Het vakantie gevoel in Sauerland

NC 750 X DTC mh

MF veteraan
25 mrt 2020
1.347
940
Enschede
Dat heb ik bijna iedere dag als ik daar rond rij.

Afgelopen maandag bij de Mohnesee bij Wolfs Revier een trefpunt voor motoren waar je een hapje kunt eten over het algemeen is het er altijd wel druk alleen gisteren niet kom daar aanrijden en de enige op de motor daar is een Nederlander, dan moet je natuurlijk even een praatje maken. De goede man was die ochtend 7 uur vertrokken om even een bakkie koffie te halen hij was er tegen een uur of 11 afstand ruim 200 km. Hij komt tussen Arnhem en Nijmegen vandaan. Vond het wel grappig dat je een Nederlander hier tegen komt dat op maandag op de motor. We hadden een bak koffie gedronken en natuurlijk die braadworst tot ons genomen en zijn toen ieder een kant op gereden.

Vanmiddag dinsdag dus vertrok ik van de Diemelsee richting Paderborn in Helminhausen links de Briloner straat in richting Messinghausen op die weg 2 motoren met 4 personen zag dat de eerste motor een BMW dacht een GS maar weet ik niet zeker ze reden in de eerste plaat een kleine kilometer voor mij dus iets gas erop en zag dat het Nederlanders waren. Ze reden lekker rustig denk dat ze vandaag zijn aangekomen de snelheid was ongeveer 70 km per uur of ze genoten van de uitzicht.
Op de Briloner straat rij ik altijd als ik terug ga naar Paderborn dus ken de weg en zeker een mooie weg hier kun je snelheid maken de bochten zijn zo dat je niet de bocht uit kunt rijden.
alleen op 1 punt, je moet als je aan komt rijden naar boven net voor de bocht een bord 50 direct daarachter een bord die een bocht naar links aanwijst. Als je op het hoogste punt bent denk je dat je erover kunt rijden maar hier zit je dus fout. Als je boven bent moet je direct links sturen en ga je als een gek naar beneden. De eerste keer dat ik die bocht nam schrok me dood dit verwacht je niet. Nu is het mooi omdat je weet wat er komen zal.

Misschien zijn het wel mensen die ook hier op het forum komen en horen we nog iets van ze.

Trouwens foto's staan onder Heb je nog mooie foto's gemaakt?! Deel 53
 
Dat heb ik bijna iedere dag als ik daar rond rij.

Afgelopen maandag bij de Mohnesee bij Wolfs Revier een trefpunt voor motoren waar je een hapje kunt eten over het algemeen is het er altijd wel druk alleen gisteren niet kom daar aanrijden en de enige op de motor daar is een Nederlander, dan moet je natuurlijk even een praatje maken. De goede man was die ochtend 7 uur vertrokken om even een bakkie koffie te halen hij was er tegen een uur of 11 afstand ruim 200 km. Hij komt tussen Arnhem en Nijmegen vandaan. Vond het wel grappig dat je een Nederlander hier tegen komt dat op maandag op de motor. We hadden een bak koffie gedronken en natuurlijk die braadworst tot ons genomen en zijn toen ieder een kant op gereden.

Vanmiddag dinsdag dus vertrok ik van de Diemelsee richting Paderborn in Helminhausen links de Briloner straat in richting Messinghausen op die weg 2 motoren met 4 personen zag dat de eerste motor een BMW dacht een GS maar weet ik niet zeker ze reden in de eerste plaat een kleine kilometer voor mij dus iets gas erop en zag dat het Nederlanders waren. Ze reden lekker rustig denk dat ze vandaag zijn aangekomen de snelheid was ongeveer 70 km per uur of ze genoten van de uitzicht.
Op de Briloner straat rij ik altijd als ik terug ga naar Paderborn dus ken de weg en zeker een mooie weg hier kun je snelheid maken de bochten zijn zo dat je niet de bocht uit kunt rijden.
alleen op 1 punt, je moet als je aan komt rijden naar boven net voor de bocht een bord 50 direct daarachter een bord die een bocht naar links aanwijst. Als je op het hoogste punt bent denk je dat je erover kunt rijden maar hier zit je dus fout. Als je boven bent moet je direct links sturen en ga je als een gek naar beneden. De eerste keer dat ik die bocht nam schrok me dood dit verwacht je niet. Nu is het mooi omdat je weet wat er komen zal.

Misschien zijn het wel mensen die ook hier op het forum komen en horen we nog iets van ze.

Trouwens foto's staan onder Heb je nog mooie foto's gemaakt?! Deel 53
Sauerland staat nog steeds op m’n to do lijst… Lees alleen maar goede verhalen erover :]
 
Zakelijk heel veel geweest. Bijna 3 jaar lang om de week wel een keer. Mooie regio en rustiger dan de Eifel. Privé 1 keer in de meivakantie geweest. Hele week regen en de thermometer wilde maar niet boven de 10 graden uit komen terwijl het "thuis" tegen de 20 graden was...
Ik begrijp best waarom ze het "Sauerland" noemen. Van dergelijk weer wordt je vanzelf "sauer"... :+
 
Gisteren richting zuiden gereden onderweg een halve molen even een pauze en een paar foto’s
F146EB45-A551-4ED8-95CA-FB498ACD2A32.jpeg
A42B7F5F-9DD4-4987-A0F7-787E8D42289C.jpeg
87D8004A-ED5E-418C-B88D-62F0EB45E2B8.jpeg
 
Gisteren voor het eerst weer een keer op de motor.
Krijg steeds meer last van de knie en de schouder als ik toeren wil smeer ik eerst Voltaren op de knie en neem een paracetamol kan dan ongeveer anderhalf uur rijden en moet dan een kleine pauze nemen.

Goed dus een toerrit van ongeveer 250 km eerst naar Willingen en vandaar richting Edersee.
Vanuit Willingen via de Zumo 595 ingesteld op avontuurlijke route naar de Edersee gereden onderweg in de buurt van Willingen kwam ik onderweg nog een groep Nederlanders op sportmotoren dacht 5 personen ze kwamen van Willingen en gingen richting Fort Fun.
De rit gisteren was geslaagd mooie omgeving veel gezien erg druk maar dat was ook niet zo vreemd .
De foto met het bankje uitzicht over de Edersee kom je normaal niet met de motor. Je moet namelijk naar een dorp waar je niet verder kunt rijden dus als je er niet verblijft kom je daar niet. Ook als je daar rijd er staat niet dat er een parkeerplaats is dus je rijd er snel langsheen. Maar het is er rustig er staan 2 banken en je zit in de schaduw met een mooie uitzicht over het water.
E911C2E8-6DF4-40FE-9DA8-1F94F540AB31.jpeg
C5A19A46-F36F-4D56-8A55-831A51B03209.jpeg
F4A7C8A6-5DD9-4EC3-A7E8-506CB7E8BBD5.jpeg
 
Mooie omgeving!

Vorig jaar nog bij Geronimo aan de Mohnesee geweest, erg druk…auto’s, motoren.

Maar als gewoonlijk kom ik vaak niet verder dan Münsterland waar ik me prima kan vermaken, en mooi op tijd weer thuis ben hier aan de grens.
 
Ken het restaurant wel rij er vaak langs maar nog nooit geweest zelf rij ik een stukje verder naar Wolfs Revier.
Het is er altijd wel erg druk bij Geronimo.
 
Dat uitkijk punt is precies in de scherpe bocht als ik het het goed heb.
En mijn adv rijd nooit naar water toe te druk en veel te toeristisch massa massa mensen.
 
Weet ik eigenlijk niet of daarachter een scherpe bocht is.
Als ik aan kom rijden parkeer ik de motor en na een pauze rij ik weer terug ben nog nooit verder gereden omdat je toch weer terug moet.
Maar zou zo maar kunnen
 
Rond het water mag je maar 50 of 30 km per uur.
Het is gewoon even leuk om daar langs te rijden de weg er naar toe is mooier.
Als ik bij de Edersee aankom heb ik een 2 uur gereden dan wil ik wel even ergens rustig zitten en dat is op de foto bij het bankje goed te doen. Als je iets wil eten rond de Eder kun je de plaatsen opzoeken waar het niet al te druk is.
Afgelopen zondag was het weer erg druk maar stoort mij niet.
 
Vandaag nog even weggaan niet met de motor maar in de auto. Het is jullie vast wel eens opgevallen dat bij sommige vangrail aan de onderzijde helemaal dicht zit, in Duitsland is het zo dat als er 2 dodelijke ongelukken zijn in een jaar met motorrijders ze de onderkant van de vangrail dichtmaken
2D8738BA-59B9-4CF2-8FD6-816DAD923B3E.jpeg

Heb vaak als ik bij een bocht als deze aankom rijden en de omgeving is mooI ik veel te hard ri. Dus als je in Duitsland gaa rijden en je ziet een vangrail zoals op de foto gas eraf.
 
Gisteren voor het eerst weer een keer op de motor.
Krijg steeds meer last van de knie en de schouder als ik toeren wil smeer ik eerst Voltaren op de knie en neem een paracetamol kan dan ongeveer anderhalf uur rijden en moet dan een kleine pauze nemen.

Goed dus een toerrit van ongeveer 250 km eerst naar Willingen en vandaar richting Edersee.
Vanuit Willingen via de Zumo 595 ingesteld op avontuurlijke route naar de Edersee gereden onderweg in de buurt van Willingen kwam ik onderweg nog een groep Nederlanders op sportmotoren dacht 5 personen ze kwamen van Willingen en gingen richting Fort Fun.
De rit gisteren was geslaagd mooie omgeving veel gezien erg druk maar dat was ook niet zo vreemd .
De foto met het bankje uitzicht over de Edersee kom je normaal niet met de motor. Je moet namelijk naar een dorp waar je niet verder kunt rijden dus als je er niet verblijft kom je daar niet. Ook als je daar rijd er staat niet dat er een parkeerplaats is dus je rijd er snel langsheen. Maar het is er rustig er staan 2 banken en je zit in de schaduw met een mooie uitzicht over het water.Bekijk bijlage 1648819Bekijk bijlage 1648820Bekijk bijlage 1648821
Mooi lunch plekje. Waar staat dat bankje?
 
Dit keer niet, vanmorgen was het weer niet zo om even met de motor te toeren. Dus met de auto. Deze rijdt 56 km elektrisch op de terug weg 45 km benzine gereden. Ben steeds opzoek naar een mooie wegen de afstand vandaag een kleine 100 km veel nieuwe plekken ontmoet waar je rustig kunt rijden met mooie uitzicht
D6069014-683E-4BF2-A096-AD04B1FCB4C4.jpeg
 
Trouwens een bankje vinden is moeilijker dan je denkt en als je er net een tegenkomt rij je er voorbij. Meestal bewaar ik deze in het navigatiesysteem. Als ik toer vertrek tussen 8 en 9 uur dan tussen 12 en 1 moet ik toch even iets eten als je dan niet een plekje hebt om rustig te eten kan het soms zijn dat je tegen 2 uur pas ergens zit.
 
Als klein manneke vaak naar de Sorpe stausee geweest en ook lang geleden nog met de motor.
Sauerland heeft eigelijk alles, maar als ik voor een dagje moet kiezen ga ik toch meestal gewoon naar de Eifel; is toch net wat spectaculairder en dichterbij.
Zijn er eigenlijk veel wegafsluitingen in Sauerland?
 
Afgelopen weekend waren we nog met een groep motorrijders in het Sauerland. Prachtige omgeving. En we hadden er prachtig weer bij.

Er werden onderweg ook foto's gemaakt in een bocht. Ik heb alles al afgezocht maar ik kan niks vinden. Weet toevallig iemand die site? Het was volgens mij bij Rühle op de L580.
 
Trouwens een bankje vinden is moeilijker dan je denkt en als je er net een tegenkomt rij je er voorbij. Meestal bewaar ik deze in het navigatiesysteem. Als ik toer vertrek tussen 8 en 9 uur dan tussen 12 en 1 moet ik toch even iets eten als je dan niet een plekje hebt om rustig te eten kan het soms zijn dat je tegen 2 uur pas ergens zit.
Herkenbaar......

Met ons motorcluppie gaan we meestal rond 1400u uitkijken naar een lunchgelegenheid die we dan meestal pas rond 15:30u vinden _O-. We schijnen het maar niet te leren......
 
Afgelopen weekend waren we nog met een groep motorrijders in het Sauerland. Prachtige omgeving. En we hadden er prachtig weer bij.

Er werden onderweg ook foto's gemaakt in een bocht. Ik heb alles al afgezocht maar ik kan niks vinden. Weet toevallig iemand die site? Het was volgens mij bij Rühle op de L580.
Die krijg je automatisch thuisgestuurd meestal :+
 
Sorpe stausee is niet zo ver van Arnsberg dus ook niet ver van Mohnesee ga geregeld via Möhnesee richting Arnsberg vandaar naar
Willingen dan naar Diemelsee.
Van Ansberg richting Willingen is een mooie route dan heb je echt een vakantiegevoel.
Als ik vroeg ben ga ik ook wel via Diemelsee naar Edersee.
Een mooie route is dan Diemelsee Bad Arolsen Twistetal Waldeck. In Waldeck staat een kasteel die je vanaf de Edersee goed kunt zien. Er is een mooi uitzichtpunt bij het kasteel als je daar rijd moet je goed oppassen het is een zij straatje niet een doorgaande weg je rijd er zo langs, wat niet zo erg is zet de motor op de parkeerplaats bij het kasteel en loopt een 50 meter terug daar staat een bankje waar je een mooie uitzicht hebt over de Edersee.
Dan afdalen naar de Edersee ook een mooie weg.

Van de Edersee moet ik richting Paderborn dan begint de ellende pas nog geen 10 km van Edersee zie je al borden met omleiding richting Paderborn.
Deze moet je wel volgen heb al een paar keer de borden genegeerd en moest na 10 km weer terug.
Er zijn veel dorpen waar ze met wegwerkzaamheden bezig zijn waar ik normaal 1 1/2 half uur over doe is het dan 3 uur meer rijden.
De mooiste route gaat via Marsberg een 5 km lange weg met veel bochten en verschillende hoogtes. Marsberg is nu helemaal afgesloten.
IMG_0522.jpeg
IMG_0523.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Vandaag nog even weg richting Mohnesee daar aangekomen even ee pauze
3496C769-428B-412B-8C44-CB4929270CC9.jpeg

bankje staat aan de rechterkant vandaar naar Arolsen en toen een route opgepakt die ik op de zumo heb staan was trouwens niet de route die ik normaal rij maar goed deze weg kon ook mooie omgevingen gezien
AB51452B-005C-4D5F-A0C8-48BFF35CF844.jpeg
33E99646-5682-4925-948D-03C205141E3F.jpeg

op de terug weg lekker rustig rijden in een keer een flits recht in mijn gezicht dus kijken hoe snel ik reed 80 km waar je 70 mag. Was ook wel te verwachten totaal niet opgelet.
 
Vandaag nog even weg richting Mohnesee daar aangekomen even ee pauze Bekijk bijlage 1651958
bankje staat aan de rechterkant vandaar naar Arolsen en toen een route opgepakt die ik op de zumo heb staan was trouwens niet de route die ik normaal rij maar goed deze weg kon ook mooie omgevingen gezienBekijk bijlage 1651963Bekijk bijlage 1651964
op de terug weg lekker rustig rijden in een keer een flits recht in mijn gezicht dus kijken hoe snel ik reed 80 km waar je 70 mag. Was ook wel te verwachten totaal niet opgelet.
Dat word afgedaan met een waarschuwing, en gaat u €10 kosten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan