Het Triumph Daytona 6xx (600/650/675) topic deeltje triple

Status
Niet open voor verdere reacties.
@ paul In principe kan ik morgen na mijn werk wel, dat zou dan rond een uur of 17.30 zijn. Ik ga er tenmindste van uit dat het geen uren duurt.

Heb je voldoende gereedschap?
 
is ook vervelend, maar het is mijn enige vervoer.. ik heb geen auto, wil ook geen auto! dus vandaar ook een beetje de haast.. de keuring kan gelijk zonder afspraak op dinsdag. dus dat is wel mooi. en hier in arnhem mischien zelfs al morgen.. maar dan moet die koplamp wel gefixed worden, en ik zal het mischien zelf wel kunnen, maar (en dat klinkt wat stom mischien) ik ben heel bang dat ik iets kapot maak! ben zoooooo blij met mijn brommertje :D :D

rijd geweldig, maar wou ik ook weten, hebben jullie ook even dat ie een heel klein beetje inhoud bij 3000 toeren?
 
@joep: dat zou geweldig zijn, ik ben zeker thuis, ik heb volgens mij wel alles dat ik nodig heb, doppen set, rateltje, schroevendraaier etc.

ben je op de motor naar je werk?
 
Laatst bewerkt:
rijd geweldig, maar wou ik ook weten, hebben jullie ook even dat ie een heel klein beetje inhoud bij 3000 toeren?

Moi
Nee hij mag volgens mij niet inhouden op welk toerental dan ook. Ja als die dik in het rode gebied zit, en alle blauwe lampies branden :+ Dat is juist een grote pluspunt van de 675. Het vermogen in alle toerentallen. :}
Misschien moet je even een sporttune laten laden. De Tor of Arrows tune.
Gr Freddie
 
Laatst bewerkt:
Moi
Nee hij mag volgens mij niet inhouden op welk toerental dan ook. Ja als die dik in het rode gebied zit, en alle blauwe lampies branden :+ Dat is juis een grote pluspunt van de 675. Het vermogen in alle toerentallen. :}
Misschien moet je even een sporttune laten laden. De Tor of Arrows tune.
Gr Freddie

Met die lampjes daar zeg je wat snap er nu nog niks van hoe ik ze aan moet zeggen.
Iemand een nederlandse gebruiksaanwijzing waar dat gedeelte in staat.
 
ik heb zowel de gebruikers handleiding als de WPHB in het engels in PDF formaat, maar gezien ik engels ben wil ik ook met alle plezier een aantal passages vertalen voor degene die meer moeite hebben met engels
 
maar, zo'n tune laden doe je toch met een triumph computer dingus bij een dealer? althans, ik dacht dat je dat niet zomaar zelf kon
 
maar, zo'n tune laden doe je toch met een triumph computer dingus bij een dealer? althans, ik dacht dat je dat niet zomaar zelf kon

Bij mij is er bij de dealer de laatste tor tune ingezet,had geen problemen,gewoon een update :Y

Was bij brabant motors grave :X .
Ging daar ook naar toe met mijn "geimporteerde" en kreeg ook een hele preek over "handelaren".
Toen ik een beetje in de "hete"schoot en hem vertelde dat ik minder goede ervaringen had met ene suzuki exclusief dealer en dat ik bij hem kwam omdat ie een goede naam had,ontdooide hij een beetje,ik heb er mijn afdekkapje gekocht en voorruitje en een beurt(uitgevoerd door zijn zoon).
Moet zeggen dat ze veel ervaring en hart voor triumph hebben en ben goed tevreden over de verrichtingen.
Een bijkomemde voordeel is dat je in de werkplaats aanwezig mag zijn tijdens de verrichtingen aan mijn fiets,zijn zoon tuned ook de 675 ers voor het circuit.
Dus als je een beetje tegen "preken" ;) kunt zou ik zeggen rijd er gewoon naar toe en maak een afspraak,geheid dat ie je niet afwijst ;)
 
Laatst bewerkt:
Hier de engelse,die ik in boek vorm heb(ik hoop dat de link werkt)

Triumph Daytona 675 Manuals

Die had ik al van chielmi gekregen maar toch bedankt.

maar, zo'n tune laden doe je toch met een triumph computer dingus bij een dealer? althans, ik dacht dat je dat niet zomaar zelf kon


Ik meende dat je zelf die lampjes in kon stellen. Denk dat ik dan een keer naar brabant toe rij om te kijken of hun dat ook kunnen doen voor mij
 
De 3 druk toetsen genoemd 1,2 en 3 van links naar rechts.
duw 1 en 3 tegelijke tijd in gedurende 4 seconden,in display krijg je "led 3"
Door op 2 te duwen ga je door het keuze menu,kies "scale" mode(gaan je ledjes 1 voor 1 aan van 11000 tot 14000 rpm)
Daarna 1 en 3 weer 4 seconden,in display verschijnt"tacho".
druk op 1 om,display geeft "A 1000"weer.
druk op 1 en je kunt het begin van het inkomen van de ledjes instellen voor maximum stel in op 11000,druk daarna op 2.
druk nu weer op 2
Als het goed is komen nu de ledjes in 1 voor 1 vanaf 11000 rpm tot alle aan bij 14000 rpm.

Ik hoop dat ik het goed vertaalt heb,moet nu gaan werken,lees het morgen wel :P

Ps natuurlijk wel met contact aan O-)
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij is SCALE mode met 11.000 rpm dat het 1e lampje aangaat met 8000 en de laatste met 11000. Maar ik kan het mis hebben.

De instelling 14.000 is trouwens wel erg hoog. Het blok loopt al iets voor de 14.000 in de begrenzer (tenzij je die eruit hebt getuned). Ik zou eerder 13500 aanhouden.
 
De 3 druk toetsen genoemd 1,2 en 3 van links naar rechts.
duw 1 en 3 tegelijke tijd in gedurende 4 seconden,in display krijg je "led 3"
Door op 2 te duwen ga je door het keuze menu,kies "scale" mode(gaan je ledjes 1 voor 1 aan van 11000 tot 14000 rpm)
Daarna 1 en 3 weer 4 seconden,in display verschijnt"tacho".
druk op 1 om,display geeft "A 1000"weer.
druk op 1 en je kunt het begin van het inkomen van de ledjes instellen voor maximum stel in op 11000,druk daarna op 2.
druk nu weer op 2
Als het goed is komen nu de ledjes in 1 voor 1 vanaf 11000 rpm tot alle aan bij 14000 rpm.

Ik hoop dat ik het goed vertaalt heb,moet nu gaan werken,lees het morgen wel :P

Ps natuurlijk wel met contact aan O-)

Ga daar vandaag niet meer mee aan de slag als je het niet erg vind. Zal even kijken of ik me zelf er mee red anders ga ik hulp zoeken ;)
 
ik volg het niet helemaal meer, die lampjes zijn (dacht ik tenminste) niet meer dan indicatoren, doen die daadwerkelijk iets met de performance van je fiets????

@downsider: verder, zoals ik zei, het zou goed kunnen dat hij zijn dag niet heeft gehad, maakt me niet zo uit, maar ik kan inderdaad niet zo tegen preken.. en ben daar heel makkelijk in, ik werd heel vriendlijk geholpen aan de telefoon door die mensen in eindhoven.. zoals ik zei, ik snap het wel van die man in grave, dat is het punt niet, tuurlijk gaat het verhaal van handelaren op, en door zelf te importeren neem je hun handel af, en dat is heel vervelend voor ze.

ik vroeg om een handje hulp, en die wilde hij niet verlenen in deze situatie, heel kut voor mij, begrijpelijk vanuit zijn standpunt, ik vond het alleen wat bot. Als die man me wel had geholpen zou ik daar ook alle accesoires kopen die ik wil hebben, helpt ie me niet, ga ik die kopen bij een andere handelaar... en dat is mij net zo lief. ik wil brabant motoren in grave ook helemaal niet afkraken of afzeiken, en ik geloof best dat het een hele goeie winkel is..

ow, en even voor alle duidelijkheid, ik vroeg hem of hij wilde helpen een koplamp in te bouwen die ik dar niet heb gekocht... tuurlijk zou je die service kunnen verlenen als klantvriendlijkheid maar in dit geval schijnbaar niet. Ik pas liever ook geen folder aan die ik niet zelf heb ontworpen, maar soms doe ik dat wel uit klantvriendelijkheid.

zoals ik eerder al zei, ben daar ook wel eens binnen gelopen, en heel vriendelijk geholpen, dat ze hart hebben voor triumph staat buiten kijf, en dat ze heel goed, snel, mischien wel goedkoop service kunnen verlenen is heel goed mogelijk, mischien ook niet, kan ik iig helemaal niks over zeggen.

ik zelf had niet veel keuze, in nederland had ik deze fiets niet kunnen kopen, en op deze manier had ik daar net wel genoeg geld voor. dus voor mij is de keuze dan heel makkelijk.

ow en dan iets anders: dat inhouden bij 3000 toeren zou alles kunnen verklaren... althans, ik heb een theorie bedacht! })

komt ie dan: de triumph dealer in eindhoven verteld mij dat de EXUP klep begint te werken rondonm de 3000 toeren.. ik moet zo even googlen naar wat dat ding precies doet... geen idee namelijk...

als er inderdaad speling op die kabel zit, dan zou het mijn inziens toch moeten kunnen dat die speling er pas uitgetrokken word op het moment dat die klep in werking gesteld. ik gok erop dat die exup klep iets met de werking van de motor doet, en als die speling er eerst uitgetrokken moet worden dan zal het kunnen dat de motor even inhoud voor die klep begint te werken en de motor verder roffelt...


toch????? :D
 
Laatst bewerkt:
wil even jullie mening hierover hebben:

<klikkerdeklik>

die zijn vrij goedkoop dacht ik zo, iemand ervarng mee? zouden die een beetje degelijk zijn?
 
Laatst bewerkt:
wil even jullie mening hierover hebben:

<klikkerdeklik>

die zijn vrij goedkoop dacht ik zo, iemand ervarng mee? zouden die een beetje degelijk zijn?

Weet niet of je al een keer bij polo bent geweest, maar als je daar bent zie je dat ze veel carbonlook hebben. Ik weet niet of dit ook carbonlook is, maar als ik naar het voorspatbord kijk zie je dat er een naad overheen loopt wat ik dan weer erg jammer vind.
 
Laatst bewerkt:
@David Wat zie ik nou dan op MP http://link.marktplaats.nl/269922905 Jammer dat je hem weg doet. Wat heb je op het oog als vervanger van dit moois, en je heb er best wat aan vervangen als ik de lijst zo bekijk die je er bij hebt gezet.

Mischien dat je de kosten daar sneller wat mee gedekt krijgt bij losse verkoop. Zijn denk ik lief hebbers zat hier.
 
Laatst bewerkt:
@David Wat zie ik nou dan op MP http://link.marktplaats.nl/269922905 Jammer dat je hem weg doet. Wat heb je op het oog als vervanger van dit moois, en je heb er best wat aan vervangen als ik de lijst zo bekijk die je er bij hebt gezet.

Mischien dat je de kosten daar sneller wat mee gedekt krijgt bij losse verkoop. Zijn denk ik lief hebbers zat hier.


Heeft ie nou die speciale kappenset overgeblazen?? hij had toch een masterbike editie als ik me niet vergis??
 
Heeft ie nou die speciale kappenset overgeblazen?? hij had toch een masterbike editie als ik me niet vergis??


Geen idee zo lang loop ik hier nog niet mee, maar denk er is maar een witte 675 die ik gezien heb. En dat zou dus die van David moeten zijn, maar kan me ook vergissen natuurlijk.
 
@David Wat zie ik nou dan op MP http://link.marktplaats.nl/269922905 Jammer dat je hem weg doet. Wat heb je op het oog als vervanger van dit moois, en je heb er best wat aan vervangen als ik de lijst zo bekijk die je er bij hebt gezet.

Mischien dat je de kosten daar sneller wat mee gedekt krijgt bij losse verkoop. Zijn denk ik lief hebbers zat hier.

Goed gezien....
Ik hou van wisselen, de volgende wordt mn 5e motor al.
Ik vind het leuk om met regelmaat weer wat anders te rijden.
In de eerste instantie probeer ik m zo te verkopen, zo is ie het mooist vind ik.
Lukt dat niet, kan ik altijd nog es kijken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan