Het uitzoeken van een motor.. en ik ben 1.97.

petrr1

Rookie
3 jun 2019
1
0
Hi motorvrienden!

Na een jaar of zes geleden mijn motor verkocht te hebben wegens omstandigheden, kan ik eindelijk weer motor rijden! Maar net als destijds is mijn lengte een uitdaging. Ik ben 1,97 meter.

Ik ben druk aan het oriënteren en wellicht kunnen jullie mij wat sturing geven. Meer mensen die van vergelijkbare lengte zijn en mij kunnen vertellen op wat voor motor zij goede ervaringen hebben? Zelf zoek ik een sport- of sport/tour-motor.

Erg benieuwd! :)
 
Zoek iig iets uit wat je aanspreekt en ga PROEFRIJDEN. :]
De meeste Allroads kun jij met je lengte goed op en veel van dat soort motoren kun je zekers als sport/tour-motor zien.

Wat is ongeveer je budget?
En zet je woonplaats/provincie in je profiel........dat maakt het soms wat makkelijker voor tips.
 
Ik ben zelf ook 1,97m. De Honda VFR gaat prima, kon ik heel lang op rijden zonder problemen.
 
Ik ben 1.98, maar daar gaat 't niet alleen om. Benen en lijf zijn niet bij iedereen in dezelfde verhouding. Dus je kunt met cycle-ergo-dinges (zie boven) even kijken of 't er goed uitziet maar daarna moet je toch echt even gaan proefrijden.
 
ik rij zelf nu op een bmw s1000rr en hiervoor heb ik voornamelijk gsx 1000 r gereden daar ik hierop met mijn 1,98 en 95 kg prima zit
 
Ik paste indertijd prima op een DL650 (V-strom), en nu nog beter op een Tracer 900 (1m95 / 80 kg)
Overigens prefereer ik "sportief rechtop" boven "met de kin op de tank", maar dat kan de leeftijd zijn 8-)
 
Ik paste indertijd prima op een DL650 (V-strom), en nu nog beter op een Tracer 900 (1m95 / 80 kg)
Overigens prefereer ik "sportief rechtop" boven "met de kin op de tank", maar dat kan de leeftijd zijn 8-)
Mijn broer heeft ook allerlei soortgelijke motoren geprobeerd, en is uiteindelijk zeer tevreden bij de Tracer 900 terecht gekomen. Met ongeveer dezelfde lengte was het nogal een klus om passende motoren te vinden!
 
Een Versys kreeg ik niet van de zijstandaard met mijn korte beentjes, dus wellicht is dat wat?
 
Ik ben ook 1,98, en ik heb jaren een VFR gereden. Staat nog steeds in de garage, maar ik rij er bijna niet meer op omdat mijn knieen het niet leuk meer vinden. Sinds een halfjaar heb ik een Versys 1000, en daar zit ik prinsheerlijk op. Genoeg vermogen en koppel, en stuurt best goed.
 
Stel je niet aan, koop iets moois en ga rijden :P

Ik ben 3 cm langer zo beetje elke fiets “past” wel.

Alleen wat het kutte is, bij een auto is alles af te stellen. Bij een motor helaas niet.
Hoewel, ja bij m’n KTM zijn stuur, voetsteunen en schakelpookje wél instelbaar...

Hoe het ook zij: elke motor is pas te maken.
Kijk eens wat eens moois ze verkopen bij SW Motech. Verlaagde voetsteunen, zadel aanpassen (Tijger leathers lees ik goede verhalen over), superbike stuurtje (breder/rechter).

Ik kan je van harte een V-Strom aanbevelen.
Suzuki levert origineel een hoog zadel.
Een LSL superbike stuur deed ook wonderen voor de zithouding.

Succes!
 
Ben zelf iets langer dan jou, heb op een vfr 750 gereden maar kon me niet bekoren. Nu een Blackbird waar ik royaal op zit.
 
Allroad zou ik aanbevelen, heb zelf alleen ervaring met KTM's, die zitten heerlijk voor mijn 1.94m. Mijn vrouw klaagt wel een beetje over de hoogte, het is net een paard om op te klimmen }:O
 
Wat oudjes die redelijk 'groot' zijn
Thunderace
CBR1000
Blackbird
Kawa ZZR

Zijn genoeg grote fietsen te vinden, het is maar net hoe de zit in verhouding met de stepjes staan en de vorm van de tank.


En wat al voorbij gekomen is, de VFR.
De RC36 en Vtec gehad.
Prima op vertoeven.
2x een DL650 (ouder en nieuw model), was het niet niet, voor mij een rare houding.

En zoals ook al beschreven, ga naar een lokale (wat grotere) dealer, en ga lekker proef zitten.
Kijken wat je prettig vindt.
 
Ben zelf maar een ukkie van 183, maar al mm vrienden zitten rond de 2m.
Hun mening was dat mijn thunderace heel goed past qua lengte en m'n gsxr met clipons wat minder. Maar de gsxr met een sbk stuur vinden ze helemaal ideaal.

Dus zoals al gezegd, ga proefrijden en je kan er altijd een sbk stuur op zetten voor een wat rechtere zit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan