~~ het twaalfste grote XT/XTZ/TT/TTR topic en WR450F-2007 ~~

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik kom op internet verschillende waarden tegen voor hoeveel PK een XT600E nou heeft. De 2 waarden die ik tegenkom zijn 45 pk (of 32,8 kW) en 40 pk (29,4 kW).

Mijn brommert staat als 25 kW op kenteken dus vandaar dat ik het ff vraag: kan ik aan bijvoorbeeld een motorcode zien welke versie ik heb? Heb overigens een een fiets uit 1998 dat volgens chassis en motorcode een 3TB is, maar de tank en bijbehorende kappenset duiden op een DJ02. Als ik het goed begrijp is de rood/zwarte combi uit 1998 de laatste uit de 3TB reeks en hadden ze die al wel voorzien van de kappenset zoals de DJ02 ze heeft.
 
Laatst bewerkt:
Misschien als je op de rdw site je kenteken invoert? Meestal staan dat soort gegevens er niet bij maar soms heb je geluk..
 
dan staat daar als vermogen 25 kW ;)
De fiets kan wat mij betreft weer terug naar z'n volle vermogen op de papieren maar ik laat het lekker zo. Is ie wat meer waard (of iets makkelijker te verkopen) aan beginnend bestuurders. Mocht hij nog 'ns van eigenaar gaan wisselen.
 
Laatst bewerkt:
ik kom op internet verschillende waarden tegen voor hoeveel PK een XT600E nou heeft. De 2 waarden die ik tegenkom zijn 45 pk (of 32,8 kW) en 40 pk (29,4 kW).

Mijn brommert staat als 25 kW op kenteken dus vandaar dat ik het ff vraag: kan ik aan bijvoorbeeld een motorcode zien welke versie ik heb? Heb overigens een een fiets uit 1998 dat volgens chassis en motorcode een 3TB is, maar de tank en bijbehorende kappenset duiden op een DJ02. Als ik het goed begrijp is de rood/zwarte combi uit 1998 de laatste uit de 3TB reeks en hadden ze die al wel voorzien van de kappenset zoals de DJ02 ze heeft.
Klopt.
Ik heb een 3tb uit `90 en die geeft volgens http://www.vwe.nl/ 33kw.
Nu heb ik laatst een xt600e uit `99 gekocht en deze heeft maar 29 kw.
Van die laatste twijfel ik steeds meer of het een 3tb is want het frame is anders dan die uit `90.
 
Laatst bewerkt:
Met wat hulp vandaag het blok er terug in gehangen en veel andere dingen gemonteerd.
Lekker opgeschoten, morgen weer verder en dan moet 'ie af kunnen komen.

Zijn er nog tips & trucks om de olie er in te doen?
Gewoon het reservoir vol gooien en ontluchtingsnippel bij het filter gebruiken?
 
getattachment
 
waar zitten de verschillen in het frame in dan?

Bij de uitlaat.
De uitlaatdemper is onderdeel van de stevigheid van het subframe.
Bij montage van een niet standaard demper is het raadzaam een versteviging te monteren (te koop bij Bolski)

Bij die van `99 loopt een buis naar het subframe.
 
hmm. Ik heb dus een '98 met niet standaard demper. Mij is het niet opgevallen dat er ergens iets mist of zo.. waar moet ik het ergens zoeken? Waar zou die buis moeten lopen precies?
 
ooh dat is inderdaad wel heel anders! Mijn frame is hetzelfde als die onderste en zou toch echt uit '98 moeten komen.. met 3TB als chassisnummer :Y
 
Laatst bewerkt:
Deze week eindelijk een motorlift gekocht. Eisen waren dat beide wielen van de grond komen en dat ook 'la vache morte' er ook op kan. Trapbokjes voor een crosser viel dus af. Op mp dit ding gescoord en ben erg content mee. Zitten zwenkwieltje onder dus het hele zooitje kan ook nog verplaatst worden. Ook de ttr komt met z'n voetjes van de vloer met deze lift. Ik zet de motor vast met wat spanbandjes, maar ook zonder blijft het stabiel staan.

5d1idu.jpg


Vandaag van de 660 een lek in de tank gerepareerd en wegbanden er onder gezet en voor het eerst sinds een half jaar weer mee gereden. Dat blok blijft geweldig, veel meer koppel dan z'n luchtgekoelde broertjes.
 
Iemand enig idee of er ergens nog 3de overmaat zuigerveren voor een xt550 te vinden zijn? Zuiger 3de overmaat kan ik wel vinden...
 
Weet iemand een goed adres om de carb's van mijn XT600e (2000) af te laten stellen (liefst een beetje in het midden van het land). Ik heb een sportuitlaat en een airtech luchtfilter gemonteerd.


Verder heeft de vorige eigenaar het aftap-boutje van de carb dolgedraaid, heeft iemand daar ervaring mee? (uitboren zie ik niet echt zitten)
 
Laatst bewerkt:
Weet iemand een goed adres om de carb's van mijn XT600e (2000) af te laten stellen (liefst een beetje in het midden van het land). Ik heb een sportuitlaat en een airtech luchtfilter gemonteerd.


Verder heeft de vorige eigenaar het aftap-boutje van de carb dolgedraaid, heeft iemand daar ervaring mee? (uitboren zie ik niet echt zitten)

Motogadgets
Schapendijk 37, 7715 PV Punthorst ‎
0529 480 631 ‎ · motogadgets.nl
 
Iemand enig idee of er ergens nog 3de overmaat zuigerveren voor een xt550 te vinden zijn? Zuiger 3de overmaat kan ik wel vinden...
Heb nog een hele 550 die stof staat te vangen. Lopend weggezet, met xt600 schijfrem voorvork en krat met onderdelen. Zacht prijsje. Pm maar als je interesse hebt.
 
Er is zeker niemand die heel toevallig een setje velgen voor XT600E heeft liggen? Staat interesseert me niet zo, als ze maar recht zijn.

Wil eigenlijk een extra setje voor de noppenbandjes
 
Met wat hulp vandaag het blok er terug in gehangen en veel andere dingen gemonteerd.
Lekker opgeschoten, morgen weer verder en dan moet 'ie af kunnen komen.

Zijn er nog tips & trucks om de olie er in te doen?
Gewoon het reservoir vol gooien en ontluchtingsnippel bij het filter gebruiken?

Yes. Olietankje vol en met de killswitch uit (zonder olie wil je niet dat'ie aanslaat) en ontluchting bij het filter open kicken tot er olie uit komt.
Gaat beter wanneer je het oliefilter en de oliepomp ook alvast volstort met olie en het ontluchtingsboutje van het filter er helemaal uit draait. Dan het oliepeilritueel uitvoeren en tot het juiste niveau bijvullen. Maar inmiddels was het vast al gelukt :)
 
Yes. Olietankje vol en met de killswitch uit (zonder olie wil je niet dat'ie aanslaat) en ontluchting bij het filter open kicken tot er olie uit komt.
Gaat beter wanneer je het oliefilter en de oliepomp ook alvast volstort met olie en het ontluchtingsboutje van het filter er helemaal uit draait. Dan het oliepeilritueel uitvoeren en tot het juiste niveau bijvullen. Maar inmiddels was het vast al gelukt :)
Inderdaad, gisteren proefrit gemaakt! *D
Behoudens diverse lekkages :X is de proefrit geslaagd. :P
Ik heb het min of meer gedaan zoals je beschrijft.
Wel fijn dat 'ie weer rijdt. :]

xt1s.jpg
 
Laatst bewerkt:
Zo, even een nieuw luchtfiltertje en div. andere dingetjes besteld voor de 500.

Oude luchtfilter was helemaal verteerd met gaten en al, ding pleurde gewoon uit elkaar :X
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan