar van jaren geleden. Als er iets uit mag komen qua motorrit, kan je alsnog aansluiten mocht je willen/kunnen. :Y
 
Vandaag vanuit Amsterdam naar het prachtige Assendelft gereden voor het passen van zadeltassen.
Maar dan kan de passagier niet meer bij de stepjes. Dus nog even verder zoeken helaas. :Y
Dat was het hele idee, iets meer mee kunnen nemen buiten de tank tas máár met zijn tweeën.

Grappig ook een gesprek vandaag met een andere motorrijder (Erik) bij de pont nabij Assendelft.
Reed een Yamaha Bulldog uit 2006 en zei gelijk; 'is geen jonkie hoor'. Ow nou... deze van mij is van het jaar 2000. _O-
Verwachtte hij niet met hoe de TC er uit ziet. Daarna deels binnendoor richting Haarlem en door via de snelweg richting Rotterdam.
Toen binnendoor naar Tilburg en in de avond weer wat sneller terug richting Rotterdam. O-)

Wát rijdt de TC toch gewéldig, het blijft keer op keer gewoonweg GENIETEN! Voor het eerst in 2 jaar eens richting topsnelheid getrokken.
De opgegeven topsnelheid werd snel gehaald op de teller, 20km/h minder op de GPS zag ik, maar er was nog over. :9
Best oké voor een motor van 22 jaar oud inmiddels haha.

In totaal zo'n 350km met de TC vandaag en in de avond nog 100km terug naar Amsterdam in de auto, alles veilig en wel, maar met een BIG smile!
 
Vandaag vanuit Amsterdam naar het prachtige Assendelft gereden voor het passen van zadeltassen.
Maar dan kan de passagier niet meer bij de stepjes. Dus nog even verder zoeken helaas. :Y
Dat was het hele idee, iets meer mee kunnen nemen buiten de tank tas máár met zijn tweeën.

Grappig ook een gesprek vandaag met een andere motorrijder (Erik) bij de pont nabij Assendelft.
Reed een Yamaha Bulldog uit 2006 en zei gelijk; 'is geen jonkie hoor'. Ow nou... deze van mij is van het jaar 2000. _O-
Verwachtte hij niet met hoe de TC er uit ziet. Daarna deels binnendoor richting Haarlem en door via de snelweg richting Rotterdam.
Toen binnendoor naar Tilburg en in de avond weer wat sneller terug richting Rotterdam. O-)

Wát rijdt de TC toch gewéldig, het blijft keer op keer gewoonweg GENIETEN! Voor het eerst in 2 jaar eens richting topsnelheid getrokken.
De opgegeven topsnelheid werd snel gehaald op de teller, 20km/h minder op de GPS zag ik, maar er was nog over. :9
Best oké voor een motor van 22 jaar oud inmiddels haha.

In totaal zo'n 350km met de TC vandaag en in de avond nog 100km terug naar Amsterdam in de auto, alles veilig en wel, maar met een BIG smile!
Ik heb deze van moto-detail. Niet al te duur en je kan ze nog vergroten met een rits:t
(Even de roltas wegdenken)
20210630_135052.jpg

20210630_134912.jpg
 
Ik heb deze van moto-detail. Niet al te duur en je kan ze nog vergroten met een rits:t
(Even de roltas wegdenken)
Ah, oké, zal eens kijken, bedankt! :)

Ik heb alleen wel originele knippers en de iets hoger gemonteerde Laser, máár ik zie wel ruimte bij de duo steps op je foto. *O*
 
Ik heb deze van moto-detail. Niet al te duur en je kan ze nog vergroten met een rits:t
(Even de roltas wegdenken)
Bekijk bijlage 1892986
Vandaag bij Louis in Tilburg uitgeprobeerd, toch ook niet.
Zolang je geen duo meeneemt past er van alles.... maar dát is nu juist niet het doel.


Verder kreeg ik een mooie inruilprijs terug op een zgan uitziende originele SV1000S uit 2006 met 48.000km.
Maar de proefrit gaf geen doorslag ondanks mijn liefde voor 2-cilinders, it was NO match.

Wat rijd mijn TC toch gewéldig fijn!!! *O*
 
Vandaag de hele dag op Circuit de Lansard geweest met mijn zoon om te leren motorcrossen! :]

Paddy en Ronnie van motoracademy maken er een geweldige persoonlijk dag van om te leren. :Y
Eerst wat theorie en dan gelijk op de GasGas 350cc in bijna nieuwstaat de baan op. Ze doen het écht tof, die motoren óók.
Zowel mijn zoon als ik vielen ook gewoon een paar keer in de bocht door het gas er niet op te houden en dan graaft de voorband in.
Uiteindelijk de grote baan op en ook nog een trailroute gereden, smal en behendigheid met de koppeling. Het ging best hard nog uiteindelijk.

Als je het ooit nog eens wilt doen of ervaren, boek bij hun! Schappelijk prijs en ze zijn super tof in de begeleiding. :t
Zelf nu nog last van de ribben en dat zal ik nog wel een paar dagen voelen. ;)
Maar wát een dag, crossen is écht een andere wereld. RESPECT voor diegene die 20 min of langer de baan rondgaan. :}
 
Beste Thundercat liefhebbers, vanaf het moment dat ik het contact van mijn Thundercat op zet loopt de benzine uit een slangetje dat van de carburator komt en los in de kuip ligt. Ik heb de carburator laten reviseren (motor had zeer lang stil gestaan), maar het probleem blijft. Iemand een idee van de oorzaak? Slechte revisie? Iets mis met de brandstofpomp? Of iets anders? Alvast bedankt voor de eventuele tips :-)
 
Ik kan me voorstellen dat het het overloop slangetje is? Dat bijvoorbeeld de vlotternaald niet goed afsluit in de zitting (is een rubber o ringetje) en dat daardoor de vlotterbak blijft overstromen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan