Het Thundercat topic

Zag deze staan. Eigenaar heeft hem maar een paar maanden in bezit. Is niet zijn ding. Onderhoud zou goed zijn. Alleen nieuwe voorhand nodig. Is hij niet te goedkoop?
Yamaha YZF600R Thundercat bj2002 met 43.500km
http://link.marktplaats.nl/m1458739...tm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios

Ik krijg altijd een beetje de kriebels van zo'n omschrijving op marktplaats.

Maar goed ik neem aan dat je contact gehad hebt met de verkoper aangezien je het hebt over onderhoud en de voorband.

Ik vind altijd als het te mooi is om waar te zijn.....

Maar goed het is zeker niet duur misschien wil die man er gewoon vanaf, dus ook hier geld; heb je interesse maak een afspraak en ga kijken en proefrijden.

Jaag 'm ff goed door naar de toeren begrenzing in z'n 2 dan weet je dat de bak normaal gesproken niet stuk is en dan heb je voor weinig een hele leuke fiets.
 
Tja,

Eigenlijk weinig mis met de advert lijkt mij zo.
Op de foto's ziet het er netjes uit, nadruk op de foto's
Er staat bij bieden vanaf..

Wellicht probeert hij hierdoor hoger uit te komen.
Qua prijs is het net een klein beetje onder de gemiddelde inruil waarde..

Idd, gewoon kijken en zelf je mening geven.
Onderhoud wel of niet aantoonbaar etc..
Wanneer rem olie vervangen etc..
En als dit vervangen moet worden, direct gevlochten leidingen onder laten monteren.
Weet je ZEKER dat alle (oude) rem olie er uit is..

Verder:
9 van de 10 Poezen zijn niet stuk te krijgen ;)

PS. effe kenteken vragen, kan je kijken hoelang in bezit en hoeveel eigenaren..
Niet dat dat wat zeg, heb ook binnen een week tenaam stelling fietsen weer door gestotenO-)
 
Ik zal eens kijken of ik van het weekend daar heen kan om te kijken.
Zal ik even een bekende vragen die redelijk verstand heeft van motoren of die mee kan gaan.
 
@Tcat kun jij zeggen of de bobine een betrouwbare 12V bron is?

Kheb een nieuw speeltje gekocht maar krijg het niet aan de praat.

Is een Rev limiter en die sluit je met 2 draden aan op de min van je bobines.

De andere is 12V en aarde.

12V heb ik aangesloten op de + van de bobine.
De aarde had ik aan het frame vastgemaakt.

Niks deed het en zit jammer genoeg geen led op het kastje dus ik dacht massa probleem.
Nu heb ik de aarde onder een bout van het motorblok vastgemaakt maar het werkt nog steeds niet.

Dus enige wat ik nu nog kan verzinnen is dat de 12V niet toereikend is.

Enige wat ik nog zou kunnen doen is tijdelijk een draad naar de accu maken om te kijken of dat het dan eventueel wel werkt.
 
Eerlijk gezegd, geen idee.
Nooit geprobeerd om iets op de bobines aan te sluiten.

Maar waarom wil je een rev limiter hebben dan?
Dat doe je toch op gehoor?
 
Puur voor de fun, Ik heb een kort pijpje waar de vlammen en knallen uitkomen en met zo'n ding leek het me nog leuker om af en toe te knallen.
 
Puur voor de fun, Ik heb een kort pijpje waar de vlammen en knallen uitkomen en met zo'n ding leek het me nog leuker om af en toe te knallen.
Gaat het erom dat je ergens een geschakelde plus vandaan haalt? Dan zijn er namelijk makkelijkere manieren dan van de bobine.
 
Nee dat is het niet, zie bijlage zo heb ik het aangesloten maar werkt niet dus vandaar mijn vraag over de + van de bobine.
 

Bijlagen

  • DRL300.pdf
    319,4 KB · Weergaven: 7
Nee dat is het niet, zie bijlage zo heb ik het aangesloten maar werkt niet dus vandaar mijn vraag over de + van de bobine.
Zoals ik het zie heb je maar een paar draden:
Zwart voor massa van het kastje, rood op een geschakelde plus voor de voeding van het kastje en dan de 4 kabels die daadwerkelijk wat doen die naar je bobines lopen. Die doen alleen niks met de 12 volt van je bobine, maar met de massa.
 
Ja klopt helemaal. Zoals je kan zien op de laatste pagina in het diagram gebruiken zij de + van de bobine, dus dit heb ik voor het gemak ook gedaan ( ivm de lengte van de kabels) maar dit werkt niet dus vandaar mijn vraag over de bobine.

Waarschijnlijk zal ik nu de voeding via de verlichting gaan pakken, maar ik was gewoon even benieuwd want ik heb hiervoor een quickshifter gehad en die pakte ook z'n stroom via de bobine en die werkte probleemloos...
 
Ja klopt helemaal. Zoals je kan zien op de laatste pagina in het diagram gebruiken zij de + van de bobine, dus dit heb ik voor het gemak ook gedaan ( ivm de lengte van de kabels) maar dit werkt niet dus vandaar mijn vraag over de bobine.

Waarschijnlijk zal ik nu de voeding via de verlichting gaan pakken, maar ik was gewoon even benieuwd want ik heb hiervoor een quickshifter gehad en die pakte ook z'n stroom via de bobine en die werkte probleemloos...
Zet je multimeter er eens op. Dan weet je zo of je de juiste kabel hebt. Volgens het handboek zou het een rood/blauwe kabel moeten zijn.
 
Die zijn allebei helemaal niet duur. Ik zou zelf alleen die xenon eruit halen. Enige wat je doet is iedereen verblinden.
Hangt er vanaf, of het goed is afgesteld.

Los daarvan: goed onderhouden, met recent ketting en koppelingsplaten vervangen, maar afgelopen jaren weinig gereden? Hmmmmm . . . Klinkt een beetje vreemd. Hoe dan ook 2de versnelling goed testen, kijken/ruiken of de boel niet stinkt/rookt ivm overmatig benzine verbruik..
 
Hangt er vanaf, of het goed is afgesteld.

Los daarvan: goed onderhouden, met recent ketting en koppelingsplaten vervangen, maar afgelopen jaren weinig gereden? Hmmmmm . . . Klinkt een beetje vreemd. Hoe dan ook 2de versnelling goed testen, kijken/ruiken of de boel niet stinkt/rookt ivm overmatig benzine verbruik..
Hij heeft hem toch al 7 jaar in bezit. Hoe test je die 2e versnelling goed?
 
Is dat een Yamaha probleem? Kwam ook een Thunderace tegen in de buurt waarbij al stond dat hij moeizaam in de 2e versnelling wil gaan. Was wel een hele mooie machine.
Niet specifiek een yamaha ding. De ZZR600 heeft er ook wel eens last van. Schijnt vaker voor te komen bij motoren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan