Het Thundercat topic

Ja ik rij de wereld rond met pluutjes... vaak ben je te bang

Ik wil die band nog wel hebben ook...
 
Zou jij dit doen dan Rob?

Ik bij een autoband, ja, maar motorband écht niet.

Ja balen, daarom vind ik die actie van Bridgestone geweldig, 24mnd een nieuwe band of afhankelijk van de overgebleven profieldikte een creditnota voor een deel van de aanschaf bij lekrijden en zo. *O*
Ik heb er nu ook een verzekering bij genomen. Was volgens mij 7,- voor 24 maanden.


Ja ik rij de wereld rond met pluutjes... vaak ben je te bang

Ik wil die band nog wel hebben ook...
Als de nieuwe er onder zit mag je hem komen halen :Y
 
Ja ik rij de wereld rond met pluutjes... vaak ben je te bang

Ik wil die band nog wel hebben ook...
:^

Zolang het niet in de wang van de band zit.
Zie ik er ook geen probleem in.

In onwetendheid ooit eens een snelheid behaald van 5x rijbewijskwijt met een prop in de achterband 🧐🤷

Wbt het Dyno kitje,
Dat maakte bij mij ook wel degelijk verschil uit hoor.
In alle opzichten was Poes vooruit gegaan (letterlijk zelfs nog)..

Wel erg leuk om te zien dat er hier weer een frisse wind waait👍
 
Vanochtend vroeg weg voor de nieuwe motor voor mijn zusje naar Friesland bij Kromkamp (Albert) motoren in Oosterwolde.
Fijn contact met Albert, mooie motor (zelfs ik wordt er een hooligan door :9 ABS deed het O-) ), echt een FUN-gooi-en-smijt fiets!

Suzuki Gladius 650 ABS uit 2016 met 28d km er op, zij is helemaal tevreden en ik dus ook.

603f9439c98f9.jpg
 
Leuk dagje geweest dus zo te lezen.



Zelf ook maar weer eens licht 'technisch' bezig geweest vandaag.
Een vriendin rijdt haast niet meer en wil waarschijnlijk toch wel van haar Sradje af.
En daar maar eens een blik op geworpen.

Buiten de reguliere leeftijd spoortjes ziet het Sradje en nog redelijk fris uit naar mijn mening. Helaas heeft het Sradje wel wat TLC nodig.
Oa bandjes (goed qua profiel, echter wbt leeftijd🤐)
De nodige vloeistofwissels nodig, accu dood🧐🤔, de lader probeert nieuw leven in te blazen.
En nog wat klein spul.
Tevens is het Sradje geknepen ergens bij de gasschuiven.
En zelf totaal geen idee waar en hoe dit in het verleden gedaan is🤷

Jammer genoeg heb ik zelf niet de ruimte om het Sradje zelf over te nemen.
Dus nu maar is rustig op zoek naar een nieuw baasje ervoor.

Ofwel, zelf ook weer een lekker dagje gehad.
 
In afwachting van een nieuwe voorband gelijk de remklauwen maar aanpakken. Even lekker schoonmaken in de ultrasoon, afdichtingen vervangen en nieuwe blokjes erin *D

BE2D7EAE-839A-47CB-ABA5-CA6988BE607C.jpeg
 
Vandaag er weer 360km bijgezet met een bezoek en even samen rijden met @brolli21 in Noord-Holland. :]

Had de ochtend ingepland om via N-wegen naar hem toe te rijden, lekker chill, maar bad weather prevented that.... B|
Dus toen er een window of opportunity kwam met enigszins droog weer (na de hagel WTF), toch via de snelweg gegaan en onderweg 3 kleine buitjes, maar verdikkeme, wat koud. :X Wél een goede feedback van de T31 banden bij nat wegdek, vertrouwenswaardig, dus zeer blij mee.

Maar hoe verder ik kwam in de reis, hoe meer zon en dus veel aangenamer!
Daarna samen wat gereden en een andere vriend heeft toen foto's van ons gemaakt tijdens het rijden, ben benieuwd!

Wellicht had ik het nét gehaald op 1 tank, maar toch maar onderweg getankt.
Heen snelweg met 100km/h gaf 1 op 20 en terug met 130km/h snelweg leverde 1 op 18 op, geweldig verbruik zo! *O*

Thuis de motor gelijk afgedaan en die staat weer klaar voor de volgende rit. Prachtfiets!
 
Vandaag er weer 360km bijgezet met een bezoek en even samen rijden met @brolli21 in Noord-Holland. :]

Had de ochtend ingepland om via N-wegen naar hem toe te rijden, lekker chill, maar bad weather prevented that.... B|
Dus toen er een window of opportunity kwam met enigszins droog weer (na de hagel WTF), toch via de snelweg gegaan en onderweg 3 kleine buitjes, maar verdikkeme, wat koud. :X Wél een goede feedback van de T31 banden bij nat wegdek, vertrouwenswaardig, dus zeer blij mee.

Maar hoe verder ik kwam in de reis, hoe meer zon en dus veel aangenamer!
Daarna samen wat gereden en een andere vriend heeft toen foto's van ons gemaakt tijdens het rijden, ben benieuwd!

Wellicht had ik het nét gehaald op 1 tank, maar toch maar onderweg getankt.
Heen snelweg met 100km/h gaf 1 op 20 en terug met 130km/h snelweg leverde 1 op 18 op, geweldig verbruik zo! *O*

Thuis de motor gelijk afgedaan en die staat weer klaar voor de volgende rit. Prachtfiets!
1:20 was mijn gemiddelde wat ik ook haalde, vaak was het meer 1:21
1:18 alleen bij echt lekker door trappen, en dan zelfs nog niet echt.

Mijn piek lag 1:24..
Voornamelijk snelweg met 120km

Poes was wel een stukje zuiniger dan mijn GSX650F, die draait wel gemiddeld 1:18
 
Huhu zéker... rijdt ook fijn zo'n Soes 600SRAD inderdaad. 8-)

Zijn zeker leuke fietsjes, ga ze steeds meer waarderen.
Met wat mazzel, gaat er een Sradje komen voor een maat van mij.
(is nog met lessen bezig)
 
Ik heb de achterkant wat (50mm) omhoog gedaan, zodat het stilstaand wat beter bij mijn lengte past. Doorsteken in de kroonplaat zal hem nog lager maken.
Het zal ongetwijfeld invloed hebben op het rijgedrag, maar gezien ik de poes nog niet zo heel lang heb merk ik dat verschil niet :+

Iets subtieler,.... vind het echt wel een behoorlijk verschil.
Geen idee waar je woont,... maar je mag gerust een keertje proberen (Drenthe) :Y
Ik heb er ook een factory pro shift kit in zitten. Vind ik persoonlijk ook een aanrader.
Ik heb de dogbones ook binnen
Hoe heb jij ze gewisseld?
 
Wegens verbouwing had ik een kettingtakel in de schuur hangen.:)
Takel aan achterzijde bevestigd, opgetild dat het achterwiel net niet vrij komt van de grond.
Achterste boutjes van de zijkuipen eruit gedraaid.
Dogbones losgedraaid, achterkant iets verder opgetild en toen het spulletje weer gemonteerd en vastgedraaid.
Was een kwartiertje werk ofzo.
 
  • Leuk
Waarderingen: AAJB
Vanmiddag m’n voorwiel weer opgehaald. Er zit nu alleen wel 20gram in de velg geplakt (4x5g) terwijl de vorige keer er maar 5 gram nodig was. Zelfde merk/type band, zelfde velg en zelfde montagebedrijf. Bij montage van de vorige band is hij 2x gebalanceerd omdat ze de band er eerst verkeerd om opgelegd hadden. Bijde keren kwamen ze op 5gram uit.
Om de een of andere reden heb ik mijn twijfels deze keer bij het balanceren.
geen idee of het terecht is.

ik moest overigens 25,- betalen voor montage + balanceren.
 
Ik werk inmiddels alweer 15 jaar in de auto's,en heb al honderden,zo niet duizenden banden gemonteerd en gebalanceerd,en ook behoorlijk wat voor mezelf(velgentik) en het kan echt per band behoorlijk verschillen wat voor onbalans er in zit,ook in dezelfde banden kan onderling aardig wat verschil zitten.
 
Ik werk inmiddels alweer 15 jaar in de auto's,en heb al honderden,zo niet duizenden banden gemonteerd en gebalanceerd,en ook behoorlijk wat voor mezelf(velgentik) en het kan echt per band behoorlijk verschillen wat voor onbalans er in zit,ook in dezelfde banden kan onderling aardig wat verschil zitten.
Dit dus, waarschijnlijk dat je met een andere band wel weer op 5gr uit kan komen. ;)

Vanmiddag m’n voorwiel weer opgehaald. Er zit nu alleen wel 20gram in de velg geplakt (4x5g) terwijl de vorige keer er maar 5 gram nodig was. Zelfde merk/type band, zelfde velg en zelfde montagebedrijf. Bij montage van de vorige band is hij 2x gebalanceerd omdat ze de band er eerst verkeerd om opgelegd hadden. Bijde keren kwamen ze op 5gram uit.
Om de een of andere reden heb ik mijn twijfels deze keer bij het balanceren.
geen idee of het terecht is.

ik moest overigens 25,- betalen voor montage + balanceren.
Best een gangbare prijs m.i.
Vaak wordt voor een los aangeleverd wiel 20euro gerekend, 30euro als je met de motor aan komt rijden is mijn ervaring.
 
Gisterenmiddag toch nog op de motor een route Zeeland uitproberen, omdat ik het aantal way-points had gewijzigd naar 100 om eens te kijken wat dit deed. Nou, vooral birds-eye-view lijnen creëren en géén navigatie at all. _O-

Dus dat was geen goede zet, want dan heeft de navigatie niet veel zin, dat kan ik ook zonder.

Had de rit maar voor 1/3 gereden en toen maar terug richting huis door het aankomende zéér donkere weer en net op tijd thuis.
Maar wel weer heerlijk gereden. :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan