Het Thundercat topic

-O-
Helaas valt het voor mij midden in de vakantie. En nee tcat ik kom er niet voor terug uit zuid Frankrijk.
Mergelland route nog niet gedaan, had wel leuk geweest.
Heb ook al meer dan eens rondje rursee gedaan, op een dag. 650 km. Dus dat is niet het probleem.
 
Heb mijn kamer al geboekt in Meerssen van 9 tot en met 11 aug. Mooi tussen Maastricht en Valkenburg. Kan ik mooi een half haantje eten in Valkenburg 😋
 
-O-
Helaas valt het voor mij midden in de vakantie. En nee tcat ik kom er niet voor terug uit zuid Frankrijk.
Mergelland route nog niet gedaan, had wel leuk geweest.
Heb ook al meer dan eens rondje rursee gedaan, op een dag. 650 km. Dus dat is niet het probleem.

Ik zeg niets @ks,
Ben er zelf ook niet bij.
En heb nog niet eens een brommert, is ook weer nieuw voor mijB|
Wordt te kieskeurig denk ik:+
 
Officiële start van de mergelroute is bij het station Maastricht (volgens Google) . Of starten we ergens anders?
 
Veel plezier alvast mannen..
Zie vanzelf wel de pics voorbij komen


Zelf deze week al 2x bij een Poes wezen kijken.
Helaas..
Allebei een vervelende vibratie, waar de handjes erg moe van worden..

Of zal ik het niet meer gewend zijn🤔🙃
 
Goh krijg je je ⛺ wel mee op de motor 😋
Zonder problemen. Dit was toen ik met de motor van @SpeedingSteve op vakantie was mét tent:

1564855757579.png
 
Hallo motor vrienden hier weer een nieuwe Thundercat rijder er bij. Na 4 jaar een K 1100 gehad te hebben en door rugproblemen in die 4 jaar bijna niet hebben kunnen rijden met zon zware bike besloten hem weg te doen en nu deze week een cat gekocht.
Geheel nieuwe ervaring touren ging nog niet echt de cat wil vooruit en vraagt om gas geven heel anders als de bmw.
Maar goed na 60 km nog niet veel over te zeggen eerst maar eens wat ervaring er mee gaan opdoen.
Ps. Bestaat het thundercat forum niet meer? Zijn er nog andere communities voor de TC. Altijd goed om met elkaar ervaringen te kunnen delen, en vragen te kunnen stellen.3473FDE2-2239-4E6C-8E54-0C57A9DAA436.png
 
Waar treffen we ons morgen om 12:00 in Maastricht? Bij het station in Maastricht?
 
Laatst bewerkt:
Hallo motor vrienden hier weer een nieuwe Thundercat rijder er bij. Na 4 jaar een K 1100 gehad te hebben en door rugproblemen in die 4 jaar bijna niet hebben kunnen rijden met zon zware bike besloten hem weg te doen en nu deze week een cat gekocht.
Geheel nieuwe ervaring touren ging nog niet echt de cat wil vooruit en vraagt om gas geven heel anders als de bmw.
Maar goed na 60 km nog niet veel over te zeggen eerst maar eens wat ervaring er mee gaan opdoen.
Ps. Bestaat het thundercat forum niet meer? Zijn er nog andere communities voor de TC. Altijd goed om met elkaar ervaringen te kunnen delen, en vragen te kunnen stellen.Bekijk bijlage 1416597
Thundercat forum is niet heel actief meer nee. Zo ver ik weet zijn er geen andere communities. Daarom het topic hier op mf.
 
Geloof zelfs dat het TC-forum en TC.NL er uit ligt.
Wel jammer....

@vrijevogel Hoe zijn de eerste km'metjes bevallen????
Kijk er wel mee uit.
Het is toch een soort verslaving (waar sommige niet meer aan toe willen gevenB| en daar doe ik dus gehele op mij zelf:X)

En mannen, veel plezier morgen met de rit..:t
 
Geloof zelfs dat het TC-forum en TC.NL er uit ligt.
Wel jammer....

@vrijevogel Hoe zijn de eerste km'metjes bevallen????
Kijk er wel mee uit.
Het is toch een soort verslaving (waar sommige niet meer aan toe willen gevenB| en daar doe ik dus gehele op mij zelf:X)

En mannen, veel plezier morgen met de rit..:t
Eerste km,s goed bevallen, zeker het voelde al snel vertrouwd, maar was veel snelweg.
Is er ook rustig mee te touren , ik rij graag door verharde bospaden in de veluwe met zeg 30-50km/h.
Had nu meer het idee dat de motor dat niet zo prettig vond begon een beetje te jutteren zeg maar, maar zodra je gas gaf was die weer in zijn element. Misschien moet hij wat afgesteld worden?
 
Eerste km,s goed bevallen, zeker het voelde al snel vertrouwd, maar was veel snelweg.
Is er ook rustig mee te touren , ik rij graag door verharde bospaden in de veluwe met zeg 30-50km/h.
Had nu meer het idee dat de motor dat niet zo prettig vond begon een beetje te jutteren zeg maar, maar zodra je gas gaf was die weer in zijn element. Misschien moet hij wat afgesteld worden?

Ook dat is goed te doen hoor.
Je moet het zo zien met een Poes:
Je kunt er rustig mee over dijken touren.
Aan het eind van de dijk, gaan de hekken open van het Circuit.

Kan je lekker los gaan.
Aan het einde van de dag, ga je weer op het gemak binnendoor terug.

Dat is de Poes.

Wellicht zat je net effe in een te hoge versnelling..
Dan gaan ze idd wel een beetje snauwen naar het baasje😉
 
Ook dat is goed te doen hoor.
Je moet het zo zien met een Poes:
Je kunt er rustig mee over dijken touren.
Aan het eind van de dijk, gaan de hekken open van het Circuit.

Kan je lekker los gaan.
Aan het einde van de dag, ga je weer op het gemak binnendoor terug.

Dat is de Poes.

Wellicht zat je net effe in een te hoge versnelling..
Dan gaan ze idd wel een beetje snauwen naar het baasje😉
Mijn ervaring is juist dat het poesje wel wat meer toeren nodig heeft om lekker te blijven lopen. Cruizen op 3000rpm vinden ze neit heel erg lekker. Ik hield dan meestal mijn toerental ook rond de 4000rpm. Toen reed ie ook stukken zuiniger.
 
Mijn ervaring is juist dat het poesje wel wat meer toeren nodig heeft om lekker te blijven lopen. Cruizen op 3000rpm vinden ze neit heel erg lekker. Ik hield dan meestal mijn toerental ook rond de 4000rpm. Toen reed ie ook stukken zuiniger.
Nou dan maar effe het weer afwachten en de poes uitlaten( zal morgen wel worden want wat een wind vandaag) en een tourtje door N brabant maken.
 
🤔Hmm miss hien een beetje snel voor deze vraag, maar zijn er rijders die de tandwielen aangepast hebben? Bv voor 1 tandje kleiner om zo bij iets hoger toerental toch iets rustiger te rijden, of zie ik dit verkeerd en heeft dit andere ongewenste gevolgen?
 
Laatst bewerkt:
Vroegah reed ik ook met andere verhoudingen.
Achter 3 (dacht ik) tandjes groter, soort gelijk aan voor 1 kleiner.
Draaide +/- 500rpm meer, iets betere acceleratie en qua top, maakte het weinig uit.
Was wel icm een dyno kitje, ander filter en pijp
 
Vroegah reed ik ook met andere verhoudingen.
Achter 3 (dacht ik) tandjes groter, soort gelijk aan voor 1 kleiner.
Draaide +/- 500rpm meer, iets betere acceleratie en qua top, maakte het weinig uit.
Was wel icm een dyno kitje, ander filter en pijp
Oke dus dat zou mogelijk kunnen helpen dan kan ik iets meer toeren draaien waarbij de snelheid toch laag ligt ( touren) zonder dat de motor begint te bokken. Ik ga maar eens tanden tellen kijken wat er nu op zit.
 
Was iets van 15/48 ofzo (correct me if I'm wrong..)

Zelfs met een dubbel bubbel ruitje maakt ie al wat meer toeren (bij mijn laatste achter gekomen. DNB ruitje er op en merkte dat ik iets meer toeren
draaide bij de zelfde snelheid..)
 
Was iets van 15/48 ofzo (correct me if I'm wrong..)

Zelfs met een dubbel bubbel ruitje maakt ie al wat meer toeren (bij mijn laatste achter gekomen. DNB ruitje er op en merkte dat ik iets meer toeren
draaide bij de zelfde snelheid..)
Helpt zon dubbel bubbel ruitje nog wat voor het weghouden van de wind? Zat hier namelijk ook over te denken of zon verlengde ruit of zon opzet ruitje( spoiler).
 
Helpt zon dubbel bubbel ruitje nog wat voor het weghouden van de wind? Zat hier namelijk ook over te denken of zon verlengde ruit of zon opzet ruitje( spoiler).

Meningen en smaken verschillen, maar dat ziet er echt niet uit , zo'n flip up op een Poes..
Haal je de hele lijn mee weg.

Mijn persoonlijke ervaring was heel goed met een DB ruitje..
Zat nog meer uit de wind, en staat ook wel bij de Poes.
En je kon er lekker achter schuilen (ok, je lag dan wel half plat op de tank, maar toch) als het regende.

Uiteraard ook afhankelijk van de lichaamsbouw.
 
Terug
Bovenaan Onderaan