~~ het twaalfste grote XT/XTZ/TT/TTR topic en WR450F-2007 ~~

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kan iemand mij helpen met het volgende? Ik ben bijna klaar met het terugbouwen van het blok in mijn XT600Z Tenere (1VJ). Echter: de massakabel. Ik ben vergeten op welke plek ik die moet terugplaatsen. Het lijkt erop dat-ie langs de olieleidingen ergens bovenin moet worden vastgezet met een M6 boutje. Wie weet raad? Alvast bedankt.
Zat die niet aan je startmotorbevestiging?
 
Goed om te weten, ga idd op zoek naar een elektrische. Maar naast een kickstart moet er ook nog een kleplichter bij.
Een normale kickstart heeft een automatische kleplichter. Tenminste, de 2KF heeft dit maar ik denk dat alle kickstart modellen dit hebben. Werkt heel aardig hoor (mits goed afgesteld).
 
mmmhh, andere motor gaat waarschijnlijk niet door. Quizvraagje: welke xt600 heeft èn kick èn elektrisch?

Waarom zou je een af-kickstarter willen?

Je zou eventueel een 3tb om kunnen bouwen, of een 2kf voorzien van een elec start.
In beide gevallen is het een hoop werk en euro`s terwijl je (volgens mij) die kick start nimmer gebruikt.
(gemak dient de mensch :z )

Overigens een spiksplinternieuwe XT voor weinig: http://www.speurders.nl/overzicht/w...l-bezoekerstoel-xt-600-zwart-z-138625035.html
 
Waarom zou je een af-kickstarter willen?

Je zou eventueel een 3tb om kunnen bouwen, of een 2kf voorzien van een elec start.
In beide gevallen is het een hoop werk en euro`s terwijl je (volgens mij) die kick start nimmer gebruikt.
(gemak dient de mensch :z )

Overigens een spiksplinternieuwe XT voor weinig: http://www.speurders.nl/overzicht/w...l-bezoekerstoel-xt-600-zwart-z-138625035.html


Ik weet nog een leuk adres waar je XT's kunt huren voor €10.- perdag!!!

*


*



*


*


*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
***

*
*
*
*
*
*


******



full
 
@mecanico: dat probleem wat jij heb, heeft Bolski ook geregeld gehad met zijn ttr. En ik ook soms destijds. Wat hielp was de ontsteking goed inpuiten met een vochtverdrijver. Daarna had ik er maanden geen last meer van. Bolski gebruikte een goedje wat veel in de duiksport wordt gebruikt om de ontsteking vrij te houden van vocht.

Edit: las nog even rustig je bericht door, maar bij jou speelt het dus al voordat je de motor hebt afgespoten.
 
Laatst bewerkt:
@mecanico: dat probleem wat jij heb, heeft Bolski ook geregeld gehad met zijn ttr. En ik ook soms destijds. Wat hielp was de ontsteking goed inpuiten met een vochtverdrijver. Daarna had ik er maanden geen last meer van. Bolski gebruikte een goedje wat veel in de duiksport wordt gebruikt om de ontsteking vrij te houden van vocht.

Edit: las nog even rustig je bericht door, maar bij jou speelt het dus al voordat je de motor hebt afgespoten.
Hi Jonne,

Goed dat je hier nog eens voor bij komt :) Ik had het al met een andere cdi geprobeerd, en ga binnenkort een andere bougie en bobine proberen. Eerst maar eens helemaal droog trappen, nieuwe benzine erin en weer vrolijk verder kicken. Vochtverdrijver is een goed idee. Welk spul gebruikt je daarvoor?
 
Weet iemand of het achterwiel van de xt het zelfde is gebleven van 1989 tot 2002? Een is trommel ander schijf, maar zijn de naven nog veranderd in diktes grotes?
Iemand informatie hier over? Bedankt.
Ga namelijk een 1989 naaf in mijn 2002 zetten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan