###Het Tiende grote XT/XTZ/TT/TTR Topic###

Status
Niet open voor verdere reacties.
is het trouwens niet ''uitgeliteert''
en is dit niet alleen van toepassing op meer dan 1 cilinders?

die ''3 angle blowjob'' ben ik trouwens wel benieuwd naar.
Worden dan soms de scherpe hoeken afgerond voor een betere cilindervulling?
 
Laatst bewerkt:
anglevalves03.jpg


Als je zittingen in drie hoeken zijn geslepen dan krijg je een betere doorstroming. Standaard flow aanpak. Vanuit de fabriek is het vaak maar in 1 hoek omdat het dan goedkoper is: 1 keer bewerken i.p.v. 3 keer

Met "uitliteren" bedoelde ik meer dat de verbrandingsruimte is opgemeten met vloeistof en aangepast tot hij de (voor mij) juiste compressie had. Kan dus ook voor 1 cilinders
 
Laatst bewerkt:
Ah, die zien er idd wel all-round uit (ook capabel voor licht offroad). Hoe is het met slijtage? Beetje duurzame band? En hoe doet 'ie het in de bocht, op de snelweg en bij nat weer? :)
Hij slijt vrij snel, maar ik hou van zacht rubber. Dat geeft meer zekerheid in bochten en bij nat weer. De snowtex is nog zachter. Die mag je er in de zomer niet op laten.
Deze band heeft bij mij nog nooit een krimp gegeven. Als je veel snelweg moet rijden is hij gauw vlak gereden. Gelukkig heb ik dat zelf niet zoveel voor. Allemaal kleine baantjes hier.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zelf eentje gemaakt aan de hand hiervan:
How-To: zelf goedwerkend, goedkoop kettingsmeersysteem maken
Goedkoop, werkt best aardig en nog leuk om in elkaar te knutselen ook (okee dat laatste is persoonlijk).


Ik heb nog een pakketje met zon olie ding erin, een van die goedkope. Toen een keertje een grote inkoop van gedaan met een groep, maar uiteraard nog mooi in de verpakking zitten. Is evt te koop voor 12euro ex verzenden (dat koste die mij).

Overigens pas op met klooien met die dingen op weg motoren, te veel olie of lekkende onderdelen geeft nare gevolgen (=oa de reden van het niet gebruiken)
 
Hmm, na het lezen van dat topic ben ik ook gaan hamsteren...helaas nog geen RVS reservoir kunnen vinden...rest is ready to go.

Voordeel is het goed te doseren gebruik en het gebruik van kettingzaagolie (wat erg goed kleeft). Als je bij deze "ghetto-oiler" de juiste pomp gebruikt zou er geen olie teveel bij komen en ook geen olie lekken...althans: dat is wat er in die topic geclaimd wordt...ach ben er tot nu toe 15e aan kwijt...zal ongeveer 1 tot 5 euro bijkomen voor reservoirtje :)

En de topicstarter van die ghetto-oiler rijdt een CBR600f aan zijn achterbrug te zien...

@tarwetijger: waar heb jij je reservoir vandaan? Die spuitkoppen zijn al nergens meer te halen, dus heb ik maar een fles dasty gehaald om daar de spuitkop vanaf te slopen hehe
 
Ik schat in dat het nog wel even duurt voordat hij weg is. Ik denk niet dat er zo 1..2..3 wat anders voor in de plaats komt want ik heb nog twee motoren. Mezelf kennende kan het ook best zijn dat ik hem gewoon weer een paar jaar op zolder stal. Ben ik eigenwijs genoeg voor als ik hem niet op mijn manier kwijt kan.
 
8<
@tarwetijger: waar heb jij je reservoir vandaan? Die spuitkoppen zijn al nergens meer te halen, dus heb ik maar een fles dasty gehaald om daar de spuitkop vanaf te slopen hehe
Mja, dat was nog de grootste zoektocht. Uiteindelijk vrij duur gekocht bij een outdoor winkel om ze vervolgens voor een paar euro toch tegen te komen bij de xenos ofzo. Tip: zoek naar reisflesjes, zo worden ze genoemd.
 
Hehe ja ik heb nu ook een te grote waterspuit voor kappers gekocht (280ml)...die heb ik dus boven mijn achterwiel gemonteerd nu...

Maar het past nergens anders...dus hou mn ogen open voor zo'n reisflesje dan :)
 
Ps. zit nu nog 4 euro onder de loobman (die is 28e) :P maar ik vond het ook leuk om te knutselen vooral!
 
Vraagje:
Ik wil graag weten of een Yamaha XT600 achterwiel uit 1986 past in een Yamaha XT500 uit 1980 ?
Is het dan ook mogelijk de trommelrem van de xt500 over te zetten in het wiel van de xt600 ?
Alvast bedankt voor de antwoorden !
 
Vraagje:
Ik wil graag weten of een Yamaha XT600 achterwiel uit 1986 past in een Yamaha XT500 uit 1980 ?
Is het dan ook mogelijk de trommelrem van de xt500 over te zetten in het wiel van de xt600 ?
Alvast bedankt voor de antwoorden !
Xt500 heeft de remverankering met een stang naar brug, XT600 heeft een verhoging op de brug waar de verankering in schuift.
 
Wie kan mij helpen. Ik heb hier een xt600e uit 2000. Volgens het kenteken heeft hij 26 KW. Dat is 35 pk. Maar volgens mij hoort een xt600 46 pk te hebben. Wie weet waar de resterende 11 pk zijn. Ik heb het idee dat er resticties in zitten en wil die natuurlijk graag verwijderen. Heeft iemand hier ervaring mee?

Aart
 
Wie kan mij helpen. Ik heb hier een xt600e uit 2000. Volgens het kenteken heeft hij 26 KW. Dat is 35 pk. Maar volgens mij hoort een xt600 46 pk te hebben. Wie weet waar de resterende 11 pk zijn. Ik heb het idee dat er resticties in zitten en wil die natuurlijk graag verwijderen. Heeft iemand hier ervaring mee?

Aart
Ligt eraan waar je die pk`s gemeten hebt Aart.

Dit zijn de spec:
Max Power
45 hp 32.8 KW @ 6500 rpm (rear tyre 38.1 hp @ 6300 rpm)
 
Het vermogen staat op het kenteken en is dus niet gemeten, maar pk's aan de krukas. Hij voelt wel zwak aan en in vergelijking met mijn xt550 traag en reageerd slecht onder de 3000 toeren. Ik heb het idee dat er een serie verkocht is uit een ander europees land.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan