Het Thundercat topic

Meningen en smaken verschillen, maar dat ziet er echt niet uit , zo'n flip up op een Poes..
Haal je de hele lijn mee weg.

Mijn persoonlijke ervaring was heel goed met een DB ruitje..
Zat nog meer uit de wind, en staat ook wel bij de Poes.
En je kon er lekker achter schuilen (ok, je lag dan wel half plat op de tank, maar toch) als het regende.

Uiteraard ook afhankelijk van de lichaamsbouw.
Haha helder, ja zon opzet ruitje heeft ook niet mijn voorkeur, toch maar eens kijken naar zo dubbel bubbel dan.
 
Nieuw zijn ze best wat prijzig.
En je heb er een heleboel soorten van.
Welke regio kom je vandaan?

Anders weet ik wel een super shoppie in 010 voor je.
 
Welke regio kom je vandaan?

1565765395878.png
 
Ja, zo had ik het ook kunnen zien/weten|(
:+

Dan nog, bij intresse is een ritje binnendoor naar 010 altijd leuk om te doenO-)
 
Martijns motor kleding
Admiraliteitskade in Rotterdam.
Vanaf de snelweg erg makkelijkt te vinden, en dan nog haast midden in de stad ook:+

Persoonlijk vindt ik het een super shoppie.
 
Hallo Thundercat vrienden, even een vraagje over bijwerken kuipdelen.
Nu weet ik dat er al enorm veel over staat op het forum maar niet echt de details die ik zoek.
Na kaal schuren van de schaafplek, welke primer gebruikje dan ( zeg niet kunstof primer want die heb ik maar hevht niet).
Het gaat me dan om merk en type die je zelf gebruikt hebt en goede ervaring mee hebt.
Dan spuitplamuur welke?
Dan alles met waterproof glad schuren.
Kan dan direkt de blauwelak er op?
En als laatste blanke lak.

Wie heeft dit eerder gedaan en kan mij de juiste stappen/ materialen vertellen.
 
Hier niet echt serieus ervaring mee.
Kan je hierbij niet helpen dus.

Gewoon even naar een automaterialen shop gaan en vragen
 
Hallo Thundercat vrienden, even een vraagje over bijwerken kuipdelen.
Nu weet ik dat er al enorm veel over staat op het forum maar niet echt de details die ik zoek.
Na kaal schuren van de schaafplek, welke primer gebruikje dan ( zeg niet kunstof primer want die heb ik maar hevht niet).
Het gaat me dan om merk en type die je zelf gebruikt hebt en goede ervaring mee hebt.
Dan spuitplamuur welke?
Dan alles met waterproof glad schuren.
Kan dan direkt de blauwelak er op?
En als laatste blanke lak.

Wie heeft dit eerder gedaan en kan mij de juiste stappen/ materialen vertellen.
Er is een groot spuit topic op 't forum: Het grote spuiten en laten spuiten topic.... deel 3
grote kans dat iemand je daar kan helpen :t

Meteen een (mogelijk dom) vraagje vanuit mezelf. Heb geen poes maar een' 96 ace, maak denk ik meer kans om hier antwoord te krijgen dan het dode ace topic.
Ik wil de lampjes van de cluster vervangen omdat er eentje doorgebrand is, maar hoe haal ik deze eruit?
Heb de service manual erop nageslagen maar staat er nergens in. Is het een kwestie van eruit trekken omdat ie met rubberen clipjes vast zit aangezien hij erg los lijkt te zitten of moet de hele fairing eraf om nog wat boutjes los te halen aan de achterkant?
 
Er is een groot spuit topic op 't forum: Het grote spuiten en laten spuiten topic.... deel 3
grote kans dat iemand je daar kan helpen :t

Meteen een (mogelijk dom) vraagje vanuit mezelf. Heb geen poes maar een' 96 ace, maak denk ik meer kans om hier antwoord te krijgen dan het dode ace topic.
Ik wil de lampjes van de cluster vervangen omdat er eentje doorgebrand is, maar hoe haal ik deze eruit?
Heb de service manual erop nageslagen maar staat er nergens in. Is het een kwestie van eruit trekken omdat ie met rubberen clipjes vast zit aangezien hij erg los lijkt te zitten of moet de hele fairing eraf om nog wat boutjes los te halen aan de achterkant?
Bij de thundercat moet je hem van voren los schroeven en dan kan ie er volgens mij helemaal uit. Heb je ook niks aan de tekeningen op CMSNL?
 
Er is een groot spuit topic op 't forum: Het grote spuiten en laten spuiten topic.... deel 3
grote kans dat iemand je daar kan helpen :t

Meteen een (mogelijk dom) vraagje vanuit mezelf. Heb geen poes maar een' 96 ace, maak denk ik meer kans om hier antwoord te krijgen dan het dode ace topic.
Ik wil de lampjes van de cluster vervangen omdat er eentje doorgebrand is, maar hoe haal ik deze eruit?
Heb de service manual erop nageslagen maar staat er nergens in. Is het een kwestie van eruit trekken omdat ie met rubberen clipjes vast zit aangezien hij erg los lijkt te zitten of moet de hele fairing eraf om nog wat boutjes los te halen aan de achterkant?

ZAl denk ik het zelfde zijn als bij de Poes, voor een Poes:
De 'zwarte' kuipdelen rondom het cockpitje moeten verwijderd worden, evenals het ruitje voor het gemak.
Dan kom je bij 2 boutjes uit van het cockpitje, als je deze 2 los heb, kan je het cockpitje naar je toehalen.
En dan zie je vanzelf de rubbertjes war de lampjes inzitten.

Juiste volgorde:
*De zwarte delen topkuip (dus zeg maar terhoogte van je spiegels, kruiskop stompie)
*Kuipruitje (als een schroefje door draaid kan je er van de binnenzijde nog bij)
*De zwarte delen onder de clip ons (kruiskopje)
*Het zwarte deel rondom het cockpitje (dit is effe frummelen om er af te krijgen)
*Boutjes cockpit los draaien (zitten boven in de hoekjes)
*ALLE lampjes vervangen

Zo iets;)

Zou wel voorzichtig de rubbertjes pakken,. en niet aan de snoertjes eruit trekken.

Tip:
Vervang ze direct allemaal..
spreek uit ervaring:+
 
Moet ook nieuwe lampjes voor mn auto hebben dus ga gewoon lekker in bulk ledjes kopen _O-
 
Gister kapte de KM teller ineens op de snelweg van m’n Cat :]'(
Op zich geen heel groot probleem, maar toch jammer:N

Na wat research schijnt het een bekend probleem te zijn bij de Cats.

Vandaag aan de gang gegaan.
Kabel losgemaakt bij de aandrijving, boormachine erop en gaan. Snelheidsmeter liep mooi op dus die is goed!

Voorwiel eraf, aandrijving van het wiel afgehaald en uit elkaar gehaald.


C4D2F5D3-38D6-4E2B-A2AD-C33AAEBBD9AB.png


5BD5A1DA-2410-41B3-A7BE-5E833987D279.png


Plastic tandwiel is dus versleten!:t

Herkend iemand dit probleem of heeft dit zelf ooit gehad?

Voor nu is het zoeken naar een nieuwe aandrijving.. best lastig te vinden die krengen.

Het schoot even door me heen om alleen het plastic tandwiel te vervangen. Alleen aangezien de volledige aandrijving al schaars is denk ik dat alleen een plastic tandwiel niet te doen is_O-

Gezien die krengen nergens “nieuw” te krijgen zijn heb ik contact met iemand van marktplaats die z’n ouwe Cat in onderdelen verkoopt. Altijd handig.
 
Zelf nooit gehad maar is gewoon klote dat ze die dingen van kunstof maken.

Succes met zoeken naar een nieuwe
 
Wie rijdt er nog trots op z'n donderpoes rond en post hier eens een lijst met je upgrades en misschien wat foto's van je bike? We beginnen een uitstervend ras te worden op dit forum heb ik 't idee.
 
Mede Catters,

Wie rijdt er nog trots op z'n donderpoes rond en post hier eens een lijst met je upgrades en misschien wat foto's van je bike? We beginnen een uitstervend ras te worden op dit forum heb ik 't idee.
Niet zo zeer een lijst met nieuwe upgrades!

Alleen vraag ik me af hoe het bij jullie zit met de bedrijfstemperatuur.

Die van mij geeft aan rond de 60 graden te zitten tijdens het rijden op de snelweg/binnenwegen.
Als ik door de stad rij met veel stoplichten loopt de de wijzer mooi op en de koelfan slaat aan bij de 90 graden of iets daarboven.


Ik ben vooral benieuwd wat jullie Cat aangeeft op binnenwegen/snelwegen.:Y
 
Precies hetzelfde.

Temperatuur is van het koelwater.

Ik heb een olietemperatuurmeter en als m'n motor goed op bedrijfstemperatuur is dan geeft deze meestal 80 - 90 aan.

Lage temperatuur koelwater is volkomen normaal bij de Cat
 
In de winterperiode (richting vrieskou) heb ik wel eens ouderwets een stuk karton voor de radiator geplaatst om de bedrijfstemperatuur wat omhoog te krijgen . . .
 
Terug
Bovenaan Onderaan