Het Thundercat topic

Na ongeveer 8weken te hebben stilgestaan (rugklachten en aanschaf Buell xb12ss) eindelijk weer eens een stukje op de Thundercat gereden. Moest wel even heftig wennen :+
Hij verbaasde me toch weer met hoe lekker stuurt.
 
Ik ben zondag binnendoor naar Venlo gereden en over de snelweg terug met her en der een lekker invoegactie of bocht in die 300km. :]
Prachtig ritje was het wederom en wat klinkt ze lekker in de tunnel met die Hotcam (inclusief db-killer) en daarna pruttel/pruttel. :9

Prachtig weer buiten en ik kwam op een rotonde ineens een blauw/witte TC tegen. Ik als een blije pup :Wnaar diegene hihi.
 
Ik heb een zadel te koop staan van een Thundercat uit 1996 en nu vraagt iemand of deze past op een Cat uit 2000. Volgens mij heeft Yamaha daar niets aan veranderd. Is er iemand die dat toevallig weet?
 
BTW, nog een plaatje van mijn Cat voor de openingspost. Alweer een paar jaartjes geleden, de kleine meid gaat nu mee achterop.
DSC04888.jpg
 
Goedenavond,
Na bijna 30 jaar weer een motor aangeschaft en het is een Thundercat ( 36000 km )geworden.
Het is hoofdzakelijk voor woon- werk.
Nu valt mij op dat er een hoge fluittoon uit de bak komt.
Klopt dit of moet ik gelijk aan de lagers gaan denken?
Heb een beurt laten uitvoeren, ketting en tandwielen en achterband vervangen.
 

Bijlagen

  • FB6958A1-6FD7-42D3-BD8B-F6E10EF86C70.jpeg
    FB6958A1-6FD7-42D3-BD8B-F6E10EF86C70.jpeg
    37 KB · Weergaven: 47
BTW, nog een plaatje van mijn Cat voor de openingspost. Alweer een paar jaartjes geleden, de kleine meid gaat nu mee achterop.
Done! :)

Goedenavond,
Na bijna 30 jaar weer een motor aangeschaft en het is een Thundercat ( 36000 km )geworden.
Het is hoofdzakelijk voor woon- werk.
Nu valt mij op dat er een hoge fluittoon uit de bak komt.
Klopt dit of moet ik gelijk aan de lagers gaan denken?
Heb een beurt laten uitvoeren, ketting en tandwielen en achterband vervangen.
Hoi en welkom! :WIk zal je aan de startpost toevoegen.

Even 'platgeslagen' is het niet wenselijk en normaal dat er een hoge fluittoon uit de versnellingsbak komt Cok.
Maar als jij een beurt uit laten voeren, wordt dit niet opgemerkt? Het is nu moeilijk om online een oordeel te geven.
 
Nou lekker dan, net een rondje gedaan… na het wassen even droogrijden op de snelweg. Nog maar net op de snelweg aangekomen: Poef blauwe rook uit de uitlaat. Gelijk langs de kant gezet, kijken wat er aan de hand was, maar ik zag niks. Motor starten… gebeurd niks, shit is ie nou stuk :?:?
Even 2 minuutjes gewacht en bedacht wat mijn opties zijn, daarna toch nog eens proberen te starten. Na wat moeite ging ie toch aan, rustig op de vluchtstrook naar de eerste afrit gereden. Omdat ik niet zo ver van huis was, durfde ik ook nog wel naar huis te rijden. Hij rijd immers weer als voorheen…

Iemand enig idee wat het geweest kan zijn. Ik dacht zelf aan een koppakking, maar ik zag niks en de rook kwam alleen uit de uitlaat en later niet meer. Zou ik met schoonmaak spul (hoge druk) iets hebben geraakt? Dinsdag toch maar eens even naar de garage om na te laten kijken.

Edit: de olie druppelt er uit
 
Laatst bewerkt:
Even 'platgeslagen' is het niet wenselijk en normaal dat er een hoge fluittoon uit de versnellingsbak komt Cok.
Dit klopt ook wel door de rechte vertanding in de bak.
Ik hoorde dit geluid ook pas boven de 3000 rpm, alsof er iets op een draaibank werd bewerkt.

Bij de beurt hebben ze wel meer niet opgemerkt
Bv versleten ketting, tandwielen en band die op de slijtnokken zat

Verder een fantastische fiets
 
Nou lekker dan, net een rondje gedaan… na het wassen even droogrijden op de snelweg. Nog maar net op de snelweg aangekomen: Poef blauwe rook uit de uitlaat. Gelijk langs de kant gezet, kijken wat er aan de hand was, maar ik zag niks. Motor starten… gebeurd niks, shit is ie nou stuk :?:?
Even 2 minuutjes gewacht en bedacht wat mijn opties zijn, daarna toch nog eens proberen te starten. Na wat moeite ging ie toch aan, rustig op de vluchtstrook naar de eerste afrit gereden. Omdat ik niet zo ver van huis was, durfde ik ook nog wel naar huis te rijden. Hij rijd immers weer als voorheen…

Iemand enig idee wat het geweest kan zijn. Ik dacht zelf aan een koppakking, maar ik zag niks en de rook kwam alleen uit de uitlaat en later niet meer. Zou ik met schoonmaak spul (hoge druk) iets hebben geraakt? Dinsdag toch maar eens even naar de garage om na te laten kijken.

Edit: de olie druppelt er uit
Blauwe rook = olie. Maar gezien de edit ben je hier al uit. Even op onderzoek uit dus!
 
Gisterenmiddag toch in een grauwe lucht, maar niet echt koud buiten, haar nog even laten spinnen. En hoe! :]
En de hemel brak uiteindelijk nog open met een helder blauwe lucht en warme zonnestralen op mij tot gevolg, waanzinnig.

Deze keer wat meer up tempo een 150km gereden naar de Zee. Wat zijwinden af en toe, maar dat maakte mij niets uit.

Ik merkte dat ik deze keer écht zin had om wat meer power aan te spreken, 1e keer voor mij naar 12d tpm in zijn 1 weg bij het stoplicht.
Jeetje, wat gilt die Laser HotCam zelfs mét dB-killer mooi zeg! :9~ Dus verslavend en dat ging zo meermaals, woohoo! *O*

Ik ga nu even niets zeggen over het verbruik dus hèhè. O-)

Nog anderen een ritje gedaan recent?
 
Helaas, ze staat hier al weer op stal. Ontsteking aan het duimgewricht in mijn rechterhand. Hopelijk is dat snel weer over.
 
Hier issie alleen nog even heen en weer geweest naar de motorzaak voor een beurt. Was net ver genoeg om nog een 260,- boete te scoren -O-
Maar ik ben ik bang dat ie mag slapen tot het voorjaar. In de winter ga ik meestal of met de goldwing op pad of nog met de crosser.
 
Nou lekker dan, net een rondje gedaan… na het wassen even droogrijden op de snelweg. Nog maar net op de snelweg aangekomen: Poef blauwe rook uit de uitlaat. Gelijk langs de kant gezet, kijken wat er aan de hand was, maar ik zag niks. Motor starten… gebeurd niks, shit is ie nou stuk :?:?
Even 2 minuutjes gewacht en bedacht wat mijn opties zijn, daarna toch nog eens proberen te starten. Na wat moeite ging ie toch aan, rustig op de vluchtstrook naar de eerste afrit gereden. Omdat ik niet zo ver van huis was, durfde ik ook nog wel naar huis te rijden. Hij rijd immers weer als voorheen…

Iemand enig idee wat het geweest kan zijn. Ik dacht zelf aan een koppakking, maar ik zag niks en de rook kwam alleen uit de uitlaat en later niet meer. Zou ik met schoonmaak spul (hoge druk) iets hebben geraakt? Dinsdag toch maar eens even naar de garage om na te laten kijken.

Edit: de olie druppelt er uit
Dit nog goed gekomen?
 
Ik heb een zadel te koop staan van een Thundercat uit 1996 en nu vraagt iemand of deze past op een Cat uit 2000. Volgens mij heeft Yamaha daar niets aan veranderd. Is er iemand die dat toevallig weet?

Volgens mij zijn die hetzelfde
Zijn het zelfde.



En rijdt er nog iemand met een rood/zwarte rond die intresse heeft om een Bagster tankhoes voor weinig over te nemen?
Hoes heeft er wel geteld een week op gezeten (daarna sneuvelde de Poes..)
 
Ik ben trotse eigenaar van 2 tc's, maar heb dan toch voorkeur voor 1 waardoor de ander even stil had gestaan (I know: DUMBASS) die benzine heeft alles aangetast.... nieuwe bougies, gereviseerde carbs enz. Enz. Kreeg wel gratis nieuwe spiegel van die gasten, tevens olie ververst en nieuw filtertje erop, 7 uurtjes werk, kwam op 500, viel mij mee. Of had dat goedkoper gekund, heb werkelijk geen idee
 
🙄🤷

Wat ze gedaan hebben valt het mee..
Ik was voor mijn 650Fje ongeveer 1200 kwijt.
(Wel grote beurt inclusief kleppen en wat goodies).

Wat voor kleuren heb je?
 
Ik ben trotse eigenaar van 2 tc's, maar heb dan toch voorkeur voor 1 waardoor de ander even stil had gestaan (I know: DUMBASS) die benzine heeft alles aangetast.... nieuwe bougies, gereviseerde carbs enz. Enz. Kreeg wel gratis nieuwe spiegel van die gasten, tevens olie ververst en nieuw filtertje erop, 7 uurtjes werk, kwam op 500, viel mij mee. Of had dat goedkoper gekund, heb werkelijk geen idee
Dat valt wel mee, ik hoor alleen al aan onderdelen een paar honderd euro.

En vind het knap dat ze dat kunnen in die tijd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan