Het topic "snelweg-ergernissen" op GoT

Even subtiel kickje om ergernissen van me af te schrijven :P

- de niet-richting-aangevers. En dan niet de mensen die het een keertje vergeten (hoe KAN dat eigenlijk, het moet een automatisme zijn!), maar de mensen die gewoon schijt hebben aan iedereen. Aargh!! :(
En WAAROM waarschuwt de pliesie hier altijd alleen maar voor?? (voor de snelheid krijgt u een boete, voor het niet richting aangeven een waarschuwing.. wtf man :?)

- de mensen die gewoon in het midden blijven rijden als je elkaar moet passeren op een smal weggetje. En dan zijn dat meestal nog de kleinste snertauto'tjes ook!

- Bumper / spatbord-klevers die kleven terwijl jij ook maar gewoon achter je voorganger aanrijdt. Wtf? Het is D.R.U.K. waar moet ik heen?? (bumperklevers zijn nooit goed, maar bij onnodig-links-rijders kan ik het me soms wel een klein beetje voorstellen)

- De midden-strook-rijders. GA! NAAR! RECHTS! Door deze mafkezen moet ik van rechts, naar midden, naar links, naar midden, naar rechts. Nee dus, ik ga er tegenwoordig gewoon rechts langs, zoek het uit B|

- Automobilisten die bij het ritsen de gene die VOOR hen net geritst heeft nog even inhalen. U MAAKT DE FILE LANGER! Ben jij nou zo dom, of ben ik nou zo slim?? |(

- Mensen die perse op de eerste meter van de invoegstrook moeten invoegen EN verwachten, nee EISEN dat je ruimte voor ze maakt. U voegt in. Maak van uw probleem niet mijn probleem!

OK. Nog meer? :?
 
Laatst bewerkt:
OK. Nog meer? :?

Audi-rijders, of Passat-rijders die liever Audi hadden willen mogen leasen.
...hoe groter de auto hoe groter het ego.
Hoe kleiner de auto, hoe slechter de voertuigbeheersing...


[me="BertV"]heeft een hele hele kleine auto O-)[/ME]
 
Zowel jij als Wildhagen hebben gelijk... het is niet toegestaan... het wordt gedoogd.. In mijn optiek is dat hetzelfde, maar als we gaan zeuren over mijn woordkeuze... Yep het is NIET toegestaan, maar GEDOOGD. Pff zeikers.. })

Trouwens elke motorijder doet wel eens iets van wat Wildhagen opnoemt. Hij vergeet alleen te vermelden dat een heleboel automobilisten zelf ook de nodige onverantwoorde dingen doen... Om over scooterrijders maar te zwijgen.
nee, het wordt niet gedoogd, het mag. alles wat niet expliciet bij de wet verboden is mag, het is hier geen iran.
 
Audi-rijders, of Passat-rijders die liever Audi hadden willen mogen leasen.
...hoe groter de auto hoe groter het ego.
Hoe kleiner de auto, hoe slechter de voertuigbeheersing...


[me="BertV"]heeft een hele hele kleine auto O-)[/ME]
Sowieso alles van VW-groep moet je in de gaten houden, m.u.v. de echte Porsches (dus niet de Cayennes) en de kleinere Skoda's.

Altijd leuk trouwens om tegen Audi-rijders te zeggen: "Audi? Ohh ja, het luxe-merk van Skoda..." :X
 
Laatst bewerkt:
Sowieso alles van VW-groep moet je in de gaten houden, m.u.v. de echte Porsches (dus niet de Cayennes) en de kleinere Skoda's.

Altijd leuk trouwens om tegen Audi-rijders te zeggen: "Audi? Ohh ja, het luxe-merk van Skoda..." :X

:P

Het is tegenwoordig toch al lastig om mensen in hokjes te stoppen.
Nu zitten er zelfs al in Saab's(pen) en Peugeots blaaskaken.

Geen richting aangeven is dan iets van: "Je ziet me toch wel"
 
Laatst bewerkt:
Even subtiel kickje om ergernissen van me af te schrijven :P

- de niet-richting-aangevers. En dan niet de mensen die het een keertje vergeten (hoe KAN dat eigenlijk, het moet een automatisme zijn!), maar de mensen die gewoon schijt hebben aan iedereen. Aargh!! :(
En WAAROM waarschuwt de pliesie hier altijd alleen maar voor?? (voor de snelheid krijgt u een boete, voor het niet richting aangeven een waarschuwing.. wtf man :?)
Agree, deze krijgen van mij altijd grootlicht in de nek. Daarna gebruiken ze opeens heel snel te knippertjes, dus ze weten het wel, ze zijn alleen te verdomde lui..

- de mensen die gewoon in het midden blijven rijden als je elkaar moet passeren op een smal weggetje. En dan zijn dat meestal nog de kleinste snertauto'tjes ook!
Simpel op te lossen: ook in het midden blijven rijden. Gevalletje van de sterkste wint.

- Bumper / spatbord-klevers die kleven terwijl jij ook maar gewoon achter je voorganger aanrijdt. Wtf? Het is D.R.U.K. waar moet ik heen?? (bumperklevers zijn nooit goed, maar bij onnodig-links-rijders kan ik het me soms wel een klein beetje voorstellen)
Motor: zo snel mogelijk een uitweg vinden om weg te komen bij die debielen. Auto: mistlicht achter lekker aanzetten, is zeeeer vervelend als je er vlak op zit, houden ze vanzelf afstand.

- De midden-strook-rijders. GA! NAAR! RECHTS! Door deze mafkezen moet ik van rechts, naar midden, naar links, naar midden, naar rechts. Nee dus, ik ga er tegenwoordig gewoon rechts langs, zoek het uit B|
9/10 gevallen rechts passeren. Inderdaad, passeren. Niet inhalen. Doe ik dus ook niks fout. Leukste is ze met iets hogere snelheid in halen en dan strak aan kijken als je langs ze rijdt... weten ze vaak niet waar ze moeten kijken.
Of, met knippertje aan afsnijden en door naar rechts gaan. Maar daar reageren helaas weinig van die mensen op.
Sinds afgelopen zomer controleren ze hier in Frankrijk EINDELIJK op, met vliegtuigjes boven de snelweg en bij de tolhokjes worden ze eruit gepikt.


- Automobilisten die bij het ritsen de gene die VOOR hen net geritst heeft nog even inhalen. U MAAKT DE FILE LANGER! Ben jij nou zo dom, of ben ik nou zo slim?? |(
Of tot et aller laatste moment wachten met ritsen. Zo heb ik laatst een halfuur langer in de file gestaan om 12 uur 's avonds dan logischerwijs nodig was geweest als iedereen gewoon rustig van 3 naar 2 banen was gegaan. Maarja, wil jij netjes op tijd invoegen dan laat niemand je er tussen natuurlijk.

- Mensen die perse op de eerste meter van de invoegstrook moeten invoegen EN verwachten, nee EISEN dat je ruimte voor ze maakt. U voegt in. Maak van uw probleem niet mijn probleem!

OK. Nog meer? :?
Nog meer... compleet verkeerd afgestelde lampen. GADverdamme. En et ergste:
Linkshangers. Nog met lage snelheid ook. :r
 
Oh en de mensen die de oprit oprijden, maar gelijk weer uitvoegen (ze voegen dus niet in op de snelweg, maar gewoon oprit -> afrit), en dan NIET de richtingaanwijzer naar rechts aangooien... zodat de mensen op de snelweg onnodig ruimte gaan maken voor iemand die toch niet in wil invoegen |(
 
En vanochtend weer al die chauffeurs die denken dat je bij mist met 300 meter zicht toch voor en achter al je mistlampen aan moet doen.
.
.
.
.

En als ik vanavond naar huis rijd ongetwijfeld weer een aantal die ze nog steeds aanheeft.
 
En vanochtend weer al die chauffeurs die denken dat je bij mist met 300 meter zicht toch voor en achter al je mistlampen aan moet doen.
.
.
.
.

En als ik vanavond naar huis rijd ongetwijfeld weer een aantal die ze nog steeds aanheeft.
Idd! En dat in de fokking randstad, waar je nooit verder dan 2 meter van je voorganger verwijderd bent |( |( |(
 
Laatst bewerkt:
Oh en de mensen die de oprit oprijden, maar gelijk weer uitvoegen (ze voegen dus niet in op de snelweg, maar gewoon oprit -> afrit), en dan NIET de richtingaanwijzer naar rechts aangooien... zodat de mensen op de snelweg onnodig ruimte gaan maken voor iemand die toch niet in wil invoegen |(
Oja die ook idd.

En: mensen die linkshangen terwijl ze iemand inhalen met minimaal snelheidsverschil, vervolgens gaan ze naar rechts.. en.. GEVEN ZE GAS.. :X
Als je dan (in een koekblik, op de motor trap je er zo langs) gewoon rustig op trekt naar je hogere snelheid, douwen ze hem er weer lekker tussen bij de volgende auto.. om weer VAN HET GAS TE GAAN. Like.... verkeerd om geleerd ofzo? Of gewoon dom? Of zit je me nou gewoon expres te pesten?

Rij je ze vervolgens (al dan niet expres) klem bij de volgende keer dat ze naar rechts gaan, gaan ze hard toeterend en met grootlicht knipperend achter je hangen.

Enige passende reactie: :X :X :X
 
En vanochtend weer al die chauffeurs die denken dat je bij mist met 300 meter zicht toch voor en achter al je mistlampen aan moet doen.
.
.
.
.

En als ik vanavond naar huis rijd ongetwijfeld weer een aantal die ze nog steeds aanheeft.
Voor heb ik ze ook wel eens aan hoor O-) Maar dat betekent meer: en nou opzouten met dat gehang op links :+
 
Oja die ook idd.

En: mensen die linkshangen terwijl ze iemand inhalen met minimaal snelheidsverschil, vervolgens gaan ze naar rechts.. en.. GEVEN ZE GAS.. :X
Als je dan (in een koekblik, op de motor trap je er zo langs) gewoon rustig op trekt naar je hogere snelheid, douwen ze hem er weer lekker tussen bij de volgende auto.. om weer VAN HET GAS TE GAAN. Like.... verkeerd om geleerd ofzo? Of gewoon dom? Of zit je me nou gewoon expres te pesten?

Rij je ze vervolgens (al dan niet expres) klem bij de volgende keer dat ze naar rechts gaan, gaan ze hard toeterend en met grootlicht knipperend achter je hangen.

Enige passende reactie: :X :X :X
Of die snuiters die je inhalen, en vervolgens LANGZAMER dan jij voor je gaan rijden :? :? :?
 
Oh ik weet er nog een, een koekblik ergernis dan wel:
in de file, iedereen dicht op elkaar, constant remmen/optrekken/remmen/optrekken. Bah!

En dan hou je gewoon netjes afstand, 1 vaste snelheid, waardoor je geen moment hoeft te remmen, perfect dus, zoals het hoort. Duikt er een of andere )!#*@$)@*#%)$@ voor je neus waardoor je TOCH moet remmen.
 
Ja naja... of ik ga er hoofdschuddend :N maar weer voorbij, of ik laat m'n snelheid maar ook wat zakken, afhankelijk van mijn gemoedstoestand
Ik heb allang geleerd dat het het beste is heeeel diep adem te halen en af en toe flink te zuchten.

En er zijn momenten dat ik even minder legale snelheden bereik om weg te komen bij bepaalde figuren. Als ik daar dan een prent voor zou krijgen, so be it. Maar ik heb geen zin mn leven in gevaar te laten brengen door iemand die geen recht heeft op dat roze pasje.
 
Ik heb allang geleerd dat het het beste is heeeel diep adem te halen en af en toe flink te zuchten.

En er zijn momenten dat ik even minder legale snelheden bereik om weg te komen bij bepaalde figuren. Als ik daar dan een prent voor zou krijgen, so be it. Maar ik heb geen zin mn leven in gevaar te laten brengen door iemand die geen recht heeft op dat roze pasje.
:^ daarom minder ik soms ook wel eens vaart. Een keertje reed ik op een 80km weg, voegt iemand in vanuit stilstand... (achter mij was er niemand, dus wachten wat zeker een optie :X) ... ik haal mijn schouders op en besluit de man maar in te halen. Wat doet die mafkees... die stuurt z'n auto naar links, om te verhinderen dat ik hem in zou halen :? :?
Bij zulke malloten neem ik dan dus RUIM afstand :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan