het turbo en lachgas topic

street-fighter

MF veteraan
31 mrt 2005
8.154
0
omgeving leiden.
in het topic van wally over een turbo op een gixxer 1000 kwam ik met dit idee.

zodoende is hij nu hier, niet voor mensen die gaan zeiken dat het zwak is. maar voor de mensen die hier vragen over hebben en er gezellig over willen praten.

zelf rijkt mijn kennis niet onweis ver, maar er zijn mensen tussen die er wel meer van weten.

zodoende hier het begin van een gezellig topic hoop ik.

cheers steven :)
 
Nieuwkomer in de wereld van heftige tuning meldt zich.

Mijn vraag aan de mensen die een turbo en/of lachgas op hun machine hebben: Vanwaar de keuze voor een turbo of lachgas (voordelen/nadelen)?

Ik heb gekozen voor lachgas.
Het liefst zou ik een turbo op mijn machien zetten, maar dat vind ik te kostbaar. En nu maar hopen dat het lachgas-project niet net zo duur gaat worden.

Ook zal ik met een turbo sneller gaan rijden, omdat het vele vermogen altijd voorhanden is. Met een lachgaskit is het af en toe een sprintje....maar het kan ook zijn dat ik op deze wijze mijzelf probeer te overtuigen dat dit de beste keus is ;)
 
Turbo's ben ik wel een liefhebber van.
(Weet er alleen technisch weinig van en is vrij duur :X )



Lachas vind ik maar niks (niet lullig bedoelt voor de mensen die t hebben) aangezien je het maar ff kunt gebruiken en als te best voor je blok is het ook niet :P
 
Lachas vind ik maar niks aangezien je het maar ff kunt gebruiken en als te best voor je blok is het ook niet :P

Niet al te best voor je blok? Bron?

Kosten en winst van lachgas?
Een kit heb je als je goed zoekt wel voor 700-800 euro. De winst bepaal je zelf door de sproeiers die bij de kit zitten.
Ik heb sproeiers voor 40-60-80-100pk. 40pk moet de motor zonder aanpassingen goed kunnen hebben. Als je er 100pk bij wilt dan moet er gesleuteld worden.

Dus minimaal +40pk voor 800 euro. Dat is 20 euro voor een pk'tje erbij. Ik weet geen goedkopere manier.
 
ik vind dat je over lachgas gelijk hebt, het is een goedkope manier van tuning.

plus dat je zelf kan zeggen tot hoever je gaan wil. persoonlijk zou ik beginnen met de 20pk nozzels. als je wel sta te kijken van de power en op je kont lig had je netzogoed een turbo kunenn kopen.

kwa prijzen als je zelf je turbo erop bouw e.d. is de prijs anders als drive in, drive out natuurlijk.

groeten steven
 
waar haal je dit spul?!!?!

ik heb es zitte googlen maar ik kan nou niet echt leveranciers/dealers vinde om een turbo of NOS kit op je motor te laten zetten
 
geef mij maar een blower. turbo's zijn leuk, maar een blower is veeeeeeel leuker :Y

misschien komt er nog wel eens 1 op de rgv 800. *O* *O*

full
 
Ik vind de meerprijs voor een turbo het meer dan waard over NOS, want NOS is eigenlijk onbruikbaar......misschien met een sprintje tegen een andere gek, maar op de autobahn ofzo waar je continu extreem snel wil rijden en sprintjes wil trekken is het waardeloos, ga je op vakantie is na 30min je NOS al op.... :? Een turbo is altijd power, altijd voorhanden en op de lange duur zal het ook goedkoper zijn en je zal er veel meer plezier van hebben.

Lijkt mij. :+
 
maar op de autobahn ofzo waar je continu extreem snel wil rijden en sprintjes wil trekken is het waardeloos, ga je op vakantie is na 30min je NOS al op.... :?

Daar neem je ook geen lachgas voor natuurlijk.
Het gebruik van lachgas is geschikt voor het starten vanaf de lijn en voor als je eens een snel apparaat tegenkomt waarbij je net even tekort komt qua vermogen.

geef mij maar een blower. turbo's zijn leuk, maar een blower is veeeeeeel leuker :Y

Waarom is dat? :)
Het is minder efficient dan een turbo, dus waarom gaat bij jou een blower voor? Gebruikte techniek?
 
Laatst bewerkt:
lachgas vind ik echt geen tuning, een turbo daarin tegen wel weer..

Lachgas vind ik echt voor the fast and the furious fanaten :W

Turbo's, sja wat wil je weten?

ask me :)

EDIT:

over turbo's zelf dan, niet over welke voor je motor moet nemen, maar voor de geintresseerden kan ik het 1 en ander wel uitleggen ;)
 
lachgas vind ik echt geen tuning, een turbo daarin tegen wel weer..

Lachgas vind ik echt voor the fast and the furious fanaten :W

Turbo's, sja wat wil je weten?

ask me :)

EDIT:

over turbo's zelf dan, niet over welke voor je motor moet nemen, maar voor de geintresseerden kan ik het 1 en ander wel uitleggen ;)
Dus jij weet alles over turbo's? Mooi! *D

Hoe bouw ik er 1 op een NC30?
 
lachgas vind ik echt geen tuning, een turbo daarin tegen wel weer..

Lachgas vind ik echt voor the fast and the furious fanaten :W

Turbo's, sja wat wil je weten?

ask me :)

EDIT:

over turbo's zelf dan, niet over welke voor je motor moet nemen, maar voor de geintresseerden kan ik het 1 en ander wel uitleggen ;)


Wat ik wil weten is hoe het komt dat jij weet.
Ben benieuwd - rijdt je een motor met turbo ?
 
Waarom is dat? :)
Het is minder efficient dan een turbo, dus waarom gaat bij jou een blower voor? Gebruikte techniek?
[/quote]

is simpel, met een blower hebbie bij elk toerental vermogen, met een turbo heb je pas bij een bepaald toerental vermogen.
nu valt dat tegenwoordig wel mee, maar kijk maar naar een ouwe porsche 911 twin turbo, gaan als een raket, maar in het onderste toerengebied ist klote.

heb liever een motor waarvan ik weet waneer er vermogen uit komt en niet een die ineens ontploft.....

enigste nadeel van een blower is natuurlijk dat je vermogen nodig hebt om hem aan te drijven, maar dan geeft hij nog veeeeeeeeeeeel vermogen.

kijk maar naar dragracen: met die dikke V8 blokken rijden ze ook alleen maar met blowers, is niet voor niets :]

en iedereen gebruikt al een turbo, af en toe iets anders is ook wel leuk :Y
 
Waarom is dat? :)
Het is minder efficient dan een turbo, dus waarom gaat bij jou een blower voor? Gebruikte techniek?

is simpel, met een blower hebbie bij elk toerental vermogen, met een turbo heb je pas bij een bepaald toerental vermogen.
nu valt dat tegenwoordig wel mee, maar kijk maar naar een ouwe porsche 911 twin turbo, gaan als een raket, maar in het onderste toerengebied ist klote.

heb liever een motor waarvan ik weet waneer er vermogen uit komt en niet een die ineens ontploft.....

enigste nadeel van een blower is natuurlijk dat je vermogen nodig hebt om hem aan te drijven, maar dan geeft hij nog veeeeeeeeeeeel vermogen.

kijk maar naar dragracen: met die dikke V8 blokken rijden ze ook alleen maar met blowers, is niet voor niets :]

en iedereen gebruikt al een turbo, af en toe iets anders is ook wel leuk :Y

Twin turbo was toch juist bedoeld:
1 kleine(re) turbo zodat het voertuig ook bij lage toeren snel meer vermogen gaat maken, en de tweede grotere turbo neemt het bij hogere toerentallen over?

Die kleine turbo draait dan gewoon door op zn maximale toeren en het overtollige boost wordt eruit gegooit door de waste gate?


Ik dacht wel dat er veel meer power uit een blok gehaald kan worden met een turbo dan met een supercharger...?


Dit is een gaaf topic :Y
 
Voor zover ik wat afweet van nos is dat het ook veel riskanter is met je brandstof verhouding. Maar ik ken op dat gebied alleen de ervaringen van mensen die nos installeerden op 2-takt machines, zal wel iets anders liggen.

Iemand die het zeker weet?
 
Terug
Bovenaan Onderaan