Het Triumph Daytona 6xx (600/650/675) topic deeltje triple

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heeft ie nou die speciale kappenset overgeblazen?? hij had toch een masterbike editie als ik me niet vergis??

Nou zo speciaal was ie niet... zaten welgeteld twee stickertjes extra op (niet eens onder de blanke lak) en de 675 sticker zag er iets anders uit.
Heb t inderdaad overgespoten omdat ik iets unieks wilde hebben.
 
@david, we zijn natuurlijk wel erg benieuwd wat je 5e dan waarschijnlijk gaat worden? ...Mijn 675 van jou loop nog perfect.
 
@david, we zijn natuurlijk wel erg benieuwd wat je 5e dan waarschijnlijk gaat worden? ...Mijn 675 van jou loop nog perfect.

Hey Joep!

Erg leuk om te horen, tis ook een fijne fiets!
Ja ik wil een 750/1000 aan gaan schaffen.. Merk gewoon dat ik daar wel een beetje aan toe ben. Heb nu wel voldoende ervaring met 600cc's
Weet alleen nog niet wat.
Slapeloze nachten...haha :+
 
fijn mensen daarzo in eindhoven! morgen dus even langs voor die kabel speling op dat exup verhaal, ze hebben me net ook kunnen uitrekenen wat de Restwaarde van de BPM is, en dat valt me zo'n 150 euro mee! :D nett cat. prijs is ook binnen voor de keuring, en schijnbar kan ik bij die knakkers langs op maandag ochtend zonder afspraak!

best relax
 
Goed gezien....
Ik hou van wisselen, de volgende wordt mn 5e motor al.
Ik vind het leuk om met regelmaat weer wat anders te rijden.
In de eerste instantie probeer ik m zo te verkopen, zo is ie het mooist vind ik.
Lukt dat niet, kan ik altijd nog es kijken.

Gewoon de onderdelen los verkopen had ik bij me Sv ook beter kunnen doen. Leverd over het algemeen meer op dan dat het op de motor zit.
 
Goedemiddag allemaal :W,

Ik ben mij aan het oriënteren op een nieuwe motor en een van de opties is de daytona 675 (2008 of 2009 model).

Nu hoopte ik dat jullie mij tips kunnen geven en wellicht jullie mening geven over oa:
- wie is volgens jullie de beste triumphdealer hier in Nederland? Of bij wie moet ik vanwege de negatieve ervaringen iig NIET zijn ;)
- heeft er iemand ervaring met het invoeren van een fiets uit Engeland, daar schijnen ze een stuk goedkoper te zijn?
- Weet er iemand in welke kleuren het 2008 model geleverd is? Die SE 2008 was geen mat zwart toch?
- en als jullie nog andere tips hebben hoor ik ze natuurlijk ook graag :P .

Groetjes ukki


p.s.
Zal me trouwens even netjes voorstellen want herken hier en daar wel een naam maar meeste MF’ers in dit topic ken ik nog niet.

Mijn naam is Peggy (aka Ukki), woon in almere en ben 25 jaar oud.
Ik heb sinds eind september 2008 mijn rijbewijs en nu inmiddels zo’n 14.000 km gereden.
Ik ben begonnen op een suzuki GS 500f, welke ik na nog geen 2 maanden heb ingeruild voor een Honda CBR 600 FSport.
En ik heb het idee om het volgende seizoen op een andere motor over te stappen, waarbij de daytona 675 toch wel een van de favorieten is op dit moment.

full


:W
 
ukki: ik heb die van mij net 3 dagen staan, en ik heb enooorm veel schik. Het is een waanzinnige motor met een ongeevenaard blok. de kracht die de 3 pitter uitspuugt is gigantisch en heerlijk als je net uit een bocht komt. ga er op proefrijden en je voelt het vanzelf, heeeerlijk!
en owja.. het is de mooiste natuurlijk! :D
 
En nog wat piccies van de circuitdagen in Frankrijk...(is foto van een foto dus kwaliteit is niet echt top, maar in het echie super scherp *D )

full
 
en nog "1 tje..

De 675 is hoger als mijn fireblade circuitfiets dus moest wat meer hellingshoek rijden om de knie aan de grond te krijgen :X

(Zag ze trouwens ook hier weer: als een aap er naast hangen, de knie haaks op het lichaam zetten, en dan zeggen dat ze hun knie aan de grond rijden _O- )

full
 
ow, is dat niet cool dan? ik wou namelijk een schuimrubber knie aan mijn voetpegs vastmaken en zegggen dat ik in bijna elke bocht kneedown! :P

super foto's man, effe netjes inscannen, heb je moie plaatjes aan overgehouden!
 
En nog wat piccies van de circuitdagen in Frankrijk...(is foto van een foto dus kwaliteit is niet echt top, maar in het echie super scherp *D )

[afbeelding]

Is dat op Ales? Zit ook te denken dat volgend jaar te doen.. Moet ik alleen we een trailer + trekhaak aan de beamert hangen.
 
En nog wat piccies van de circuitdagen in Frankrijk...(is foto van een foto dus kwaliteit is niet echt top, maar in het echie super scherp *D )

[afbeelding]

Ben benieuwd waneer ik zover naar onderen kan komen.

Vandaag de 675 nog maar weer even gewassen kan er niet tegen al de motor vuil is of als er wat lijkjes aan de voorkant zitten.

Tot waneer rijden jullie gemiddeld met de motor, gisteren sprak ik iemand en zij dat half sep de motor op stalling ging en dan niet eerder dan volgend jaar er weer uit zou komen.

Je heb toch nog best wat mooie dagen in sep okt nov. Ik rij zolang als het niet te koud is en als het nog te doen is met het blad dat op de weg ligt. En rij ook niet meer als er met zout is gestrooid.
 
Goedemiddag allemaal :W,

Ik ben mij aan het oriënteren op een nieuwe motor en een van de opties is de daytona 675 (2008 of 2009 model).

Nu hoopte ik dat jullie mij tips kunnen geven en wellicht jullie mening geven over oa:
- wie is volgens jullie de beste triumphdealer hier in Nederland? Of bij wie moet ik vanwege de negatieve ervaringen iig NIET zijn ;)
- heeft er iemand ervaring met het invoeren van een fiets uit Engeland, daar schijnen ze een stuk goedkoper te zijn?
- Weet er iemand in welke kleuren het 2008 model geleverd is? Die SE 2008 was geen mat zwart toch?
- en als jullie nog andere tips hebben hoor ik ze natuurlijk ook graag :P .

Groetjes ukki


p.s.
Zal me trouwens even netjes voorstellen want herken hier en daar wel een naam maar meeste MF’ers in dit topic ken ik nog niet.

Mijn naam is Peggy (aka Ukki), woon in almere en ben 25 jaar oud.
Ik heb sinds eind september 2008 mijn rijbewijs en nu inmiddels zo’n 14.000 km gereden.
Ik ben begonnen op een suzuki GS 500f, welke ik na nog geen 2 maanden heb ingeruild voor een Honda CBR 600 FSport.
En ik heb het idee om het volgende seizoen op een andere motor over te stappen, waarbij de daytona 675 toch wel een van de favorieten is op dit moment.

[afbeelding]

:W

Ik zou zeggen koop er nu vast een weet je gelijk wat je gemist hebt :)
 
Wie maakt er een volgende topic aan? Heb dit zelf nog niet eerder gedaan, vind het zonden als de hele OP verloren zal gaan als ik hem zou aan maken.
 
ik volg het niet helemaal meer, die lampjes zijn (dacht ik tenminste) niet meer dan indicatoren, doen die daadwerkelijk iets met de performance van je fiets????

@downsider: verder, zoals ik zei, het zou goed kunnen dat hij zijn dag niet heeft gehad, maakt me niet zo uit, maar ik kan inderdaad niet zo tegen preken.. en ben daar heel makkelijk in, ik werd heel vriendlijk geholpen aan de telefoon door die mensen in eindhoven.. zoals ik zei, ik snap het wel van die man in grave, dat is het punt niet, tuurlijk gaat het verhaal van handelaren op, en door zelf te importeren neem je hun handel af, en dat is heel vervelend voor ze.

ik vroeg om een handje hulp, en die wilde hij niet verlenen in deze situatie, heel kut voor mij, begrijpelijk vanuit zijn standpunt, ik vond het alleen wat bot. Als die man me wel had geholpen zou ik daar ook alle accesoires kopen die ik wil hebben, helpt ie me niet, ga ik die kopen bij een andere handelaar... en dat is mij net zo lief. ik wil brabant motoren in grave ook helemaal niet afkraken of afzeiken, en ik geloof best dat het een hele goeie winkel is..

ow, en even voor alle duidelijkheid, ik vroeg hem of hij wilde helpen een koplamp in te bouwen die ik dar niet heb gekocht... tuurlijk zou je die service kunnen verlenen als klantvriendlijkheid maar in dit geval schijnbaar niet. Ik pas liever ook geen folder aan die ik niet zelf heb ontworpen, maar soms doe ik dat wel uit klantvriendelijkheid.

zoals ik eerder al zei, ben daar ook wel eens binnen gelopen, en heel vriendelijk geholpen, dat ze hart hebben voor triumph staat buiten kijf, en dat ze heel goed, snel, mischien wel goedkoop service kunnen verlenen is heel goed mogelijk, mischien ook niet, kan ik iig helemaal niks over zeggen.

ik zelf had niet veel keuze, in nederland had ik deze fiets niet kunnen kopen, en op deze manier had ik daar net wel genoeg geld voor. dus voor mij is de keuze dan heel makkelijk.

ow en dan iets anders: dat inhouden bij 3000 toeren zou alles kunnen verklaren... althans, ik heb een theorie bedacht! })

komt ie dan: de triumph dealer in eindhoven verteld mij dat de EXUP klep begint te werken rondonm de 3000 toeren.. ik moet zo even googlen naar wat dat ding precies doet... geen idee namelijk...

als er inderdaad speling op die kabel zit, dan zou het mijn inziens toch moeten kunnen dat die speling er pas uitgetrokken word op het moment dat die klep in werking gesteld. ik gok erop dat die exup klep iets met de werking van de motor doet, en als die speling er eerst uitgetrokken moet worden dan zal het kunnen dat de motor even inhoud voor die klep begint te werken en de motor verder roffelt...


toch????? :D

Die lampjes zijn idd indicatoren,je kunt er niet de begrenzer mee instellen,da's een vaste waarde.
Komt volgens mij bij 14500 rpm in.

Dat je niet naar brabant motors gaat begrijp ik volkomen,men heeft daar een "aparte"manier om met mensen om te gaan.
Ik had er reeds een afspraak gemaakt en de 2e keer dat ik er kwam,ging men al met een veel gematigde manier met mij om,ik weet nog niet of ik mijn volgende beurt daar laat doen,ik zie wel,maar die 2e ervaring was niet slecht.

Ik heb ook geen dip bij welke toeren dan ook,dus dat van de exup klep lijkt mij ook zeer aannemelijk.
 
Die lampjes zijn idd indicatoren,je kunt er niet de begrenzer mee instellen,da's een vaste waarde.
Komt volgens mij bij 14500 rpm in.

Dat je niet naar brabant motors gaat begrijp ik volkomen,men heeft daar een "aparte"manier om met mensen om te gaan.
Ik had er reeds een afspraak gemaakt en de 2e keer dat ik er kwam,ging men al met een veel gematigde manier met mij om,ik weet nog niet of ik mijn volgende beurt daar laat doen,ik zie wel,maar die 2e ervaring was niet slecht.

Ik heb ook geen dip bij welke toeren dan ook,dus dat van de exup klep lijkt mij ook zeer aannemelijk.


dip is niet van klep, die is puur voor het geluid bij deze motor.....
kan vanalles zijn..... '(
 
pedro kom je er al een beetje uit?

Scale staat letterlijk : the light will illuminate in sequence 3000 rpm before the set change-upspeed in following order

1e(led) 3000 rpm before set change up speed.
2e 2250 rpm before set change up speed
3e 1500 rpm before set change up speed
4e 750 rpm before set change up speed
5e,6e en 7e at set change up speed

volgens mij betekent dat (en werkt het zo bij mij) dat als je hem instelt vanaf 11000 rpm de laatste 3 leds inkomen bij 14000 rpm,500 rpm voor de begrenzer
 
dip is niet van klep, die is puur voor het geluid bij deze motor.....
kan vanalles zijn..... '(

Er zitten 2 kleppen op de motor.
Een inlaat klep,voor in de kuip,bij de lucht inlaat,wordt met lucht druk aangestuurt en is bij mij uitgeschakeld door de dealer,schijnt geen nut te hebben en staat nu continue open.
En de 2e zit in de uitlaat,als deze niet naar behoren functioneerd,bv niet goed open gaat,kan deze toch een goede stroom van de uitlaat gassen belemmeren,toch?
 
pedro kom je er al een beetje uit?

Scale staat letterlijk : the light will illuminate in sequence 3000 rpm before the set change-upspeed in following order

1e(led) 3000 rpm before set change up speed.
2e 2250 rpm before set change up speed
3e 1500 rpm before set change up speed
4e 750 rpm before set change up speed
5e,6e en 7e at set change up speed

volgens mij betekent dat (en werkt het zo bij mij) dat als je hem instelt vanaf 11000 rpm de laatste 3 leds inkomen bij 14000 rpm,500 rpm voor de begrenzer

Ben er vandaag nog niet aan toe gekomen ben met neefje en nichtje naar de Zoo in Arnhem geweest. Lekker een middagje aapjes kijken weer eens wat anders als met de motor prutsen heb alleen gewassen.
 
Wie maakt er een volgende topic aan? Heb dit zelf nog niet eerder gedaan, vind het zonden als de hele OP verloren zal gaan als ik hem zou aan maken.

Hoeveel posts moeten we nog? Ik heb deel 4 klaar staan in Word. Ff knippen plakken en hij is er *D
 
Er zitten 2 kleppen op de motor.
Een inlaat klep,voor in de kuip,bij de lucht inlaat,wordt met lucht druk aangestuurd en is bij mij uitgeschakeld door de dealer,schijnt geen nut te hebben en staat nu continue open.
En de 2e zit in de uitlaat,als deze niet naar behoren functioneert,bv niet goed open gaat,kan deze toch een goede stroom van de uitlaat gassen belemmeren,toch?

Wat ik ervan begrepen heb en ook de uitdraaien gelezen daarvan is die klep er echt en alleen voor geluid tot ong 6000rpm gedempt daarna open(op 675.net is er een tuner die heeft aangetoond dat er zonder en met de klep geen verschil is in koppel noch vermogen )
dipje kan van alles zijn, daar ben ik zeker van maar wat?? geen idee...

die eerste klep waar jij het over had is een inlaat klep... open en dicht maakt ok hier weer geluids verschil uit(dat zuigende inlaat geluid wat je hoort is minder bij lage toeren met die klep werkend...

dipje heeft waarschijnlijk met de emissie eisen te maken>>dwz rijk getuned voor bepaalde uitstoot bij een bepaald toerental!! oplossing?? tuneboy/pc3>> lees af laten stellen bij goede tunert..
 
Ik ben blij met me daytona hoor, nog lekker gereden afgelopen dagen.
Met het mooie weer.

Van de week ook nog de orginele spullen opgehaald van de motor die de oude eigenaar nog moest brengen. Ziet er allemaal goed uit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan