Het Triumph Daytona 6xx (600/650/675) topic deeltje triple

Status
Niet open voor verdere reacties.

chielmi

MF veteraan
30 mrt 2003
5.096
7
Heerenveen
Vorige delen:

Het grote Triumph Daytona 6xx topic
Het Triumph Daytona 6xx (600/650/675) topic deel II




Algemene info:

Daytona 600 Motorcycle encyclopedia
Het eerst 6xx model. De 600 (600CC v4-cilinder) werd gebouwd in 2003 en 2004.
Stijf frame, goede geometrie. Fijne zithouding en zeer opvallende looks. De 600 is geleverd in racing yellow, Tornado red en aluminium silver.
Helaas minder koppel en vermogen vergeleken met de 600CC Jappen. Daardoor nooit echt hoog geëindigd in de rijtesten, terwijl de Daytona op alle andere punten zeer goed mee kon komen.
Tweedehands vrij goed te vinden in Nederland, maar zeker in Duitsland.


Daytona 650 Motorcycle encyclopedia
De 650 is een door ontwikkeling op de Daytona 600. De 650 (650CC 4-cilinder) werd alleen in 2005 gebouwd. In Nederland zijn er <50 van verkocht. Kleuren waren racing yellow en tornado red.
Door een iets grotere slag nu 50CC meer. Daardoor duidelijk merkbaar meer koppel en vermogen, meer dan de 600CC Jappen. Daarnaast paar kleine wijzigingen (kleur demper, passagier voetsteunen).
Zeldzame zwaar onderschatte motor, in Nederland tweedehands vrijwel onvindbaar. In Duitsland staan er enkele te koop.


Daytona 675 Motorcycle encyclopedia
Volledig nieuw ontwikkelde motorfiets met een 675CC 3-cilinder blok. Het frame, 3-cilinder motorblok en alle overige onderdelen werden nieuw ontwikkeld. De 675 werd gebouwd van 2006 tot heden.

2006 kleuren: Scorched yellow, Tornado red, Graphite Grey
2007 kleuren: Scorched yellow, Tornado red, Graphite Grey, Jet black
2008 kleuren: Tornado red, Neon blue, Jet black, Phantom black (SE)
Daarnaast is er in 2008 een gelimiteerd aantal Neon blue SWA motoren gebouwd.
2009 kleuren: Tornado red, Jet black. Pearl white (SE)

Veruit de populairste motor in de 6xx reeks. Rij eigenschappen gedeeltelijk vergelijkbaar met de 650 (feedback, scherp insturen), maar wel sterk verbeterd. Geometrie gewijzigd waardoor de motor een stuk smaller en wat hoger is geworden. Redelijk extreme zitpositie, maar tijdens het rijden "klopt" de zitpositie exact!
Betrouwbare motor, eigenlijk geen echte / structurele problemen mee bekend. Winnaar van eigenlijk alle 600CC vergelijkingstesten in 2006 en 2007.

Daytona 675 bouwjaar 2009
Licht gewijzigd model voor 2009. Nieuwe topkuip, nieuwe vorkpoten met high en lowspeed demping, monobloque remmen. Paar kg minder zwaar (demper en wielen), 3 pk winst door hogere toerenbegrenzer.




Handige links:

Daytona600.org Forum met veel info over de Daytona 600 en de Daytona 650

Triumph675.net Groot forum met veel leden en veel informatie over de Daytona 675 en de Street triple

How to's Overzicht met alle how to's van triumph675.net

Onderdelen Exploded views met alle 675 onderdelen. Kunnen direct besteld worden, of handig om het onderdeelnr op te zoeken

Jack Lilley De grootste online Triumph onderdelen webshop. En aangezien het Britse Pond weinig waard is... ;)

Triumph VIN check Op deze pagina kun je controleren of er nog openstaande recalls zijn voor je Triumph




Testverslagen:

Motormaniacs Daytona 675

Motormaniacs Daytona 650

Duurtest van de Daytona 675 na 50.000 km

Motormaniacs Daytona 675 2009




Frequent visitors:

73 Daytona 650
full


alexed9 Daytona 675
!BRs0g8w!Wk~$(KGrHgoH-DUEjlLlw8DFBJ+dJ+UbEg~~_3.JPG


Andre_K6 Daytona 675
full


Bart. Daytona 675
full


Black Thunder Daytona 675
full


Captain675 Daytona 675

Catwezel Daytona 675
DCR_zoom.jpg


chiefrebel Daytona 675

Chielmi Daytona 675 2009
35c1150f94f2aac77df7a09286492d0a


Corina86 Daytona 675
1zehyti.jpg


-David- Daytona 675
full


DaytonaDavid Daytona 675

De spijker Daytona 675
20080517-DSC_0280.jpg


desp0 Daytona 675 '09

downsider Daytona 675
full


florisj Daytona 675
large


HinZu_86 Daytona 675
s1050712.jpg


Jaspertje Daytona 675
full


Joep XL Daytona 675
full


kawamenneke Daytona 675
full


Knaapie Daytona 675
full


Lelie Daytona 675
full


Mayocity Daytona 675
full


mlkm Daytona 675

Motje-Knotje Daytona 675

murk675 Daytona 675
386428589_5_f1ut.jpeg


Nice weather Daytona 675
full


Onderkruipsel Daytona 675
full


Patriot Daytona 675

Paul_675 Daytona 675
full


Pedro98 Daytona 675
b64bfd7a3eba4059c965f58834feacad


Peepie Daytona 675
IMG_2941.jpg


Penguin Daytona 650
2bros.jpg


RandyDaytona600 Daytona 600
Daytona_600_Silver_RHF_1024.jpg


Rassie Daytona 675 2009
full


Roel675 Daytona 675

samurainx Daytona 675
full


sawk86 Daytona 675 2009
1097.jpg


t_captain Daytona 675
full


Victor'83 Daytona 675
1zfm0z5.jpg


VTR Jeroen Daytona 675
full


wickwire-675 Daytona 675
full


XKB Daytona 675
DSCF1021_small-1.jpg
 
Laatst bewerkt:
Als er nog iemand aanvullingen heeft voor de openingspost, of wat gewijzigd wil zien laat het mij dan maar weten ;)
 
Meteen ff wat posten, zodat ie makkelijk terug te vinden is ;). Vandaag weer lekker 3-4 uurtjes gereden. Pre load adjusters opgehaald van PP tuning en m'n Watsen Design knippers zijn binnen :).
 
een tijdje geleden ging het over de vering van de 675. Nu ben ik zelf nog geen 70 kg en
wilde vandaag de vering veranderen maar met de handleiding erbij kwam ik er niet uit.
Je moet toch die 2 ringen boven die gele veer omhoog draaien en niet 1 van die 2 kleine stelschroefjes. Zoja gewoon 1 ring omhoog?
 
mlkm! Lang niet gezien (sterker nog, je hebt het hele vorige topic overgeslagen :+)

Deze moet je hebben:
full


Ik snap jouw uitleg van de ringen draaien niet helemaal, hopelijk maakt dit het wat duidelijker ;)
 
mooie fietsen die 675... :Y :Y

ik ben tevreden met me Tl1000, maar damn; wat een mooie fietsen die Daytona's 675..
succes mannen (meiden)
 
ik doe wel altijd netjes meelezen :Y

ik dacht juist dat je de achterveer moest verstellen

Tja, das afhankelijk wat je wilt natuurlijk. Bij de voorvering merk je het het snelst als er iets niet goed staat, maar achter is bij een foute instelling ook erg oncomfortabel.
Anders ff een keer langs een veringboer in de buurt rijden. Vaak stellen ze de vering gratis of iig goedkoop of op jouw gewicht :)
 
@ VTR Jeroen: Helemaal goed, dat huis met die rode Leon voor de deur woon ik (nog een maand). Ik was die gast die redelijk onder de tattoo's zit 8-) Maar dat kon je vast niet zo snel zien! :+
Had al zo'n vermoeden dat jij het was!
 
Laatst bewerkt:
mooie fietsen die 675... :Y :Y

ik ben tevreden met me Tl1000, maar damn; wat een mooie fietsen die Daytona's 675..
succes mannen (meiden)

Al proefgereden? Hinthinthint :P

Denk wel dat de 675 een 100% andere fiets is als de TL. Zo'n TL is wel een erg bruut apparaat :Y
 
:W ik doe ook weer mee :Y

wat druk met van alles, tentamens staan weer voor de deur, de motor moet nodig gepoetst :X en nog wat rot klusjes :r droger is kapot hier, dus volgend weekend maar wassen... geen zin in een paar droogrekken in mn kamer met kleding die moeten drogen, scheelt voor nu weer :Y

maar goed allemaal erg boeiend nieuws :+

schaamrand links gaat goed *D rechts is een drama :X morge nog ff uurtje pauze tussen het leren door :P
 
Mijn schaamranden willen ook nog niet echt vlotten.. :X In mijn achterhoofd ben ik gewoon zo bang om een schuifer te maken..moet er niet aan denken! Maar op zn kant leggen gaat bijna vanzelf zo makkelijk :Y !
 
Laatst bewerkt:
@ knaapie...

Vandaag lekker met de brommer naar je werk geweest?? haha of was jij dat niet?

10 voor 6, alblasserdam
Yep, was ik! Best warm met je wintervoering in je pak nu, maar 's ochtends had ik het echt nodig... :Y

Oh, en ik heb nog een TOR demper op zolder liggen. Had hem op de 675 zitten toen ik hem kocht, maar heb geen zin om constant dempers te wisselen met een circuitdagje. Ik hou het voor nu dus lekker bij standaard.
 
Mijn schaamranden willen ook nog niet echt vlotten.. :X In mijn achterhoofd ben ik gewoon zo bang om een schuifer te maken..moet er niet aan denken! Maar op zn kant leggen gaat bijna vanzelf zo makkelijk :Y !

dat kantelen daar moest ik ook flink aan wennen, geloof dat dat nu eindelijk een beetje goed gaat :P
en t mm werk laat nog even op zich wachten, zit nog met een cm of wat te klooien :X
 
Gaat steeds harder met de posts...en ik zie ook steeds meer 675's in de OP staan :)

Ik mag zometeen twee weken betaald 675 rijden! Valt een gat tussen inleveren van de leaseauto en ontvangen van de volgende, en voor die periode krijg ik kilometergeld *O*
 
Ik ben weer eens vrij hoor, gisteren 22 graden, nu 7,5 graden en mist :(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan