###Het Tiende grote XT/XTZ/TT/TTR Topic###

Status
Niet open voor verdere reacties.
Inderdaad, die rubberen ring van de vlotterbakbak onder aan de carb, check even je vlotternaaldhoogte en of je vlotters niet stiekem lek zijn.
Naar mijn weten is de hele vlotter reutemeteut vervangen. Heb het pakketje gezien, was een naald en een heleboel ringetjes, dus lijkt me niet langer vlotter gerelateerd.
 
Naar mijn weten is de hele vlotter reutemeteut vervangen. Heb het pakketje gezien, was een naald en een heleboel ringetjes, dus lijkt me niet langer vlotter gerelateerd.
En toch ben ik er niet zeker van dat het helemaal uitgesloten is. Heb je al eens een paar harde tikken gegeven tegen het vlotterbakje? Of sluit eens een benzineslangetje er op aan en kijk hoe hoog de benzine staat.
 
Rijdende brandstoftank....

Ik snap niet dat er zo panisch wordt gedaan over de hoeveelheid brandstof wat je mee kunt nemen. Wat voor "rally on my own" wil je dan wel niet gaan rijden, en waar.
:^
Als er nou bier in gaat, OK, dan snap ikkut.
 
En toch ben ik er niet zeker van dat het helemaal uitgesloten is. Heb je al eens een paar harde tikken gegeven tegen het vlotterbakje? Of sluit eens een benzineslangetje er op aan en kijk hoe hoog de benzine staat.

Ga ik doen, maar wat is precies het doel van die harde tikken? Wat moet ik constateren?

(en bedankt voor de hulp allemaal).
 
Zo een:
gasnaald1.jpg


Of zo een:
images
 
De bovenste is dus niet de vlotternaald.

Kijk, als hij helemaal goed gereviseerd zou zijn, dan zou hij niet lekken. Dit doet hij nu wel, ik snap dat je het niet wil horen, maar er is dus iets mis. Die gasnaald (bovenste foto) slijt nagenoeg niet op een XT 600, dus ik heb ontzettend mijn twijfels bij de persoon die de revisie heeft uitgevoerd.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de koppeling los en er af. Niks bijzonders te zien. Frictie platen zien er goed uit en zijn niet te dun. De veren zijn iets korter dan de nieuwe (steviger) veren van EBC die ik al heb, maar nog zeker niet op de minimum lengte. Ik vervang toch maar de platen en veren en hoop maar dat ie straks niet meer slipt. :/
 
Ik heb de koppeling los en er af. Niks bijzonders te zien. Frictie platen zien er goed uit en zijn niet te dun. De veren zijn iets korter dan de nieuwe (steviger) veren van EBC die ik al heb, maar nog zeker niet op de minimum lengte. Ik vervang toch maar de platen en veren en hoop maar dat ie straks niet meer slipt. :/
Nou is het niet meer te controleren, maar weet je zeker dat je koppelingskabel nog genoeg vrije slag had?
 
Hey, mooi dat er een Topic'je voor is.
Ben er (Zo goed als zeker van) een Xt600e (uit '99 of 2000) te gaan halen voor eerste motor, begrenzen en rijden! ook leuk om te zien dat je er toch ook écht goed allroad mee kan rijden!

Van de zomer m'n Rbw halen, en knallen maar!
Gegroet!
 
De bovenste is dus niet de vlotternaald.

Kijk, als hij helemaal goed gereviseerd zou zijn, dan zou hij niet lekken. Dit doet hij nu wel, ik snap dat je het niet wil horen, maar er is dus iets mis. Die gasnaald (bovenste foto) slijt nagenoeg niet op een XT 600, dus ik heb ontzettend mijn twijfels bij de persoon die de revisie heeft uitgevoerd.

Ow dat het niet goed is weet ik en het is niet zozeer dat ik bang ben om dat ter discussie te stellen, maar ik wil ook niet met halve gegevens verkeerde conlusies trekken of mensen beschuldigen.

Ik houd jullie op de hoogte.
 
Ow dat het niet goed is weet ik en het is niet zozeer dat ik bang ben om dat ter discussie te stellen, maar ik wil ook niet met halve gegevens verkeerde conlusies trekken of mensen beschuldigen.

Ik houd jullie op de hoogte.
Nee, nouja, stel dat het allemaal helemaal goed gemaakt is, dan is er misschien een klein vuiltje tussen de vlotternaald gekomen. Als je een paar tikken tegen je carburateur geeft dan komt misschien dat vuiltje los.
 
niet echt een supertechnische oplossing dit, maar zou je niet eerst even kijken waar het lekken nou echt vandaan komt ?

op de foto is de druppel benzine redelijk zwart en zit die hoger als je vlotterbak.
misschien lekt je benzinekraan ergens, desnoods gewoon de schroefdraad in je tank ofzo.
en 'sijpelt' het langzaam naar beneden.

op je vlotterbak zelf zie ik ook wat zwarte sporen wat lijkt alsof er benzine/vloeistof naar beneden heeft gedrupt/gesijpelt :9

Zie foto. Bij de rode cirkels druppelt er benzine, maar ben er net achtergekomen dat het waarschijnlijk hoger begint (of ook lekt), want bij het gele cirkeltje is er ook benzine.

We hebben de vlotternaald vervangen en de rubbers om de carb heen (die naar luchtbox en cilinder gaan).

[afbeelding]

ff alles schoonspuiten met remmenreiniger, afblazen met de compressor en 'inpakken'met keukenpapier en om het kwartier even kijken waar er een nat plekje komt.

als dit het is heb je iig desondanks een mooi schone en goed werkende carburateur, is nooit weg ;)
 
Nou is het niet meer te controleren, maar weet je zeker dat je koppelingskabel nog genoeg vrije slag had?
Dat heb ik opzich wel afgesteld. Alleen zie ik nu dat er ook een boutje met moer zit op de koppeling zelf. Die zal ik ook afstellen volgens voorschrift, alleen heb ik de merktekens daarvoor nog niet gevonden... :)
 
Ik heb de koppeling los en er af. Niks bijzonders te zien. Frictie platen zien er goed uit en zijn niet te dun. De veren zijn iets korter dan de nieuwe (steviger) veren van EBC die ik al heb, maar nog zeker niet op de minimum lengte. Ik vervang toch maar de platen en veren en hoop maar dat ie straks niet meer slipt. :/

Platen ff door de ontvetterbak heen halen, daarna weer proberen...scheelt een nieuwe set.
 
Het is ook maar een wild idee hoor, maar je hoort het vaker.
Ik denk er nog even over. Vernaggelt de eventuele diesel mijn nieuwe koppelingsplaten niet?
Oei, dat zou ik niet weten. Ik denk dat het wel meevalt. Vooral als er daarna weer goede olie in gaat. En anders doe je de ouwe platen er toch even terug in?
 
niet echt een supertechnische oplossing dit, maar zou je niet eerst even kijken waar het lekken nou echt vandaan komt ?
ff alles schoonspuiten met remmenreiniger, afblazen met de compressor en 'inpakken'met keukenpapier en om het kwartier even kijken waar er een nat plekje komt.

als dit het is heb je iig desondanks een mooi schone en goed werkende carburateur, is nooit weg ;)

We hebben de eerste keer alles gedemonteerd en schoongespoten juist om er achter te kunnen komen waar het vandaan komt. Ik zag toen (en nu weer) bij te twee rode circels benzine druppelen (dus echt vanuit binnen).
Nu constateer ik na revisie dat er zo te zien een extra lekkage is ontstaan, hoger gelegen.

Maargoed, om in ieder geval te kijken wat nou precies vervangen is:
Ik zie op de rekening een "needle valve set" met artikel nummer YAM 2JN-14107-00.

Iemand hier handig met artikelnummers?


Edit: als ik het google lijkt het in ieder geval het juiste onderdeel te zijn.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan