~~ het twaalfste grote XT/XTZ/TT/TTR topic en WR450F-2007 ~~

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb nagekeken, maar weet niet van alle sproeiers de maten uit mijn hoofd, maar kwamen overeen met een carb die ik nog open had liggen, ik gis dat die niet alle twee het zelfde veranderd hebben.
Kan je die er niet opzetten? Dan weet je in ieder geval of het aan de carburateur ligt.
 
Meh, helaasch.

Motor houdt in vanaf ongeveer half gas. Hij gaat dan erg schokkend rijden. Met rustig gas geven wil hij wel in toeren klimmen. Hij start goed op choke en als ik de choke weer eindig dan zakt hij ook echt in toeren. Met choke lijken de symptomen erger te worden.

Dit is een motor waar ik al veel kleine dingetjes heb opgelost en hij begint steeds een beetje beter te lopen, maar dit laatste lukt me steeds niet. Wat ik al heb verbeterd: loszittende accupool, kapotte bougiedop, slechte bougiekabel, membraam van tweede carb zat verkeerd gemonteerd, dat kleine membraampje aan de zijkant heb ik nu goed gemonteerd, benzineslangen zijn nu goed gemonteerd, CDI zit beter dicht.

Zover ik weet zijn de sproeiers en de naalden standaard en staan die standaard afgesteld.
Tankontluchting?
 
Goh, nog niet naar gekeken eigenlijk..

Nah, gister na het tanken had hij er ook direct last van.
Juist dát is eigenlijk een indicatie zijn dat de beluchting niet goed is;meer brandstof = minder lucht in de tank -> eerder vacuüm.
Je kunt de brandstofslang van de carburateur afhalen en dan in een jerrycan hangen. Kraan open en kijken of er gemakkelijk een liter of wat in de jerrycan terecht komt;zoja: beluchting OK.
Vlotter niveau bekijken met een doorzichtig slangetje aan de onderzijde van de vlotterbak en dan omhoog houden langs de vlotterbak aftapschroefje losdraaien naturelement). Zo krijg je een indicatie van het vlotterniveau.

Als je dat slangetje ook in de jerrycan (jampot , mag ook ook een augurkenpot zijn) laat uitkomen kun je ook zien of de brandstof blijft stromen.
 
Laatst bewerkt:
Juist dát is eigenlijk een indicatie zijn dat de beluchting niet goed is;meer brandstof = minder lucht in de tank -> eerder vacuüm.
Je kunt de brandstofslang van de carburateur afhalen en dan in een jerrycan hangen. Kraan open en kijken of er gemakkelijk een liter of wat in de jerrycan terecht komt;zoja: beluchting OK.
Vlotter niveau bekijken met een doorzichtig slangetje aan de onderzijde van de vlotterbak en dan omhoog houden langs de vlotterbak aftapschroefje losdraaien naturelement). Zo krijg je een indicatie van het vlotterniveau.

Als je dat slangetje ook in de jerrycan (jampot , mag ook ook een augurkenpot zijn) laat uitkomen kun je ook zien of de brandstof blijft stromen.
of je rijdt een rondje zonder tankdop
 
Waar is die foto van deze 550 in zijn natuurlijke habitat? Herfstblaadjes en modder, nog met rode kapjes en blauw voorwiel.
Die heeft Kibbe.

Ik heb wel deze, van een MF megameeting van aantal jaar geleden:
full


Als je 'm weg doet moet je hem wel eerst aan mij aanbieden hoor! Het is dat er elke keer iets stoms tussen kwam, anders had ik hem zelf terug gekocht : '( .
 
Laatst bewerkt:
ben al tijdje aan het kijken naar een leuke goedkope beginnersmotor en liep deze tegen het lijf:
http://link.marktplaats.nl/681846232

al wat contact gehad met eigenaar en die vertelde me dat alleen ketting er aan zit te komen. Heb al wat opgezocht en gelezen dat de uitlaatbochten vaak wegroesten. Nog meer dingen waar ik op moet letten of die jullie nu al opvallen aan de fiets?

Niemand hier die me zou kunnen/willen helpen? Ga woensdagavond kijken!
 
Mooi *D

Ennu komkommer, ik denk niet dat deze motor ooit nog in zijn geheel verkocht gaat worden. Ik heb hem voor de onderdelen gekocht aangezien mijn eigen xt echt ruk bleek te zijn :P Achteraf gezien was dit een veel betere basis voor het project geweest maar het frame en een aantal onderdelen van de oude xt zijn al gepoedercoat dus ik ga toch met de oude verder.

Ik heb wel een flinke berg onderdelen te koop nu _O-
http://www.marktplaats.nl/a/motoren...285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr
 
Laatst bewerkt:
Mooi *D

Ennu komkommer, ik denk niet dat deze motor ooit nog in zijn geheel verkocht gaat worden. Ik heb hem voor de onderdelen gekocht aangezien mijn eigen xt echt ruk bleek te zijn :P Achteraf gezien was dit een veel betere basis voor het project geweest maar het frame en een aantal onderdelen van de oude xt zijn al gepoedercoat dus ik ga toch met de oude verder.

Ik heb wel een flinke berg onderdelen te koop nu _O-
http://www.marktplaats.nl/a/motoren...285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!
 
Vlotter niveau bekijken met een doorzichtig slangetje aan de onderzijde van de vlotterbak en dan omhoog houden langs de vlotterbak aftapschroefje losdraaien naturelement). Zo krijg je een indicatie van het vlotterniveau.
Vandaag gedubbelcheckt, het leek even of de vlotters lek waren oid, na test bleek toch van niet. Desalniettemin vervangen, maar helaasch, ook dat niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan