~~ het twaalfste grote XT/XTZ/TT/TTR topic en WR450F-2007 ~~

Status
Niet open voor verdere reacties.
Die van 'mij' is wel voor een schijf, hoor.


Weet ik, ik bedoel of er verschil zit behalve met schijf en een met trommel.
Ik had hem gemonteerd en het paste volgens mij zonder problemen, de schijf lijnde ook goed uit. Alleen hield ik wat ruimte naast mijn spacer over klein beetje maar. Weet niet of dat nog dicht word geknepen bij het aandraaien.
 
Is toch simpel, als je van je originele naaf buitenkant lager tot buitenkant lager meet en dit ook doet met de naaf van de 1989 en dit komt overeen dan moet het goed zijn.

je meet lint door de naaf heen steken, waar normaal je as door gaat.
 
iemand van hier ervaring met het fixen van een kras in de binnenpoot v.d. voorvork?
Heb een kras erin zitten, en ik wil proberen of ik hem met een heel fijn schuurpapiertje kan polijsten.
Ik kan hem eventueel ook nog nabewerken op de draaibank.

Vind een nieuwe poot wel erg duur... (300 euro voor 2stuks bij cms, kan niet per 1...)
Anders misschien een ups vork erin...
Durf het bijna niet te zeggen :+ maar 't is voor de honda xr400 ''97 O-)
Aangezien hier toch veel technisch onderlegde mensen zitten waag ik het er toch maar op :P

Enne nou ik toch de hele handel uit elkaar heb liggen, progressieve veren erin?
Lees er veel goede verhalen over, maar waarom zitten die er standaard niet in dan?
 
Laatst bewerkt:
Is toch simpel, als je van je originele naaf buitenkant lager tot buitenkant lager meet en dit ook doet met de naaf van de 1989 en dit komt overeen dan moet het goed zijn.

je meet lint door de naaf heen steken, waar normaal je as door gaat.


Ik heb geen originele naaf vandaar ;)
Zou iemand van hier dit voor mij kunnen opmeten? Van een 2002 xt600e
Mvg
 
hmm, er wordt teveel gesleuteld, en te weinig gereden. Ti's prachtig weer ga toch crossen..
 
Oke, dan word wat lastiger, sorry heb geen spullen van na 87.

Inderdaad Joost, ik kom nog niet eens aan sleutelen toe, laat staan rijden. Zaterdag wel ommetje maken denk.
 
iemand van hier ervaring met het fixen van een kras in de binnenpoot v.d. voorvork?
Heb een kras erin zitten, en ik wil proberen of ik hem met een heel fijn schuurpapiertje kan polijsten.
Ik kan hem eventueel ook nog nabewerken op de draaibank.

Vind een nieuwe poot wel erg duur... (300 euro voor 2stuks bij cms, kan niet per 1...)
Anders misschien een ups vork erin...
Durf het bijna niet te zeggen :+ maar 't is voor de honda xr400 ''97 O-)
Aangezien hier toch veel technisch onderlegde mensen zitten waag ik het er toch maar op :P

Enne nou ik toch de hele handel uit elkaar heb liggen, progressieve veren erin?
Lees er veel goede verhalen over, maar waarom zitten die er standaard niet in dan?


Hou maar op, keerring blijft lekken..
 
iemand van hier ervaring met het fixen van een kras in de binnenpoot v.d. voorvork?
Heb een kras erin zitten, en ik wil proberen of ik hem met een heel fijn schuurpapiertje kan polijsten.
Ik kan hem eventueel ook nog nabewerken op de draaibank.

Vind een nieuwe poot wel erg duur... (300 euro voor 2stuks bij cms, kan niet per 1...)
Anders misschien een ups vork erin...
Durf het bijna niet te zeggen :+ maar 't is voor de honda xr400 ''97 O-)
Aangezien hier toch veel technisch onderlegde mensen zitten waag ik het er toch maar op :P

Enne nou ik toch de hele handel uit elkaar heb liggen, progressieve veren erin?
Lees er veel goede verhalen over, maar waarom zitten die er standaard niet in dan?

Ik heb ooit eens de opstaande randen van een kras met een oliesteentje weggepoetst. Het plekkie heeft altijd last van roestvorming gehouden.

Progressieve veren is leuk voor een wegtoerfiets, waar het wat meer op comfort aankomt icm duopassagier en/of bagage.
Lineaire veren werken net als je demping, ook lineair. Demping kun je niet progressief aanpassen.
Maw, in het beginstuk heb je te veel demping , aan het einde van de veerweg, als de progressieve veer weer uit veert, te weinig. En dat wil je met een Offroad/Enduro motor echt niet. Ding moet de hele veerweg kunnen benutten en de demping moet dat wel aankunnen.
Progressieve veren is een compromis.

Edit : o crap, het ging niet over een WR/XT achtige ;)
 
Laatst bewerkt:
Kibbe,
Dat voorgevoel had ik ook ja...
Zou zonde zijn van nieuwe olie/keerringen/stofkappen enzo

Gassen,
Bedankt voor de uitleg, misschien als de portemonnee het toelaat gewoon iets sterkere veren erin. Schijnt voor mijn motor al veel verschil uit te maken.

Iemand een goed adres waar ze een voorvork kunnen fixen? Opnieuw verchromen en de hele mikmak...
 
Laatst bewerkt:
Ask Ms Google op hard verchromen. Of anders een 2nd hands, er is toch zat van dat spul in omloop? OTR sloperijen demontage bedrijven?
 
Tot nu toe alleen hele voorvorken gevonden (ook niet veel trouwens)...
En voor een prijs dat ik net zo goed een dikke upside down vork erin kan zetten. Alhoewel ik dan natuurlijk wel weer van alles aan moet passen maar toch.

Google uiteraard al geprobeerd, maar ik vind alleen een paar bedrijven in Zwolle en Noord holland, dat moet dichterbij kunnen lijkt me...
 
Kibbe,
Dat voorgevoel had ik ook ja...
Zou zonde zijn van nieuwe olie/keerringen/stofkappen enzo

Gassen,
Bedankt voor de uitleg, misschien als de portemonnee het toelaat gewoon iets sterkere veren erin. Schijnt voor mijn motor al veel verschil uit te maken.

Iemand een goed adres waar ze een voorvork kunnen fixen? Opnieuw verchromen en de hele mikmak...
Hier heb ik een keer wat laten repareren. ( niet goedkoop hoor )
Hardchroom van der Meer
 
Ik heb ooit eens de opstaande randen van een kras met een oliesteentje weggepoetst. Het plekkie heeft altijd last van roestvorming gehouden.

Progressieve veren is leuk voor een wegtoerfiets, waar het wat meer op comfort aankomt icm duopassagier en/of bagage.
Lineaire veren werken net als je demping, ook lineair. Demping kun je niet progressief aanpassen.
Wel met het olienivo (luchtkamer) toch ?

Maw, in het beginstuk heb je te veel demping , aan het einde van de veerweg, als de progressieve veer weer uit veert, te weinig. En dat wil je met een Offroad/Enduro motor echt niet. Ding moet de hele veerweg kunnen benutten en de demping moet dat wel aankunnen.
Progressieve veren is een compromis.

Edit : o crap, het ging niet over een WR/XT achtige ;)
 
hmm, er wordt teveel gesleuteld, en te weinig gereden. Ti's prachtig weer ga toch crossen..

B|

full
 
@mecanico: dat probleem wat jij heb, heeft Bolski ook geregeld gehad met zijn ttr. En ik ook soms destijds. Wat hielp was de ontsteking goed inpuiten met een vochtverdrijver. Daarna had ik er maanden geen last meer van. Bolski gebruikte een goedje wat veel in de duiksport wordt gebruikt om de ontsteking vrij te houden van vocht.

Edit: las nog even rustig je bericht door, maar bij jou speelt het dus al voordat je de motor hebt afgespoten.
Bij mij bleek het niets met de ontsteking te maken te hebben achteraf. Ik had trouwens overal dielectrical grease in gedaan.

Maar achteraf waren de ontluchtingsslangen en de beluchtingsslangen van de carburateur te lang. Na een tip deze ingekort en het probleem heeft zich nooit meer voorgedaan.
 
Tot nu toe alleen hele voorvorken gevonden (ook niet veel trouwens)...
En voor een prijs dat ik net zo goed een dikke upside down vork erin kan zetten. Alhoewel ik dan natuurlijk wel weer van alles aan moet passen maar toch.

Google uiteraard al geprobeerd, maar ik vind alleen een paar bedrijven in Zwolle en Noord holland, dat moet dichterbij kunnen lijkt me...
Ik heb nog een 2KF voorvork over. Dan zitten er tenminste YAMAHA onderdelen op die H*nbah.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan