~~ het twaalfste grote XT/XTZ/TT/TTR topic en WR450F-2007 ~~

Status
Niet open voor verdere reacties.
Grappig! Ben je dan ook een oud MSGer, zoals Tarwetijger?

Nee, de campus begint langzamerhand steeds minder vrij te worden :( Feesten met meer dan 25 personen moet je aanmelden, er mogen geen (grote) vuren meer gemaakt worden, fietsen worden regelmatig weggehaald. Ze hebben een tijd terug zelfs geprobeerd alle banken weg te halen :(

De oude 550 heeft nog een keer gediend als cameramotor tijdens een bata. En later nog een keer met een 660 die een dag later op transport naar marokko moest (lekker gek als je zo terugdenkt).
 
Hallo mannen,

iemand nog een nette xt660r voorvork liggen waar hij vanaf wil?
ik zoek ook nog standaard knipperlichten rechts voor en achter,zadel,koplamp,achter en voorspatbord

Schuivertje gemaakt :(


bedankt,
 
Laatst bewerkt:
Heb gisteren een achterspaak uit m'n wiel gereden ;(

Heeft er iemand wellicht nog ergens een spaak ronslingeren van een XTZ660 3yf?
Het is een linksachterspaak. :}

(Ik weet dat ik eigenlijk heel het wiel dan moet herspaken, maar dat is een beetje gortig voor een broem van € 800,-)
 
De oude 550 heeft nog een keer gediend als cameramotor tijdens een bata. En later nog een keer met een 660 die een dag later op transport naar marokko moest (lekker gek als je zo terugdenkt).

Haha, daar herken ik de MSGer in ;) Bij m'n eerste bestuursrit besloot ik 15 minuten voor (gepland) vertrek besloot ik nog m'n carburateur na te kijken, inlaatrubber om te draaien en kleppen te stellen van m'n SR500. Uiteraard duurde dat langer dan de geplande 15 minuten, maar dat kon toevallig vanwege een lekke band van iemand anders :P
 
Ik wil toch maar voor de risers gaan, iemand een adresje voor die dingen voor een 500?

Of deze:
IMG_0981.gif
 
Laatst bewerkt:
ben al tijdje aan het kijken naar een leuke goedkope beginnersmotor en liep deze tegen het lijf:
http://link.marktplaats.nl/681846232

al wat contact gehad met eigenaar en die vertelde me dat alleen ketting er aan zit te komen. Heb al wat opgezocht en gelezen dat de uitlaatbochten vaak wegroesten. Nog meer dingen waar ik op moet letten of die jullie nu al opvallen aan de fiets?
 
Grote en kleine broer. ;)

Is dat stuk touw al uit je achterwiel ?

Dat stukkie touw was er al snel uit. Remklauw los en met een tangetje trekken. That was it!

Na een paar maanden de 660 in bezit te hebben kan ik het volgende zeggen over mijn ervaring: De 660 is een prima motor! Ik vind hem veel beter sturen dan de 750 en een heel stuk gemakkelijker rijden in het zand. Daarentegen is de 750 ook niet slecht in het bochtenwerk, maar lijkt wat meer last te hebben van een hoog zwaartepunt. Wellicht dat ik nog wat aan de vering moet doen.
Ik heb op beide woonwerk gereden (65 km) en dan is de 750 toch wel stabieler. Ook het extra vermogen op de snelweg is erg lekker.
Gek genoeg vind ik de 750 wel weer leuker rijden dan de TDM900 die ik voorheen had. Dat kan ik helaas nergens rationeel uit verklaren *D
 

Hij rijdt nog steeds niet goed. Als hij warmer wordt dan wil hij bij half gas toch niet goed lopen. Vandaag carb er weer onderuit geschroefd. Ik dacht dat het de inlaatrubbers waren, maar die zien er nog te goed uit. Het membraam wat normaal dat klappen bij gas dicht tegen gaat zat ook al niet goed! Misschien was dat het. Ik heb ook nog het slangetje tussen eerst en tweede carb vervangen. Morgenochtend maar eens een testritje doen en dan de andere 660 eens opknappen voor de Midsummer 1000.
 
Meh, helaasch.

Motor houdt in vanaf ongeveer half gas. Hij gaat dan erg schokkend rijden. Met rustig gas geven wil hij wel in toeren klimmen. Hij start goed op choke en als ik de choke weer eindig dan zakt hij ook echt in toeren. Met choke lijken de symptomen erger te worden.

Dit is een motor waar ik al veel kleine dingetjes heb opgelost en hij begint steeds een beetje beter te lopen, maar dit laatste lukt me steeds niet. Wat ik al heb verbeterd: loszittende accupool, kapotte bougiedop, slechte bougiekabel, membraam van tweede carb zat verkeerd gemonteerd, dat kleine membraampje aan de zijkant heb ik nu goed gemonteerd, benzineslangen zijn nu goed gemonteerd, CDI zit beter dicht.

Zover ik weet zijn de sproeiers en de naalden standaard en staan die standaard afgesteld.
 
Klinkt toch als gissen in plaats van weten, dus: nakijken. En kijk meteen naar je vlotternivo
Ik heb nagekeken, maar weet niet van alle sproeiers de maten uit mijn hoofd, maar kwamen overeen met een carb die ik nog open had liggen, ik gis dat die niet alle twee het zelfde veranderd hebben.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan